- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
ma A friss, de meglehetősen Lite ajánlat mellé arrafelé aktivitáskövető és fülhallgató is jár.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
basaja
senior tag
nagyon jó a cikk,tetszett....ilyen jöhet még több is:-)
EDC: Xiaomi13,Leatherman Wave,T-rex,Giantmouse Ace Riv
-
#41133696
törölt tag
válasz Recon666 #150 üzenetére
Amúgy azt bírom, amikor Cameron bejelenti az elején meg közben is, hogy majd ezt meg ezt kijavítja és a hibás részeket újra forgatja, aztán a végén meg benyögi, hogy hát a CGI animációt megcsinálta, azt közzé teszi, a kérdéses részeket meg nem fogja újra forgatni - például a 23 fokos szögben kiemelkedő Titanic-ot - mert az amúgyis a világon kb 8 embert zavar és ebből az egyik ő, ő meg tud ezzel együtt élni, viszont kiadja a Titanic-ot 3D-ben amiről az index így ír:
3d-ben fáj igazán a Titanic katasztrófája
"Eddig azt hittük, hogy James Cameron tud csak térhatású filmet készíteni. De ő sem."
-
#41133696
törölt tag
Ja, és ja...
Na és van egy érdekes indexes cikk...
Tűz, víz, cápák avagy hajókatasztrófák áldozati sorrendbe rendezve
A cikk érdekessége, hogy csupán baleseti eseteket vesz számba, tehát a Wilheim Gustloff, kimarad... sőt még a Titanic testvérhajója az HMHS Britannic is...
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz Recon666 #158 üzenetére
Ja és még be is linkeli : RMS Oceanic (1899)
Amúgy most nézem a Brittanic 53 000 T-s vízkiszorítással bírt, tehát nagyobb volt mint a Titanic.
-
nicu71
addikt
köszönjük a cikket.Engem mindig meghat ez a történet,egy valódi 20.századi tragédia.../a sok közül/
"-Te jó ég,mindjárt 8 óra!!! - Amilyen éjszakám volt,még jó hogy nem 9 !?"
-
#41133696
törölt tag
Igen, ezzel én is így vagyok. A Film-et meg megint megnéztem...
Amúgy ki mit szól ahhoz, amiket James Cameron felvetetett az NGC-n, mint például:
1. Átkellet volna szállítani az embereket a jéghegyre
2. A Titanic egyik csónakjával átkellet volna csónakázni a 15 km -re lévő Californian-ig?
3. Magával a Titaniccal kellett volna oda hajózni esetleg hátramenetben
4. A 7-8 km re húzódó jégmezőhöz kellett volna a Titanic-ot kormányozni
5. A réseket matracokkal kellett volna eltorlaszolni, kívülről - na ez szerintem a legéletszerűtlenebb.
-
Razermazer
őstag
válasz Recon666 #158 üzenetére
Ahogy olvasom az Olympic meg ilyen zúzó hajó volt mindennek nekiment és nem lett baja összeütközöt pályafutása alatt elég sok mindennel. Hogy a tengeralattjárót lerohanta az kész.
Itt derült ki hogy az orral való ütközés mindent megoldott volna.
Persze az Olympic-ont, már áttervezték a Titanic hibájából tanulva, magasabb rekeszfalak at kapott több mentőcsónakot, talán dupla szegecselést ő is megkapta a Britannic-hoz hasonlóan.
1953-ig nyomta nem semmi, és erre szétbontják, nem lehetett volna múzeumként kikötni, vagy étteremként használni.
Vagy úszó szállodának.
Egy világháborút, ütközéseket túlélt hajót ilyen dicstelenül szétvágni barbár tett.[ Szerkesztve ]
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #162 üzenetére
Ja és az Olympic ja linkeljem is be RMS Olympic volt az egyetlen a három testvér hajóból mely nem süllyedt el, hanem 1935-ben nyugdíjazták, de ahogy írtad ez sem úszta meg ütközés nélkül
Az RMS Olympic 1911-ben - 1 évvel a Titanic elsüllyedése előtt
Ezt pedig ma vagy tegnap olvastam:
-
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #161 üzenetére
1. Hát az első lenne talán a legjárhatóbb bár ott is megfagytak volna, se csákány se szöges cipő nem volt anélkül jéghegyre mászni? nem fog menni.
2. 15 km-t evezni jó erőben kell lenni, abban a rohadt hidegben még nehezebb. Aztán még meg is kellett volna találni a Californiát. Ha eleve tojt rájuk akkor nem várta volna meg őket.
3 Hátramenet hát jéghegyek között hátramenet elvben valamennyire csökkentette volna biztos a víz beáramlását, de lehet hogy csak rontott volna a helyzeten.
4 Inkább jégtáblák felé, de itt meg az előremenet tolta volna a vizet be szerintem.
5 meg nincs vélemény
Legjobb megoldás a szakszerű mentés felkészült legénységgel, ami nem volt, mindenki megmenekült volna, azért 160 perc alatt simán kimentették volna az embereket. Én így gondolom.
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #165 üzenetére
A jéghegy:
1. Ha nem lettél vizes, és sikerült felmászni rá túl élheted, feltéve, hogy ugye megtalálnak. Felmászni igen, rizikós, meg nem is könnyű ha egyáltalán lehetséges. Ez egy leginkább meredek képződmény, és arra is nagy esély van, hogy sokan lecsúsztak volna a vízbe, ha onnan ki is mászik, tényleg halálra fagy.
2.Abba az egy csónakba, erős, edzett matrózokat kellett volna bepakolni, a Titanic 2 óra 20 perc vagy 2 óra 40 perc alatt süllyedt el, szerintem 1 óra alatt átkellet volna jutni a Californian-ig, hogy legyen idő átszállítani az embereket is. A Californian én úgy tudom, hogy nem mozgott, a kapitánya épp a jéghegyek miatt, úgy döntött ,hogy éjszakára megállnak. A rádiósuk aludt, az őrszem pedig a délibáb miatt nem látta rendesen a Titanic fényjeleit.
"Legjobb megoldás a szakszerű mentés felkészült legénységgel, ami nem volt, mindenki megmenekült volna, azért 160 perc alatt simán kimentették volna az embereket. Én így gondolom."
Nem volt elég hely a mentőcsónakokban, akármilyen frankó legénység van, ha jó esetben telepakolják a mentőcsónakokat 70 fővel akkor is csak kereken 1400 ember menekülhetett volna meg.
20 mentőcsónak volt 64 helyett. 64 esetében 40-vel számolva 2560 embert lehetett volna evakuálni.
@ Recon666: Ja, hát írni is tudnak
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
Amúgy A cikk kultúra lapjáról jutott eszembe:
Ha az eredeti tervek megvannak, miért nem építik meg egy az egyben újra? Ebből adódóan soha nem futna ki a tengerre, mert a mai biztonsági előírásoknak nem felelne meg, de lehetne egy kiállítási hajó mint az Auróra cirkáló. Szerintem lenne annyi látogatója, hogy pár éven belül megtérülne, ha már ilyen jó kis drága múzeumokat építettek, amik mellesleg csak imitálni tudják a dolgot
-
Matthu
aktív tag
Nagyon szuper és olvasmányos cikk. Rengeteg, számomra ismeretlen információt tudtam meg belőle. Gratulálok és köszönöm! Üdv!
-
Prego
senior tag
Azt hittem hogy a hétvégén kikerült index cikkek lesznek összevágva, de nem
GratuliAki másnak vermet ás az a Stack Pointer
-
love
tag
Tegnap tudtam meg, hogy az egyik pincér a fedélzeten magyar volt Csobánkáról Sajnos interjút nem csináltak vele,mert aki csinálta volna, annak el kellett utaznia külföldre és mire vissza jött meghalt.:S 100éves volt.
Csak a Funky ;)
-
Eastman
őstag
Számomra a leghátborzongatóbb az egész történetben Morgan Robertson 1898-ban kiadott Hiábavalóság című regénye amely előképe az 1912-es katasztrófának. Nagyon ráérzett.
...erre és még más dolgokra is.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
MaciG
addikt
A cikk nagyon szuper lett, bár szerintem ez az egész Titanic dolog már nagyon túl van lihegve. Mint ahogy te is írtad a Wilhelm Gustloff elsüllyedése sokkal több emberéletet követelt, én még is most hallottam róla elsőnek, és szerintem ezzel még sokan vannak így.
BANZAII
-
félisten
Halihó!
Egy érdekesség: a katasztrófa egyik technikai oka állítólag a max. hátramenet + kormányzás alkalmazása volt. A menetáramlattal szembeforgó hajócsavarok ugyanis olyan turbulenciát okoztak, ami jelentősen rontotta a kormánylapát hatásosságát. Ha csak leállítják a gépeket, a hajó ugyan gyorsabban, de a hatásos kormányzás miatt erősebben fordulva elhaladt volna a jéghegy mellett. Ha pedig csak hátramenetet alkalmaznak, a hajóorr roncsolódott volna szépen, amikor frontálisan találkozik a jégheggyel, de nem sérül meg öt rekesz.
Még a jó múltkorában beszélgettem a Titanic-katasztrófáról egy tengeren, nagy hajón szolgáló főtiszttel. Szerinte az 1912-es tudásanyag szerint a 22 csomós sebesség biztonságosnak számított, és brutális pech kellett az ütközéshez, és külön ahhoz, hogy az ilyen végzetes legyen.
Volt szerencsém egyébként Titanic-stílusú hajón utazni (Fedor Saljapin) -- fantasztikus élmény volt!
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Halihó!
A két katasztrófa "másról szólt".
A Wilhelm Gustloff esete az emberi kegyetlenség példája volt, a Titanic története viszont (a kétségtelenül bulváros, de azért érdekes részleteken túl is) meghatározó szerepet játszott a hajózás fejlődésének történetében -- technikai és biztonsági vonalon egyaránt.
Ebben pedig komoly szerepe volt a szenzációnak -- így lett elég nagy visszhangot kiváltó a katasztrófa ahhoz, hogy gyorsan és hatásosan változzanak a hajóépítési, -üzemeltetési és egyéb biztonsági előírások.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
nagyúr
Remek kis írás lett.
Més que un club!
-
#41133696
törölt tag
Ami az utas listát illeti, én úgy tudom, hogy négy Osztrák-Magyar Monarchiabeli állampolgárt tartottak nyilván a hajó utaslistája alapján, de nemzetiségüket tekintve Horvátok voltak. A személyzet.
A Wikipédiából:
"Magyar személyek [szerkesztés]
Legendák, vagy vitatható információk [szerkesztés]
Több forrásban is szerepel, hogy a Titanic fedélzetén magyarok is voltak. Például a tragédiát túlélő Reischl Mátyás, az egyik első osztályú étterem magyar pincére.[16] Azonban Reischl Mátyás neve nem szerepel sem az üzletszerűen működő éttermek alkalmazottainak,[17] sem a hajó kiszolgáló személyzetének listáján.[18]
Reischl Mátyáshoz hasonlóan kétséges, hogy a megmenekültként feltüntetett, soproni származású Hoffer Lujza valamint a szintén megmenekültnek megjelölt, harmadosztályon utazó Kisik Antal és felesége, továbbá a tengerbe fulladt Kisik Vince és a tizennyolc éves Kisik Mária valóban a hajón tartózkodtak-e.[19] Az ő nevük nincs feltüntetve az utasok névsorán. Azonban fel van tüntetve hét olyan személy, akik az akkor az Osztrák-Magyar Monarchiához tartozó településekről származtak.[20]" -
#41133696
törölt tag
Amúgy vajon Bob Ballard miért nem kapott szerepet a James Cameron féle tényfeltáró bizottságban? Hiszen 85'-ben Ő találta meg a roncsot...
Nem kapott meghívót, vagy nem fogadta el?
Esetleg nem szimpatizál Cameronnal, hiszen azért Cameron ezen a tragédián nem gyengén anyagi hasznot is szerzett, a filmen keresztül.
Amúgy érdekes és mennél többször látjuk a 2 órás Cameron vezette dokumentum és tényfeltáró filmet annál szembetűnőbb, hogy az egész Cameron körül forog. A középpontban ő van, a másik 7 ember csak alárendelt szerepet kap. Lehet Ballard ebbe nem ment volna bele.
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #185 üzenetére
Hát Ballard elég karakán fickó az tuti, neki ne mondja meg senki, mit hogy csináljon, láttam pár dokumentumfilmet tőle. Két ilyen egy csárdában nehezen fér meg.
Hát ha sikerült volna megegyezniük, a film bevételéből Ballard nem kevés ideig fedezte volna a kutatásait.
De lehet hogy volt is egy ilyen rész, ha kötöttek egyáltalán szerződést. Ezt nem fogják nekünk az orrunkra kötni.
Reagálva a jéghegyes mentésre, vagyis inkább táblás, mi van ha van rajta jegesmedve na ez abszurd tudom, de az is az volt ahogy a hajó elsüllyedt.
A legjobb tényleg az lett volna, hogy odaeveznek harci sebességgel (mint az ókorban egy dobos segítségével, aki az ütemet üti) a legerősebb fűtő, és matróz legények a California-hoz, az meg szépen lavírozva a jégtáblák, hegyek között odakúszik a Titanichoz, és kiment mindenkit.
Okosnak lenni utólag jó, de még azt sem hitték el ugye az ütközéskor, hogy egyáltalán elsüllyednek. Én is megnéztem tegnap a filmet, és aki kitalálta a reklámblokkokat, azt ütném laposra. Félóránként, ha nem negyed, jöttek a 10, 15 perces reklámok és ajánlók . De azért annak örülök, hogy a legelső hölgy az Olympic ilyen sokáig, és dicsően szelte a vizeket.Recon666: A letűnt koros cikket meg nagyon szomorúan olvastam, ilyen sorsra jutni mint ezek a szépségek hát szörnyű az ember.Lásd ellenpélda nagyon nem ide, de az is hajó az Enterprise csillaghajó hányszor újjáépítették, Kirk kapitány fel is robbantotta, de újraépítették, modernizálták, a csillagflottánál nagyon sok öreg hajó szolgált egészen a domínium konfliktusok ott sajnos az öreg hajók 70 százaléka odaveszett.
Pláne nekem akinek az Ajpa az Óbudai hajógyárba dolgozott mint gépészmérnök imádom a hajókat, mire felnőttem és gondolkodtam, hogy én is odamegyek, mert szép szakma a hajóépítés, minden hajógyárat megszüntettek. Így lettem rendszergazda, de az álom, és a rajongás marad töretlen.
A sóján még mindig ott van egy kerekes gőzös ami sose lesz kész, azt kezdték el felújítani amikor a gyárnak kaput lett. Széthordták az egész gyárat szétgyilkolván a gépeket stb, és szórakoztató központot akarnak a helyére, kaszinót meg wellnesscentert.
No abbahagy siránkozás.[ Szerkesztve ]
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #186 üzenetére
Igen, két ilyen vezéregyéniség nem fér meg egymás mellett, mert a maga módján mind a kettő csak magát szeretné fő főnek látni...
"De azért annak örülök, hogy a legelső hölgy az Olympic ilyen sokáig, és dicsően szelte a vizeket."
Az Olympic-et kár volt szétvágni, ott lett volna az alkalom egy olyan múzeum kialakítására mely nem is került volna sokba, csak gondolom az volt a gond, hogy az nem járja, hogy átnevezzük titanic-é, ha meg nem az a neve, akkor az emberek arra sem mennek...
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #187 üzenetére
ÁÁÁ mentek volna, volt az olyan fényűző mint Titanic, és nagyobb nevet szerzet magának mint a Testvére. De hát kellett a pénz belőle, meg az acél sok kicsi hajóhoz biztos, mindig ez a vége. A hajókhoz kell mindig a legtöbb acél, tán még a vonathoz, de egy ilyen hajóból jó pár vonat kijön, automobil meg rengeteg.
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
félisten
Halihó!
Persze. Utólag, kívülállóként mindig baromi könnyű. Sőt, megkockáztatom, hogy kívülállóként real-time-ban is sokkal könnyebb. A "telefonos segítség" nem csak azért jó, mert a segítő feltétlenül nagyobb tudású, jobb adatokhoz fér hozzá, hanem azért is, mert nincs abban a beszűkült tudatállapotban, amitől a rossz döntések születnek.
Gyakran azért igazságtalanok az utólagos elmarasztalások is: egy íróasztal mögül, következmények nélkül, hideg fejjel, a következményeket ismerve baromi könnyű kimondani, hogy mit kellett volna csinálni, és hogy aki mégsem azt tette, hibás.
Csakhogy az emberi agy másképp működik. Stresszhelyzetben (pláne, ha az teljesen váratlanul és valószínűtlenül következik be), még a legrátermettebb ember is le tud blokkolni, és a legjobbak közül is szinte csak randomra és nagyon kevesen vannak, akik az optimális megoldást találják meg -- különösen, ha az kellőképpen komplex.Ezért ilyen helyzetekre tehermentesíteni kell a döntéshozókat, mégpedig azzal, hogy minél kevesebb döntést kelljen meghozniuk, azaz minél készebb megoldásaik legyenek.
Ehhez viszont tudás kell és előre összeállított protokollok, amiket nem szabad emlékezetből alkalmazni. Ezek pedig sajnos mindenképpen nagyon nagy részben támaszkodnak a megelőző események tapasztalataira.
(Smith kapitány hiába volt jó parancsnok, saját bevallása szerint még enyhe vészhelyzetben sem kellett helytállnia -- szimulátorok pedig még nem voltak.)
És persze nem tudhatjuk, hogy az, ami a Titanickal történt, és amilyen világszenzáció lett belőle (azaz részleteiben köztudomásúvá vált), esetleg hány ember életét mentette meg.
Annak az 1500 embernek a halála talán nem volt teljesen értelmetlen.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Razermazer #188 üzenetére
Pláne, hogy a marketingesek megtalálták volna a módját annak, hogy a tisztelt nagyérdemű ne az Olympicot, hanem a majdnem Titanicot lássa benne.
Persze egy ilyen hajó fenntartása is bődületes összegeket emészt fel, de talán lett volna rá elég kereslet. Az Aurorán teltház van.
Üdv: MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Srodney
senior tag
válasz callmeakos #3 üzenetére
egyetértek!nekem nagy titanic funnak ez kötelező!
-
Prego
senior tag
Autóval megy az ember, hirtelen előtte terem egy tárgy, két reakció történik:
-Fék, kormányelrántás, lesz ami lesz alapon (gondolom hasonló történt a Titanic-on
-Egy "úramisten" és frontálisan belecsapódik az akadályba
Talán egy sokat látott és tapasztalt pilóta tudná csak hideg fejjel kezelni a helyzetet. Namost ilyen tapasztalatot csak úgy szerez az ember ha már csattant egy párszor ... és túlélteAki másnak vermet ás az a Stack Pointer
-
Vigilante
őstag
Elvileg jobban jártak, volna, ha csak belerontanak a jéghegybe és akkor a hajó eleje roncsolódik, nem pedig ilyen szerencsétlenül baromi hosszan végig nyesi a teknőt a jéghegy...
[ Szerkesztve ]
△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △
-
#41133696
törölt tag
válasz Vigilante #195 üzenetére
A Titanic 28 méter volt ott ahol a legnagyobb a szélessége. Ez azt jelenti, hogy az útvonala egy 28 méter széles sáv...
Azért az elég nagy pech, hogy egy 28 méteres sávban egyszer csak megjelenjen egy jéghegy a több ezer kilométer széles Atlanti óceánban. Az meg pláne, hogyha már ott van, akkor neki oldalazik... Sőt sokkal eredményesebb lett volna a fordulat, ha eközben a hajó folyamatosan előrefelé halad.
Esetleg a három propellerből a bal hátramenetbe kapcsol... na most ezt nem tudom, hogy meglehetett volna e csinálni, illetve ilyenkor óriási ellentétes turbulens erő lépett volna fel.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz #41133696 #196 üzenetére
Itt egy példa erre: Vadászat a Vörös Októberre 1:06-nál, hogy aztán filmen kívül működne e az érdekes kérdés
-
félisten
válasz #41133696 #197 üzenetére
Halihó!
A filmbe most nem tudok beletekerni -- ez az a jelenet, amikor a sziklafal és a torpedó közül fordulnak ki?
A Titanic hajtását nem ismerem, csak tippelek: volt ugye két dugattyús gép és egy turbina. Az én logikám szerint ez annyit tesz, hogy a két nagy külső, háromtollú csigát hajtották a dugattyús gépek (áttétel ugye nincs), a középső kisebb, négyágút pedig a turbina.
A tengeralattjárón a propeller forgásirányát megfordítani viszonylag egyszerű, mivel villanymotor pörgeti. Egy dugattyús gőzgépet reverzbe tenni viszont már nehézkesebb művelet, hatalmas tehetetlenséget kell leküzdeni (ez a filmben szerintem baromi jól volt megcsinálva).
Meg aztán könnyen lehet, hogy a Vörös Október manővere is hatalmas baromság. Ezek hosszú hajótestek, a csavarok meg elég közel vannak egymáshoz. Nekem érzésre hatékonyabbnak tűnik a kormánylap elfordítása -- ami a filmmel ellentétben nem volt alulméretezett a Titanicon.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#41133696
törölt tag
Helló, igen az a rész
A Titanic meghajtását én sem ismerem, csak amit a filmben láttam, én úgy láttam, hogy a hídon egyenként állították át hátramenetbe a hajócsavarokat, de aztán gyorsan mutatta a kazánházat is, és mintha ott külön is meg csinálták volna a műveletet. Persze lehet, hogy rosszul láttam
-
nagyúr
válasz #41133696 #196 üzenetére
Mondjuk a jéghegyeknek asszem csak 10%-a látszik ki a vízből a maradék 90% a víz alatt van és az sokkal nagyobb is lehet mint 28m. Az a baj ha meg is látod a víz alatt nem olyan kicsi mint fölötte és ugye egy ekkora hajónak van merülése is rendesen ahol már a jéghegy is szélesebb és más alakú.
Més que un club!
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint