Olcsóbban, de többet mobiloztak a pannonosok

A Pannon első negyedévi, 45 milliárd forintos árbevétele 7 százalékkal volt magasabb, mint az elmúlt év első negyedévében elért eredmény. A mobiltelefon-társaság a növekedést a számlás előfizetések magasabb számával, valamint a különböző ügyfélszegmensek igényeihez jobban alkalmazkodó új tarifacsomagok bevezetésével indokolta. Az úgynevezett ARPU-index emelkedése a szerződéses előfizetések növekedésének, valamint az értéknövelt szolgáltatások szélesebb körű elterjedésének köszönhető. (ARPU: az egy előfizetőre eső mobilszolgáltatásból származó átlagos árbevétel.) Az alacsonyabb átlagárak hatását az egy főre jutó átlagos beszédforgalom (AMPU) 2005 első negyedévéhez viszonyított 15 százalékos növekedése ellensúlyozta.

Norvégia legnagyobb távközlési cége, a Magyarországon a Pannon tulajdonosaként jelen lévő Telenor az első negyedévet az egy évvel korábbit 55 százalékkal meghaladó, 7,88 milliárd koronás (1,3 milliárd dollár) EBITDA-val zárta. Az eredmény meghaladja a várakozásokat: a Reuters elemzői konszenzusa „mindössze” 6,9 milliárd korona volt. A hazai piacon vezetékes és mobil-, Skandináviában, Kelet- és Közép-Európában, a szovjet utódállamokban, valamint Pakisztánban, Bangladesben és Thaiföldön pedig kizárólag mobilszolgáltatóként jelen lévő, 15,8 milliárd euró piaci értékű cég az idén a forgalom 30 százalékos bővülésére számít.

Mind az EBITDA, mind pedig a bruttó fedezeti arány közel 2 százalékponttal nőtt 2005 első negyedéve óta, elsősorban a stabil költségszintnek, valamint a nagyobb forgalmi volumen és a számlás ügyfelek magasabb aránya révén megnövekedett árbevételnek köszönhetően. A magasabb forgalomból eredő nagyobb összekapcsolási költségek hatását részben ellensúlyozta, hogy az önálló SIM kártyák eladási arányának növekedése miatt alacsonyabbak voltak az ügyfélszerzési költségek.

A Pannon 11 ezer fővel növelte ügyfelei számát 2005 negyedik negyedévéhez képest. A vállalat továbbra is számlás ügyfélkörének bővítésére, illetve kártyás ügyfelei megtartására fokuszál, februárban pedig elindította márkafrissítési programját. Az előfizetési szerződések száma 224 ezerrel emelkedett 2005 első negyedéve óta, ezzel a számlás ügyfelek aránya 6 százalékpontos emelkedéssel elérte a 36 százalékot. A Pannon az erős verseny ellenére is stabilan őrizte 34 százalékos piaci részesedését.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés