Hirdetés

Hatalmasat menetel Kínában a Honor

Jól sült el függetlenedés és az 5G hardver elérése, de az Apple-t nem sikerült trónfosztani.

Hirdetés

Bár Kína Magyarországtól elég messze van, a világ legnagyobb mobilpiacaként minden gyártó igyekszik a legnagyobb felhasználóbázissal rendelkező országban nagyot robbantani, és érdemes ennek sikeréről beszámolni. Érdekes, hogy a régi nagy nevek közül a Samsung jó ideje lemaradt az élversenyben, míg az Apple 2021 negyedik negyedévében 21,7%-os piaci részesedést ért el, ami 13%-os éves növekedés. Természetesen az iPhone 13 volt a húzónév, a prémium szegmensben dominálva.


[+]

A legnagyobb növekedést mégis a Huawei-től függetlenül tevékenykedő Honor érte el: 2020 végén még csak 7,5%-át birtokolta a kínai piacnak negyedéves leszállításokban, tavaly viszont már a 16,7%-át, ami több mint 100%-os növekedés, és a voltaképpen a semmiből lett meg az ezüstérmes hely. Az Apple mögött egyébként a kínai márkák szoros csatát vívnak: bronzérmes pozícióban az Oppó végzett (16,6%, 14%-os visszaesés éves szinten), aztán a Vivo jön (16,5%, 14%-os visszaesés), majd a Xiaomi (16,1%, 15%-os erősítés).


[+]

A legnagyobb vesztes a top 5-be nem férő összes többi márka a Huawei-t és a Samsungot is beleértve: 2020 végén még 28,6% jutott nekik, 2021 végén viszont már csak 12,4%, ami 60%-kal kevesebb telefon leszállítását jelenti. A fenti számokban komolyabban a hajlítható telefonok még nem szólnak bele, ám a Counterpoint Research szerint egyre népszerűbbek az efféle mobilok, és ugyebár a Samsung mellett Kínában ott a Huawei, a Honor, az Oppo és a Xiaomi ezen a vonalon.

Azóta történt

  • A tanítvány legyőzte mesterét

    A Counterpoint elemzése szerint a Honor átvette a Huawei helyét a kínai piacon, az Apple mellett csak a fiatal márka volt képes YoY növekedésre.

Hirdetés