700 kilométeres hatótávot ígér az új Volkswagen platform

Készül az új MEB platform, ami a következő generációs VW-csoportos e-autók alapja lesz.

Az ID modellekről szóló prezentációjában a napokban a Volkswagen a párizsi Electric Car Day konferencián megszellőztette, hogy mire lesz képes a MEB padlólemez következő generációjára épített modelldömping. A cégcsoport e-autós értékesítési és marketing vezetője, Dr. Silke Bagschik a gyorsabb töltést, a nagyobb hatótávot és az erősebb motort emelte ki az új platform jellemzői közül.

Ez konkrét számok kapcsán 700 kilométeres hatótávot ígér, 200 kW-os töltési sebességet és akár 5,5 másodperces 0-100-as sprintet - nyilvánvalóan ez lesz majd a maximum, amit az új MEB kapcsán a technológiából kisajtolnak, de ez nem jelenti azt, hogy majd repkedni fognak az ID.1 kisautók (ha majd lesznek ilyenek) a városi utcákon.


[+]

A gyorsulási adatok talán a legkevésbé lényegesek, a 700 kilométeres hatótáv azonban majdnem másfélszer több, mint amit a jelenlegi modellek csúcsváltozatai tudnak. Ez nyilván nem csupán a platfromon, hanem a használt akkumulátorokon is múlik majd, a 200 kW-os töltési plafon pedig azt jelzi, hogy a Volkswagen arra számít, hogy a jelenleginél jóval nagyobb kapacitású telepeket tud majd beszerelni az új generációs e-autókba, amelyeket majd az eddiginél gyorsabban kell tudni tölteni.

Az új platformra épített első modell megjelenése (vagy talán csak bejelentése) 2023-ra várható, akkora már 5 éves lesz a most használt MEB, amit még 2018-ban alkotott meg a Volkwagen. Mindezek mellett pont a kisautók számára készül egy MEB Small is, amivel kapcsolatosan a 24 ezer eurós árszintet emlegették, noha ez még mindig jóval magasabb ár, mint amennyibe most egy nem elektromos kiskocsi kerül újonnan, ám könnyen lehet, hogy mire megjelennek az új fejlesztések, addigra ezek már kikopnak a kínálatból a kvótaszabályok miatt, illetve amúgy is felfelé kúszik az áruk.

Hirdetés