A Kicsi, a Nagy és a félkegyelmű Amigo

Bevezető

Ismét két Navon navi érkezett a Speedshoptól, ezúttal a kisebb kijelzővel megáldott Bognál vendégeskedett, míg a nagyobb arcút én gyötörtem pár napig. A Navon névvel már találkozhattak szemfüles olvasóink, a magyar "márkanév" első két darabjának személyében két igen barátságos, bár nem túlzottan magasan pozícionált PNA-t ismerhettünk meg. Akkor nem volt teljesen egyértelmű, hogy egy szép sorozat induló párosáról van-e szó, ami aztán annak rendje-módja szerint a feledés homályába vész, vagy sorozattá érik. Mára tudjuk, hogy nem egyszeri próbálkozással találkoztunk, ebben talán segített a 3 éves ingyenes (kelet-Európa) frissítés, a hazai szerviz, illetve a kedvező ár, nem beszélve arról, hogy az iGO még mindig a legnépszerűbb navigációs szoftver Magyarországon. A Navon honlapja nem túl barátságos a Chrome-ot vagy Firefox-ot használókkal szemben, kizárólag Internet Explorer alatt volt hajlandó megnyitni az almenüket.

Navon N650
[+]

Időközben volt egy CeBIT Hannoverben, amelyet én egyéb kötelezettségeim miatt kihagytam, Bog és Bocha azonban ott voltak, és élőben számolhattak be az újdonságról. Akkor annyit tudtunk, hogy az iGO8 alapjaira épülő új szoftverről van szó, amely nem fog önálló, dobozos termékként a boltok polcaira kerülni, mivel kizárólag PNA-n (egyes gyártók szlengje ezeket PND-nek nevezi) lesz elérhető. Miért is van szükség egy Amigo-ra egy iGO8 mellett? A Nav N Go Kft-t elég sok vád érte az iGO8 kapcsán, melyben a felhasználók arra panaszkodtak, hogy a szoftver túl bonyolult, túl sokat tud, ezáltal a kezelése nehéz. Nos, az iGO 2006 után valóban gyökeresen átalakult a felület, a nagy ellenfelek (Garmin, TomTom) pedig sokkal könnyebben megtanulhatóak voltak. Ez az egyik oldal. A másik az, hogy az iGO8 soha nem látott módon testreszabható, funkciói a legigényesebb felhasználókat is maradéktalanul kiszolgálják, bár a júzerek többsége a tudás töredékét veszi csak igénybe.

Navon N470 & N650
[+]

Probléma volt még az is, hogy az iGO-k rekordidő alatt megtörtek a rosszindulatú támadásokban, így az autókban látott navigációs eszközök töredékén fut-futott csak legális program. Mindez azért, mert a Kínában készült PDA-k nagy többsége úgy érkezett az országba, hogy a navigáció itthon került a gépekre. Ez egy PDA esetében nem igényel különösebb tudást, mindössze be kell tolni az SD kártyát a készülékbe, a telepítés pedig automatikusan megtörténik. Nem nehéz belátni, hogy egy 30 ezer forint körüli navit nehéz úgy kihozni legálisan, hogy ebből az iGO nagyjából 25 ezerbe kerül. Bizonyára ez is szerepet játszott abban, hogy a Nav N Go úgy döntött, bedob egy olyan programot, amely önmagában nem életképes, és paradox módon segít is az importőröknek. Mivel a PNA csak egy vas, erre kell egy operációs rendszer ahhoz, hogy képes legyen programokat (praktikusan az iGO-t) futtatni. Ez plusz költség. Erre nyújt megoldást az Amigo: nemcsak a navigációt tartalmazza, hanem az operációs rendszert is, így egy üres vasat elég rendelni, az Amigo minden mást megold. Persze az ügyeskedők ellen az Amigo sosem fog külön adathordozón megjelenni, megnehezítve ezzel a trükközők életét. Az iGO8 elleni vádakra pedig azzal válaszoltak, hogy az újdonság egy egyszerűsített kezelőfelületet, az átlagfelhasználó által leginkább használt funkciókat helyezi előtérbe.

Navon N470 & N650
[+]

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés