- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Google Pixel 3a teszt - a Nexus szellem-e?
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz Dißnäëß #41254 üzenetére
Igen 1.4! Ez a Sigma lett.
Eddig csak a 35mm volt ami 1.8-at tudott és a zoom 2.8-at ami már szintén szépet csinál, de ez még csak egy random kattintás után is azt tudom mondani, hogy wow!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Dißnäëß
veterán
Egy városkép távolba raw-t hoznál nekünk-nekem ide ? (Google Drive-on, egyében megosztva). Tágon nyitva. Vagy erdő, akármi.. + valami közelebbit, mondjuk 1-3 méterről (emberi arc távot kb). Szintén 1.4 tágon.
Én is ezt venném most amúgy, a Sony 1.8-a pöpec, az 1.4-e viszont kicsit poros már, szerintem frissíteni fogják valami mk II-vel hamarosan, de hogy mikor.. és azt kivárni.. na meg a várható ára majd .. szóval ezt én is behúztam volna a Sigma-tól (és ez az új DG DN, nem a régi HSM). Szép fényeket.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Ijk
nagyúr
válasz Dißnäëß #41257 üzenetére
Ha ilyen városkép, nagyfelbontású fotózás perverzióid vannak, tudom ajánlani a Voigtlander 65 APO-t, már ha nem zavar a manuálozás, most árulnak is egyet Sony FB csoportban. Hétvégén próbálgattam.
A pixelshift-et most próbáltam életemben először, még gyakorolni kell. Pl. időzítő exponáláshoz alap, de egy masszív állvány és szélcsend sem árt. Egyébként nincs a világon olyan objektív ami 240MP-et 35mm-en kirajzol, de ha 60MP-nél több részlet kell és nem futja több millás-tízmilláas MF-re akkor lehet vele játszani.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Neck
veterán
Már miért kéne 240 MP-t kirajzolnia? Nem egy fénykép bontja fel 240 MP-re, hanem 4, azaz ugyanúgy 60 MP-re kell az objektívnek felbontani a képet.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Én ezt értem, de a szenzor fizikailag ugyanakkora marad, és ugyanolyan felbontással olvas. Igen, kB úgy működik, mint a panoráma, csak nem egymás után fűzi a képeket, hanem egymásba. Kicsit olyan, mint egy fordított pixel binning, ott egy 50mp szenzor átlagol egy 12.5mp képbe, itt pedig egy 60mp-es szenzor fűzi a négy fotót egymásba egy mozaik mintán, de négy képből, 4 fotóból.
Én továbbra is azt mondom, ilyenkor is 60mp -t kell bontani az objektívnek egyszerre, csak 4 alkalommal.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
veterán
válasz Dißnäëß #41257 üzenetére
Nem ígérem, hogy ma vagy holnap mivel a melóban bolondok háza van, de a héten össze hozom a városos képet meg a közeli 1-3 méterest is vagy a feleségemről vagy pedig a kiskutyáról..
Mind a kettőt 1.4-en gondoltad ugye jól értem?
Még akció is volt rá szóval bruttó 380e forintba állt meg így még jobban örülök neki.The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Neck
veterán
"In Pixel Shift Multi Shooting, the camera shoots four images while shifting the image sensor one pixel at a time to produce four pixel-shifted images"
Tehát lő egy 60 MP fotót, programozott módon odébbmozgatja a szenzort 1 pixellel, lő mégegyet, és ezt ismétli még 2x. Azaz 4 db fotót képez az objektíven keresztül. 4x kell az objektívnek 60MP-t kirajzolnia.
Forrás: Sony-Asia.com
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Ijk
nagyúr
A 4-es sorozattal nem növeled a felbontást, hanem a Bayer mozaikot leváltod teljes értékű RGB pixelekre, nem kell 60MP-nél többet kirajzolni itt ténylegesen a szenzor hiányosságait "javítja".
16-os sorozatnál pedig egyszerre növeli a felbontást és lő külön színeket minden pixelre (4x4).
Igazából a 4-es sorozat jó szerintem kifejezetten tárgyfotókhoz (főleg szövetek ami moirézik), de ha valaki nagy felbontásra hajt oda minél nagyobb szenzor méret kell, ergo MF.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dißnäëß
veterán
Amikor tájképezek és fontos az élesség, néha van olyan perverzióm, hogy manuálba állok fókusszal (panorámánál expót is) és focus magnifier lesz..
A pixel shift nem rossz, de nem látom értelmét és még fejlődhet bőven. Pláne, hogy a motion compensation-t szoftverből tiltja a Sony az RIV-nél és engedi az RV-nél, így is arra fele terelve a népet, de már dolgoznak rajta, hogy a Pixelshift2DNG is tudjon ilyet, de ha egy ruszki hacker feltöri az Imaging Edge-et nekem, azzal is boldog leszek. Vagy a pixelshift-es RIV-es raw-kba hazudja bele, hogy RV-el lőttek és a szoftver átengedi ..
De alapvetően több még vele a baj, mint amit hoz a konyhára, nem nagyon élek vele. 61MP is borzalmasan sok, 27" 4K-n dolgozok és így is elképesztő, milyet kell zoomolnom bármilyen képbe, hogy pixel szinten legyek (100% nézetre értem).
Szélcsend is kell, nádast fotóztam ma pixelshift-el, bemoccant pár nád vég kicsit, pedig teljesen állt a levegő, de ha elmész vele mondjuk Maldívra, Balira vagy bármilyen egzotikus helyre, ott is felejtős, úgy mozog az egész víz és növényzet és minden ezekben a földi paradicsomokban, hogy 1 shot-od van a klasszik módon.
Épületre jó, városra ahol nincsen tele autóval és gyalogossal, ilyesmi tényleg FULL STATIKUS témákra. Talán még Holdra is, követővel persze, telibe zoomolva, mármint okulárkihuzatban primer fókuszban egy refraktoron például, HA NEM REZEG annyira a levegő, lásd téli napok például. Szóval, alapvetően NAGYON limitáltnak érzem, nem csak Sony-nál. Én megvagyok nélküle.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
Ez szerintem is így van, a 4 képes módban Bayer cancelling van ugye, teljes pixelnyit mozgat a képen a szenzor, majd a szoftver ezeket rakja egybe össze, 4x 60MP-t kell kirajzolnia tudnia a szenzornak, de ezek időben vannak eltolva egymáshoz képest, a "virtuális" pixelsűrűség nem nő.
Ugyanígy időben van eltolva a 16 shot-os képei is, viszont a pixeleket mindkét tengelyen csak 1/2 pixelnyivel tolja el (erre utalnak a jobbszélső szenzor-stack finom vonalai a pixeleken az előbbi ábrán), ez pedig kvázi egyenlő azzal, hogy a pixelsűrűség sokkal nagyobb, minden egyes fizikai pixel helyett mintha 4x annyi lenne a szenzoron, ergo pixelsűrűség-növekményről beszélhetünk amikor a szoftver a sok eltolt "layer"-t 1 képbe lehozza, ergo obival szembeni követelmény megnő mint az állat.
Az a pici fénysugár, ami eléri a szenzor ugyanakkora területét annak síkjában, a 16-os pixel shift módnál négyszer annyi pixellel van "felbontva" és digitalizálva, mint a normál módban. Előnye, hogy nincs (jó esetben, ez az eltolás precízióján múlik) mikrolencse-veszteség, ergo iso és dinamika marad az, mint a sima képeknél, minden egyes 16-os képre, tehát hacsak a CMOS érzékelők csíkszélessége nem javul drasztikusan, a pixelshift ma és most jobb 240-es képet ad e téren, mint a jövő R-es váza fullframe natív 240-es szenzorral. Az más, hogy 16 képpel tényleg nagyon limitált, hogy mit lehet normálisan meglőni. Összerakáskor pedig a 4-shot-al is kezelhető Bayer hatás is megszűnik, a 16-os esetén is.
A 85-ös 1.8 a csúcs tudására rekeszelve (alig kell) tök középen is izzad a 16-fotós pixelshift esetén, pedig ugyancsak üveg.
Számomra .. inkább.. fancy kísérleti dolog.. eladhatóbbá teszi. Fel nem fogom ésszel, mire nem elég 60MP.. (de anno mások is ezt mondták a 36MP-s Nikon D800-ra, hogy mire nem elég 24 meg 12-16 MP). Ha hozzávesszük az AI felnagyításokat, algoritmusokat és hogy az üvegek legtöbbje képtelen pixelszinten teljes képre kirajzolni a 240-et, inkább brahinak tartom tényleg. Ma, most. Mintsem komoly tech-nek, bár mint elképzelés, nem rossz.
Ez csak magánvélemény persze, lehet máshogy látjuk és az is tök oké
Ma voltam kint lőni a ködben, totál nem moccant semmi, de tényleg semmi értelmét nem láttam a 16-shot-os képeknek, egy bérház oldalfalára 1 méterről nézve már lenne értelme.. Na, így soha nem fogom nézni. Ez még retushoz is sok, ha el kell tüntetni valamit nagyon a részletekbe finombelenyúlva szubatomi szinten..
Várható, hogy a jövőbeli majdani R VI megy tovább megapixelben, én akkor elengedem az R vonalat és megyek vagy natúr A7-re (A7 V), az talán beáll akkorra ilyen 50MP körülre (vagy nem), vagy A9 II, mondanám, de totál elértem a piros vonalat az R IV-el és azon filózok, mivel adna őszintén így nekem többet egy MÉG BRUTÁLABB váz most ? Aztán rájöttem, semmivel. Esetleg ISO-t lehetne még fokozni, mondjuk ha 3200-n tudná a mostani ISO100 zajszintet 50MP körül, bokalefosnék, na egy ilyenre befizetnék... de egyelőre nem ez az irány, vagy várom, míg az S-es liga eléri ezt a megapixelt, nem tudom.
Szóval, leszámítva a pixel shift-et, ez a váz több, mint elég nekem most nagyon sokáig, lehet lenyúzom a bőrt is róla, addig nyüstölöm, közben veszegetem alá a normálisabb üvegeket és majd 5 év múlva elfilózok, merre tovább.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dißnäëß #41267 üzenetére
Zárójelbe: azért egy emberi arc ISO 3200 pixel szinten máshogy néz ki, mint iso 100-on.
Szóval egy egészségesen rohadt erősnek tartom a 60MP-t , de ha belátható időn belül ezt megközelíti egy S-es széria, simán opció nálam majd. Addigra még brutálabb AI, lehet már a fókuszpontot is a pupillámat követve fogja áthelyezni arra, amire nézek, ha nyomom a gombot közben (pupil tracking lol), csak figyeljetek, mi minden lesz itt még eladható extra..Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
Én csak tippelni tudok (ha már itt rontom épp a levegőt ) és az is lehet, hogy felvétel limit szoftverrel kiütve, de ez csak egy apró kis változó kb. Míg mondjuk egy korlátlan felvétel közbeni fájl befejezés és újranyitás egy új fájlban és abban folytatás tökre seamless átmenettel, képkocka vesztés nélkül, szerintem már meglesz jópár programkód sor a firmware-ben és ez lehet, nincs benne, hiszen "mi lelimitáltuk az időtartamot, ergo azzal nem fogja senki sem a 2 Giga fölötti fájlt tölteni, ergo nem kell belefejlesztenünk a darabolást".
A FAT32 maximum fájlmérete amúgy 4GB (SDHC), az SDXC kártyák hivatalos fájlrendszere az exFAT és a gép is ezt használja, különben - ez szabályozott - jogszabály szerint nem mondhatja el magáról elvileg, hogy ő SDXC kompatibilis, ergo a fájlrendszer exFAT amit használ. De mindkét esetben a 2G körüli limit és megállás arra utal, hogy nem akar darabolni, nem fájlrendszer limitációra gyanakodnék.
Tévedés joga fenntartva.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Taci
addikt
Milyen kártyát használsz, és milyen minőségben/formátumban/beállításokkal rögzítesz? Nem lehet esetleg, hogy túl lassú a kártya, "túl nagy" adatmennyiséget akarna a váz ráírni, aztán valahol (2,13 GB-nál) a kártya lassúsága miatt leáll a felvétel (az újabb adatok várakoznak, hogy a kártyára íródhassanak, de a puffer már tele, mert túl lassan írható a kártya, így nincs mit tenni, le kell állítani a felvételt - csak tippelek, lehet, teljesen rossz irányba/hibásan)?
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Dißnäëß #41267 üzenetére
Jó lehet az pl. múzeumoknak targyfotohoz, festményekhez, freskokhoz. Tajfotohoz nagy felbontas meg GFX100 vagy még nagyobb MF érzékelő, ami ugye tizmilla feletti arszint. Azért még modern optikanal is fizikai határokat feszegetik feloldasban, már a korrekció szoftveres emiatt. Nagyobb érzékelő egyelőre a megoldás, nekünk persze még 60MP is bőven sok, nem tudom érdemes-e ezt tovább növelni, inkább Bayer mozaikkal kellene foglalkozni, egy Foveonbol 42MP ütős lenne, persze ha nem hullana szét iso400 felett a szinzaj miatt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
brumi1024
veterán
válasz Dißnäëß #41269 üzenetére
Addigra még brutálabb AI, lehet már a fókuszpontot is a pupillámat követve fogja áthelyezni arra, amire nézek, ha nyomom a gombot közben (pupil tracking lol)
Ez már létezik, EOS R3 Eye Control AF. -
pitius
tag
Igaz, hogy már az A6000-em nincs meg, de a legutolsó videóim XAVC formátumban, bőven 2G fölöttiek voltak, perpill, a legnagyobb, amit most hirtelen találtam, az egy 23 perces egybefüggő videó, 8 giga(mp4).
Ha nem XAVC a codec, hanem a sima, akkor MTS-ben rögzít és ott szabdalja a videót x méret után, de már nagyon régen használtam azt(pont emiatt vettem nagyobb és gyorsabb sd kártyát).
Hm, az A6000-es eredeti user guide-ban tényleg 2G szerepel, mint file méret limit. Mikor firmware van rajta?
...pitius...
-
Ijk
nagyúr
válasz Dißnäëß #41275 üzenetére
Egyébként 2 nap alatt megszoktam a magas felbontást, igazából nem is akkora a különbség méretben mint amennyit az ember elképzel. De nem mondom hogy ezután nem tudnék már elfogadni 24MP-t, annál a felbontásnál érzem hogy már tájképeknél is megfelelő, AA szűrő nélkül sem pepitázik zavaróan a Bayer. Persze ezen felül minden MP ajándék, és igazából semmi hátrányát nem érzem a 60MP-nek.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dißnäëß
veterán
Én is így vagyok vele, bár a Ryzen 9-et meg az RTX4000-akármennyit még be kéne húzni , elvagyok a Ryzen 5-el is. Az algoritmusok azért masszívan tovább agyalnak...
Sztem nagyon jó gép, de ha pixelszintû tökélyre megy vele az ember, ha IGAZÁN kihasználja ezt a szenzort, az sok körültekintést igényel, nem a point-and-shoot liga.
Tud olyat is, csak akkor FHD-4K körül meg kell állni a végeredménnyel és semmi pixel peeping.
Pont pár napja vettem az auto iso érzékenységet vissza slow-ról standardra, 85 milinek "A" módban így nem ad már túl hosszú záridôt, tudom stabi megfogja, kivéve ha mozog vmi a képen, de így nyugodtabb vagyok azért.
Az akksi lepôdtem meg, meglepôen jól bírja még állandó telós bluetooth kapcsolattal is (gps lokáció infókhoz).
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz kovsol #41280 üzenetére
Mindennél Bridge, PS, ACR, DXO.
Lehet a GPU önmagában hatalmasat hozna, a Ryzen 5-ösöm sem a rakéta, mert ez az R5 PRO 4650G ugyanis a NAS-omon dolgozok, dual boot.Az integrált GPU ugye nem egy izompacsirta, a proci meg a natúr (nem grafikás) R5 3600/5600-hoz képest kevesebb L3 cache-t kapott, a GPU miatt.
Szóval hamarosan kell egy asztali normális Windows-os kidolgozós gép és ez marad NAS-nak a Linuxával.
Addig meg kompromisszumhegyek. De belemászok a régi raw-im közé, hát ott olajozottabb a mozgás, mint itt most. De ez jó így, elfogadtam. A kanapé az elsô..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Sanya
nagyúr
válasz Dißnäëß #41267 üzenetére
Ha nincs global shuttered, azaz Sony alpha 9 III-ad, akkor minden kép, amit kamerával készítesz a kép teteje és az alja közt időeltolódás van Szóval mekkora mértékű időeltolódás az elfogadható?
Itt annyi, hogy az időeltolódás nem folyamatos a képen, hanem az egymás melletti összes pixel el van tolódva (az időben is, meg odébb is).[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Ijk
nagyúr
válasz kovsol #41284 üzenetére
Denoise-t szoktad használni? Úgy tudom az kifejezetten GPU-t használ és arra is érdemes rátolni. Gondolom ha nincs épkézláb dedikált GPU akkor marad a CPU. Ettől függetlenül akkor látom értelmét erőműnek ha magas felbontású képekből napi szinten több százat kell feldolgozni. Gyerekekről lövök mondjuk 30 képet, abból 20-25 kuka mert kiválasztom a legjobbakat, arra meg rátolom a denoise-t ha kell magas iso miatt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
m3ss
veterán
-
kovsol
titán
Direkt teszteltem az előbb mikor írtam de most újra futtattam, és közben nyitottam egy GPU-Z -t. LR beállítástól függetlenül, hogy GPU gyorsitás ON vagy OFF a denoise 100%-on nyomja a GPU-t. Akkor ott nincs választási lehetőség. Ezért volt akkor egyforma a sebessége. De most kipróbáltam pl egy mask, hogy keresse meg az eget ott is felugrik a GPU használat akkor is ha offolom a GPU használatot beállításokban. akkor mit kapcsol az a beállítás.
AMD Ryzen 9 5900X , MSI RTX 3060 Gaming X 12GB[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Dißnäëß
veterán
Nem biztos h értem a kérdést. (mea culpa)
A kiolvasás itt 1/10 vagy 1/15 (valahogy így, most hirtelen..), szóval lassú, de 1 mp-es közt adtam legutóbb immediate helyett az eltolások közé. Silent shutterrel ami mozog az görbül (ventillátor pl.), mechanikussal nem, de én silent-ben shifteltem. A nádnak nem baj, ha hajlik picit.
Egyébként az A9 III-nál is idôeltolódás van, mint mindennél, ami állapotváltozással jár szubatomi szinten.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
Hát.. tegnap a nádas olyan volt. Mozgott picit, pedig bőrömön nem éreztem semmit, fák se moccantak, de azok az óriási nagyra nőtt buzogányok már a legkisebb fuvallatra is moccantak.
De jó az magában is Ilyenkor 1 képet felhasználok a 16-ból, többi shift-del.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
magyargyerek
tag
Sziasztok! Új hozzászóló vagyok e témában. Rástartoltam egy obira a Sony ZV-E10-em részére, akciózták a Viltrox AF 23 F1.4 objektívet a Médiamark-ban.109900-ért jó vételnek tűnik. Máshol 149 K. Már kifogytak, e mountra valóval, fujira még van 119-ért. Nem volt bontva, eredeti a csomag, blomba rajta volt. Tesztelgetem, nagy a háttérmosása 1.4-en. Hobby célra lesz, nem ebből élek ez csak a vezetés(gkv) utánni kikapcsolódást szolgálja, családi képek, videók, túrázás stb. Visszaolvastam, elég jókat írtak itt is róla.
-
kovsol
titán
válasz magyargyerek #41299 üzenetére
Szia,
szerintem nem fogod megbánni. Annyi pénzért nem tudnál jobbat venniMay the Force be with you!