Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daninet

    veterán

    válasz piny #3350 üzenetére

    Leírom én hogy állítom be, te pedig tolmácsolod neki, próbáljátok ki. Azt nem tudjuk, hogy miket renderel, feltételezzük, hogy házakat kívülről.

    Kiindulási alap Daylight Medium (Szabadtéri, nappali közepes) preset legyen, ez elég jól be van állítva és nincs túllőve. Ne a fizikai motort használja, mert túlzó a renderideje és nem hoz túl sok változást.
    Amiket én átállítok:
    Részletes beállítások pipa, majd

    -Fénybeállítások
    Lámpák ha kell

    -Árnyékvetés
    Minimális és maximális mintavétel
    Ha messziről renderelsz érdemes csökkenteni, nem látszik annyi árnyék részlet, gyorsítja a rendert. Fizikai motornál ez nem állítható.
    Az ajánlat az, hogy kb 25%-a legyen a minimum a maximumnak, default ez 8/100

    -Környezet
    Fizikai égbolt/atmoszféra
    Ezzel bekapcsolod a horizontot, nem kékségben lebeg az épület. Nem befolyásolja a renderidőt.

    -Effektek
    A magas beállítások bekapcsolják a kausztikát (de szép magyar szó ez) tehát a caustics-ot. Ez az íves áttetsző felületek fénytörése. Értelemszerűen egy épületnél ritkán van rá szükség, ellenben feleslegesen növeli a renderidőt.

    -Globális megvilágítás (GI)
    3 mód áll rendelkezésre:
    IR - ez a klasszikus irradience map ahol az indirekt megvilágított pixeleket számolja ki gép. Ez a leggyorsabb, általában megfelel
    QMC - ez a "nyers erőből" verzió, nagyban növel a renderidőd, némileg javítja a fényeket. Csak végső renderhez ajánlott ha van idő
    IR+QMC - ez egy kombó, első fényvisszaverődés a hagyományos IR, második pedig a QMC, a QMC minőségét hivatott hozni némileg jobb renderidővel, de ez is tovább tart mint a sima IR

    A mintavételeket csökkentve lehet időt nyerni, ha távoli egy-két fényforrással megvilágított tárgyunk van, érdemes levenni őket.

    -Beállítások
    Simítás (Antialiasing)
    Ezen nagyon sok időt lehet spórolni. Ha nincs sok párhuzamos lécünk vagy csíkos textúránk, akkor érdemes levenni, 1500 pixel alatti renderfelbontásnál nem feltétlen látni a különbséget, ha van az is apró. Persze ha van valami gerjedésre alkalmas textúra akkor úszik mint valami LSD halu.
    Többféle eljárás van ami AA eljárást végez, érdemes próbálgatni, véleményem szerint a Catmull az egyik leggyorsabb szűrő. A mintavételezés itt is fontos, a default fölé csak akkor menjünk, ha csúnya a kép.

    Az Általános Beállításokban van egy sugár mélység (ray treshold). Ezzel szabályzod az üvegen áthatoló fényt. Az a lényeg, hogy minél alacsonyabbra kell venni. Ha több réteg üveged van akkor magasabbra kell venni, hogy mind résztvegyen a fénytörésben, egyéb esetben simán nem látszik mi van az üveg mögött.

    Érdemes Marquee tool-al teszteket csinálni.
    Ha bejön a preset mentse el.

    [ Szerkesztve ]

    Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

  • Raysen623

    addikt

    válasz piny #3350 üzenetére

    A Cinerender nem Maxon, hanem a C4D-nek egy egyszerűbb megoldása. Ugye az is Nemetschek-group a javából :D

    A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

Új hozzászólás Aktív témák