- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
Hirdetés
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Keeperv85
nagyúr
Mihez kezdenél vele? Óriási összegekbe kerülne a fenntartása. Amúgy a filmben csak nekem tűnik fel a kis apró bakikon kívül egy fatálisan nagy melléfogás?
Nem olyasmire gondolok, hogy a csaj szeme fiatalon kék, az idős hölgyé barna...
Meglátják a jéghegyet. Kiadják a parancsot, hogy "hátramenet és élesen jobbra fordulni!" Tekerik a kormányt, mint az őrült jobbra. Következő jelenet: balra fordul a hajó orra. Oké. Balra kormányoztak, mondom rossz a szinkron... Látjuk a hajó jobb oldalán végigcsúszni, illetve a víz felett is a jeget. Orral balra elkezd süllyedni. Közben mennek a belső tereken felvett jelenetek. Következő kép: a hajó jobbra fordulva, balra a vége, rajta a Titanic felirattal. A bal oldal emelkedik, a jobb oldal süllyed. Menekülnek balra fel...Tehát jobb fordulás és bal oldal ütközés. Erre Leo (khm... elnézést Jack) megjegyzi a hajó végében, hogy "itt találkoztunk először!" pedig az hajó elején volt...
-
válasz Keeperv85 #202 üzenetére
smallwille-ben volt, hogy a thursday-t keddnek fordították, ami azért is kínos, mert írott szöveg (plakát) volt...
a végső visszaszámlálás c. nagy kedvencben pedig nem az a tomcat lőtte le a zérót rakétával, amelyik benne volt a kötelékben, a bevillanó oldalszámokból kiderül...
filmtévedésből van dögivel.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#41133696
törölt tag
válasz Keeperv85 #202 üzenetére
Az AURORA fenntartása talán olyan óriási összegekbe kerül? Az, hogy ott állna a Southamptoni kikötőben sekély vízben - nehogy már megint elsüllyedjen, mert akkor semmi nem mossa le róla, hogy ez egy elátkozott hajó - szerintem még profitot is hozna a kötelező kiadási költségeken felül, bőségesen. Persze tévedhetek, csak azt írtam le amit gondolok, és ami konzekvenciát levontam az AURORA sikeréből.
Azért az AURORA híres hajó, de én úgy gondolom a Titanic-ot nagyobb érdeklődés, és miszticizmus lengi körül, főleg úgy, hogy már 100 éve víz alatt van. Sőt azon sem lepődtem volna meg, ha teljes titokban megépítették volna, és a 100. évfordulóra akár még a biztonsági megoldásokat korszerűsítve is - radar, vízalatti sonar, GPS, korszerű, fedett és motoros mentőcsónakok stb - , maga a mása hajózott volna ki az elsüllyedésének színhelyére, az ütős lett volna.
Na és ugye nem feltétlen magán cégekben kell gondolkodni, akár a Britt állam is megépíthette volna. Egyébként mai áron számítva egy óceánjáró megépítése 570 millió $ ami kb 450 millió €-nak felel meg.
Hány olyan gazdag Arab sejk van, aki dollár milliárdokkal bír? Na és nem csak arab dollár milliárdosok vannak... ezeknek lenne pénzük, ha nem jönne be sem érné őket nagy katasztrófa... Bill Gates-nek egykoron 100 milliárd $-ja volt, aztán az anti-tröszt perek miatt , illetve a válságos idők miatt megfeleződött, ma körülbelül 50 milliárd $-ja van, és lényegében úgy szállt el a pénz nagy része, hogy nem hogy nem hajóra verte el, hanem csak sodródott az eseményekkel, a részvények zuhantak meg.
Ami a filmes bakikat illeti, nekem speciel nem szoktak feltűnni az ilyesmik...már csak azért sem mert néha a szövegre nem is nagyon figyelek, ha olyan esemény zajlik ami vizuálisan is tökéletesen elmondja mi történik... a Gladiátorban is egyik haverom mutatta a gázpalackot
Kate Winslet szeme tényleg kékes, bár nem világos kék.
Itt azért világosabb kéknek tűnik.
A mama szemszínét nem néztem, de a 90-es években már voltak kontaktlencsék, szóval még akár védhető is
Természetes szemszínek I.
Amúgy az relatíve nem olyan nehezen eldönthető, hogy félre szinkronról van e szó, vagy a film defektes e gyárilag, ami a szöveg környezet és a vizuális effektek látszólagos szinkronját, vagy aszinkronját illeti
Egyébként a jéghegy a valóságban a hajótól jobbra volt, tehát a parancs az volt, hogy forduljon el balra, amikor neki ment, akkor Murdoch ellentétes irányba kormányoztatta a hajót, hogy a hajócsavarok már ne sérüljenek. Ennek az utóbbi műveletnek csak akkor lett volna jelentősége, ha a hajó nem süllyed el. Jobbról kapta a léket, és a jobb oldala is merült alá, hiszen a beömlő vízsúlya előre, és srégen jobbra húzta lefelé a hajótestet.
-
Recon666
Közösségépítő
Nem. A filmben a Queen Mary van 4 kéménnyel elég gagyin kivizelve.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
Ezzel én is így vagyok
Ami szerintem pénz kidobás az kb ez volt:
Egyszerűen nem élethű, apró az eredetihez képest, és ránézésre is olyan gagyi, hogy még a Cameron filmjében sem állná meg a helyét díszletként , és ugye első fele megvan, de minek nincs meg az az érzés amit Charles Lightoller így ír le:
"Nagyon nehéz leírni, milyen érzés egy ekkora hajón szolgálni, ahol mérföldeket sétálhat az ember a fedélzeteken és a folyosókon anélkül, hogy kétszer ugyanarra járjon... Tizennégy napomba telt, míg biztonsággal odataláltam a hajó egyik végéből a másikba a legrövidebb úton."
Charles Lightoller másodtiszt beszámolójaEzek a félig kész hajó replikáció múzeumok ezt nem tudják visszadni, és valószínű, hogy a szintbeli különbségek sincsenek megoldva.
Nincs megépítve a kazánház, csak a csillogó nagy Aula és esetleg a parancsnoki híd, de biztos sokan vágynának megnézni a kevésbé csicsás, ám hatalmas kazánházat a sok kazánnal, és óriási géppel.Ami a hajócsavarok külön szabályozhatóságát illeti:
"A szolgálatos tiszt (William Murdoch első tiszt) utasítást adott a hajó balra fordítására, és a bal oldali hajócsavar hátramenetbe kapcsolásra. "
Forrás: Wikipedia
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz Napfénysüti #200 üzenetére
Pontosan 1/9 része áll ki a vízből, és tényleg alulra jóval terjedelmesebb.
Az előbbi posztomat meg pontosítanám: A jéghely pont a Titanic előtt volt, a fordulást követően, került a jobb oldalára, hiszen ha eleve ott lett volna, akkor vagy nem szükséges korrigálni, vagy ha igen, akkor jó eséllyel elkerülhető lett volna az ütközést, hiszen lett volna idő, a jéghegynek a nem látható vízalatti szélesebb szegélyének is a kikerülésére. Murdoch nyilván abba az irányba fordult, amelyiket rövidebbnek ítélte meg a hajó orrától számítva.
-
Findzs
addikt
köszi a cikket remek volt
hasonló esetben ha tudnám, hogy elsüllyed a hajó amin utazom és nem jut mentőhajó de van majd 3 órám én tuti csináltam volna egy tutajszerűséget a fellelhető anyagokból
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
#41133696
törölt tag
Így késleltették azt a pánikot, ami már az első perctől komoly problémát okozott volna abban az esetben, ha mindenki számára ismertté válik, hogy ennek a hajónak annyi, hogy az egyik közeli hajóval nem tudnak kapcsolatba lépni, hogy a Carpathia bár teljes gőzzel elindult feléjük, de még 4 óra mire odaér, hogy akkor a Titanic, már több mint egy órája ellesz merülve, hogy a víz olyan hideg amiben pár percnél tovább nem maradnak életben, és hogy messze nincs elegendő mentőcsónak.
-
#41133696
törölt tag
Szerinted hány ember volt ott tisztában főleg a fel nem engedett fedőköz lakókból, hogy hány ember van a fedélzeten pontosan, hogy egy csónakba mennyi ember fél bele optimálisan, és mennyi maximálisan, valamint süllyedés közben, hányan kezdték el számolgatni, hogy mennyi csónak is van a hajón?
Nyilván az értelmesebbje illetve a jó kapcsolatokkal rendelkező urak, összeadták a dolgokat, és rendre közülük kerültek ki azok, akik megmenekültek. Kevés férfi volt köztük viszonylag, mert kevés volt az aki pofátlanul beült csónakba, olyan meg főleg aki nőnek öltözött.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Halihó!
Igen, erre én is gondoltam, és én sem igazán értem, hogy a hajóácsok vezetésével miért nem készítettek tutajt -- hiszen azt is tudhatták, hogy a segítség órákon belül érkezik, a tenger pedig kivételesen nyugodt volt.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Razermazer
őstag
Blokkolt az agyuk ott mindenkinek, nem volt gyakorlat egyértelmű(nem volt elég hajó amit már megbeszéltünk, szerintem a tisztek ezt közölték az urakkal, és hölgyekkel az első osztályról, ezért is ők menekültek meg a legtöbb számban, kivéve az urakat mert azok az úri becsület szerint mentettek amíg tehették, had éljek ebben a hitben ), az urak meg gentlemenek voltak, ma azért megnéznék egy ilyen helyzetet, hogy reagálnak le a férfiak, simán mindenkin keresztül, legyen az nő vagy gyerek beugranának a csónakba, hogy a saját életüket mentsék.
Nem véletlen a filmben is, hogy visszatartották a 3. osztály utasait.Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #221 üzenetére
J. Bruce Ismay A brit White Star Line hajótársaság igazgatója, teljesen véletlenül belepottyant a mentőcsónakban, és túl élte a történetet, amíg más milliárdosok, elmerültek a hajóval... és a fickó 25 és félévvel élte túl a balsorsú hajót...
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #222 üzenetére
Remélem álmatlanul nap mint nap hallotta az acél sírását, és az emberek jajveszékelését mert szerintem igen. Egyébként ezt tudtam hogy ő csodálatos módon megmenekült volt még pár ilyen bátor milliomos biztos mint ő .
De az az ember aki a filmben is leült egy Brandy-vel, és várta a véget, mert egy angol úr nem fut el a halál elől, hanem a képébe nevet hát le a kalappal(mondjuk ő is mint hogy leült egy karosszékbe, menthetett volna addig amíg tud, de hát jól van ez így is).Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
#41133696
törölt tag
válasz Razermazer #223 üzenetére
Azok a tiszteletreméltó Úriemberek - direkt nagy betűvel, mert megérdemlik hiszen nem féltek a jeges óceánba fulladni és feláldozták magukat - mentették meg a Titanic-on dagonyázó arisztokráciát a végső megbélyegzéstől... Mert ha a történet az lett volna, hogy minden első osztályon helyet kapó utas megmenekült csak sajna a másod és harmadosztály utasainak nem jutott hely, akkor rosszabb lenne...
Amúgy ilyen igazi bátor ember tényleg ritka, hasonló esetben 100-ból 80 ember mindenen gázolna keresztül csak túlélje, lenne vagy 15 amelyik beletörődne a sorsába, és Brandyt inna, és lenne kb 5 aki még akkor is aktívan segédkezne. Mint ugye a Costa Concordián a magyar hegedűművész.
Most nem tudom, hogy 97-es filmben vagy valamelyik másikban hallottam egy olyan mondatot, amiben az egyik tiszt a kapitányt arra biztatja, hogy mivel nincs már mit tenni, hagyja el a hajót, mert a törvény szerint ezt megteheti. Nos ez nekem megütötte a fülemet, és hát nem nagyon hiszem, hogy valóban megengedte volna, ma sem engedi meg, a kapitány utolsóként hagyhatja el a hajót, addig amíg polgári személyek vannak rajta, nem teheti meg, vagy ha megteszi, megy a börtönbe.
-
Razermazer
őstag
válasz #41133696 #224 üzenetére
Igen ez így van menne a börtönbe. Lásd a Britannic kapitánya aki csak akkor hagyta el a hajót, amikor a víz betört a kormányhídra. Találtam egy nekem való modellt 30k -értékben fa és fotómaratott alkatrészekkel csak rendelésre hozzák Titanic premium edition[link] azért meggondolom, hogy ennyit kiadja e érte dehát a hobbi az már csak ilyen nagyon korrekt részletes modell, academy az tud, japán minőség kínai gyártás
Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
Recon666
Közösségépítő
válasz Razermazer #225 üzenetére
Egy ilyen modell nekem is kéne. Olyan nincs amit nem kell festeni? Nem vagyok egy Picasso.
Még összerakni sem kell? Az való nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Keeperv85
nagyúr
Én nem csak a szinkron hibát írtam ám Nem az baj! Oké, hogy jobbra fordulás hallatszik el és balra mennek, de basszus... elsőre balra dőlve süllyed orral előre a modell, a végén viszont jobbra van az orr és a bal oldalt emelik, ami a vége, mert ott a hajócsavar
-
félisten
válasz Razermazer #221 üzenetére
Halihó!
Igen, ez az utólag könnyű okosnak lenni tipikus esete. De érdekes lenne végiggondolni, hogy egyáltalán milyen lehetőségeik lettek volna.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Naveno
tag
A korabeli szabályokhoz képest még több mentőcsónak is volt rajta, mint a minimum szükséges..
-
Recon666
Közösségépítő
-
#41133696
törölt tag
-
#41133696
törölt tag
Frederick Fleetnek viszont tuti vége lett volna a pályafutásának...
Az egészben az a szörnyű, hogyha belegondolunk, a hajó megmenekült volna, 1500 ember megmenekült volna...
Viszont - márcsak azért is, mert a Titanic-ot elsüllyeszthetetlennek hitték - ha Fleet nem veszi észre, és a hajó neki ütközik szemből két rekeszt rongálva meg, nem azt mondták volna, hogy jaj de jó, hogy nem oldalt mentünk neki, és senki sem halt meg, nem lett volna ünnepelt hős aki megmentette 1500 ember életét, hanem azt, hogy Fleet hatalmasat hibázott, mert nem sikerült elkerülni az ütközést, ezáltal a White Star Line-nak tetemes kárt okozott stb... A Titanic sohasem lett volna ilyen híres hajó valószínűleg, és ez az út kb annyira maradt volna emlékezetes mint a Norwegian Dream-é...
-
Eastman
őstag
...közben megszereztem pdf-ben Robertson írását (inkább novella mint regény). A bevezetőjét bemásolom:
"Eri kiadó
1998
Ez a kisregény arról szól, hogy megépül a világ
legnagyobb óceánjárója, egy – vízkamrarendszerének
köszönhetően – elsüllyeszthetetlennek tartott pompás
luxushajó. Hossza nyolcszáz láb, befogadóképessége
háromezer ember, legnagyobb sebessége 25 csomó. A
gőzös végzetes útján meg akarja dönteni az atlanti
átkelési rekordidőt, de egy áprilisi éjszakán, nem
messze Amerika partjaitól jéghegynek ütközik, elülső
vízzáró rekeszei jobboldalt megsérülnek, és elsüllyed.
A mentőcsónakokban (az előírásoknak ugyan
megfelelően) csupán az utasok kisebbik része számára
van elegendő hely, így a legtöbben odavesznek.
S a hajó neve: Titan.
Hát persze, hogy ismerősek az adatok, a tények. Ez
a Titanic igaz története.
Csak akkor fut végig a borzongás a hátunkon,
amikor megtudjuk, hogy Morgan Robertson műve
1898-ban jelent meg először.
Tizennégy évvel a Titanic katasztrófája előtt."https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz CoolBoy323 #237 üzenetére
Nem az. A regény létezik. Hiábavalóság (Futility) a címe, Morgan Robertson írta 1898-ban. A hajó neve Titan. A Titanicot az élsülyedésekor a magyar lapok is Titán illetve Titánia névre "keresztelték"...
-
félisten
válasz CoolBoy323 #239 üzenetére
Halihó!
Ugyan nem olvastam a könyvet, de ez azon, a Titanickal kapcsolatos érdekességek közé tartozik, amit nagyon-nagyon sok hiteles helyen lehet olvasni, de cáfolatot még sehol nem láttam rá.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
csabi94
őstag
Én elolvastam a könyvet. Nem írja annyira részletesen le az ütközést, de tetszett. Egy irodalom 5-öst megért, mert bemutattam az osztálynak, ezért kaptam érte jegyet, mint szorgalmira (2 ének órán olvastam el )
-
#41133696
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Renault, Dacia topik
- DIGI kábel TV
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Jogász topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vivaldi (böngésző)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...