Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz csabi94 #91 üzenetére

    A legenda úgy hangzik, hogy a dokkmunkások a hajó falára festették a "NOPOPE" feliratot, ami annyit tesz, hogy "Nincs pápa", illetőleg a "Le a pápával!" akkoriban "szállóigeként" elterjedt mondás megfelelője. Egyik képen sem látni ilyesmi feliratot, pedig sokan fényképezték az induló csodát.

    A Titanic több volt, mint egy hétköznapi luxus hajó. Technikai és művészeti forradalomnak is felfogható (volt) a kialakítása. Az, hogy pont az első útja lett egyben az utolsó is, társítva azzal a ténnyel, hogy senki sem tudja miért süllyedt el valójában, hamar felkeltette az érdeklődést iránta. Számos megközelítés és matematikai számítás után sem tisztázott miként fordulhatott elő, hogy egy nem is frontális ütközés ilyen súlyos kárt okozzon a hajótestben, úgy is, hogy viszonylag lassan mozgó hajóról van szó. (Kb. 33 Km/h végsebességről lassítottak kb. 14-15 Km/h-ra a végzetes pillanatban) Sokak szerint a szegecselés minősége egy útra volt tervezve, ezután a következő revízióban cserélték volna az olcsó szénacélt minőségire, az utazásokból befolyt bevételből. Miután pont az orr rész sérült a leginkább, illetve a végzetes repedés nem látható még mindig, így csak vaktában találgatni lehet, illetve az egykori túlélők vallomásai adtak némi támpontot. Figyelembe véve, hogy túlnyomó többségük sokkot kapott, nem elegendő bizonyíték arra, hogy pontosan rekonstruálni tudják mi is történt...

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz Okoska2 #99 üzenetére

    Hát igen, az tört... nem is kicsit. Vagyis inkább szakadt. Szétpattogtak a szegecselések az illesztéseket szabadjára engedve. Egyszerűen szétesett az egész vagy...

    Részletesebben:

    22 csomó, az 40,7 Km/h. (22,3 csomó pontosan, ami 41,3 Km/h, ez a csúcssebességtől alig marad el, ami 23 csomó volt) Normált tehetetlenség körülmények között erről a sebességről az RMS osztályú hajók, kb 1000 m-es féktávon tudtak megállni, átlag 200 mp alatt. A Titanic az írországi tesztje alatt, úgy hogy hajócsavarokat teljes gőzzel hátramenetbe kapcsolták 195 mp alatt állt meg teljesen, 780 méteres féktávval. Nincs feljegyzés arról mekkora rakományra és utasterhelésre készült a teszt. A jéghegyet 485 m-ről látta meg az őrszem, aki azonnal kiadta a parancsot a teljes hátramenetbe kapcsolásra és a kormányossal élesen balra fordíttatták a hajót. Ha a terhelés is figyelembe vesszük, akkor kb. fele féktáv állt rendelkezésükre megállni, tehát még ha nem fordulnak, akkor is nagyjából a sebességük felére csökkent volna vissza a sebesség, ami kb. 20 Km/h. A fordulást is belevéve kb. 15 Km/h sebességgel sodródtak a jéghegynek oldalazva. Ennek tudható be, hogy sok utas fel sem ébredt!

    Logikusan végiggondolva: egy acélozott, dupla fenekű hajótest mégis hogy szakad át vajon, ha minőségi acélból van? Sehogy. Innen ered a legenda, hogy bizony nem a jéghegy volt a bűnös, hanem az említett tűz, ami odáig fajult, hogy felrobbant az egész...

    Majd kiderül, ha egyáltalán meg tudják mozdítani az orr részt is, hogy végre látható legyen, milyen sérülés vitte a sírba...

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz sdd2 #201 üzenetére

    Mihez kezdenél vele? Óriási összegekbe kerülne a fenntartása. Amúgy a filmben csak nekem tűnik fel a kis apró bakikon kívül egy fatálisan nagy melléfogás?

    Nem olyasmire gondolok, hogy a csaj szeme fiatalon kék, az idős hölgyé barna...

    Meglátják a jéghegyet. Kiadják a parancsot, hogy "hátramenet és élesen jobbra fordulni!" Tekerik a kormányt, mint az őrült jobbra. Következő jelenet: balra fordul a hajó orra. :F Oké. Balra kormányoztak, mondom rossz a szinkron... Látjuk a hajó jobb oldalán végigcsúszni, illetve a víz felett is a jeget. Orral balra elkezd süllyedni. Közben mennek a belső tereken felvett jelenetek. Következő kép: a hajó jobbra fordulva, balra a vége, rajta a Titanic felirattal. A bal oldal emelkedik, a jobb oldal süllyed. Menekülnek balra fel...Tehát jobb fordulás és bal oldal ütközés. Erre Leo (khm... elnézést Jack) megjegyzi a hajó végében, hogy "itt találkoztunk először!" pedig az hajó elején volt... :Y :Y

  • Keeperv85

    nagyúr

    Én nem csak a szinkron hibát írtam ám ;) Nem az baj! Oké, hogy jobbra fordulás hallatszik el és balra mennek, de basszus... elsőre balra dőlve süllyed orral előre a modell, a végén viszont jobbra van az orr és a bal oldalt emelik, ami a vége, mert ott a hajócsavar :N

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz CoolBoy323 #237 üzenetére

    Nem az. A regény létezik. Hiábavalóság (Futility) a címe, Morgan Robertson írta 1898-ban. A hajó neve Titan. A Titanicot az élsülyedésekor a magyar lapok is Titán illetve Titánia névre "keresztelték"...

Új hozzászólás Aktív témák