- iOS alkalmazások
- iPhone topik
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Keeperv85
nagyúr
A legenda úgy hangzik, hogy a dokkmunkások a hajó falára festették a "NOPOPE" feliratot, ami annyit tesz, hogy "Nincs pápa", illetőleg a "Le a pápával!" akkoriban "szállóigeként" elterjedt mondás megfelelője. Egyik képen sem látni ilyesmi feliratot, pedig sokan fényképezték az induló csodát.
A Titanic több volt, mint egy hétköznapi luxus hajó. Technikai és művészeti forradalomnak is felfogható (volt) a kialakítása. Az, hogy pont az első útja lett egyben az utolsó is, társítva azzal a ténnyel, hogy senki sem tudja miért süllyedt el valójában, hamar felkeltette az érdeklődést iránta. Számos megközelítés és matematikai számítás után sem tisztázott miként fordulhatott elő, hogy egy nem is frontális ütközés ilyen súlyos kárt okozzon a hajótestben, úgy is, hogy viszonylag lassan mozgó hajóról van szó. (Kb. 33 Km/h végsebességről lassítottak kb. 14-15 Km/h-ra a végzetes pillanatban) Sokak szerint a szegecselés minősége egy útra volt tervezve, ezután a következő revízióban cserélték volna az olcsó szénacélt minőségire, az utazásokból befolyt bevételből. Miután pont az orr rész sérült a leginkább, illetve a végzetes repedés nem látható még mindig, így csak vaktában találgatni lehet, illetve az egykori túlélők vallomásai adtak némi támpontot. Figyelembe véve, hogy túlnyomó többségük sokkot kapott, nem elegendő bizonyíték arra, hogy pontosan rekonstruálni tudják mi is történt...
-
Keeperv85
nagyúr
Hát igen, az tört... nem is kicsit. Vagyis inkább szakadt. Szétpattogtak a szegecselések az illesztéseket szabadjára engedve. Egyszerűen szétesett az egész vagy...
Részletesebben:
22 csomó, az 40,7 Km/h. (22,3 csomó pontosan, ami 41,3 Km/h, ez a csúcssebességtől alig marad el, ami 23 csomó volt) Normált tehetetlenség körülmények között erről a sebességről az RMS osztályú hajók, kb 1000 m-es féktávon tudtak megállni, átlag 200 mp alatt. A Titanic az írországi tesztje alatt, úgy hogy hajócsavarokat teljes gőzzel hátramenetbe kapcsolták 195 mp alatt állt meg teljesen, 780 méteres féktávval. Nincs feljegyzés arról mekkora rakományra és utasterhelésre készült a teszt. A jéghegyet 485 m-ről látta meg az őrszem, aki azonnal kiadta a parancsot a teljes hátramenetbe kapcsolásra és a kormányossal élesen balra fordíttatták a hajót. Ha a terhelés is figyelembe vesszük, akkor kb. fele féktáv állt rendelkezésükre megállni, tehát még ha nem fordulnak, akkor is nagyjából a sebességük felére csökkent volna vissza a sebesség, ami kb. 20 Km/h. A fordulást is belevéve kb. 15 Km/h sebességgel sodródtak a jéghegynek oldalazva. Ennek tudható be, hogy sok utas fel sem ébredt!
Logikusan végiggondolva: egy acélozott, dupla fenekű hajótest mégis hogy szakad át vajon, ha minőségi acélból van? Sehogy. Innen ered a legenda, hogy bizony nem a jéghegy volt a bűnös, hanem az említett tűz, ami odáig fajult, hogy felrobbant az egész...
Majd kiderül, ha egyáltalán meg tudják mozdítani az orr részt is, hogy végre látható legyen, milyen sérülés vitte a sírba...
-
Keeperv85
nagyúr
Mihez kezdenél vele? Óriási összegekbe kerülne a fenntartása. Amúgy a filmben csak nekem tűnik fel a kis apró bakikon kívül egy fatálisan nagy melléfogás?
Nem olyasmire gondolok, hogy a csaj szeme fiatalon kék, az idős hölgyé barna...
Meglátják a jéghegyet. Kiadják a parancsot, hogy "hátramenet és élesen jobbra fordulni!" Tekerik a kormányt, mint az őrült jobbra. Következő jelenet: balra fordul a hajó orra. Oké. Balra kormányoztak, mondom rossz a szinkron... Látjuk a hajó jobb oldalán végigcsúszni, illetve a víz felett is a jeget. Orral balra elkezd süllyedni. Közben mennek a belső tereken felvett jelenetek. Következő kép: a hajó jobbra fordulva, balra a vége, rajta a Titanic felirattal. A bal oldal emelkedik, a jobb oldal süllyed. Menekülnek balra fel...Tehát jobb fordulás és bal oldal ütközés. Erre Leo (khm... elnézést Jack) megjegyzi a hajó végében, hogy "itt találkoztunk először!" pedig az hajó elején volt...
-
Keeperv85
nagyúr
Én nem csak a szinkron hibát írtam ám Nem az baj! Oké, hogy jobbra fordulás hallatszik el és balra mennek, de basszus... elsőre balra dőlve süllyed orral előre a modell, a végén viszont jobbra van az orr és a bal oldalt emelik, ami a vége, mert ott a hajócsavar
-
Keeperv85
nagyúr
válasz CoolBoy323 #237 üzenetére
Nem az. A regény létezik. Hiábavalóság (Futility) a címe, Morgan Robertson írta 1898-ban. A hajó neve Titan. A Titanicot az élsülyedésekor a magyar lapok is Titán illetve Titánia névre "keresztelték"...
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 5 3600x, GTX 1070 ti 8gb, 32gb ddr4 ram
- Hugo Boss The Scent Elixir Him Eau de Parfum
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen