- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor 90 - modellalkat
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- OnePlus 8T – fazonigazítás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Keeperv85
nagyúr
Hát igen, az tört... nem is kicsit. Vagyis inkább szakadt. Szétpattogtak a szegecselések az illesztéseket szabadjára engedve. Egyszerűen szétesett az egész vagy...
Részletesebben:
22 csomó, az 40,7 Km/h. (22,3 csomó pontosan, ami 41,3 Km/h, ez a csúcssebességtől alig marad el, ami 23 csomó volt) Normált tehetetlenség körülmények között erről a sebességről az RMS osztályú hajók, kb 1000 m-es féktávon tudtak megállni, átlag 200 mp alatt. A Titanic az írországi tesztje alatt, úgy hogy hajócsavarokat teljes gőzzel hátramenetbe kapcsolták 195 mp alatt állt meg teljesen, 780 méteres féktávval. Nincs feljegyzés arról mekkora rakományra és utasterhelésre készült a teszt. A jéghegyet 485 m-ről látta meg az őrszem, aki azonnal kiadta a parancsot a teljes hátramenetbe kapcsolásra és a kormányossal élesen balra fordíttatták a hajót. Ha a terhelés is figyelembe vesszük, akkor kb. fele féktáv állt rendelkezésükre megállni, tehát még ha nem fordulnak, akkor is nagyjából a sebességük felére csökkent volna vissza a sebesség, ami kb. 20 Km/h. A fordulást is belevéve kb. 15 Km/h sebességgel sodródtak a jéghegynek oldalazva. Ennek tudható be, hogy sok utas fel sem ébredt!
Logikusan végiggondolva: egy acélozott, dupla fenekű hajótest mégis hogy szakad át vajon, ha minőségi acélból van? Sehogy. Innen ered a legenda, hogy bizony nem a jéghegy volt a bűnös, hanem az említett tűz, ami odáig fajult, hogy felrobbant az egész...
Majd kiderül, ha egyáltalán meg tudják mozdítani az orr részt is, hogy végre látható legyen, milyen sérülés vitte a sírba...
-
baluka26
veterán
válasz Keeperv85 #101 üzenetére
Nem a szegecselés, maga az acél minősége.
Akkoriban az acélok nem tűrték jól a hideget, és ott jelentősen lecsökkent az ütőmunkájuk, ezért eléggé könnyen törik. A Titanic anyaga ma egy alsókategóriás acél lenne.They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
30z.Samu
félisten
Tetszik a cikk, köszönöm!
Sic Parvis Magna
-
Razermazer
őstag
Azt szeretném tőletek megkérdezni hogy az igaz lenne, mert hallottam ilyen legendát, pletykát, hogy ha a hajó orral megy a jéghegynek túlélte volna a katasztrófát?
Roncsolódott volna az tény de lehet hogy túléli?Sic Transit Gloria Mundi, "mindjárt lesz itt heresima és ne bassza ki"
-
lowzor
veterán
Az acél minősége megfelelő volt (sőt nagyon jó), még fagyos vízben sem vált különösebben rideggé. A hajó testén egy hatalmas szegecselőgéppel illesztették be a szegecseket. A hajó elejéhez azonban ezzel nem fértek hozzá, tehát ott salakkal kevert fém szegecseket használtak (a salaktól elvileg ugyanolyan erős lesz, mint az acél, de nem szabad hozzá túl sokat keverni, mert akkor gyengébb lesz), mert azzal könnyebb volt dolgozni. Megvizsgálták a hajóról felhozott szegecseket és kiderült, hogy túl sok salakot kevertek bele, ezért gyenge volt (ismeretlen beszállítóktól szerezték be őket). 9000 tonnás terhelést kellett volna kibírniuk, de 4000-nél már elpattantak. A jéghegy kb 8000 tonnást adott a hajónak. Valószínűleg ezért keletkezett rajta ekkora hasadás.
-
lowzor
veterán
válasz Razermazer #105 üzenetére
Valószínűleg akkor túlélte volna. Murdoch nagyot hibázott, mikor kiadta a parancsot a jobbrafordulásra és a hátramenetre.
-
Recon666
Közösségépítő
Nem készülök újságírónak, a személyeskedést hanyagoljuk. Ha írsz egy cikket abba azt rakod amit akarsz, ebbe ami ami lényeges és valósnak tekinthető belekerült.
Hogy miért nem került bele a cikkbe a kazántűz?
"Egyes nézetek szerint egy kazánházi tűz is hozzájárult a Titanic elsüllyedéséhez. Széntüzelésű hajókon néha spontán módon kialakult egy-egy kisebb parázslás a szénraktárakban. Habár ezeket "széntűznek" hívták nagyon ritkán származott belőlük veszélyes tűz, inkább egy grillparti izzó faszenéhez hasonlítottak. Az ilyen "tüzeket" inkább bosszantónak tartották, mintsem veszélyesnek, és a gépészek rendszeresen hagyták parázslani, míg a tűz fészke feletti szén elfogyott, és hozzá tudtak férni, hogy eloltsák.
Volt egy néhány napig tartó kisebb széntűz a Titanicon, azonban semmi bizonyíték nincs arra, hogy ez károsította volna a hajó szerkezetét, vagy hozzájárult volna a tragédiájához."Ernyi erővel minden teóriát belerakhatnék.
[ Szerkesztve ]
-
Recon666
Közösségépítő
válasz Razermazer #105 üzenetére
Nagy valószínűséggel túlélte volna. Olyan gyorsan nem ment hogy 5 zárórekesz sérüljön meg az ütközés miatt.
-
Cyberpunk
félisten
válasz Recon666 #110 üzenetére
De azért egy ilyen monstrumnál elég durva az a 15Km/h is. Ez olyan mint a vonat annak sem kell nagyon gyorsan mennie, hogy komoly kár keletkezzen benne, mert akkora tömeg nem tud csak úgy hirtelen megállni. Tiszta fizika.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
tajcsi
senior tag
Szedjék már ki a roncsokat!!!
MAXIMUS VI Extreme, Z87-WS, 3970X és sok más fimomság nálam...
-
Recon666
Közösségépítő
-
Recon666
Közösségépítő
Lenne az hidd el, sírgyalázásnak vennék sokan.Hiszen sok ember nagyszülei feküdtek a roncs körül vagy esetleg a roncsban. Ezért kérték is többen, hogy ne bolygassák a roncsot. Sőt most már védelem alá is került, mint a világörökség része.
tajcsi: Ha sikerülni fel is hozni egészben, mivel szállítanák el, hogy ne hulljon darabokra? Esélytelen, hogy olyan állapotba, ahogy most van eljusson egy múzeumba.
[ Szerkesztve ]
-
Zotwooo
csendes tag
Én például mindig szivesen elolvasom a legújabb, Titanicról szóló cikkeket.
Szerintem ez a tragédián kivűl egyeseknél egyfajta rajongást is jelent. -
Okoska2
aktív tag
válasz Recon666 #108 üzenetére
Meg mindig nem erted mi? Akkora tuz volt, hogy a New Yorki tuzolto hajokat is ertesitettek.
Itt nem az a lenyeg, hogy gyengitette a hajo szerkezetet a tuz hanem az a teny, hogy emiatt kellett teljes sebbesseggel haladniuk veszelyes helyen. Masodlagos legenda? Nem fer bele a csokolozos kepbe mi? Ugyan igy alakittotta ki ezt a szep romantikus imidzset a mainsteam media. Mikozben egyszeruen szarhazi volt az egesz banda. Nem lett volna szabad kifutniuk amig el nem oltjak a tuzet es akkor nem 22 hanem 15 el mentek volna. De vegul is ez nem lenyeg szerinted...A hajo anyaga annyira rideg volt, hogy a modern hajlitasi tesztekben tort. Nem hajlott hanem egyszeruen eltort. Mondhatjuk, hogy a kulso boritas anyaga egyszeruen nem volt alkalmas arra a feladatra amire szantak. Arrol a tervezesi hibarol ne is beszeljunk, hogy a vizzaro ajtok nem is zartak tokeletesen mert senki nem gondolt arrra, hogy a test megbillenhet.
Itt tipukus peldajat lathatjuk az emberi mohosagnak, tudatlansagnak es hulyesegnek.
De a filmben milyen aranyosak voltak a szerelmesek...Milyen operációs rendszert használsz? - Lidocaint és szikét.
-
Recon666
Közösségépítő
Én nem a film alapján írtam a cikket. De amit te írsz nincs megalapozva sem tényként kezelve így én sem fogom annak kezelni. Akik erről tudtak volna nyilatkozni, azok a hajóval elvesztek. Így csak egy teória maradt amire annyi az esély, mint arra hogy az igazgató utasította a hajó sebességének növelését.
[ Szerkesztve ]
-
lowzor
veterán
-
MIFtIli
aktív tag
"Súlya 46 328 tonna volt, amely 66 000 tonna vizet szorított ki. "
Ennek így szerintem nincs értelme. -
-
Okoska2
aktív tag
Egy szoval sem mondtam, hogy felhasadt. Viszont az anyaga olyan rideg volt, hogy nem tudott nyulni. Osszerakod a tobbit?
Recovered pieces of Titanic's hull plates appear to have shattered on impact with the iceberg, without bending.
[ Szerkesztve ]
Milyen operációs rendszert használsz? - Lidocaint és szikét.
-
-
lowzor
veterán
-
baluka26
veterán
A 20. század eleji standardhez képest jó, egyébként egy nagyon rideg acél volt, nem emlékszem pontosan az ütőmunkájára, de gyenge volt.
asdxv: 0 fok körül minden acél rideg lesz? Menj el pár any.ism. előadásra.[ Szerkesztve ]
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
enginev3.0
félisten
Apró hiba
Titanic széteső darabja-i betű lemaradt
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
enginev3.0
félisten
Bocsánat, dupla
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
#41133696
törölt tag
Helló, először is gratula a cikkhez, én magam is aktívan foglalkoztam a Titanic témával - a napokban is - , például itt
"A hajóról sokáig azt gondolták, hogy egy darabban süllyedt el. A hajóroncsot már 1914-ben egy mentőakció keretében ki akarták emelni a mélyből, ám az túl költséges lett volna. A terv szerint elektromágnesekkel hozták volna a félszínre a Titanicot. 1953 és 54-ben is próbálkoztak a roncs megtalálásával ám nem jártak sikerrel. Az 1960 és 1970-es években is voltak próbálkozások, de ezek általában pénz hiányában befuccsoltak. Az egyik legígéretesebb 1978-ban volt, mikor is a Walt Disney Company és a National Geographic magazin egy közös expedíció során akarták megkeresni a Titanic roncsait egy Aluminaut nevezetű mini tengeralattjáróval. A technika adott volt csak a pénz ismét közbeszólt így elvetették a tervet."
Még nem olvastam teljesen a cikket, de folyamatban van..
Szóval a fentebbi idézethez pár gondolat.
1914-ben a kiemelésének a legfőbb akadálya nem a pénz volt, hanem alapvetően két dolog:
1. 1985-ig nem tudták pontosan, hogy hol található, de ha tudták volna is, még le sem bírtak volna hozzá merülni, nem hogy ki emelni... a 80-as években már letudtak, még korábban is, de kiemelni technológiai lehetetlenség lenne, főleg elektromágnessel, egy 45 000 tonnás hajóról beszélünk, amely ráadásul még tele van vízzel is.
2. Ma már olyan gyenge szerkezetileg, hogy valószínűleg szétmállna...
3. A pénz szerintem nem igazán gond, ha kilehetne emelni, még a bankok is meghiteleznék, hiszen valószínűleg behozná az árát, az emberek özönlenének megnézni, ha nagyjából egyben lenne... viszont a tat rész lényegében felismerhetetlen, az orra is elég súlyosan roncsolódott, de több minden látható.
Kegyeleti okokat a kiemelése szerintem nem sértene, hiszen a tenger élővilága az emberi maradványokat már eltüntette.
Szerk: Még egy gondolat...
2012: Costa Concordia
A Costa Concordia még csak pár hónapja fekszik oldalára dőlve, nem hogy 3000 méteren nincs, de még teljesen el sincs süllyedve, elrozsdásodva meg kettétörve pláne nincs, mégsem bírják egyelőre meg sem mozdítani... és persze partközelben van...
[ Szerkesztve ]
-
dave666
aktív tag
Köszi az írást
Nagyon tetszett.
GratDave666
-
Recon666
Közösségépítő
válasz #41133696 #137 üzenetére
Köszönöm!
Kiemelni valóban elég esélytelen. Ráadásul a tulajdonos társaság engedélye is kellene hozzá és lenne egy pár ellenző is, mint Robert Ballard a megtaláló.
A Concordia anyiban más tészta, hogy ott óvatosan kell kidolgozni a tervet, nehogy teljesen elmerüljön. Ráadásul 3x nehezebb mint a Titanic volt. Egy évet jósoltak mire kiemelésre kerülhet a sor.
dave666:
[ Szerkesztve ]
-
CoolBoy323
nagyúr
-
Integrale
veterán
Nem tudom írták-e már, de ez nem igaz!
"amely katasztrófa a legtöbb emberáldozatot követelő baleset volt."
Hajószerencsétlenségként igen, de egyébként nem! Mivel a balesetekbe beletartoznak vegyi, légi, szárazföldi, nukleáris stb!
"Bad reklám is reklám too"
-
#41133696
törölt tag
válasz Integrale #141 üzenetére
Illetve ha már katasztrófáról van szó a Wilhelm Gustloff 10600 utasából 9400 halt meg.
Inkább úgy helyes, hogy a jéghegy okozta katasztrófák esetében lehet a legtöbb halálos áldozatot követelő hajó szerencsétlenség.
[ Szerkesztve ]
-
Recon666
Közösségépítő
Titanic a Natgeon.
catroot: Örülök, hogy tetszett!
[ Szerkesztve ]
-
catroot
veterán
Köszönöm, jó volt olvasni!
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
#41133696
törölt tag
válasz Recon666 #147 üzenetére
Igen, a héten kb hatodjára adják
A Végén úgy járnak mint az Apokalipszis - A II. Világháború-val, amit ugye a 70. évfordulóra csináltak, és ami nagyon jó is lett, a zenéjét is imádom, respect Kenji Kawai-nak , de már tuti leadták 50+-szor 2009 óta
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen házat vegyek?
- Politika
- Projektor topic
- Stellar Blade
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Horgász topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- nVidia GeForce GTX 1050 / 1050 Ti (GP107)
- További aktív témák...
- iPad Air 1 alkatrésznek eladó
- A képen látható PC házak egyikét keresem
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 36GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel