Hirdetés

CES blog: Letoltuk Vegas-t

Közel egy hete érkeztünk meg Las Vegas-ba. Elképesztő már maga a koncepció is, a sivatag közepén felhúztak egy várost, melynek mára főleg csak a bulizás, a szerencsejáték és a funolás a célja. Az első este persze be is vetettük magunkat a forgatagba, melyből ambivalens érzésekkel tértünk vissza, egy kicsit tűlhűzottnak éreztük a várost. Másnap azonban kiderült, hogy ennek csak a fáradtság volt az oka, Vegas igenis jó város, ha a helyén kezeli az ember.

Az első három napunk a CES-ről szólt, mely ellentétben az eurőpai kiállításokkal (itt az MWC-re és az IFA-ra gondolok) nem egy nagy központban, hanem több hotelben futott párhuzamosan. Volt kiállítótér például a Sands-ben, a Venetianben, az MGM-ben és a Wynnben is (sajnos a mi kis Hooters-unk kimaradt a jóból), a nagyobb gyártók pedig az LVCC-ben kaptak helyet. Óriási a tömeg és a zsúfoltság, nagyon könnyű elveszni, az egész mintha egy kicsit kevésbé lenne profi, mint a Mobile World Congress. Plusz persze ez nem is egy kizárolag mobillal foglalkozó rendezvény, emiatt nekünk is jobban kellett fókuszálnunk, ám ügyesen abszolváltuk a helyzetet, laza 37 szakmai hírrel zárva a kiállítást.

[+]

Miután letoltuk a CES mobilos részét, pihenésképpen elugrottunk a Red Rock Canyonba, mely fél órára van a várostól. A völgyet a Scenic route-on érdemes megnézni, egy 13 mérföld hosszú autós útvonalról van szó, melyet szabályos időközönként megszakít egy-egy kilátópont. Érdekes sziklaformációk, rengeteg vörös szín és különleges növényzet jellemzi a kanyont, mely nagyon más, mint az eddig látott sivatagi nevezetességek. Itt is el lehetne tölteni jó pár napot, a megállóknál számos túraútvonal várja a kalandvágyóbbakat, valamint sziklamászásra is van lehetőség. És az új Tarantino-film is itt játszódik, ha minden igaz.

A Red Rock után egy kicsit csapattuk a városban. Kaszinózás (igen, mindketten kevesebb pénzzel tértünk vissza), némi shopping és atikváriumozás után kiderült, hogy a ShakeShack-ben adják a legjobb gyorséttermi hamburgert ever. A nap csúcspontja a New York New York hotel hullámvasútja volt, mellyel már egy ideje szemeztünk, most azonban végre volt idő kipróbálni. Közel hatvan méterről indul a buli, 108 km/h-s sebesség és több átfordulás garantálja, hogy negyed órával a ride után is holdraszállás-élménye legyen az embernek. A nap másik csúcspontja a Bellaggio hotel szökőkút-műsora volt, a show maga csak pár perces, ám nagyon jól komponált, a víz és a zene tökéletes összhangja mindig elcsendesíti az amúgy korántsem halk utcát. Ebben a városban tényleg minden van.

Természetesen a Hoover Dam és a Grand Canyon sem maradhatott ki, róluk a következő blogposztban értekezünk.