- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kurtuzov
senior tag
Sziasztok,
kis kutatásba kezdtem Aliexpress ügyben - főleg a csalókat és azok módszerét szeretném megérteni.
Ebben a hozzászólásban egy igen gyanús Aliexpress ajánlat van. Ez már túl szép. Nem értem. A jelenleg 173 vevőt sem (köztük magyarok is). Az "eladót" még kevésbé.
Gyakorlatilag fele ár (ez még hagyján), ijesztő név, semmi előzmény. De hogy még ingyenes DHL szállítás is van! 2 nap alatt! A bibi ott van, hogy vállal 10 nap előkészületet, és 2 nap szállítást. Jó, legyen a szokásos 1 hét a DHL. De utána? Nagyon hamar kiderül, hogy kamu. A legelső vevő szeptember 13-i (még viszonylag normális áron) de még nem értékelt...
Hogy kaphat meg a pénzből bármit is az eladó? Amíg nem igazolják vissza, addig az ali nem utal neki semmit.Konspiráció: mi van, ha ez az ali egy sima pénzgyűjtési akciója - megrendeltetik a népekkel a nyilván kamu terméket, persze nem lesz semmi -> dispute -> refund.
Eredmény?
1.) Egyszeri vásárló nagyon megörül az ali megbízható rendszerének -> bizalom feléjük nő
2.) Escrow 60 napig használja a népek pénzét ingyen. -
kurtuzov
senior tag
válasz WOT-H-A-C #2171 üzenetére
Jó ég! Ez ennyire durva? Gondolom benne van az is, hogy lám a mi boltunkban mennyi eladó/termék van. Lásd a Microsoft Store app mennyiségi dicsekvéseit, azt kiderült nagy részük használhatatlan.
Bár az is fura nekem, hogy mintha mókolt lenne ez a bolt: a rendeléshez 173 order van írva, azonban ha máshol nézem, a szerint 200 volt az elmúlt hat hónapban. Mi több ma párszor ránéztem és lettek újabb vásárlók, de az orderek száma nem nőtt...
A cikkre kíváncsi vagyok, de én is rákeresek akkor...
[ Szerkesztve ]
-
kurtuzov
senior tag
válasz Füleske #2185 üzenetére
Ó nekem már volt ilyen, de sokkal ügyibben megoldottam! Lefotóztam a bankkártyám és mellé a személyimet s és azt küldtem nekik át a mail címükre, mert ott könnyebben meg tudják nyitni!
Remélem a néhány idetévedő lökött nem veszi komolyan. ..Érdekes azért nézni, hogy egy megvitatandó kérdés ma is mennyire ki tud térni az eredeti medréből. Pedig nem ma kezdtük a fórumozást.
Továbbra sem az a célom, hogy a maradék kedvét is elvegyem a népeknek a netes vásárlástól. Viszont minél többet beszélgetünk a csalókról, a módszereikről, a felismerés ükről, annál többet segítünk a bajba jutásokat megelőzni.
Továbbra is a csaló ismérveit kellene összeszedni. A friss bolt, előélet még hagyján. De valahogy a nagyok is elkezdték, tehát ne zárjunk ki egy eladót csak mert kezdő. Pl én is vettem most hátsó bicikli lámpát. 2€. És nem egy nagy bolt. Ő adta fel legelsőnek az aznapi rendeléseim közül. Persze a termék elromolhat még de ugye az nem feltétlen a kereskedő hibája.
Ilyenek miatt lenne jó feltérképezni a csalók működését.
-
kurtuzov
senior tag
Gondolom ilyen torzított képes órákról van szó, és a torzítás okát is sejtem. Azt hiszem valaki már írt vagy itt, vagy a külföldi rendeléses fórumban erről. Jó minőségű replika nagyon ritka és drága... A vám erre esetleges, attól függ mennyire durva másolat. Ha nagyon és nagyon értékes óra, javaslom óvatosan, mert nem csak elkobzás lehet belőle.
-
kurtuzov
senior tag
válasz Benetnash #2245 üzenetére
Szerintem elég jól pörgő xiaomi témák vannak, kérdezz ott. Itt legfeljebb egy-egy aliexpresses rendelést tudnánk kivesézni, mennyire ajánlott/hamis az adott eladó/termék. Én is a napokban veszek át egy Xiaomi MiPad-ot, és inkább a topic-jában fogok kérdezni.
-
kurtuzov
senior tag
válasz Benetnash #2249 üzenetére
A Xiaomiék most rágyúrtak a hangra Nem vagyok vájtfülű, nem mérvadó amit írok. De most olvastam, hogy a MiPad-ban van külön egy NXP TFA9890 audio amplifier. Meg a két sztereó hangszóró. Kíváncsi vagyok, hogy fog csipogni.
A Piston meg nagy lutri. Tele van vele a net, meg a miui fórum a sok counterfeit problémával. Power bankohoz is hegyekben találsz DIY csomagot... Én egyszer próbáltam egy kamu Note 3-as fülest és csak közben jöttem rá, hogy hiányzanak sávok nekem egy-egy nótából. Bár agybadugós fülest nem nagyon használok, mert nem szeretem.
-
kurtuzov
senior tag
válasz WOT-H-A-C #2262 üzenetére
Félig off, mert ha mondtok jót, az Aliról megrendelem.
Beszéltek itt JÓ minőségű fülesről. Tudnátok esetleg olyat javasolni ami nem agybadugós, horribile dictu még headsetként is funkcionál? Van egy nokia bh-905i headsetem, annak szeretem pl az aktív zajszűrését és a hangjait.
[ Szerkesztve ]
-
kurtuzov
senior tag
válasz petya0426 #2348 üzenetére
55. nap környékén kezdj el mozgolódni. Ha tudod, hogy rendben van a cucc/eladó és csak a szállításnál állt sokat a szajré, akkor először kérj +30 nap plusz védelmet. Ha nem megy, akkor mehet a balhé.
Mindenképp vedd meg a kabátot. Csak a saját bőrén keresztül hiszi el igazán az ember milyen jó két hónap után idegelve, anyázva, levelezgetve visszakapni azt a pár sz***s petákot.
-
kurtuzov
senior tag
-
kurtuzov
senior tag
Az átutalás illetve a bankkártyás fizetés nem ugyanaz.
Az elsőt te kezdeményezed pl netbank ból a partner bankszámlájára. Ilyen ha vásárolsz és utólag fizetsz mondjuk nyolc nap múlva. Ez többnyire azonnal megterheli a számlát, tranzakciós díjjal jár és a junior számla valószínűleg nem engedi a devizás átutalás t.A második esetben vásárolsz és ott helyben fizetsz bankkártyával. Ez azonnali fizetés nek számít, jóllehet csak pár nap múlva jelenik meg a számlán a terhelés. Aliexpress szerintem biztonságos fizetés rendszerrel bír, megadhatjátok a kártya adatokat. Érdemes megkérdezni az otp telefonos ügyfél szolgálatát hogy az adott számlacsomag enged-e devizás kártyás vásárlást (szerintem igen - átváltják forintra) jár-e tranzakciós díjjal (szerintem nem) illetve pl milyen kártyás vásárlási limit van beállítva. Lehet csak napi 10 eFt a limit. Ezt akár egyszeri alkalommal is meg lehet emelni.
-
kurtuzov
senior tag
Nézegettem és nem igazán értem. Sok helyütt ott van, hogy lesz akció. De aztán odanézek a boltba és sehol semmi. Vannak boltok ahol van külön 11.11 akció menüpont. Van ahol már most is él az akciós ár (azaz kb mindig) és van ahol csak a kupont látod, de rendelni még jóval drágábban tudsz. Jellemzően most is meg lehet venni mindent az 11-re ígért akciós árakon.
Tény, az ali rendszere nem túl következetes. Pl rákeresek 20 centis lila bajuszkötőre, kidob 943 találatot, alap ugye a best match sorrend. Átállítom ár szerintire és akkor már csak 256 db találtat van. Ráadásul egyik listában sincs benn az, amelyik alapján eleve elindultam...
-
kurtuzov
senior tag
válasz katyuska511 #2437 üzenetére
Igen merész vagy, ezzel a nyelvtudással komoly problémába ütközhetsz, ráadásul úgy, hogy nem is az eladó hibájából, mert ő odaírta a részletezésnél.
Javaslom használd a Google translate szolgáltatást. A lényeget mindig hámozd ki.
LIMITED QUANTILY AVAILABLE: korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre
supplier is processing your order: épp készíti össze a cuccod és hamarosan postára fogja adni. Erre van x napja, amit szintén megadott korábban (21 napja van rá)
A 60 nap onnan indul, ha postára adja, tehát a processing szakasz lezárult.
Az nem feltétlen jogos reklamáció, ha nem olvasod el ő mit írt le. ha azt írja, hogy 30 nap alatt fogja postára adni, akkor ehhez tarthatja magát. Nem feltétlen használják ki.
Cancel order: rendelés visszamondása
Javaslom ne nyiss vitát, mert ő még semmi rosszat nem csinált. ott a chat, vagy az üzenet küldése, beszélj vele.
Ő is a Google translate-et használja, ne aggódj. -
kurtuzov
senior tag
válasz katyuska511 #2439 üzenetére
Én is rendeltem már olyan eladótól, aki huszoniksz napot írt feldolgozásra. Aztán egy héten belül postára adta.
Ha nem lesz neki semmije, és nem ad neked TN számot, az aliexpress a 21 nap lejárta után automatikusan visszautalja a pénzed. -
kurtuzov
senior tag
válasz katyuska511 #2441 üzenetére
Így van. Neki meg dádá lesz.
-
kurtuzov
senior tag
válasz katyuska511 #2443 üzenetére
Nem kapkodják el a választ, olykor egyáltalán nem válaszolnak. Most nem is nagyon fog, mert náluk ilyenkor hajnal van. Javaslom akkor keresd meg, amikor online találod a chat-en.
-
kurtuzov
senior tag
Azért nem minden kis eladó csaló Alin sem.Most vettem igaz kis értékű fúrószárakat (€6) és 2 nap processing és 12 nap shipping, tehát pont két hét alatt itt volt. MI több, a postás még fel is hívott, hogy itt áll a kapuban.
Az eladó meg 1000 eladáson van túl. -
kurtuzov
senior tag
Na én ma kicsit körbenéztem aliexpress 11.11 akció ügyben. Amit látok, hogy az árak egyértelműen mennek felfelé. Vannak cuccok, amiket rendeltem egy hónapja és ugyanaz ugyanott már kb 5%-kal drágább. Nem feltétlen mindenütt, de így van sok helyen.
Vannak persze olyan helyek is, ahol adnak 90%-os kedvezményt. Pl a nem akciós ára az aranyozott orrpiszkálónak €100, de ha megveszed 11-én akkor csak €10. Persze ha rákeresel, akkor sok helyen most is megkapod €9-11-ért...
Nem kell kosárba rakni az árut, de nem árt, hogy ne felejtsd el.
Amivel még találkoztam, hogy most a rendszer nem enged akciózni, de sok helyen kiírják, hogy ha kell akciós ár vedd fel velük a kapcsolatot. -
kurtuzov
senior tag
Szerintem meg ne.
Ez első körben korrekt válasznak tűnik, m több az auto kiterjesztés is rendben van. Ha csak dumálna, meg alin kívüli egyezgetést ajánlana akkor gyanús.
Nem tudom a rendelésed részleteit, de nagyon sok helyen ott van, hogy 60 nap is lehet a kézbesítés. Tehát javaslom várd meg a tényleges 60 napot és csak utána kérdezz megint rá. A védelmed meg amúgy is tovább él, ez csak jó. -
kurtuzov
senior tag
Csatlakozom a WS shipping tapasztaltak táborához. Nekem pozitív az élmény.
Szintén egy hónap alatt jött meg, a weboldaluk nem tudom mennyire generál kamu adatokat, de nagyjából jól időzített.
Ugyan kis €2 csomag, tehát nem rágtam a kefét.
Most megint jön egy, ez már háromszor akkora érték, kíváncsi leszek. -
kurtuzov
senior tag
válasz wwenigma #2530 üzenetére
Nekem személyesen eddig nem kellett alis ügyintézővel beszélnem, de az itt olvasottakból azt szűrtem le, ezzel eddig nem volt gond. Valószínűsítem, hogy a T/T payment-nek van külön dedikált ügyintézője, akihez átirányítanak, de ha már beszéltél egy élő emberkével, annak már nyoma van.
-
kurtuzov
senior tag
Ruha vásárlásról és méretekről annyi, hogy sok helyen kiírják, hogy 1-5 cm eltérést elfogadni lesz szíves a vevő...
Illetve ami a durva, hogy nem rendes szabászati centivel mérnek, hanem fém mérőszalaggal!!! Ugye a ruhát csak kiterítve, azt beszorozzák kettővel... sok ilyen képet tesznek fel büszkén. -
kurtuzov
senior tag
válasz Gépötty #2564 üzenetére
Köszönöm, közben én is megtaláltam. Valószínű azért nem találkoztam vele eddig, mert 8-a óta van csak...
A szabályok elég durvák: limitált kuponszám 100-300 darab pff mind a ruszki scriptek viszik el
Van amit csak a mobil appról tudsz megvenni.Továbbra is azt látom, hogy az akción kívül is lehet jól vásárolni.
[ Szerkesztve ]
-
kurtuzov
senior tag
Nagyon kiváncsi leszek reggel mennyire lesz lehalva az ali rendszere.
A limitált cuccok szerintem elérhetetlenek lesznek, a többi akció, meg amúgy a normál menet lesz. -
kurtuzov
senior tag
Na kipróbáltam a 11.11 akciókat. Volt egyszer $10, ha $100 összérték felett rendelsz. De ez csak akkor élt, ha a normál weboldalról fizettél. Így nem éltek a mobil oldalon megtett esetleges kedvezőbb árak. Aztán kaptam egy $4 kupont, ezt meg csak a mobil oldalon keresztül lehetett felhasználni.
Ja a mobil oldalon csak a $ devizát láttam, nem találtam hol tudnám átállítani.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!