- iPhone topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Fotók, videók mobillal
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- DIGI Mobil
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Funkcionálisan nincs hátrány, de méretben (még ha csak egy adapternyi is) és anyagilag igen, mert meg kell venni egy drága plusz alkatrészt a jelátvivős adaptert.
Ez az A mount hosszabb hanyatlása lesz, mert nem mondja ki a sony, hogy vége. Pedig ugyanúgy vége van mint az FT-nek vége lett az mFT megszületésével. Talán itt annyival elegánsabb a váltás, hogy az obik teljes funkcionalitással tényleg tovább élhetnek az új vázakon is, amit az oly/pana nem biztosított (ha jóhiszeműek vagyunk, akkor nem tudott, ha meg nem, akkor meg sz@rt bele). -
sebgutkopf
őstag
válasz Bogyó bá' #2589 üzenetére
18-55 kitobival nézted már a 3n-t?
Nem tudom, hogy van-e vele kitben. Ami tény, hogy a 18-55 nagyobb méretű, kicsit más az átfogása (27-82mm ekv), de nem igényel kikapcsolhatatlan szoftveres korrekciókat a képe mint a 16-50-nek. Itt nem is a torzításkorrekció a lényeg, hanem a brutális vignettálás és a szélek élessége. Ezekben elvileg jobb a 18-55 valószínűleg raw feldolgozásra jobb alapanyagot ad.
Viszont elvitathatatlan, hogy a 16-50-el brutál jól cipelhető mini cucc. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2598 üzenetére
A hordózást nem is tartottam komoly hibának a 16-50-nél, szerintem annak a vignettálás az igazi gyengéje. Ezeknél a nex obiknál a torzítás csak annyiból aggályos, hogy a széleken nincs annyi tartalék élesség szempontjából bennük, mint az mft obik esetében, amit a szoftveres korrekció megehet és még mindig jó a kép és eleve azzal van kalkulálva a látószög.
Egyébként én raw előhívásnál tipikusan az vagyok, aki a torzítás korrekciót 0-ra állítom (annyira szerintem nem zavaró) és csak a vignettálást korrigálom, de azt is csak részlegesen úgy 1/3 FÉ-t mindig benne hagyok. -
sebgutkopf
őstag
Azért van a zeiss-eken (12, 24, 32, és 16-70 - nem is kevés) és kitobikon kívül is választék. Ott van a 35/1,8 az 50/1,8 amik jobban is muzsikálnak mint a manuál üvegek és még IS is van bennük. Nagylátónak pedig a 10-18, ami szintén stabis és egyáltalán nem kutyaütő.
Teléből tényleg gyenge a felhozatal, akinek a tele a legfontosabb az most ne vegyen nex-et. -
sebgutkopf
őstag
Bakker még hivatalosan vázat se jelentettek be hozzá, de máris szinte több obi jön rá mint a nex-re van.
Úgy tűnik ezt a vonalat már most komolyabban veszi a sony mint az aps-c nex-et.
Ezek szerint a FF-ben látják a jövőt tök mindegy milyen foglalattal. Nem mondom, hogy hülyeség lenne, mert titkon mindenki egy FF gépre vágyik (én is). Csak azért még mindig nem elég vonzó az ára. Persze abban is igaza lehet a sony-nak, hogy a drágább szegmensben hiába kevesebbet ad el, többet lehet kaszálni. -
sebgutkopf
őstag
Szerintem van valami abban amit Rumos mosd. Tagadják, de valóban semmi értelme kétféle bajonettet fenntartani és lényegében minden az A mount ellen szól. Csak idő kérdése mikor hátrálnak ki mögüle.
Először tük nélküli mind, aztán a pd-af-el az E mount-os is tudja használni simán az A mount obikat, onnantól meg már miért is ne E mount-osra csinálják a dslr formályú és méretű vázakat? Arra fel lehet tenni mindkét fajta obit, míg egy A-sra az E-s obi nem. Tehát az E-s vázra több obi rakható.
Nem lesz olyan drasztikus lépés mint az olympusnál volt, de tényleg szép lassan átcsábítanak mindenkit E-re, és szépen le is lehet állítani az A mount-ot.Elméletben ésszerűnek tűnik.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Azzal teljesen egyetértek, hogy a "szegény ember leica-ja" egy hülyeség. Pontosabban esti mese. Aki 2000 eur-ért vesz vázat, annak obira is van pénze és nem fog filléres antik vackokkal játszani. Csak magamból kiindulva, ha ennyit kiadnék egy vázért, akkor már nem szívatnám magam manuál üvegekkel, rászánnám azt a +1000 eur-t, hogy normális üveget is tegyek elé.
Ez a szlogen egy jó kis figyelemfelkeltő PR duma semmi több.Lehet, hogy tanultak a nex sztoriból, hogy obi nélkül nincs rendszer, de azért ebből a nagy lelkesedésből a nex obik felé is átszivároghatna valami. Mondjuk a számomra legfontosabb végre már megvan, így inkább kussban is maradok.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Tulajdonképpen annak idején az Oly csak egy dolgot rontott el nagyon, amire én be is rágtam. Azt, hogy úgy hagyta ott a faja obik gazdáit mint eb a sz@rát. Akkor még igaz nem volt szenzor pd-af, de valamilyen más módon elvárható lett volna az obik tovább használatát biztosítani használhatósági kompromisszumok nélkül normális méretű vázzal. Most mire kihozta az oly az em1-et, addigra akit eredetileg érdekelt volna a ZD obik túlélése azok már rég kénytelenek voltak kiszállni a rendszerből (közéjük tartozom én is).
A sony most lényegében ugyanezt a végcélt tűzte ki, de jóval óvatosabban mozognak és az A mountot használók számára szinte fájdalom mentesen megy végbe a folyamat.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2697 üzenetére
Az oly - sony összeborulás óta a rendelkezésre álló technológia lényegében azonos a két cégnél. Illetve az slt modellből tanulva a sony már megoldotta a pd-af és videó együttműködését. Miért ne tudnák ezt a szenzor pd-af-el is megcsinálni? Ha ma még nem is megy, de egyszer menni is fog és az lesz az a pillanat, amikor az A mount funkcionális szempontból teljesen meghal.
Manuál obiban nem vagyunk egyformák. Többször próbálkoztam azzal a világgal, de nekem sose jött be. Ha van egy rendszerre natív AF-es 50/1,4-es obi, akkor mi a fenének szívassam magam egy manuális üveggel? Mire manuállal mindent beállítok a téma, vagy a pillanat varázsa rég elszalad.
-
sebgutkopf
őstag
Eddig a legjobb érv az MF üveg mellett (képi világ, bokeh stb..). Ezt el tudom fogadni.
Az AF szerintem nem csak sport téma miatt fontos. Nem kell ahhoz nagyon mozgó téma, hogy lemaradjunk egy ember finom spontán arckifejezéséről, ami egy szempillantás alatt tovaszalad és elmúlik. Spontán, gyorsan kell reagálni, különben a kép értelmét veszíti. MF-al ez se megvalósítható.
-
sebgutkopf
őstag
1985 előtt sokkal kevesebb kép készült és azok közül még kevesebb volt, ami mind technikailag és tartalmilag is igazán izgalmas volt.
Lehet ezen sokat rugózni, hogy 1940-ben is készültek jó képek, de tény, hogy a mai technika olyan képek elkészítését is lehetővé teszi, amiket 30 éve lehetetlen volt megcsinálni.
Nyilván olyan témát keres a fotós, amit a rendelkezésre álló felszereléssel el tud készíteni. Ma a fotózható témák köre sokkal tágabb és feltételezem, hogy újabb 10 év múlva még több mindent le tudunk majd fotózni értékelhető eredménnyel.
Persze ma tele vagyunk "szemétbe való képekkel", de szerintem ez a hiba nem feltétlen abból adódik, hogy sokat nyomjuk az expó gombot, hanem abból, hogy utána túl keveset a delete-et. -
sebgutkopf
őstag
Ez teljesen igaz, viszont sose tudhatom, hogy mire akadok. Ezzel az obival el tudok menni a városba, sőt egy eseményen mozgó környezetben is tudom használni (olyanokat nem szoktam megosztani) és persze jó tájképre is. Ez utóbbi célra csak nem veszek egy külön manuál obit, ha már úgyis van egy kiváló AF-es.
-
sebgutkopf
őstag
Még sose olvastam olyat, hogy a fotóesztétika kizárta volna a jebb technikai megvalósítást.
Kritériumnak én mind a tartalmat és a technikát is kiemeltem. Ha mindkettő megvan az az igazi és ez az igényem, ha csak az egyik van meg akkor az adott témán még lehet dolgozni, hogy még jobb legyen. Amikor egy kép végre eljut oda, hogy a tartalma jó és az újabb technikának köszönhetően azt egyrészt meg lehetett csinálni ráadásul jó minőségben, szerintem az ad egy lenyűgöző érzés és látvány együttest,
Nem tudom megérteni, hogy ez ellen miért kell tiltakozni? Nekem attól még nem lesz egy kép művészi és kifejező, ha az adott kép homályos, életlen, fekete fehér, vagy épp tele van CA-val vagy zajjal. Lehet egy kép témája szuper, ami a megfelelő kivitelezéssel együtt tud kifeljesedni. Egy régies minőségben és hangulatú kép önmagában még nem képvisel művészi értéket.Most komolyan, mi ez az erős romantikus nosztalgia iránti vágyakozás, miért kell a múltban élni?
Nem gondoltam volna, hogy egyszer pont én jövök ezzel (a túlzott értelmetlen rohanásnak ellen szoktam állni), de most tényleg azt kell mondanom, hogy a régi elveknél nem szabad leragadni, azokat tovább kell gondolni és fejleszteni és nem szabad elzárkózni az új dolgok elől, különben csak egy helyben fogunk topogni az pedig sehova se vezet. Se fotózásban se semmiben.
Az újdonság és a megújulás állandó szükséglete és velejárója minden művészetnek, nem csak a technikának. -
sebgutkopf
őstag
Én a praktikum oldaláról nézem a dolgokat és természetesen a saját preferenciám szerint. Ha valamire létezik AF-es megoldás, akkor az nekem fölöslegessé teszi a manuális obit. Vaksi vagyok, illetve nekem nem a fókuszálás folyamata adja a fotózás örömét, lehet itt van egy gyökeres eltérés közöttünk. Sokkal szívesebben töltök időt a képkivágással, vagy a téma körbejárásával a fókuszálás helyett.
Had legyek a másikban is az ördög ügyvédje: mi van akkor, ha pont a kevés elkészített kép miatt egy szuper képet el se készítettél és erre soha sem jössz rá, hogy megtehetted volna, mivel bizonyíték sincs rá?
Lényegében ott lehet az állandó bizonytalanság, hogy valamiről lemaradtál és sose fogod megtudni miről.Nyilván értelmetlen mindent lefotózni, és remélem világos hogy mire akarok kilyukadni.
-
sebgutkopf
őstag
Hopp aki mostanában akar nex obikat venni a központi szalonban és a centerekben egész komoly akciók vannak egyes obikra (pl: 10-18, 35/1,8 stb...).
-
sebgutkopf
őstag
Már egy ideje rágom magamban a dolgot, hogyan álljak hozzá ezekhez az új FF nex-ekhez. A bajom pedig az kezd lenni, hogy egyre vonzóbbnak találom őket. Engem a ronda - nem ronda dolog nem érdekel.
Elképzelhető, hogy mivel úgyis jön a tél, amikor keveset fotózok lehet, hogy kivárok a vásárlással.Már évek óta (az Oly eladása óta) tudom, hogy a FF gép vásárlása nekem valószínűleg csak időbeli kérdés. Egyszer lesz olyanom. Most az A7 személyében először látom az érdemi esélyt és vágyat arra, hogy ezt meg is lépjem. Egyrészt jóval kisebb a gép mint a D610 vagy c 6D. Árban valamivel szintén olcsóbb lesz, de a méret talán fontosabb. Az A7-ben van már PD-AF is. Obi téren én mindig azt mondom, hogy egy rendszer igazán csak a jó és drága obikkal domborít és itt a rajtnál is van számomra érdekes obi. Arra leszek kíváncsi, hogy a 24-70 féle zeiss csoda majd mit tud, illetve a méretét még valahogy nem tudtam vizualizálni (nehogy túl nagy legyen). Egy A7 + 24-70 mint egy obi - gép egységet simán el tudok képzelni további vásárlás nélkül. Fényerősnek meg akár meg is hagyhatom az egyik croppos 1,8-as nex obit (a 3 közül).
Más obi téma:
jön ez az 55/1,8-as zeiss obi. Meg beszéltetek fentebb 58/1,x mittudom én milyen márkáról. FF-en miféle trend ezeknek a számomra fura gyujtótávoknak a bevezetése? Egyre jobban közelítenek a semmire se való távok felé, ami már nem normál látószög, de még nem is portré. Tudtommal a klasszikus normál látószög nem pont 50 mm, hanem valamivel kevesebb (nem több) és csak felfelé van mindig kerekítve. Szóval miért poén az 55/1,8 az 50/1,8 helyett? -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #2808 üzenetére
Valamit biztosan fogok venni, vagy 16-70-et, vagy nagyobb szenzoros gépet. Most úgy gondolom kicsit kivárok és halasztom a vásárlást. A sötét hónapokban úgyis a fényerős fixek a menők beltérben tavaszig ráér a zoom beszerzése, addig meg csak megemésztem mi legyen.
Aztán az is lehet, hogy a képeim minőségét az A7 helyett azzal dobom fel, hogy az árából valami faja útra megyek el, ahol van mit fotózni. Ahhoz meg a 16-70 jó társ lenne.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2838 üzenetére
Érdekes mennyit számíthat a szenzor. Ebben a tesztben a nex7-en F4-en a legélesebb az obi. Nekem a szubjekív észrevételezésem alapján az 5n-en F5,6-on tartom a legélesebbnek, de tény, hogy F4-en nagyon karcol. Azt is aláírom, hogy 5,6-on jobb mint F8-on, bár a különbség szemmel alig észrevehető. Lehet a kontrasztban vannak olyan különbségek, ami miatt az ember másént értékel mint amit a számok mutatnak.
Így utólag már annyira kevésbé érdekes egy ilyen teszt, már saját tapasztalatból tudjuk és használjuk megelégedéssel a 35/1,8-at a kis homorú lencséjével együtt.
FE-re valóban a 24-70/4 az egyetlen, aminek az ára úgy ahogy emészthető. A fixeket egyszerűen nem értem különösen a 35/2,8-at.
-
sebgutkopf
őstag
Ráadásul tudjuk, hogy egy ilyen paraméterű obit (55/1,8) elég gazdaságosan ki lehet hozni bővel elfogadható képminőséggel. Nex-re is az 50-es talán a legolcsóbb fix (pedig még OSS is van benne) és kétség kívül a legjobb ár/teljesítmény arányú.
Elhiszem, hogy akartak egy ilyen drágát kék logóval (amiben még képstabi sincs), igazán jöhetne egy általad vázol sima sony feliratos, akkor a stabi is belefért volna. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #2852 üzenetére
marad még kicsit messzebb vinni a hátsó lencsét, amivel meg nem lesz kicsi az obi.
Ennek elég nagy az esélye, főleg a zeiss-ek esetében.
Csak a nex vonalra gondolva a 24/1,8 is azért jó a széleken mert a hátsó lencse kb 2 cm-re van a bajonettől a tubusban. Lényegében ezért nem kicsi ez az obi, a mesterséges bázistáv növelés nélkül hasonló lenne a hossza mint a 35/1,8-nak.
Ha már a nex-en így trükközik a zeiss, akkor mi lesz az FE obiknál? Hacsak az eltolt mikrolencsés A7r féle szenzor megoldást nem veszik alapnak a FF rendszerben. -
sebgutkopf
őstag
Némi kételkedéssel elve. Ezt tényleg 13mm? Mármint ami FF-en 13mm az brutálisan nagy látószög a legagyobb látószögek 14-15mm-ről kezdődnek ez pedig még azok alá megy. Az a gyanús igazából, hogy ekkora látószögnél már szinte minden belelóg a képbe 30-40 cm távolságból már egész alakos kép készül. Itt meg a mókus épp derékig van a képben még ha felette van is szabad hely, akkor is gyanús.
-
sebgutkopf
őstag
Elég felemás a két váz közötti választás. Egyrészt az 24 mp plusz a fázis af miatt az a7-nek állna a zászló, de amit eddig láttunk képsarki érzékenységet az alapján elég kérdőjeles. Az a7r ezzel szemben az eltolt mikrolencsés módszerrel nagyon király, de nincs pd af és számomra baromi nagy a felbontása.
Úgy tűnik mégis csak a 16-70-et érdemes most megvennem és még egy pár évre parkoló pályára tenni a full frame-et.
-
sebgutkopf
őstag
Az a baj a kompakt fixekkel, hogy amikor pl: egy olyan útra, túrára mész el, ahol nem reális az obi cserélgetés, akár időjárás, akár simán idő miatt, nincs hely ideális tárgytávolságot keresni az obi látószögének megfelelően, sőt az igazán ideális, ha egy obival mész, akkor bizony egy fix teljesen kiesik a képből. Oda zoom kell mégpedig lehetőleg minél hasznosabb tartománnyal és a lehető legjobb képminőséggel. Egy egy különleges helyszínen egy obi csere miatt, vagy épp a nem megfelelő látószög miatt akár életed képéről maradhatsz le. Egyszerűen nincs alternatívája egy zoom-nak. Az el nem készített képeket meg legfeljebb a fájdalmas emlékek között hozhatod haza.
Akár tetszik akár nem a 16-70-nek az átfogása baromi jó, sajnos egy másik milc rendszerben nincs valódi konkurense.
-
sebgutkopf
őstag
Ja ja. Amikor itthon vagy, akkor mindig a fixeket használom, viszont amikor utazni kell, akkor akármennyire szeretem őket megnehezítik az életemet. Idén ugyan kivételt tettem és igyekeztem a képminőség miatt a 24-est minél többet használni nem odavaló helyzetben is, valami neki fekvő kompozíciót találni, de az igazi mégis a zoom az utazásokkor. Ha minden igaz most már hamarosan megoldódik ez is és ezzel befejezem újra a fotózásra való költést.
-
sebgutkopf
őstag
Aps-c vonalon tényleg nem látom értelmét többet belerakni, amit fotózok azt ezekkel már meg tudom csinálni kényelmesen. Ezt az átfogást akartam, reálisan nézve mellé 1 db fényerős fixet elég megtartani. Ha nagyon érzelgős vagyok, akkor bónuszba az 50-es megtartható, mert az úgyis olcsó.
Telére nincs szükségem. Legközelebb ha obit veszek az FF lesz.A központi szalonba érkezett egyetlen darab, amit a hétvégén neten le is foglaltam, ma meg elhoztam, es is tűnt mellőle a raktáron felirat
A boltosok lelkesen rögtön meg is akarták mutatni, hogy na most végre fel lehet vágni a matricát a dobozon és ők is megnézhetik.Az unboxing beszámolóról annyit, hogy a súlyra valóban könnyű, nem lesz tőle még az 5n-se orrnehéz, a hátsó lencséje négyszögben le van árnyékolva, tehát FF-re értelmetlen álmodozni róla, a napellenzője jó nagy, viszont a kidolgozásában a mattítást finomabb technikával oldották meg, valami érdes gumiszerű bevonat van rajta, nem szövet. A fókusz gyűrűje a 24-esnek finomabban jár, a zoom tekergetése érzésre engem a szigetelt obik keményebb érzetére emlékeztet, de nem olyan darabos mint a 18-55. Az 5n-re akasztva nekem a kabátzsebembe befér (napellenző nélkül).
Alapvetően élességre majd meg akarom lőni a szokásos könyvespolcos képeimet 16, 24, 35, 50, 70mm-en 4, 5.6 és 8-as rekeszen.
A 24mm-en persze mellé lövöm a 24/1,8-at is már csak a kíváncsiság kedvéért, hogy az mennyire mossa le. -
sebgutkopf
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen