Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #9282 üzenetére
Mondeo mk4 - nem emlékszem mennyire hatékony, de volt benne
W213 - jónak tűnt, annyiért legyen is.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Remekelek28 #9294 üzenetére
Nem nekem, de van - írd a kérdéseket, válasz úgyis csak azután lesz
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Remekelek28 #9306 üzenetére
Bármi jó, ami tudja a gyári előírást. Ha hiányzik a kézikönyv, vagy külföldiül van, akkor az elum-ról le tudod tölteni pontosan a neked valót (ingyen és hivatalosan).
Fiat mellett szokott lenni megadva ACEA előírás is, mint minimum követelmény. További alternatívát jelenthet Opelre megnézni ugyanazt, a GM előírások azonos motorra szintén megfelelnek (nekem pl DPF nélküli 1.3 Mjet esetén GM-LL-B-025).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Jakuskacsa #9317 üzenetére
A hibakód az egész körre vonatkozik (szakadás). Az eredetivel ugyanezt a hibát írta? Kábelt érdemes lenne ellenőrizni és élő adatot nézni, szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Jakuskacsa #9320 üzenetére
Értem, akkor nem szóltam a kapott link mellett esetleg még Hegyalja, vagy olaszautobonto.hu érdekes lehet. Vagy fb-n van vagy 4 Grande csoport, ahol találsz bontottat (egy embert tudok ajánlani ha kell, privátban tudom küldeni a profilt ).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #9339 üzenetére
180k van lassan a Punto-ban, nem tudom, volt-e valaha is nyúlva a hátsó dobfékhez. Ha hosszabb távra tervez, fenntartásban olcsóbb lesz szerintem.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #9364 üzenetére
Topikban "Bravo féltengely" kulcsszavakra találsz komplett listákat
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Remekelek28 #9382 üzenetére
Néztem már adatlapon, topik keresőben, de csak nem találom: milyen motoros Giulietta ez? Látatlanban pl 1.3 Mjet gyakori nyűgje az eltömődött EGR - km függvényében le kéne venni a visszavezető szelepet és a szívósort is, aztán mindent elpucolni belül, jelentős lerakódások tudnak kialakulni.
Akku: mostani ha kitölti a rendelkezésre álló helyet, akkor mérd meg (szélesség változó, 175 mm szokott lenni a mélység, és magasság is fontos kérdés lehet a leszorító miatt - tippem 190 mm). Onnantól kezdve lehet EFB (olcsóbb) vagy AGM (drágább) a start-stop miatt. Árukeresőn tudsz nézelődni befoglaló méretek alapján, én bedobnám a legnagyobb-legolcsóbb EFB-t.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Remekelek28 #9400 üzenetére
Na akkor most érdemes lenne figyelemmel kísérni, hány V a töltés maximuma. AGM/EFB akkuval ez jelentősebben 14,4 fölé megy. (Mondjuk calcium silver is bír valamennyi plusz feszt)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Remekelek28 #9427 üzenetére
Nincs benne clutch delay valve? (Nem ismerem a konstrukciót részletekbe menően, de az szokott bizonytalan pedál-kontrollt eredményezni.)
-
molnarpeter
nagyúr
Kapcsoló panelt meg lehet nézni, hátha szét lehet szedni, akkor direktben rá lehetne próbálni, gomb a gond vagy sem (vagy pinout alapján összezárni a megfelelő két szálat). Azért érdemes a kábeleket átnézni, ott meg egy szakadás vizsgálat, vagy pl nyitott ajtóval köteget megmozgatni, közben gombot nyomva... Egyszerre abbahagyta fel- és lefelé is a gomb a vezérlést?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Remekelek28 #9478 üzenetére
Le kell szerelni, és hideg zsíroldó megteszi pl.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Remekelek28 #9490 üzenetére
YouTube videót nézz, nem vészes feladat.
Tisztítás hideg zsíroldóval, kiselejtezett fogkefével, stb [link] -
molnarpeter
nagyúr
Filléres minden, de nagyjából úgy számolnék, hogy 1-2 olajcserénként becsúszik valami javítani való dolog pluszban. Ha van egy megbízható (türelmes/olaszbarát) szerelő mellé, akkor baráti költségből kijön, de ez nem az a típus, amibe csak tankolni kell. Szervó javítás ami húzósabb (30-35k alkatrész és hasonló összeg a munkadíj általában), klíma cső hiba, váltó problémák tudnak még drágábbak lenni esetleg. Újonnan is egy olcsó típus volt, ennek megfelelően vannak spórolósabb megoldások, amik nem az örökkévalóságnak szólnak
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TheProb #9556 üzenetére
Fékbetét alá beszorult kavics nyiszoghat. Ha kizárólag fékezésre érezhető a rázás, akkor az tárcsa bizony (mit lehet tudni róla?) - fel lehet szabályozni megfelelő vastagság esetén, vagy csere. Zimmermann, Ate, TRW, olcsóbban Remsa, racse kategóriában EBC jók szoktak lenni. Nagyobb fékezést követően megállva érdemes elengedni a pedált, hogy egyenletesen tudjon hűlni a tárcsa (mikor szorítja a betét forró állapotban, egy helyben állva, akkor is el tud vetemedni) Biztonság kedvéért féltengelyre, kerekekre is rá lehet nézni esetleg, hogy minden ki legyen zárva, de azok folyamatos remegést okoznak inkább.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Vezérlés, EGR probléma gyakori - előbbi inkább akkor, ha el voltak húzva az olajcserék (nekem pl 170k km felett még gyári, 10-15 ezrenként érdemes ledobni az olajat), utóbbi pedig tisztítást igényel csak általában, nem kell csere. Turbó a 90 lóerősnél változó geometriás, sokat alacsony fordulaton erőltetve le tud kormolódni és úgy megszorul a szerkezet - egészséges 1500-2500 fordulat között használva és néha kihúzatva ez nem igazán fordul elő. DPF jelenlétét kéne még megtudjuk, magyar piacos Euro 4 még nem kapott, de ha már Euro 5, akkor van alatta, az nem lenne előny mondjuk... Váltók közt az 5-ös a jobbik fajta, de azért egy olajcsere és néha szint ellenőrzés nem árt, de kevésbé nyűgös, mint a 6 fokozatú. Elektromos szervó javítás ami még drágább (60-70k), ezen kívül több filléres dolog szokott lenni. Toronycsapágy, féltengely csukló, klíma ventilátor csatlakozó, hátsó lámpa csatlakozó, csomagtér- és többi ajtó átvezetőben kábel törés, hangszóró csere, stab pálca fordulnak még elő többször a Punto csoportban így hirtelen. Rozsda tekintetében első lengőkarok és bölcső megnézendő a biztonság kedvéért, karosszérián a sárvédőíveket és a küszöbök elejét nem árt megnézni (le tud pattogni a festék), nameg alulról a karosszéria dugók meglétét sem árt ellenőrizni (+pótolni őket).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hroberto #9710 üzenetére
nekem is úgy rémlett, hogy nagyjából a Punto Evo-val került be fixen minden dízelmotorhoz.
Ha hosszabb utakra volt és lesz használva, akkor nincs gáz; rövid távok miatt eltömődött szűrőt regenerálva viszont felhígul a motorolaj, elégtelen kenés lép fel (akár vezérlést, akár a motor többi részét nézve), így igazából még fontosabb az olajcsere is.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hroberto #9713 üzenetére
Nálad mik voltak?
Csoportban múltkor valakinek eltömődött DPF után, majd pár kényszer regen futtatást követően beállt a motor, valószínű sok volt a gázolaj már odalent szokták is mondani, hogy kényszer regenerálás miatt egyben olajcserét is kell végezni. Valószínű a könnyen kokszolódó EGR is ronthat a helyzeten. Cégnél viszont nem nagyon rémlik gond, ott hosszútávfutók voltak az 1.3 Multijetek, talán egy rémlik nyűgösebb példány, aminek Bp-n is kellett mennie.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Integrale #9818 üzenetére
Hogyan kell érteni a kisebb hibalehetőséget? Kicsi a minta, de pl itthon autón betétes, gépeken házas fajták vannak (kivéve centrifugál, nameg kétütemű, és van még egy szűrő nélküli 4T benzin is ). Utóbbit így robusztusabbnak gondolnám, de pl Opel vonalon szoktam látni a házba épített szelep miatt olajnyomás problémát. Témához kapcsolódóan, Punto-hoz 570 volt a legolcsóbb szűrő akkor kauffernél, jó hogy nem ingyen adják
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #9889 üzenetére
Nem minden egyezik szerintem, mármint volt több változat (károsanyag norma, teljesítmény, stb). Ha van egy adott probléma, akkor el lehet böngészni alkatrész katalógusban, mi azonos és mi nem Bürokrácia miatt motorkódot nem tudom, mennyire fogadják el ilyen esetben, bár ha nem olvasható valamiért, akkor lehet átcsusszan...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Diablo IV
- Eredeti játékok OFF topik
- Honda topik
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- E-roller topik
- Jövedelem
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...