Két év alatt vívta ki a tiszteletet a Honor

Egyelőre úgy tűnik, működik

A Huawei-nek amúgy tényleg bejött ez a stratégia (konkrétan a Honor elindítása), és erről számok is árulkodnak, nem csak a fanatikusok viselkedése. 2014-ben 2,4 milliárd dolláros bevételt produkáltak, tavaly pedig ezt az értéket már az első félévben elérték, az év vége előtt két hónappal pedig elérték a kitűzött céljukat és duplázni tudtak, ami jól mutatja a márkaismertség növekedését. 2014-ben egyébként másfél millió készüléket tudtak eladni Kínán kívül, de tavalyról egyelőre nincs hasonló adatunk, azt viszont tudni, hogy már az első félévben meghaladták a 20 milliós számot, Kínával együtt. A márka egyébként összesen 74 országban van jelen, köztük nyilván hazánkban is, bár azt nem tudni, hogy milyen márkaismertségre tettek szert. Épp ezért ebben a cikkben lehet is szavazni arra, hogy a kedves olvasó korábban is ismerte-e már őket, vagy netán most hall róluk először.

Kínai sajtótájékoztató
Kínai sajtótájékoztató [+]

A Honor működésének megértéséhez persze nem árt tisztában lenni a cég termékkínálatával, amely Kínában és Magyarországon egyébként markánsan különbözik, lévén nálunk kevesebb típussal vannak jelen. Többségük viszont kimondottan erős ajánlat még a többi kínai gyártóhoz viszonyítva is, amit viszonylag jól példáz, hogy az általunk 2015-ben tesztelt 5 darab Honor készülék közül három darab kapott ajánlott plecsnit, míg a Honor 6-ot különösen ajánlott minősítéssel díjaztuk, a Honor 6 Plus pedig azért kapott csak tetszettet, mert házon belül ennyire erős volt a konkurenciája. Ilyen erős díjazást részünkről talán egyetlen egy másik gyártó sem kapott, amiben ugye benne van az agresszív és a felhasználók számára nagyon is vonzó árazás, épp ezért felmerült bennem az a kérdés, hogy vajon mennyire fogja vissza a Huawei eladásait a Honor európai szereplése. Kíváncsiságomnak hangot is adtam a cég vezetőségével szervezett csoportos interjún, de a kínai emberekre amúgy is jellemző kedvességen kívül semmi kézzel foghatót nem kaptam, sajnos az volt az érzésem, hogy nem igazán értették meg, hogy mire gondolok, lévén a Honor jó számokat produkál.

A mi régiónk (Közép- és Kelet-Európa, valamint az északi országok) 2015-ben 72 millió dolláros árbevételt produkált, Honor 7-ből megközelítőleg 130 ezer darabot adtak el, ami jelentős részt jelent az amúgy nagyjából 400 ezres készülékértékesítésből. Finnországban különösen erősek, ott például már a harmadik legnagyobb okostelefongyártóként tartják őket számon. Ettől függetlenül bennem él a kérdés, hogy pénzügyi szempontból összességében mennyire jó, hogy házon belül két kiváló készülék, jelen esetben a Huawei P8 és a Honor 7 áll egymással szemben, kicsit eltérő hardverrel, de nagyjából hasonló tudással úgy, hogy a kék színű gyártó logós jelentősen olcsóbb, mint a piros. Persze nem gondolom, hogy okosabb lennék, mint az említett cégek marketingstratégiái, illetve a plecsniáradatot figyelembe véve nem is feszegetném azt a bizonyos húrt, hiszen könnyen be tudom látni: ha nekik ez a történet kevésbé nyereséges, a felhasználók számára akkor is nagyon jó, hogy a Honor jelen van Magyarországon, szóval csak remélni tudom, hogy ez így is marad.

Hongkongban szemmel láthatóan imádják a Legót és a Csillagok Háborúját is, a kettő itt találkozott.
Hongkongban szemmel láthatóan imádják a Legót és a Csillagok Háborúját is, a kettő itt találkozott. [+]

A Honor születésnapja kapcsán szervezett kínai túra egyébként egészen varázslatos volt, de ennek a cikknek sajnos nem igazán adhatja témáját, mivel a gyártó nem próbálta meg erővel lenyomni a szakmai programokat a közép-kelet-európai újságírók torkán, hanem ugyanazt a hozzáállást képviselték, amit amúgy is vallanak. Egy nagyon laza, de programokkal és élményekkel teli, magukhoz hűen fiatalos, közel egy hetes túra során mutatták be Sencsent és Hongkongot, amit én személy szerint legalább annyira nagyra értékeltem, mint azt, hogy a márka létezésével kapcsolatban ha nem is teljesen, de legalább részben helyrerakták a dolgokat a fejemben.

Bocha

  • Kapcsolódó cégek:
  • Honor

Azóta történt

Előzmények

  • Honor 7 - emeli a tétet

    Az ár/érték bajnok Honor 6 tavaly nem csak a konkurenciának, hanem a folytatást illetően magának is feladta a leckét. A Honor 7 fémházzal és ujjlenyomat-olvasóval válaszol.

  • Huawei Mate S - az Erő nincs vele

    Nem minden Mate S született egyenlőnek: a nálunk járt, 32 gigabájtos változat Force Touch technológiával nem, villámgyors ujjlenyomat-olvasóval és optikai képstabilizátorral viszont fel lett vértezve.

  • Honor 6 Plus - fókuszban a fókusz

    A remekül sikerült Honor 6 nagy testvére több egy phablet méretű variánsnál, a hátlapon például nem egy, hanem két kamera felel a remek képminőségért.

  • Huawei P8 - nekik nem 8

    Erős csúcskészülékkel rukkolt elő a Huawei, amely a küllem és a kamerák tekintetében is megszorongathatja a riválisokat, ám hiba is becsúszott a gépezetbe.

Hirdetés