Több tiszteletet a Huawei-nek, itt a Honor!

Új márka: Honor

Kellett egy kis idő, mire összeraktuk a képet, amikor meghívást kaptam Berlinbe, hogy a Honor 6 európai bemutatóján részt tudjak venni, mivel az invitációt nem a Huawei, és nem is annak általunk ismert ügynöksége juttatta el hozzánk. Olyannyira furcsa volt a dolog, hogy némi nyomozásba kezdtünk, így derült ki, hogy a Huawei a Honor névvel új márka építésébe fogott bele, a magyar újságírói triót is a globális anyavállalat egy új részlege utaztatta ki a bejelentésre.

A helyszín bejárata - Berlin, Radialsystem V
A helyszín bejárata - Berlin, Radialsystem V [+]

Egy új márkát felépíteni, egy új nevet bevezetni a piacra nem könnyű feladat, nem is megy egyik pillanatról a másikra. A Huawei már ismertnek számít világszerte és Magyarországon belül is, azonban mi azt sejtettük a Honor bejelentése előtt, hogy a kínai cégnél valószínűleg úgy vélték, hogy erősen összefonódott ez a kedvező árú eszközökkel, hiába próbáltak betörni a prémium szegmensbe a P6-tal, a P7-tel, vagy most az Ascend Mate7-tel, eladásaik nagyobb részét az Y széria adja, amelynek modelljei sokkal inkább az úgynevezett “megfizethető” kategóriába esnek. Pedig nem erről van szó.


[+]

Kicsit furcsa a névválasztás, hiszen már korábban is használta a Huawei a Honor nevet egyes termékeinél, noha azok alig-alig jutottak el az európai piacra, de talán mégis szerencsésebb lett volna némi fantáziával valami újat alkotni, ha csakugyan az a cél, hogy a felhasználók zöme ne kapcsolja össze fejben a Huawei-t és a Honort. Még nagyobbat szólt volna mindez, ha nem egy már máshol bemutatott — bár ettől még ütőképesnek látszó — okostelefonnal lövik el az új márkát, hanem előrántanak valami gyökeresen újat, de így sem lesz okunk panaszra, mert igen agresszív árazással próbál majd vevőket szerezni a Honor.

Ha nem a termékek specifikációjában, nem az operációs rendszerben és nem az anyaghasználatban van eltérés a Huawei és a Honor kínálata között, akkor vajon mi az, ami az új márkát megkülönböztetheti az anyavállalat készülékeitől? Ez nem csak engem érdekelt a jelek szerint a sajtóesemény után, ahol — direkt figyeltük — egyszer sem hangzott el a Huawei neve, hiszen rögtön az első adandó alkalommal az első kérdés már ezt a témát feszegette. A válasz az értékesítési modellben keresendő, a Honor termékeket ugyanis nem lehet majd operátoroknál és üzletekben kapni, kizárólag online rendelhetők meg — rögtön holnaptól, Magyarországon is. Hazánkban az Extreme Digital forgalmazza majd a Honor 6-ot, majd később a ma bejelentett másik, olcsóbb eszközt is.

Ott kukucskál az Extreme Digital logója is
Ott kukucskál az Extreme Digital logója is [+]

A Honor az új márka (vagy cég?) vezetői szerint természetesen sokat profitál az anyavállalat fejlesztéseiből, de alapvetően igyekszik független maradni és saját arculatot felépíteni. A fejlesztésekért felelős csapatok egyelőre közösen a Huawei-jel, de feltett szándékuk saját fejlesztői részleget létrehozni, saját formatervezőkkel, marketinggel, logisztikával, szervizzel és ügyfélszolgálattal. A Honor Ázsiában már egyébként szintén külön márkaként működik és az ottani eladási eredmények indukálták azt, hogy az európai piacra is így lépjenek be. Az anyaországban egyébként már jóval szélesebb a Honor termékkínálata, tablet is, tévéokosító is akad, kérdésre válaszolva Berlinben elmondták, hogy táblagép lesz a mi kontinensünkön is, de nem minden, Kínában piacra dobott Honor terméket akarnak áthozni hozzánk is, mint ahogyan nem minden jövőbeli Honor készülék lesz majd Ázsiában is elérhető.


[+]

Szintén újságírói kérdést követően elhangzott, hogy igyekeznek közvetlen kapcsolatot kialakítani a vásárlóikkal, erre leginkább a közösségi médiát fogják használni. Van egyébként egy megcélzott eladási szám és egy felhasználói csoport is, egy éven belül Európában 2 millió Honor terméket szeretnének értékesíteni, a célcsoportot pedig ők úgy nevezik, hogy digitális bennszülöttek (angolul sem hangzik ám jobban: digital natives), vagyis azok a fiatalok, akik a nap 24 órájában online szeretnének lenni, de ki is akarnak tűnni a tömegből. Ez a két dolog egyébként valamelyest ellentmond egymásnak, ha teszem azt sikeres lesz a Honor 6, akkor sokaknál lesz ilyen készülék és rögtön odaveszett a tömegből való kitűnés esélye, ha egyáltalán volt ilyen valaha. A Honor két szlogent is kapott, az egyik a “by customers for customers”, ami arra utal, hogy a vásárlói visszajelzések alapján szeretnének fejlődni és új megoldásokat bevezetni, a másik pedig az, hogy “for the brave”, ami egy fokkal nehezebben értékelhető, de elsősorban azt próbálják meg ezzel sugallni, hogy a kitűnést, az extrákat kereső emberek telefonja lehet majd a Honor.


[+]

A bemutató egyébként nem meglepő módon profi volt, a műsorvezető hölgy egyszerűen hibátlan lezserséggel és eleganciával hozta le az egészet, remekül improvizált, a Honor elnöke, Jeff Liu is igyekezett közvetlen lenni (ez főleg a prezentáció utáni sajtóbeszélgetés során látszott), a terméket bemutató illetékes pedig tényleg szakmai alapon közelített meg nagyon sok kérdést. A keynote elsősorban a Honor márkáról, illetve a Honor 6-ról szólt, majd a végén még bedobták a Honor 3C-t is, amivel kapcsolatban az árazás volt a leglényegesebb pont.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Honor

Azóta történt

  • Mobilarena TV: Yes, Your Honor 6

    Tegnap hivatalosan is megjött Európába, ma pedig már be is tudjuk mutatni a Huawei által életre hívott márka új modelljét, a 8 magos processzoros és Full HD kijelzős Honor 6-ot.

  • Honor 6X – sztereó kamerával

    Full HD kijelzővel, sztereó kamerával és nyolcmagos processzorral szerelt Huawei csúcsmobil képe bukkant fel a TENAA oldalán.

  • Honor 6 - becsületbeli ügy

    Új márkát hozott létre a Huawei, Európában és hazánkban is kapható már a Honor 6, ami újfajta értékesítési modellel próbál vásárlókat szerezni. És erre minden esélyük meg is van.

  • Újabb két Huawei készülék szivároghatott ki

    Az Ascend Mate 8 és D8 a tegnapi kémtermés kapcsán már megemlített P8-nál is ütősebb hardvert kaphat.

Előzmények

Hirdetés