- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
-
Mister_X
nagyúr
válasz [Prolixus] #37 üzenetére
Ja, kihal a mozi, mint a TV megjelenésével Lehet új élmény a VR (nekem is van), de ha én hóban hörgő Lep-t akarok nézni, akkor megveszem a mozijegyet.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
#79335424
törölt tag
Aki ezt kitalálta, annak javaslom, hogy pattanjon be mellém a kamionba egy-két hétre! Van kb. 70 ügyfelünk. Mindegyiknek át kéne állni a teljes automatizálásra ahhoz, hogy egyáltalán gondolatként felmerülhessen az én kiváltásom. Tapasztalatom szerint akkor keletkezik a folyamatban a legnagyobb gebasz, amikor valamelyik cégnél beszarik egy gép. Onnantól borul a nap és bizony improvizálni kell. Ez vonatkozik a kamionra is. Egy defekt és bukik az időrend.
-
jaikah
csendes tag
A gyógyszeriparról annyit, hogy a teva elődjében a biogálban 10 000 ember gyártott egymilliárd tablettát most pedig 1 000 ember gyárt 10 milliárd tablettát egy évben. Örülök, hogy úgy érzed a te munkád nélkülözhetetlen csak nehogy kiderüljön, hogy valaki indiában tized annyiért megcsinálja.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem hosszútávon óriási problémát jelenthet a túlzott automatizálás, hacsak nem állunk át valamilyen nem az anyagiakra, pénzre épülő gazdasági, társadalmi felépítésre.
Viszont jelenleg még teljesen felesleges kongatni a vészharangot. A felsorolt dolgok többsége kísérleti fázisban van és még túl drága is. Szerintem 10 éven belül nem fognak önvezető autókat globálisan az utcákra engedni. Ez is olyan mint a gyógyszerkutatás. Nagyon hosszú ideig tart engedélyezni (okkal). Addig folynak majd a próbák, az USA-ban talán 1-2 újabb államban engedélyezik majd az önvezető autókat és gyűjtik a tapasztalatokat. A legtöbb autógyár a Google szintjéhez képest még el is van maradva legalább 5 évvel...vagyis nekik még tovább tart. Közben sokkal olcsóbbá is kell majd tenni az egész technológiát, hogy ne csak pár gazdagabb geek vegye meg.
Kamionok esetében szerintem ez még több idő, legalább 20-30 év.
Ráadásul ha bekövetkezik egy nagyobb baleset (be fog), akkor tovább késik az egész, de legalábbis ugyanaz fog történni, mint amikor meghibásodik egy utasszállító repülőgép. Amíg vizsgálják a hiba okát, addig nem lehet majd közlekedni...ami mondjuk egy szállítócégnek a csődöt jelentené. Nem fognak kapkodni a fuvaros cégek egy ilyen után az első időszakban.
Már az önvezető autók kapcsán is nagy lesz a tiltakozás, de a humanoid robotok esetén ez abszolút boritékolható.
Nagyobb, további automatizálást az auto és elektronikai iparban várok csak, a közeljövőben, de ott is megtörténhet, hogy elindul egy komoly polgári mozgalom, amihez nagyon sokan csatlakoznak majd. Egyszerűen nem fogják venni azoknak a gyártóknak a termékeit, akik alacsony emberi munkaerő nélkül, magasan automatizálva állítják majd elő a terméket. Bojkottálják majd az olyan gyártókat, akik színtisztán anyagi érdekből lecserélik az emberi munkaerőt, gépire. (és még ez lesz a legszelídebb formája a tiltakozásnak)
Lehet hogy 20 éven belül már olyan címkének is szerepelnie kell majd a termék dobozán, hogy hány százalék az emberi munkaerő az előállítása során. Hasonló lesz, mint az eredetcímke, a származási országra vonatkozó adat, vagy az hogy génmódosított termékből készült e. A politikai döntéshozóknak pedig támogatnia kell majd ezt, mert minden munkanélkülit neki kell majd ellátni, akinek a munkakörét automatizálták.
Szóval pánikra nincs ok, a következő évtizedekben nem kell tartani attól, hogy robotok lepik el az utcákat, munkahelyeket, de a túlzottan automatizált gyártók talán megbánják majd a döntéseiket, illetve 50-100 éven belül várhatóan lesz majd néhány nagyobb konfliktus emiatt. (ha háború nem is, de valami lázadás biztos)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
cami][us
senior tag
Ez a luddizmus demagógiája. Ez a bullshit már kb. 200 éve lejárt lemez és igazán soha nem lesz aktuális, amíg a gépek jogokat szereznek maguknak. Tekintve hogy az ember mindenféle kamu hülyeség miatt képes egy rakás idegent megölni, nem hinném hogy a gépeknek sok esélyük lenne.
-
nagyúr
" Pár év és kb kihal az üzemünk mert az öregek nyugdíjba mennek és senki nem jön ide mert nevetséges alapbérrel vesznek csak fel. Munkalehetőség van csak inkább keress ennyiért mást az ember."
Ennyire "raj" a munkahelyed Mr. Nagyképűkém. Ugyanolyan biodroid vagy mint a szalagmunkás csak te még büszke is vagy, hogy annyit fizetnek. Lényeg, hogy áram, internet meg az új játékok meglegyenek.
#57) cami][us: az ipari forradalom időszakában is vertek szét gépeket sőt mikor megjelentek a taxik a lovaskocsival rendelkező személyszállítók tüntettek ellenük. Mindig lesznek akik a haladás ellen vannak és mindig is veszíteni fognak.
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
Stanlee
őstag
Egyetem alatt kb. 15 evvel ezelott diakmunkan voltam a Richternel. A feladatunk abbol allt, hogy az infuziocsomagolo gepsor vegen a dobookra ranyimtam egy szamot egy belyegzovel, majd leemeltuk a dobozt a gyartosorrol es ratettuk egy raklapra, majd ha megtelt a raklap kihuztuk valami raktarba. Mar akkor azon gondolkoztam, hogy mi a tokert van itt erre a munkara kb. 10 ember 2 muszakban, miert nem oldjak meg valami robottal.
Amugy Crytek valami specialisabb reszen lehet a gyartasi folyamatnak, mittomen fermental valamit. De az is egesz jol automatizalhato mar, egy ember tobb fermentort is el tud latni. Nem ugy van ez, mint 20 evvel ezelott, hogy sok mindent kezzel iranyit az ember.
Az indiaiaktol en a programozok helyeben tartanek, igaz szarul programoznak, de atomolcson :-)
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Crytek
veterán
Senki nem mondta főleg nem én ezt. Robotok nem fogják helyettesíteni az ilyen melosokat. 8 általánossal is tudná ezt bárki aki nem debil és van egy kis esze.
Narxis: Én elégedett vagyok a keresetemmel. Aki most idejjönne kiröhögné az órabért amit ajánlanának....de nekem nem az van. Mivel 11 éve vagyok itt és évente van emelés.Szóval a robotok továbbra is bekaphatják
Next PC Upgrade: 2022
-
nagyúr
vajon közmunkások munkájár mikor veszik el a robotok?
