Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _Horka_

    aktív tag

    válasz PuMbA #3974 üzenetére

    A windows és a grafikus alrendszere (többek között a directx) hatalmas problémája, hogy MINDEN grafikus parancs "átmegy" a procin és a op rendszeren (!) - vagy a grafikus alrendszerén az op rendszernek. Ez erőssen behatárolja a GPU teljesítményét windows platformon a játékok tekintetében, ahol minden ms fps-eket jelent. Ennek a problémának a csökkentésére találták ki az explicit api-kat (pl. Vulcan), illetve csiszolgatjág a directx-et is ebbe az irányba. Na most, ez a folyamat, illetve az ebből adód terhelés sokkal nagyobb, mint pár százalék. Ezt nem látod - pontosabban csak azt, hogy cpu bottlenecked-ed van -, de ettől még a háttérben ez zajlik. (Nem kell ezt nekem elhinni, olvass utána, mik azok, és miért találták ki az explicit api-kat)
    A SAM most is segít. (Nem kell ezt nekem elhinni, olvass utána, hogy mekkora sebességnövekedést hozhat ez)
    Az, hogy a konzoloknál koherens memória (16GB DDR6, ha jól emlékszem a sony és a MS esetében is) van, az hatalmas előnyt jelent. Ennek is utána lehet olvasni, ha nekem nem hiszed... :)
    A koherens memória előnyeit mellesleg már nem csak konzolokon láthatod. Megvan az apple M1 procija? Nos, ott ugyanez a helyzet. Monjduk ott még tovább mentek, konkrétan a rendszermemóriát a chip-be integrálták.

    [ Szerkesztve ]

    STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P

Új hozzászólás Aktív témák