Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szicsu

    őstag

    válasz mityku #1856 üzenetére

    Hát ha ez tényleg az akkor nagyon komoly :Y

    Én nem is hallotam ilyenről

    ''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1856 üzenetére

    Ez bizony! A témáról kissé bővebben:
    [link]
    [link]
    (Megemlítem, hogy a PTRS a magyar terminológiában PTRSz.)

    Azért nem hallottatok még róla, mert nem játszottatok soha a Close Combat III-al! Pedig az egy isten gamma, a S.W.I.N.E. és a Codename Panzers hasonló jellegű, csak 3D és egy (pontosan már 3) rakás szar-fos-trágya. Amikor a CP P1-ben megláttam, hogy minden 75mm-es cucc ugyanolyan erőt képvisel, akkor kishíján elhánytam magam: hol egyenlő a KwK42 az IG18-al? A páncélzat megint eléggé le lett egyszerűsítve: 4 oldal és kész. Az, hogy egy hk-n van külön torony az elfelejtődött! És nevetséges előmeneteli rendszer! Bár inkább szánalmas a három rang ami van mondjuk a S.W.I.N.E.-ban. Mindjárt kiderül miért!

    És akkor nézzük mit tud a CCIII!
    Teljesen lemodellezett páncélzat. Bár nem látszik, de kvázi 3D a program! Legalábbis ebből és domborzati szempontból. Aránylag jól beállították a fegyverek teljesítményviszonyát, a gyalogság (igen itt létezik ilyen is!) sok esetben kifejezetten jól használható, sokszor pedig nélkülözhetetlen! (Az a kib@szott realitás itt meg is van.) Az MG42 pl félelmetes. Iszonyat fegyverzet/jármű választék, kronológiailag megfelelő sorrendben (és nem úgy mint a PG2-ben, ahol Afrikában '41-ben már lehet Pz IVJ-t zsákmányolni!). Itt legfeljebb a Sztalin III vet fel érdekes kérdéseket. Kitűnő taktikai motor, f@szán lehet manőverezni, oldalba/hátba támadni. És a mozgás nem annyiból áll, hogy mész erre vagy arra! Lehet gyorsan, lassan, méglassabban (kúszás) haladni, megállni, védekező és beásott helyzetet felvenni, lőni és füstöt lőni (na ez utóbbi szinte minden másból hiányzik!). Az egységek sokszor maguk is elég okosan döntenek! Van aknavető! És az előmeneteli rendszer! Na ehhez hasonlót soha sem láttam máshol (ezen sorozatot leszámítva): Az egység nem annyiból áll, hogy teszem azt Pz IVF2 és kész. Nem kérem itt a teljes személyzet jelen van és csapatként dolgozik! Ha megsérül a hk, akkor nem feltétlenül sérül meg mindenki: lehet egy-két fő meghal, de a többiek átveszik a feladatukat! Így egy hk akár egyfős személyzettel is harcképes marad, legfeljebb egyszerre csak egy dolgot tud csinálni. Pl.: az irányzó vezeti a járművet, majd ha olyan utasítást adsz neki, hogy lőjön gyalogságot, akkor vagy átmegy a rádióslövész helyére és géppuskával nyomul, vagy felmegy a toronyba és tölt-irányoz-lő! Amennyiben nem sérült meg a löveg, mert itt bizony ez is lehetséges! De ha a toronyban van és közben válik a löveg harcképtelenné, akkor nem megy le a testbe, hanem a párhuzamosított gpu-t használja. A csata végén a személyzet újra feltölthető! Persze az addig szerzett rangokat, kitüntetéseket az újak nem öröklik, azt bizony ki kell érdemelni! A rangok egyébként a közkatonától az őrnagyig terjednek! Ez bizony nem 3-4 fokozat, és nem járművenként egy! Egy gyalograj esetén akár 10 fő is lehet! Ha egyszer beszereztél egy Pz IV-et az nem marad végig Pz IV, csak ha te is úgy akarod: ha a kereted engedi, akkor fejlesztheted akár Pz VIB-re is! Azaz kicserélheted a járművet a személyzet alatt. A jármű pusztulása nem feltétlenül vonja maga után a személyzet pusztulását, lehet új gépet rakni alájuk.Meg van ilyen, hogy tapasztalat, morál, életerő, vezetés, erő, intelligencia. A személyzet minden tagjának van neve! És bizony hangulata is, be tudnak pánikolni is akár (mondjuk SS, FJ, Gárda, Gárda ernyős esetén nem jellemző), de egy parancsnok (mert ilyen is van) közelsége jót tesz nekik. És még ilyen finomságok, hogy elakadó fegyverek, amit a kezelője megpróbál újból működőképessé tenni, különféle lőszertípusok, amiknek a hatása is más-más, a csapatok is lehetnek sorozottak, regulárisak és elitek. És még mi minden. Lehetne róla naphosszat beszélni, annyira összetett!

    Ja és mindez 1999-ből! Úgyhogy nekem senki ne indokolja a primitív harcrendszereket a bonyolult megvalósíthatósággal! Már 5(!!!) éve sem volt lehetetlen megvalósítani. A játékot egyébként az Atomic Games fejlesztette és a MicroSoft adta ki: kötelező darab, KLASSZIKUS!

    A CCV további okosságokat hozott: egyszer meglepődtem, hogy az egyik ernyősöm mennyi ideig bírja lőszerrel (mert azt az előbb elfelejtettem mondani, hogy az sincs korlátlanul). Aztán ránéztem. És mit látok: amerikai létére MP40 van nála! Körbenéztem és bizony egy-két lemészárolt német raj kellős közepén volt. Kifogyott a lőszere, és nem ám abbahagyta a harcot. Szerzett magának fegyvert!!!

    Még valami: a CCIII-ban a mesterlövész elég brutál! Egyszer három FJ mesterlövésszel nem kevesebb mint 37 orosz katonát lőttem ki!


    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák