Új márka: Honor
Kellett egy kis idő, mire összeraktuk a képet, amikor meghívást kaptam Berlinbe, hogy a Honor 6 európai bemutatóján részt tudjak venni, mivel az invitációt nem a Huawei, és nem is annak általunk ismert ügynöksége juttatta el hozzánk. Olyannyira furcsa volt a dolog, hogy némi nyomozásba kezdtünk, így derült ki, hogy a Huawei a Honor névvel új márka építésébe fogott bele, a magyar újságírói triót is a globális anyavállalat egy új részlege utaztatta ki a bejelentésre.
A helyszín bejárata - Berlin, Radialsystem V [+]
Egy új márkát felépíteni, egy új nevet bevezetni a piacra nem könnyű feladat, nem is megy egyik pillanatról a másikra. A Huawei már ismertnek számít világszerte és Magyarországon belül is, azonban mi azt sejtettük a Honor bejelentése előtt, hogy a kínai cégnél valószínűleg úgy vélték, hogy erősen összefonódott ez a kedvező árú eszközökkel, hiába próbáltak betörni a prémium szegmensbe a P6-tal, a P7-tel, vagy most az Ascend Mate7-tel, eladásaik nagyobb részét az Y széria adja, amelynek modelljei sokkal inkább az úgynevezett “megfizethető” kategóriába esnek. Pedig nem erről van szó.
Kicsit furcsa a névválasztás, hiszen már korábban is használta a Huawei a Honor nevet egyes termékeinél, noha azok alig-alig jutottak el az európai piacra, de talán mégis szerencsésebb lett volna némi fantáziával valami újat alkotni, ha csakugyan az a cél, hogy a felhasználók zöme ne kapcsolja össze fejben a Huawei-t és a Honort. Még nagyobbat szólt volna mindez, ha nem egy már máshol bemutatott — bár ettől még ütőképesnek látszó — okostelefonnal lövik el az új márkát, hanem előrántanak valami gyökeresen újat, de így sem lesz okunk panaszra, mert igen agresszív árazással próbál majd vevőket szerezni a Honor.
Ha nem a termékek specifikációjában, nem az operációs rendszerben és nem az anyaghasználatban van eltérés a Huawei és a Honor kínálata között, akkor vajon mi az, ami az új márkát megkülönböztetheti az anyavállalat készülékeitől? Ez nem csak engem érdekelt a jelek szerint a sajtóesemény után, ahol — direkt figyeltük — egyszer sem hangzott el a Huawei neve, hiszen rögtön az első adandó alkalommal az első kérdés már ezt a témát feszegette. A válasz az értékesítési modellben keresendő, a Honor termékeket ugyanis nem lehet majd operátoroknál és üzletekben kapni, kizárólag online rendelhetők meg — rögtön holnaptól, Magyarországon is. Hazánkban az Extreme Digital forgalmazza majd a Honor 6-ot, majd később a ma bejelentett másik, olcsóbb eszközt is.
Ott kukucskál az Extreme Digital logója is [+]
A Honor az új márka (vagy cég?) vezetői szerint természetesen sokat profitál az anyavállalat fejlesztéseiből, de alapvetően igyekszik független maradni és saját arculatot felépíteni. A fejlesztésekért felelős csapatok egyelőre közösen a Huawei-jel, de feltett szándékuk saját fejlesztői részleget létrehozni, saját formatervezőkkel, marketinggel, logisztikával, szervizzel és ügyfélszolgálattal. A Honor Ázsiában már egyébként szintén külön márkaként működik és az ottani eladási eredmények indukálták azt, hogy az európai piacra is így lépjenek be. Az anyaországban egyébként már jóval szélesebb a Honor termékkínálata, tablet is, tévéokosító is akad, kérdésre válaszolva Berlinben elmondták, hogy táblagép lesz a mi kontinensünkön is, de nem minden, Kínában piacra dobott Honor terméket akarnak áthozni hozzánk is, mint ahogyan nem minden jövőbeli Honor készülék lesz majd Ázsiában is elérhető.
Szintén újságírói kérdést követően elhangzott, hogy igyekeznek közvetlen kapcsolatot kialakítani a vásárlóikkal, erre leginkább a közösségi médiát fogják használni. Van egyébként egy megcélzott eladási szám és egy felhasználói csoport is, egy éven belül Európában 2 millió Honor terméket szeretnének értékesíteni, a célcsoportot pedig ők úgy nevezik, hogy digitális bennszülöttek (angolul sem hangzik ám jobban: digital natives), vagyis azok a fiatalok, akik a nap 24 órájában online szeretnének lenni, de ki is akarnak tűnni a tömegből. Ez a két dolog egyébként valamelyest ellentmond egymásnak, ha teszem azt sikeres lesz a Honor 6, akkor sokaknál lesz ilyen készülék és rögtön odaveszett a tömegből való kitűnés esélye, ha egyáltalán volt ilyen valaha. A Honor két szlogent is kapott, az egyik a “by customers for customers”, ami arra utal, hogy a vásárlói visszajelzések alapján szeretnének fejlődni és új megoldásokat bevezetni, a másik pedig az, hogy “for the brave”, ami egy fokkal nehezebben értékelhető, de elsősorban azt próbálják meg ezzel sugallni, hogy a kitűnést, az extrákat kereső emberek telefonja lehet majd a Honor.
A bemutató egyébként nem meglepő módon profi volt, a műsorvezető hölgy egyszerűen hibátlan lezserséggel és eleganciával hozta le az egészet, remekül improvizált, a Honor elnöke, Jeff Liu is igyekezett közvetlen lenni (ez főleg a prezentáció utáni sajtóbeszélgetés során látszott), a terméket bemutató illetékes pedig tényleg szakmai alapon közelített meg nagyon sok kérdést. A keynote elsősorban a Honor márkáról, illetve a Honor 6-ról szólt, majd a végén még bedobták a Honor 3C-t is, amivel kapcsolatban az árazás volt a leglényegesebb pont.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!