Adatkommunikáció, akkumulátor
GPRS, EDGE, UMTS és HSDPA hálőzatokon üzemel az i550, utóbbin 3,6 Mbit/s maximum sebességgel tud adatot cserélni. Nincs WLAN, a böngésző viszont a Nokia készülékekből ismert megoldás, nincs vele gond. Lokális szinten 2.0-s, szeteró Bluetooth és ugyanilyen verziószámú USB áll a rendelkezésre. Ez utóbbi esetben töltést is vesz fel a készülék. A PC-hez kapcsolt i550 működhet külső meghajtóként is, ilyenkor a memóriakártya tartalma tallózható.
A hátlap alatt 1000 mAh teljesítményű telep kapott helyet. Nos, ez jó esetben egy napig bírja akkor, ha nem állunk neki navigálni, mert a teljesen felöltött készülék 50 perc alatt beadja a kulcsot, ha használjuk a GPS funkciót. Enélkül is halovány a teljesítmény, kíméletes üzemben talán összejöhet a két nap, de inkább legyen nálunk mindig töltő, a kocsiba viszont kötelező tartozék.
Összegzés. Ez, így, ebben a formában nagyon kevés. Adott egy alapvetően remek rendszer (Symbian), eköré kellett volna építeni valami kellemes telefont, ez általában sikerülni szokott. Most nem jött össze, zsúfoltak a gombok, béna a trackball, s amiért az ember tényleg annyi okostelefon közül pont az i550-et választaná, a navigáció, az ebben a formában inkább büntetés, mint fícsör. Ehhez jön hozzá, hogy gyenge a telep, nincs WLAN, nincs hangszínszabályozó... szóval ezúttal nem jött össze a koreai óriásnak.
Jómagam pedig újra levontam a konklúziót: egy 50 ezres iGO alapú (esetleg Garmin) navigációnál nincs jobb, egyszerűbb és kényelmesebb, ha komolyan szükségünk van útvonaltervezésre. A mobiltelefonos navigáció jelen formájában nem tud felnőni a feladathoz, az i550 viszont egyéb tekintetekben sem tökéletes, úgyhogy most semmiféle pecsétet nem osztogatunk, pedig még azt sem tudjuk, hogy mennyibe fog kerülni a telefon.
Bog
A készüléket a Samsung hazai képviselete biztosította. Köszönjük.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!