- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
leviske
veterán
2014. január 14-én az AMD bemutatta a GlobalFoundries 28nm SHP gyártástechnológiáján készülő, 245 mm2 lapkaméretű, 2,41 milliárd tranzisztorszámú Kaveri APU-t, melynek a felújított változata 2015. május 28-án Godavari kódnéven néven látott napvilágot mely esetében a lapka és a fémkupak közé nem paszta, hanem forrasztóón került, jobb hőátadást biztosítva az amúgy alkalmazott pasztáknál.
Valószínűleg sok FM2-es alaplappal rendelkező számára rossz hír, hogy az FM2+ tokozású Kaveri (és Godavari) nem használható a korábbi FM2-es alaplapokban. A korlátozásról már a processzor alján található érintkezők átrendezése is árulkodik, ugyanis azokat úgy alakították ki, hogy az újdonságok fizikailag inkompatibilisak a régebbi alaplapokkal, így azokat csak az új, fekete (~sötétszürke) foglalatba lehet beilleszteni.
- SteamrollerB
- AMD64, MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, SSE4A, AES, AVX, XOP, FMA4, FMA3, F16C, BMI, TBM, PCLMULQDQ, VCVTPH2PS, VCVTPS2PH, XSAVEOPT
- GCN2, APM, HTC, C1E, C6, EVP, hUMA, hQ, AMD-V, IOMMU v2, Turbo Core
- 28 nm HKMG / 245 mm2 / 2,41 milliárd tranzisztor
- FM2+ tokozás
- DC DDR3 (2133MHz*) támogatás // 33,33 GB/s elméleti max mem.sávszél
- OpenCL 2.0 / C++AMP / részleges HSA 1.0 támogatás
- OpenGL 4.4 / DirectX 12 / Vulkan / Mantle
- TrueAudio / VSR / FreeSync / VCE 2 / UVD4
- Minden "K" jelzéssel ellátott modell szorzózármentes- A10-7870K / 3,9/4,1GHz (4T) / 4MB L2/ 8CU (866MHz) / 95W TDP**
- A10-7850K / 3,7/4,0GHz (4T) / 4MB L2/ 8CU (720MHz) / 95W TDP
- A10-7800 / 3,5/3,9GHz (4T) / 4MB L2/ 8CU (720MHz) / 45-65W TDP
- A10-7700K / 3,4/3,8GHz (4T) / 4MB L2/ 6CU (720MHz) / 95W TDP
- A8-7670K / 3,6/3,9GHz (4T) / 4MB L2/ 6CU (757MHz) / 95W TDP**
- A8-7650K / 3,3/3,8GHz (4T) / 4MB L2/ 6CU (720MHz) / 95W TDP
- A8-7600 / 3,1/3,8GHz (4T) / 4MB L2/ 6CU (720MHz) / 45-65W TDP
- A6-7400K / 3,5/3,9GHz (2T) / 1MB L2/ 4CU 756MHz / 45-65W TDP*Az A6-7400K hivatalosan 1866MHz-ig kezeli a DDR3 memóriákat.
**Godavari lapkára alapoz.Tesztek:
PROHARDVER! (Kaveri) | PROHARDVER! (Godavari) | AnandTech (Kaveri) | AnandTech (Godavari) | Guru3D (Kaveri) | Guru3D (Godavari) | LegitReviews (Kaveri) | LegitReviews (Godavari) | XbitLabs (Kaveri) | Hexus (Kaveri) | Tom'sHardware (Kaveri) | Hardware Canucks (Kaveri)
forrás: AMD, PROHARDVER!
[ Módosította: radi8tor ]
-
leviske
veterán
És akkor még pár érdekesség, hogy legyen téma.:
(Katt a képre a videóért!)
PCMark eredmények... Érdekes, hogy 45W-nál gyorsulnak a legnagyobbat. Ez talán jó irány is, felteszem.
Érdekes, hogy itt megint említik az "akár" 20% IPC növekedést a Steamroller végett, pedig Januári.AMD Kaveri A10-7850K Overclocked to 4.5 GHz and Benchmarked Against A10-5800K
AMD Catalyst 14.1 BETA Launching in Q1 2014 - Azért az elég merész, hogy nem "most elérhető" formában van bejelentve, hanem Q1-re.(#4) konci79: Aktuálisan $1 különbség van a "K"-s és sima verzió ajánlott fogyasztói ára közt. Ennek fényében az eddigi tapasztalatok alapján itthon nehezebb is lesz beszerezni. Szerintem is érdemes inkább egy 7850K-t alulfeszelni, bár nem tudom, hogy a 7800-asok mennyire lesznek cherry-picked példányok, de azért adná magát, hogy a legjobb lapkákat 7850K-ként adják el inkább.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Az eddigi ismert tulajok közül van aki ASUS A88XM-PLUS-t és van, aki Gigabyte A88X G1.Sniper-t vett hozzá.
Ha nem sietsz, én megvárnám az A88X-UD4P-t és az MSI-féle A88X-es lapot, ami elég keménynek tűnik és nagyobb eséllyel lesz gondtalan a beüzemelés (lévén hogy akkor jön, mikor már a Kaveri a piacon van).
(#21) HeavyToys: Erről talán 14-én lesz információ. Szerintem sok értelme nincs DG-ban gondolkodni, mert azok a fejlesztők, akik a Mantle-től elzárkóznak, nemigen fognak CF barát játékot írni.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Erre a hozzászólásodra még válaszolnék: Abban a topikban azt veszik "valósnak", amikor a beállítások ténylegesen CPU limitre vannak belőve. Anno sokáig én is ebbe nézetbe bele voltam borulva, elvégre tény, hogy a CPU teljesítményt az tükrözi igazán. A gond az, hogy senki nem vesz meg manapság egy R9 290X-et azért, hogy aztán egy i7-4770K-val párosítva, 1280x1024-ben lásson egy 150%-os teljesítménynövekedést a már meglévő 600fps-ről, amit teszemazt egy A10-5800K-val párosítva ért el.
Persze ez is így sarkítás, de a lényeg az, hogy amit ők figyelembe vesznek, semmivel nem valósabb. Nem fogsz minden játékot fullHD-ban max grafikán futtatni még akkor is, ha cserébe játszhatatlan, DE nem fogsz mindent 1280x1024-ben low grafikán se futtatni, hogy a lehető legtöbb fps-t sajtold ki a videokártyádból. Szóval azt tudom javasolni, amit már korábban több cikk is a PH!-n: tessék megnézni milyen játékokkal játszol, tessék megnézni milyen játékokkal fogsz játszani a rendszer életciklusa alatt, aztán az alapján dönts. Mások véleményére nem kell adni, mert nem azokkal játszanak és nem olyan beállításokon, mint Te.
(#45) Fiery: Az a játék nem semmisült meg, mikor elérte a 10 éves kort?
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
(#49) ugux: Van már egy-két Kaveri tulaj a topikban, szóval nem hiszem, hogy napokba telne az érkezés.
(#51) petkow: Ahhoz képest, hogy mikor legutoljára néztem, még 50k volt a 7700K és 55k a 7850K az iPonon, elég hevesen esik az ára.
(#56) eastone1: Ezek A10-es processzorok és eleve nagyjából x1,3-os hivatalos árakkal az elődhöz képest. Emellett aktuálisan hasonló atyáskodó szerepet igyekszenek betölteni a PC piac felett, mint a Microsoft a Xbox felett, vagy a Sony a Playstation felett. Ehhez meg tőke kell.
(#60): Miután a hímtagod is érintett a kérdésben, tényleg csak nyomatékosítani tudom, hogy gondold át, hogy mire kell a gép. A Kaveri az elkövetkező, Mantle alapú játékok alatt lehet nagyon ütős az Inteles és házonbelüli alternatívákkal szemben.
(#61): Aki konzolt vesz az első sorban az exkluzív címek és az előfizetéshez járó ajándékok (havi ingyen játék, Netflix, etc) végett veszi, plusz azért, mert mind a Microsoft, mind a Sony bizonyította, hogy egy megvásárolt termékkel tényleg lehet fixen hozni a 6 évet. Optimális esetben a Mantle-el is beállhat egy hasonló helyzet, ha az ember képes kompromisszumokra és nem érzi igényét a trendek folytonos lekövetésének. (Ugye ebben nincs választás konzolon, ami a tulajra megnyugtatólag hat.)
(#62) Fiery: SZERINTEM nem ugyanoda van bepozicionálva a Kaveri, ahova az Intel processzorok. Egy PS4-et se szokás egy Acer barebone-al összevetni. A CES-en bemutatottak alapján az első Mantle játék már készen áll a színrelépésre és ha ezzel sikerül teszem azt a Kaverinek úgy bemutatkoznia, hogy standalone hozni képes egy HD7790/650Ti aktuális szintjét BF4 alatt, azzal azért elég szép hírnévre tehet szert. Ha emellett még ténylegesen képes számottevően javítani egy R9 290X eredményein is Mantle alatt, az csak hab a tortán.
(#65) O_L_I: Valahol magam ellen beszélek, de én nagyon tudnék örülni annak, ha nem csökkenne számottevően a hivatalos ára. A konzolos infók alapján elég haszon lenne egy-egy lapkán ahhoz, hogy ténylegesen tudják nyújtani azt a szintű szoftveres támogatást, amit a Sony és Microsoft a konzoljaikhoz.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Most egy pillanatra standalone formában beszéltem a lapkáról. Ha Mantle alapú játékokban hozni fogja egy komolyabb GTX szintjét önmagában, az hatalmas versenyelőny az AMD számára, mert ugyanazt a szintet egy Intel csak egy dGPU-val kiegészítve képes hozni.
És akkor ezen túl kérdés még az, hogy mégis mekkorát lesz képes besegíteni a dGPU-knak, amire az Intelek még akkor se lesznek számottevően képes, ha ki lesznek használva az IGP-k.(#72) Menthirist: Ha az elkövetkező pár naptól vársz csodát, akkor már most ajánlani tudom az FX-8350-et, mert azzal szemben a 7850K javára csak a későbbi játékok szólhatnak.
-
leviske
veterán
válasz dergander #76 üzenetére
Szerintem vidd be a lapot a boltba és kérd meg őket, hogy frissítsék a BIOS-t, mert nem működik benne az új procid.
(#78) Gausz: Manapság én a Gigabyte-tól félek ennyire, lévén, hogy a szimpla AM3-as sorozatukra milyen csapnivaló BIOS-okat dobáltak ki. Aztán Atti mégis őket isteníti az FM2-es tapasztalatok alapján.
Az AsRock viszont tényleg sokak által javult.
(#80) stratova: Meglássuk mennyire fogja gátolni a Mantle alatti gyorsulást a memóriasávszél.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Ezek az AIDA eredmények biztos újdonság erejével hatnak számodra. Most látom, hogy ezek több hetes grafikonok.
Azt egyébként jól vettem észre, hogy a Kaveriben a késleltetés majdnem duplázódik tuningnál, míg a Trinity esetében szinte nem is változik? Ez miért van?
(#101) Menthirist: Mármint az ASUS? Annak fényében, hogy a ROG oldalukon született blogbejegyzés a Kaveriről, engem nem lepne meg, ha jönne majd egy FM2+ ROG lap is.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
És ez kb mekkora valós sávszélesség-csökkenést okoz? Vagy amiket kijelez a program, azokba már a késleltetés bele van számolva? (Nem értek hozzá, de érdekel. )
MÁS:
Összeszedtem pár lap fontosabb adatait, ha esetleg valakinek jól jön.
ASRock FM2A88X-ITX+ | 4+2 VRM | mini-ITX [iPon]
ASRock FM2A88M Extreme4+ | 4+2 VRM | mATX [iPon]
ASRock FM2A88X Extreme6+ | 8+2 DIGI VRM | ATX (+Purity Sound) [iPon]
ASRock Fatal1ty FM2A88X+ Killer | 8+2 DIGI VRM | ATX (+Purity Sound & Killer™ E2200) [iPon]ASUS A88XM-PLUS | 4+2 DIGI VRM | mATX [iPon]
ASUS A88X-PLUS | 4+2 DIGI VRM | ATX
ASUS A88X-PRO | 6+2 DIGI VRM | ATXGigabyte GA-F2A88XN-WIFI | 4+2 DIGI VRM | mini-ITX (+ 802.11ac) [iPon]
Gigabyte F2A88XM-D3H | 4+2 VRM | mATX [iPon]
Gigabyte F2A88X-D3H | 4+2 VRM | ATX [iPon]
Gigabyte G1.Sniper A88X | 4+2 VRM | ATX (+ AMP-UP & OP-AMP) [iPon]
Gigabyte F2A88X-UP4 | 6+2 DIGI VRM | ATXMSI A88XI | 4+1 VRM | mini-ITX (+ 802.11ac)
MSI A88XM Gaming | 4+2 VRM | mATX (+ Killer NIC & MSI Audio Boost)
MSI A88X-G43 | 4+2 VRM | ATX
MSI A88X-G45 Gaming | 6+2 VRM | ATX (+ Killer NIC & MSI Audio Boost)Jó pár lapot kihagytam tudom, de csak pár emlegetett kategóriából szedtem össze 1-1 darabot. Gigabyte-nál azért linkeltem többet, mert jelenleg ők is vannak a legtöbb alaplappal jelen (meg hát tanulságos az összehasonlítás).
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Ezt nem teljesen értem. Régebben a DDR3 teszteknél pont azt méregették, hogy mennyivel nő a sávszélesség, ha CL11 helyett CL9-es memóriát használ az ember azonos órajel mellett. Vagy ez meg megint egy más téma, aminek az L2 cache-hez köze sincs?
Így, hogy magasabb a késleltetés tuning mellett, mit befolyásol végül is? Lassul pl WinRAR alatt?
-
leviske
veterán
Az Anandtech-féle kiírásokat nem teljesen értem. WinRAR alatt miért az IGP-k neve van kiemelve és a processzorok neve a háttérben? Mintha pepitában azt akarnák sugallni, hogy az Intel HD vackok erősebbek.
Az meg, hogy az Iris Pro-t sikerült játékok alatt győztesként kihozni... bennem némi kétségeket szül.Hogy a HWCN-en a korrektség jegyében GeForce-ot raktak a rendszerbe (megspékelve DX9-ben futtatott játékokkal), nehogy "negatívan" beleszóljon a még ki sem adott Mantle, arra már nem is tudok mit reagálni.
Mindenesetre a Mantle/BF4 nélkül ezek számomra egyszerűen nem eredmények, mert ilyesmit is vártam DX alatt.
(#114) Menthirist: Pedig Fiery már jó rég lenyugtatott mindenkit Kaveri témában, hogy CPU erőben ne várjunk semmit. Ez a rendszer játékra lett szánva, azon belül is a Mantle alapú játékokra. Azokból egyelőre egy kerek semmit kaptunk.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Azért beletelhetett egy kis munkába így elírni.
Az viszont sajna engem nem érdekel, hogy DX alatt mennyire pörög. Pláne a tesztelt DX9 alatt... Nem DX9-es játékok miatt tervezem a gépfrissítést, mert amíg a BF3 elfut lazán a mostani gépen, addig a DX9/10 korszak maradványai se jelenthetnek gondot.
Nekem Battlefield 4, Mass Effect Next, Dragon Age 3, Titanfall, Withcer 3 és esetleg Thief alatt nyújtson jó teljesítményt, ott is elsősorban dGPU mellett. Ezek közül két cím van, amikkel kapcsolatban a Gaming Evolved program nem merült fel, de a konzolok végett így is lehet reménykedni. -
leviske
veterán
válasz Menthirist #123 üzenetére
Azért figyeled a SC2 eredményeket is? Elég hajmeresztő, hogy a tesztben sikerült determinálni olyan beállításokat, ahol az i5-4570>X780Ti pároson 23 fps-el fut.
BF4 kapcsán már kongana a vészharang, ha nem lennék elégedett átlag 70fps-el, ami a Kaveri-vel jön DX alatt és ezen még a Mantle kitudja hogy fog változtatni...Amúgy meg általánosan még mindig az a baj a teszttel, hogy egy GTX780Ti-t ki a fene vesz meg azon célból, hogy 1280x720-ban játsszon vele?
De legalább a BF4 már nem DX9 cím, ez hatalmas előrelépés az eddigi tesztekhez viszonyítva.
MOD: Itt egy teszt, ahol belengetik, hogy 280X mellett is kipróbálták, és 5GHz-re is sikerült felhúzni, aztán mindkettő kapcsán kimerülnek az eredmények egy-egy kis táblázatban, részletek és beállítási adatok nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz Menthirist #125 üzenetére
Van még ilyesmiből több is. Kb innentől lehetett tudni, hogy DX játékokban R9 270X-nél erősebb kártyát maximum akkor van értelme a gépbe tenni, ha fullHD felett játszik az ember.
MOD: Bár a mostani tesztek bizonyítják, hogy azért DX11 alatt is van élet, hiszen DX9-ben, procilimites beállításokban micsoda különbségeket ki lehet pofozni a tesztrendszerekből!
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Ezt a színvonalat hagyjuk meg a bejelentés topikjának, ha nem nagy kérés. (Nem, igazán nem szükséges válaszolni.)
(#130) Menthirist: A következő lapon meg a Crysis 3-ban képre pontosan ugyanannyit dob medium beállítások mellett. AC4-ben meg az összes AMD processzor kikap. Tomb Raiderben meg 3fps-en belül van a i5-4670-el. A konklúzió meg az, hogy minden játéknak más igényei vannak.
Ennek ellenére R9 280X-ben én csak akkor gondolkodnék, ha Mantle játékok vannak leginkább tervben, és azokról meg csak a Catalyst 14.1 megjelenése után fogunk látni bármit.
(#129) Lord Vader:
-
leviske
veterán
-
leviske
veterán
Itt a 4,7GHz. || Itt az 5GHz. ( ) || Itt pedig egy 4,5GHz-es, ahol ténylegesen végig is néznek pár dolgot az adott órajelen és összevetik az ugyancsak 4,5GHz-re húzott Trinity-vel, de ez utóbbi már Decemberi (függetlenül ettől mondjuk reálisnak tűnik).
MOD: Valamelyik tesztben amúgy írják, hogy vannak meglepő lépcsőfokok feszültségadagolásnál, mert van ahol elég +0,005-öket lépni és van, ahol 100MHz emeléséhez is megköveteli a rendszer a +0,1V-ot. Ilyen határ van pl a 3,5-3,6GHz között és gondolom az ezek alatt az órajelek alatt teperő procik ezért tudnak bevetődni a 45W-os TDP osztályba.
Szóval szerintem nem annyira hihetetlen, hogy van aki el tudja érni az 5GHz-et, csak kellően meg kell lökni hozzá a procit.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz Menthirist #149 üzenetére
Mantle alatt a FX-8350 mellett is gyorsulna a kártya, csak a True Audio-ról maradsz le 260X/290X/Kaveri híján. Plusz ugye az IGP rásegítése, de erre a R9 280/HD7900 nem feltétlen szorul rá.
Ezeken felül érdekes lehet még azokban a játékokban, amik APU-kra vannak tervezve (ala FIFA14 Ignite), de azokból egyelőre nem várhatunk sokat. (Elvégre még a FIFA14 se jön abban a formában PC-re.)
