Hirdetés

Aktív témák

  • Dr.F.E.R.I.

    Topikgazda

    Valahányszor bekapcsoljuk a 3DS-t, a HOME Menü lesz az első, amit bootolás után látni fogunk. Ez az operációs rendszer felülete, ami kapcsolatot teremt a felhasználóval, hasonlóan egy asztali oprendszer desktop-jához. Az Új 3DS gépekkel egy időben érkezett az a nagy rendszerfrissítés (9.0.0-20E), ami számos új funkciót adott a menühöz és a megjelenését is alaposan felrázta a letölthető témákkal. Ismerjük akkor meg felépítését és fedezzük fel, mi mindent nyújt nekünk a HOME Menü!

    A HOME Menü megjelenítése során a két képernyő összedolgozik egymással. Magát a menüt az alsó kijelző mutatja, miközben a felsőn láthatóak a kiegészítő információk.

    A felső 3D kijelző tetején egy állapotsor fut végig, amely több különféle információt közöl a felhasználóval. Bal szélen a vezeték nélküli kapcsolat aktuális üzemmódja látható. Üzemmódból többféle van, mindegyikhez más szín és egy saját kiegészítő piktogram tartozik. Az alábbi üzemmódokkal találkozhatunk:

    Disabled, azaz kikapcsolt. Ha éppen passzív módban használjuk a konzolt, mondjuk offline játék során, akkor ez a kiszürkített mező fog megjelenni az állapotsorban.

    Internet kapcsolati módban a mező kékre vált és megjelennek a bal szélénél a térerőt jelölő sávok is. A három sáv a maximális vételi erősséget jelzi, míg ennél kevesebb arányosan gyengébbet. Nagyon gyenge vételi erőnél ki is szürkül. Az internet-üzemmód szinte a leggyakoribb az összes közül, online játékokhoz, vásárláshoz ezt kell használnunk.

    A StreetPass kapcsolathoz nem kell a gépnek az internetre fellépnie, hanem a konzolok egymás vételi sugarában kommunikálnak egymással. Ez összecsukott (3DS), vagy alvó módban (2DS) is működik, a gép folyamatosan jeleket ad-fogad, miközben adatokat cserél más 3DS/2DS konzolokkal, amik a hatótávjába kerülnek és engedélyezve van rajtuk a vezeték nélküli átvitel.

    Local-módba speciális alkalmazások során lép a konzol, egy tipikus ilyen a Download Play nevű alkalmazás, ahol egy forrásgépről más konzolok adatokat töltenek le, így egyetlen játékkal is lehet több gépen lokál multiplayert játszani.

    A megtett lépéseinket írja ki egy pár cipőtalp mellett, valamint ezt váltogatva jeleníti meg az érme ikont , az érmeink számával együtt. Egy érdekes funkciója a 3DS családnak a lépésszámláló, erről bővebben a tudástárban olvashatsz.

    Dátum, pontos idő: magáért beszél, a dátum nap/hónap+(nap neve rövidítve) formátumban olvasandó.

    A jobb szélen a töltöttségjelző kapott helyet, egy ceruzaelem ikon, benne négy sávval jelzi, mennyi energia maradt az akkumulátorban. Teljesen feltöltve négy kék csík látható, alacsonyabb töltöttség esetén arányosan kevesebb. Egy csíknál már narancssárgára vált, és a konzol kék színű üzemi LED-je is narancssárgán kezd világítani. Ha a telep a lemerülés határán van, az ikon üresen pulzálni kezd és az üzemi LED is pirosan villódzik. Ha rádugjuk töltőre, akkor az elem ikon belsejében egy töltőkábel képe jelenik meg.

    A HOME Menü lényegi részét az alsó érintőképernyő jeleníti meg. A Menü alapvető jellegzetessége a négyzetrácsba rendezett 240 darab csempe, amik beállítástól függően adott sorba és oszlopba rendeződnek.

    Egy csempe tartalmazhat egyetlen játékot vagy alkalmazást. Hogy melyiket, egyrészt onnét lehet tudni, hogy a program egy jellemző piktogramját mutatja, másfelől pedig a felső kijelzőn egy szintén a programra jellemző 3D-s modellt forgat. Van egy sötétebb hátterű csempe, ami foglalt hely, a konzolba dugott játékkártya tartalmát jeleníti meg. A csempék hasonlítanak a Windows ikonjaihoz, egy-egy programot indítanak el és szabadon áthelyezhetőek a felületen. De tudnak mást is. Ha egy foglalt csempére megyünk a kijelölő kerettel, akkor az ottani program elektronikus kézikönyvét is megnyithatjuk. Ha áttekinthetőbbé szeretnénk tenni a felületet, a jobb felső sarokban található két gombbal () vehetünk el, illetve adhatunk hozzá a sorok számához. A kevesebb sor nagyobb csempéket, ezáltal jobban látható felületet eredményez, viszont hosszabban kell görgetnünk, hogy a sor(ok) végére érjünk. A több sor pedig jobb áttekinthetőséget eredményez, de arányosan kisebb csempékkel, amiket gyengébben látók már nem biztos, hogy jól tolerálnak. A felület nem látható részére az oldalsó nyilakkal tudunk navigálni.

    Ha helyszűkébe kerülnénk, egy üres csempére állva mappát is létrehozhatunk. Egy-egy mappában további 60 üres csempét találunk, ugyanakkor almappák létrehozására nincs mód. A foglalt csempéket tetszésünk szerint húzhatjuk be a mappákba, vagy ki onnét. Egy mutatóeszközzel (akár az ujjunkkal) hosszan tartsuk nyomva a csempét, ekkor nem indítja el a programot, hanem mintegy kiugrik a foglalatából és szabadon mozgathatjuk, a kívánt helyen pedig engedjük el.

    A mappa létrehozásakor meg kell adnunk a nevét is, amit viszonylag szabadon megtehetünk egy sor felhasználható karakterkészlettel. A HOME Menü felületén mégis csak a kezdő karakter fog látszani a mappa ikonján. Akár több hasonló karakterrel bíró mappánk is lehet. Hogy lássuk is, melyik mappa melyik, rájuk kell lépkednünk és figyelnünk a felső kijelzőt. A forgó mappaikon alatt a létrehozásakor megadott teljes név olvasható. Az áttekinthetőség végett ajánlott egyazon kezdő karaktert nem használni több mappánál. A mappák ikonjára lépve két módosítási lehetőségünk nyílik: átnevezhetjük vagy törölhetjük a mappánkat. A törölhetőséghez a mappának üresnek kell lennie.

    Az állapotsor és a csempefelület mellett a harmadik fontos elem az utóbbi felett húzódó keskeny sáv, ahol a beállításokat tudjuk eszközölni és néhány beépített alkalmazás is itt található.

    A bal első csavarkulcsos házikógomb rejti a HOME Menüvel kapcsolatos főbb beállításokat, míg az utolsó két ikonnal már találkoztunk fentebb a csempesorok állításakor. Ezek foglalnak keretbe néhány fontos alkalmazást, amik nem csempéről, hanem innét indíthatóak. Ezek: a jegyzetfüzet, a barátlista, az üzenetek, az internet böngésző és a Miiverse. Utóbbi alkalmazásokról a későbbiekben értekezünk, itt egyelőre a beállításokra szorítkozzunk.

    A házikó gombra kattintva egy lenyitható menü jelenik meg. Ide lettek csoportosítva a HOME Menüvel kapcsolatos és a 3DS általánosabb használatát érintő beállítások is.

    A menü legtetején a Témashop található, innét tudunk új témákat letölteni 3DS-ünkre. A témák új hátteret, zenét és az ikonoknak egyedi kinézetet adnak. Működéséről lásd részletesebben a róla szóló fejezetet.

    Ha letöltünk egy új témát a fent említett Témashop-ból, netán átrendezgetjük a csempéket vagy készítünk egy-két mappát, akkor lehetőségünk van a Témashop gombja alatt látható 'Save/Load Layout' almenüben ezt az új elrendezést lementeni. A mentéshez összesen nyolc foglalat áll rendelkezésünkre, a már foglaltakat akár felül is írhatjuk. Az így lementett elrendezések bármikor visszatölthetőek, ez hasznos tud lenni akkor, ha több különféle nekünk tetsző témát is letöltöttünk. A nem mentett aktuális módosításaink elvesznek ilyenkor, és felülíródnak a lementett elrendezésnek megfelelően.

    Az elrendezések almenüje alatt a fényerő beállítás skálája pihen. Itt tudjuk egytől ötig beállítani a konzol képernyőinek fényességét. Ezt megtehetjük akár játék alatt is, a Home gomb megnyomásával és a menü lenyitásával. Ha végeztünk, visszaléphetünk a közben háttérbe küldött játékunkba. A nagyobb fényerő jobban meríti az akkumulátort, de ideális lehet utcai használatra, ahol viszonylag gyengén látni a képernyőt. Alapértelmezett a hármas érték, ami normál négy fal közötti gépezéshez ajánlható. Ha valamiért nagyon energiaszűkében volnánk, az egyes-kettes akkor jöhet képbe, feltéve persze, ha ettől még mindig látunk valamit.

    Külön ki-bekapcsoló gombot kapott az automata fényerő kalibrálás, ez a környezeti fényviszonyoknak megfelelően állítja dinamikusan a fényerőt. A funkció nem működik, ha a konzolon éppen DS/DSi játékkal játszunk. Ugyancsak külön gombot kapott az energiatakarékos mód is, ami szintén automatán állítja a fényerőt. Ez nem a környezeti fénytől, hanem a megjelenített tartalomtól függően módosítja a világosság szintet. Akit zavar, ha a fényerő enyhén változik, ahogy az elektronika dolgozik mögötte, az hagyhatja mindkettőt kikapcsolt állapotban (ez az alapbeállítás is). Aki kevés akkuidővel rendelkezik, az kompromisszumos megoldásként bevállalhatja az automata szabályzást.

    A vezeték nélküli adatátvitelt (wifi, NFC) aktiváló szoftveres gomb csak Új 3DS modelleken és 2DS konzolon van, mivel az originál modelleken erre a célra egy fizikai gomb szolgál. Ezt a fizikai gombot eltüntették az Új modellekről és a 2DS-ről, ezeken csak itt a menüben kapcsolható ki/be a funkció.

    Alant található két minialkalmazás, a Nintendo 3DS Image Share és az Amiibo Settings. Itt érhető még el az eShop és a System Settings alkalmazások is, ezekről részletes leírást a saját fejezeteikben találsz.

    A Nintendo 3DS Image Share programocska arra szolgál, hogy a játékról készített képernyőmentést megoszthassuk valamely közösségi oldalunkon. Ehhez mindenképp szükségünk van internet elérésre és egy fiókra valamely közösségi portálon (Facebook, Twitter). Fontos még megemlíteni, hogy csak bizonyos játékokban működik a képlopás funkció, sok cím nem is támogatja. Támogatott játékoknál a lépések a következők:

    1, Készítsünk képet a játékban (ez játékonként eltér, például Animal Crossing játékokban L+R gombok egyszerre történő megnyomásával vagy pokémon játékokban a kijelölt fotózkodó helyeken)
    2, Lépjünk át a HOME Menübe és nyissuk meg az Image Share alkalmazást
    3, Lépjünk be a Facebook vagy Twitter fiókunkba
    4, Kiválasztjuk a mentett képet vagy böngészhetünk is a 3DS Camera program mappájában (ide kerülnek a mentések) és nyomjuk meg a 'Post' gombot

    Az Amiibo Settings kisalkalmazás magáért beszél, amiibo figuráinkat menedzselhetjük itt. Originál 3DS és 2DS tulajoknak külső NFC-olvasót kell használniuk a művelethez, ennek beállítására egy kiegészítő menüpont szolgál.

    Alapvetően háromféle műveletet végezhetünk a kis figurákkal:

    Register Owner and Nickname: beállíthatjuk magunkat az amiibo figura tulajdonosának, mellé az amiibo-nak is adhatunk egy saját becenevet. Ez segít megelőzni, hogy több egyforma figurát összekeverjünk vagy elcseréljünk.

    Delete amiibo Game Data: minden amiibo képes eltárolni egy-egy játék beállításait, de sajnos egyszerre csak egyetlen játékét. Ha egy új, az amiibo-t szintén támogató játékban használjuk, akkor az előző beállításokat törölnünk kell belőle. Erre szolgál ez a pont. Ha az amiibo-ra csak arra van szüksége a játéknak, hogy hozzáérintsük az NFC-hez (és ez aktivál a programban egy elrejtett tartalmat), akkor nincs szükség a törlésre.

    Reset amiibo: töröl mindent, még a tulajdonosi adatokat is. Gyakorlatilag mintha a csomagból bontottuk volna ki.

    Minden művelethez kétszer kell az NFC-hez érinteni az amiibo-t. Először a legelején, majd ezt követően végre kell hajtanunk a választott menüpont utasításait. Legvégül a második hozzáérintéssel hagyjuk jóvá a műveletet. Ha külső olvasót használunk, akkor a megjelenő Update the Nintendo 3DS NFC Reader/Writer menüpontba lépjünk be és ott aktiváljuk a készüléket. A lényeg, hogy az olvasó és a 3DS hátoldali infra portja jól lássák egymást. Ha többet szeretnél az amiibo-król megtudni, látogass el Koncsik fórumtárs amiibo-topikjába. Az ottani témaösszefoglalóból minden lényeges (és lényegtelen :) ) dolgot megtudsz róluk!

    A HOME Menu Settings legalját egy elektronikus kézikönyv zárja, amiből további apróságokat tudhatsz meg a fent felsoroltakon kívül. Ezek nem életbevágó, de praktikus kiegészítő információk a 3DS teljes körű használatához.

    [ Szerkesztve ]

    Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

Aktív témák