- Mobil flották
- Samsung P300 - zsebszámológép
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Magisk
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S20 Ultra 5G - nagy ügy
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Olcsó telefonjába is beépítette szemüveg nélküli 3D-s kijelzőjét a ZTE
ma A ZTE Voyage 3D a saghaji MWC-n debütált, egyelőre csak Kínában kapható.
-
Ha mi nem olvadunk el ebben a melegben, akkor a hardverek sem fognak
ph A notebookok, monitorok és headsetek mellett egy minigép, egy NAS, egy ház, egy táp, valamint egy kupakszett maradna szilárd halmazállapotú.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
Elírtam, nem pass-t akartam írni, hanem layert...de végülis mindegy, egy egyszerű hide-al is meg lehet oldani a dolgot
Arra gondoltam amúgy, hogy talajra nyomsz egy matte/shadow anyagot(nemtom brazilba hogy hívják..de lehet műxik max alap matte anyagával is), és lerendereled csak a kocsit (megugye akkor matte miatt az árnyékait) és akkor nem kell pöcsölni a hosszú renderidőkkel, ha változgatgatod a környezetet, mert kocsit, ami ugye a sok idő, már nem kell renderelni, elég a végén fotosopba összeheggeszteni a végleges környezettel.
Nadehogy pass-okról is írjak vmit...konyhanyelven...máshogy uccse tom
A renderelők, különböző rétegekből(tudományosul csatornának híjják őket) rakják össze a végleges képet. Külön kiszámolják csak az árnyékokat, z-depth-et, tükröződéseket, GI árnyékot, diffúz színeket, sötöbö, mindegyiket eltárolják egy képként, és a render végén összeheggesztik a végleges képpé...tökre mintha fotosopba csinálnád. Egy pass csak az adott csatornák álltal a jelenetre gyakorolt hatásokat tartalmazza. Tehát plö a diffuse pass csak a modellek alapszínét/textúráját tárolja, mindenféle árnyékok nélkül (mintha felnyomnád a self-illumját 100-ra), az árnyék pass meg csak a direkt fények álltal vetett árnyékokat(a gi álltal számoltak külön vannak).
A külön passokba való renderelést álltalában kompozitálás miatt szokták használni. Ha mondjuk egy élő jelenetre raknak rá vmi CG dolgot, és az csak simán lenne rápakolva, a kompozitornak szinte semmi kontrolálhatósága nem lenne....állítgathatná átlátszóságot oszt nagyjából ki is fújt. Viszont ha külön van renderelve árnyék, tükröződés, anyámkínnya, akkor máris állítgathatja ezek színét/intenzitását sötöbö. Plö elkészítenél egy animot, amin piros árnyékok vannak, megrendelő meg kitalálná, hogy neki márpedig kék kell, akkor nyomathatnád újra rendert, míg ha lenyomtad külön az árnyékokat, akkor pár klikkeléssel meg is van az egész.
Ezek persze elég egyszerű példák, sokkal bonyolultab dolgokat is lehet passok segítségével utómunkába megvalósítani..plö z-depth segítségével utólagos DOF és hasonlók.
ui.:
néhány példa:
diffúz csatorna:Bővebben: link
direkt fények:Bővebben: link
GI fények:Bővebben: link
árnyékok:Bővebben: link (végső kép összerakásakor invertálja a renderer)
tükröződések:Bővebben: link
fénytörés:Bővebben: link
...még van pár, de annyit nem linkelgetek
végül a végleges összeheggesztett kép:Bővebben: link
...remélem sikerült felhomályosítani néhány emberkét
páAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
- Mobil flották
- Anime filmek és sorozatok
- Linux kezdőknek
- Samsung P300 - zsebszámológép
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Synology NAS
- További aktív témák...