-
leviske
veterán
válasz eastone1 #156 üzenetére
A támogatott RAM órajele ezeken a lapokon hülyeség, mert úgyis az adott APU/CPU dönti el, hogy a memvezérlője tényleg bírja-e. Szerintem a VRM milyensége (hány fázisos, digitális-e) fontosabb lehet azok számára, akik tuningra adják a fejüket.
(#157) dergander: Melyik korszak ASRock alaplapjairól beszélünk elvileg? Csak mert az MSI 790FX-GD70-es lapja is csinált csodákat, annak ellenére, hogy mekkora közönségkedvenc lett.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz dergander #182 üzenetére
Nem értem, hogy pontosan milyen CF-ről beszélünk, de miután a 7950 önmagában sokkal nagybb mennyiségű adatot képes adott idő alatt feldolgozni, szerintem nem érdemes pont azt rávenni arra, hogy a feldolgozott frame-eket még küldje vissza a proci irányába.
(#184) kungzi: Ennek sok alapját nem látom.
-
leviske
veterán
válasz dergander #194 üzenetére
Arra gondol, hogy amennyiben a lap nem tudja fixen tartani teszem azt az 1,4-et, mert lehull néha 1,35-re, akkor már nem lesz benne stabil "1,4"-en és ezért bele kell tolni 1,45-öt, amiről tuti nem csúszik 1,4 alá. A DIGI VRM-es lapok gondolom erre volnának. Bár én ehhez nem értek.
(#191) kireka: Kevesen mernek 28nm-en komoly feszültségemelésekbe belemenni, mert anno a 45nm-es Inteleket elég könnyen tönkre lehetett már tenni ennyivel, ha jól emlékszem. Szerencsére úgy tűnik akkor a GloFo közelebb áll a FX-nél alkalmazott 32nm-hez, mint az Intel megoldásához.
-
leviske
veterán
A 7790 és R7 260 ugyanarra a lapkára épül, csak előbbiben még BIOS-ból nincs engedélyezve a blokk. (És várhatóan nem is lesz.)
(#203) xmaas: Ez mondjuk eddig is egyértelmű volt, de ha teszem azt Kaveri mellett egy R9 290 5%-al gyorsabb egy i7-4770K/R9 290 párosnál Mantle játékok alatt, akkor azért a többség már ebben a kategóriában is elgondolkozhat, hogy a "mihajcsaki" elv nem felhőtlenül állja már meg a helyét.
Pláne, hogy akárki akármit mond, a komolyabb címeknél egyelőre be van lebegtetve a Mantle használata és ha már a SquareEnix ilyen lazán bele tudta pakolni a Thief-be a Mantle-t, akkor nem hiszem, hogy a CDProjektRED-nek, Respawn-nak vagy bármely AAA fejlesztőnek nehezére esne.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Boszorkányüldözés nincs, de azt már sokan unják, hogy pár ember jön osztani az észt úgy, hogy korábban nem követte az eseményeket és a mostani híráradatban félreértelmez rengeteg információt. Márpedig aki 5% (óvatos voltam) gyorsulást nem lát esélyesnek egy Intel+R9 290 pároshoz viszonyítva egy Kaveri+R9 290 esetében, az nemigazán olvasott sokat a témában.
De kérlek, foglalj helyet és magyarázd el, hogy R9 270-en hogy lesz ÉRZÉKELHETŐ gyorsulás, ha a nálánál nagyjából 30%-al erősebb R9 280 esetében varázsütésre eltűnik az IGP és ugyanolyan gyors lesz a rendszer, mint nélküle.
Igen, lesznek olyan játékok, amikben nem fog pluszt jelenteni az IGP, de azokban az R9 270, de még az R7 260-on se fog semennyit se gyorsítani az IGP, mivel vagy másra használja (OpenCL), vagy nem képes AFR-ben összerendezni (DX).Bármikor máskor csöndben elfogadnám, hogy 'leAMDfanoznak', de most szimplán nem vagy tisztában a várható helyzettel.
(#219): $180-t nem neveznék "szaré-hugyé"nak. Pláne, hogy egy célirányos eszközről beszélünk, amit _nem_ hazai pályán még egy i3-as Haswell is megpüföl. És a _nem_ hazai pálya egyelőre sokkal nagyobb felhasználási területet fed le, mint a hazai, ami még csak kiépülőben van. Röviden ennyi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz atti_2010 #223 üzenetére
Először is, még mielőtt belekötnek jegyezném meg, hogy gondolom a "egy R9-270-270X környékén lesz" kijelentést úgy kell értelmezni, hogy az említett kártyák DX-es szintjéhez lesz közel Mantle alatt.
Amibe meg én belekötök, hogy ez nagyon korai kijelentés. Ha az aktuális szintjén ragad Mantle alatt is a sávszélesség miatt, még akkor is észrevehető gyorsulást eredményezhet egy R9 270X mellett, és még akkor is elmondhatja egy Kaveri tulaj, hogy X százalékkal gyorsabban fut Kaveri mellett BF4 alatt a R9 290X-ese. Más kérdés, hogy a R9 280/290 vélhetően annyira el fog szállni (90+fps) fullHD felbontásban, hogy még a két kártyát se lehet majd egymástól megkülönböztetni ÉRZETRE, nem hogy a Kaveri nyújtotta pluszt észrevenni. De e-pénisznél sose a valós élmény a lényeg, hanem a számok ugye...
(#224) xmaas: 5-10%-ot terveztem írni, de azt még a hsz posztolása előtt kitöröltem.
Az i7-es részhez annyit tudok hozzáfűzni, hogy a szoftveres körítés nélkül öngyilkosság lett volna nekimenni árban a i7-nek. Még a $180 is elég magabiztos árazás annak fényében, hogy a még meg sem jelent programok és játékok kivételével mindenben lepofozza egy i3-as Haswell is.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Nos... azért az erős túlzás, hogy tervben van a dGPU-k kivezetése. Nekik sem mindegy, hogy a vásárló egyszer költ maximum $500-t, vagy mondjuk vesz egy APU-t $300-ért és mellé egy VGA-t $400-ért.
A valós képlet az, amit Atti is írt. Szeretnék a processzorokat olyan irányba bővíteni, amin haladva hosszú távon is gondmentesebben tudnak teljesítményt növelni. Hogy ezzel a processzor képes az aktuális videovezérlőktől feladatokat visszavenni, az egy nagyszerű, de nem lényegi dolog.
Anno ezt a várható célkitűzést szagolhatta meg az nVidia és akarta a másik oldalra dönteni a mérleg nyelvét (azaz a GPU-ba szálljon át még több CPU feladat, míg el nem jutunk oda, hogy a CPU csak egy mellékes, de szükséges kiegészítője a GPU-nak) a CUDA-val. -
leviske
veterán
válasz dergander #240 üzenetére
AC4 alatt mondjuk valami más gond lehet, mert gyakorlatilag ugyanarra a szintre esik bármilyen AMD processzorral a fps. Egy FX-8350-el is ekkora esést tapasztalnál.
Egyszerűen nem értem, hogy ez a játék így hogy futhat el gond nélkül a jaguar magos konzolokon.
MOD: Na jó, azért sejteni sejtem, de nem értem hogy sikerült úgy elcseszni a DX kódot, hogy abból szinte egyöntetűen az AMD processzorok szívjanak csak.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Nem akarlak megsérteni, de mielőtt írsz egy olyan hozzászólást, amiben lelaikusozol meg hasrautőzöl több embert, vehetnéd a fáradtságot, hogy ténylegesen utána is jársz a témának. Nincs baj azzal, ha kérdezel, de hibás kijelentéseket pláne ebben a stílusban tartsuk meg a Kaveri megjelenésével kapcsolatos cikk topikjának. Tökéletesen az a színvonal.
De azért tőmondatokban pár információ:
- Minden Mantle játék kifogja használni a Kaveri IGP részét, így az Intellel szembeni gyorsuláshoz nem lesz szükség HSA-ra a játékokban (honnan jött ez amúgy?).
- Dualgraphics-ról DirectX játékokban beszélhetünk, ahol ugyancsak megoldásra került az aszinkron feladatmegosztás a megfelelő kártyákkal (R9 290 és talán a R7 260), csak érni nem ér sokat. Mantle alatt NINCS DG, mert az összes grafikus gyorsítót egy egységként kezeli az API.
- OpenCL játékokban várhatóan pont nem fog gyorsulást felmutatni a Kaveri az Intel processzorokkal szemben, mivel az IGP le lesz terhelve egyéb feladatokkal, így nem tud segíteni a videokártyának.Remélem segítettem.
(#253) Sztenn:
Érdekes, hogy még kapni olyan Gigabyte lapokat, amik nem Kaveri "barátak", hiszen Novemberben már azokra is kint volt ilyen BIOS, ahogy látom.Ja hogy egy laphoz volt csak kint Novemberben... Nem szóltam.[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
"Kiveve, ha a jatek csak 1 GPU-t tamogat"
Amiből rengeteg lesz, elvégre egy olyan megoldásról beszélünk, aminek a támogatása nem feltételezi az AMD partneri viszonyt, amiből következne a full platformtámogatás, ami a fejlesztőknek is érdeke."Remelem, igy akartad irni"
Nope. De forrást dobhatsz. -
leviske
veterán
Mantle játékokban legrosszabb esetben is egy szimpla egál várható az AMD és Intel közt, ha az IGP-k be vannak fogva fizikázni, vagy AI-ra. Ezzel azért nem számolt itt senki, mert ilyen játékot aktuálisan még nem jelentettek be. Az Ignite PC-re való érkezéséről még szó sem esett, a Frostbite 3 (amire a legtöbb Mantle játék épít) meg előreláthatólag arra használja egyelőre az IGP-t amivel itt mindenki számol. A teszteket mindenki várja természetesen, de ettől még írogatni lehet a témáról, elvégre sokkal több értelme van ennek, mint bőgni a linkelt topikban.
Amúgy megbocsájtok.
(#260) Fiery: Nem olvastam semmi olyat, ami az állításommal ellentétes lenne. Lehet túl késő van.
-
leviske
veterán
A Mantle API a játékok irányába már egy egységesen kihasználható hardverként prezentálja a különálló eszközöket. Vagyis nekem ez rémlik. Nyilván nem arra gondoltam, hogy egy olyan megoldás, ami közelebb lép a konkrét hardverekhez, nem fogja érzékelni, hogy 1/2/8 GPU van a rendszerben. Ha ez nem így van, akkor sikerült nagyjából hatszorosára emelnem a felesleges hozzászólások számát a topikban és maradjunk ennyiben.
(#262) stratova: Nem teljesen értem, hogy az Adobe cuccban OpenCL alatt miért lassul mindegyik processzor. Így akkor tök felesleges volt beleépíteni.
MÁS: Visszanézegetve a bit-tech tesztjét, a 7600-as sem tűnik annyira elveszettnek.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
+ Fiery: Köszönöm, akkor ezt elég csúnyán benéztem korábban. Volesz most én bocs a lekezelésért.
De amúgy az Adobe-tól csak többet várna az ember. Pláne, hogy Intelen is lassabb az a mód, pedig gondolom akkor dolgozik egyszerre a CPU és GPU.
(#269) dergander: Szerintem igen, mert a 14.1-re írták, hogy jön a DG.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Az nVidia-t nem hiszem, hogy érdemes belekeverni a dologba, mert a másik topikban most kapott válaszból azt tudom leszűrni, hogy nekik szimplán 0% esélyük van AVX-512-t használni valaha is, így esetleg belekergetni az AMD-t annak a használatába, nem volna feltétlenül okos döntés. Emellett a HSA megtagadásával egyszerűen kiszorítják magukat Androidból, ha a Google tényleg csak a HSA formájában fogja engedélyezni az OpenCL használatát.
-
leviske
veterán
válasz dergander #375 üzenetére
Azt szabad megkérdezni, hogy mennyivel kellett emelni a feszt a 4,2GHz-hez?
(#376) miresz: Bezzeg mikor én linkeltem be majd' 300 hozzászólással ezelőtt, még csak senki le se bagózta. Pedig gyakorlatilag csak emiatt a két lap miatt csináltam az "összesítést".
Amúgy arra lennék kíváncsi, hogy a MSI DIGI VRM-et pakolt-e rá, vagy esetleg Ő az egyetlen gyártó, aki ezt lehagyta a FM2+ foglalatú zászlóshajójáról. Bár a Gigabyte se a "gaming" lapját szerelte fel minden jóval, szóval akár még jöhet is egy GD70 DIGI VRM-el később.
-
leviske
veterán
-
leviske
veterán
(#388) Lord Vader:
(#390) dergander: Ezt nem vitatom, csak ha belövik mondjuk a Extreme6+ ára fölé, akkor zavaró, hogy ilyesmin spóroltak. (Eredetileg Fatal1tyt akartam írni, de úgy látom végül az is 4+2 kiszerelésben jött ki. Vagyis a honlapja szerint.)
(#391) Vartanus: Nem teljesen fair elkezdeni győzködni egy tulajt arról, hogy rosszul választott. Főleg, hogy azért a Sniper messze nem nevezhető rossz választásnak. Tény, hogy a Gigabyte szétválasztotta a "gamer" és a "technológiai zászlóshajó" kategóriát, de végignézve ugyanezt csinálta végül az MSI és az AsRock is. Sőt, nem lepne meg, ha az új Crosshair is ennek megfelelően lenne kialakítva. (Kicsit Maximus Formula feeling a mostani helyzet.)
(#393) atti_2010: Majd tesztet azért kérünk.
(#403) BL@CK: Alap feszen?
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz dergander #410 üzenetére
Hát, azért nem fitymálnám le a mostani lapokat sem. Messze jobb a kínálat, mint amilyen FM2/FM1 esetén volt. Szvsz minél jobban nézegetem a lapokat, annál gyanúsabb, hogy az AMD kért $120 köré a gyártóktól 1-1 "gamer" cuccot, javított hangkimenettel.
Extrém tuningra meg ott van még mindig az Extreme6+ a maga 8+2-es DIGI VRM kiszerelésével.
(#412): A Sniper árában kapható.
(#407) Vartanus: Nem hiszem, hogy rossz a kép, mert a hivatalos oldalon is ezt látni.
(#406) atti_2010: Akkor meg képeket a biosról meg a kiszerelésről!
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz dergander #417 üzenetére
Azért a 270X esetében jó esély van rá, hogy észre lehet majd venni. És "statisztikailag" a 290X mellett is észre lehet majd venni, ha minden jól megy.
(#419): Én úgy tudtam, hogy a Kaveri mellett felelseges TrueAudio-t támogató kártyát venni, mert a processzor intézi a kód feldolgozását. Ha
Intelnem Kaveri van a gépben, akkor van szükség 260/290 szériás kártyára.[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz dergander #438 üzenetére
Fiery-vel korábban ezt már beszéltük. Nem az AIDA hibája, mert WinRAR alatt is ilyen arányokban van a Trinity/Richland duóval. Ez vagy BIOS hiba, vagy a HSA miatt lett így belőve, vagy szimplán egy olyan hiba, amit egy későbbi revíziójú lapka javíthat.
Az NB órajel már más tészta ennek fényében.
-
leviske
veterán
válasz janos666 #444 üzenetére
Aktuálisan a Kaveri-t érdemes úgy kezelni, mint egy konzolt amin lehet Windows-t futtatni. Hogy fog-e ténylegesen olyan támogatást nyújtani az AMD, mint amilyet a Microsoft és Sony képes, azt majd az idő eldönti. Mindenesetre az látszik, hogy nem sikerült akkorát pukkantani a szoftveres körítéssel megjelenéskor, ami hatalmas gond.
Ezeken túl a HSA kapcsán vannak kialakulóban dolgok és ahol van OpenCL, ott ténylegesen megfelelő árban van az Intelekkel, de erre alapozva még korai APU-t venni.
A vásárlás kapcsán én sem vagyok még meggyőzve, mert nem csak játszani szoktam a gépen és az exkluzív képességek közül is egyelőre a TrueAudio van belengetve, ami azért számomra se elég ahhoz, hogy annyit adjak érte, mint egy FX-8350-ért vagy egy i5-4670-ért.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz janos666 #450 üzenetére
Mennyi idő alatt hozzák vissza az árukat nagyjából?
(#456) korcsi: Nem hiszem, hogy dGPU nélküli felállásban mérné össze az Intelekkel. Inkább arra gondol, hogy az Intelekben lévő IGP semmilyen módon nem fog tudni hozzájárulni a fps növeléséhez játékokban. Erre meg azért van sansz. Meg, ha tényleg beköszönt az "ezt PC-n csak APU jelenlétében lehet megvalósítani" korszak, akkor abból a konzol-rokon Kaveri elég nagyot profitálhat, DE erről egyelőre egyetlen fejlesztő sem beszélt. (Bár gyakorlatilag olyan motor sincs az Ignite-en kívül, ami a konzolokban az APU lényegére menne nagyon rá.)
-
leviske
veterán
válasz stratova #561 üzenetére
Bocsánat, de ez nekem mocskosnagy hülyeségnek tűnik. A Mantle előnyeinek ecsetelésekor sose merül fel a Kaveri. De én már ebbe többet nem szólok bele. Holnap már nyilván ott tartunk, hogy valójában Mantle használatával lassulnak a játékok, mert a videokártya lesz a szűk keresztmetszet...
-
leviske
veterán
válasz stratova #564 üzenetére
Tudom, hogy a tesztek DX11-el készültek. Nem is hiszem, hogy egyhamar elkezdik használni tesztekben (a kezdeti csodát követően).
A gondom azzal van, hogy a 45%-os gyorsulást az AMD a BF4 single részében mérte és a fps számokból ítélve (ugye 100 körüli fps számra ugrott) nem egy R9 290X-en futott. Egy HD7970/R9 280X esetén meg nem tudom hogy lehet egy FX-8350 és i7-4770K közt 45%-ot kimérni BF4 SP-módban, mikor még multi alatt sincs ekkora különbség.
A Nitrous Engine diáját meg felesleges általánosságban vetíteni a Mantle-re, hiszen Abu85 1000x leírta, hogy nem mindenki fog ugyanúgy profitálni az API adottságaiból. A NE kapcsán az elejétől fogva azt magyarázták, hogy nekik a CPU limit eltűnése az öröm, nyilván ezt fogják egy saját dián is kiemelni.
(#567) siriq: "Ahol az AMD-sek szerint nem számít a processzor"
Azért a dolog tisztázása képp: Nem egy R9 290X mellett szokás ilyet hangoztatni.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz Alastair' #581 üzenetére
Új széria nem egyenlő azzal, hogy teljesen újradolgozott architektúra jön. Az AMD-nek pont érdeke, hogy átnevezgetésekkel és a 200-ashoz hasonló "generációváltásokkal" is pörögjön tovább az üzlet.
(#578) stratova: Katt a Mantle is up to 45% faster than DX feliratú képre és nézd felül a számokat. Beállításokat annyit látok, mint te, de egyértelmű, hogy az erőltetett "dia" nem ehhez az eredményhez tartozik.
Új hozzászólás Aktív témák
AMD "Kaveri" APU topik
- FM2+ tokozás
- Négy vagy két mag
- Integrált DX11.2 Radeon GPU
- Integrált PCIe 3.0 vezérlő
- DDR3-2133 RAM támogatás
- HSA / Mantle / TrueAudio
- Szorzózármentes "K" modellek
* Kaveri (Steamroller & GCN):
AMD Ax-7xx0
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...