-
DithenS
senior tag
Ezzel még várni kel,nem azért de a raktárosok ígysincsenek túlfizetve,szinte alapbért kapják,helyettük akkor inkább kidobnak milliárdokat robotok vásárlására,telepítésükre és fentartásukra? Nen hinném! Egs robotnak nem tudod mondani hogy segíts be itt meg ott,ahova lerakták azt csinálja 10-20 évig.Inkább a humanoid robotoktól kell tartani aki képes menni és gondolkozni.De egy M.I megalkotása nem könnyű.Jelenleg olyan buták hogy nem igaz.Egyszer egy programot írtak egy M.I-nek a jelzőlámpák kezeléséhez,parancsba azt kapta hogy a biztonság az első,második a gyorsaság.Erre a kedves M.I abban a szent másodpercben pirosra állította az összes lámpát...Egy ember ilyent nem csinál mert tudja hogy lehet mind a kettőt.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem minden technológia fejlődés szolgálja a jövőt. Rengeteg dolog csak mellékvágány. Készíthetnénk rengeteg mindent atommeghajtással (pl. vonatokat, teher és utasszállító hajókat), és lehet hogy anyagilag is megérné, csak nagyon kockázatos lenne. Az automatizálás, robotizálás is lehet üdvözlendő, hasznos, de ha a "mellékhatása" több problémát okoz nekünk, akkor az nem az az út, amit járnunk kellene. Ott van pl. a génmódosított élelmiszerek témája. Van ahol már javában tolják, miközben fogalmuk sincs, hogy mi lesz a következménye. lehet hogy az is egy olyan ajtó, amit nem kellett volna kinyitni. Attól hogy képesek valamire, még nem kell megtenniük.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #64 üzenetére
Szerintem meg a robotok változást hozhatnak. A kreativitást, egyedi probléma megoldó gondolkodást igénylő munkák nincsenek egyelőre veszélyben. Ugyanakkor a monoton automatizálható munkák(vezetés, raktár pakolás, gyári munkák) azért jó ha kiválthatók mert jelenleg modern rabszolgaság működik ezen a területen. Egyrészt nem vagyok biztos, hogy szellemileg, lelkileg nem káros-e napi 8-12 vagy még több óra monotonitás másrészt borzasztóan alulfizetett munkák sőt Kínában vagy más kevésbé ellenőrzött országban sokkal rosszabb körülmények között végzik ezeket a munkákat. Kizsákmányolnak millió számra embereket. Az élet hosszig tartó tanulás nem csak 1-1 szakmára vonatkozik ma már hanem egyre inkább általánossá válik.
Thanos was right.
-
Dare2Live
nagyúr
"azért de a raktárosok ígysincsenek túlfizetve,szinte alapbért kapják,helyettük akkor inkább kidobnak milliárdokat robotok vásárlására,telepítésükre és fentartásukra? Nen hinném!"
pedig ez már gőzerővel halad. ld cikkben lévő amazon pldajat.
Sött a pénztáros sincs túlfizetve aztán mégis terjed a boltokban a fizető pult.
...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Gyógyszergyárba nem félek ,hogy kitúrnak a robotok ami ott megy max akkor lesz veszélyben az ottani melósok helye ha az emberi tudatot 1az1-be bele lehet ültetni egy robotba, tehát mintha 1az1-be klónoznák a melósokat. Ilyen meg nem hiszem hogy ebben az évezredben lesz."
Minek ehez emberi tudat?
Tipikus droid munka. azonosítós vényt berakod, személyid berakod, bakártyád fizetés miatt vagy kpt. berakod gyógyszer kipottyan.szerk: jahogy gyógyszergyár akkor téves. bár ott is automatizálnak mindent.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Scholes9
nagyúr
válasz Dare2Live #67 üzenetére
Jah, van bármilyen állás is ami túl van fizetve egyáltalán ebben az országban? Nemhogy túl, de megfizetve sincs, leginkább alul fizetve nem is kicsit. Aztán sokan csodálkoznak, h a szakképzett fiatalok sorra mennek el 5-10x annyi fizetésért külföldre dolgozni Mintha az ember nem saját magáért kaparna...
Bocs, ez nem neked szólt, csak úgy általában írtam le.
[ Szerkesztve ]
PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C
-
DithenS
senior tag
válasz Dare2Live #67 üzenetére
De a fizetős pult vagy mi az más,nagyon egyszerű szermezet.Áll egy vonalkódolvasóból egy atm-ből meg egy asztalból és kész is az egész.De például nem helyettesíti az embert,tesco egy embert se rúgott ki miatta.Ha gond van egyből egy pénztáros jön.Bözskeutalványoknál voltak gondok amúgy.Mikor utólag mondták az eladónak hogy ezzel fizetnék azt a fél kosár teli volt minden féle nem ehető dologgal.Ergo nem fizethettél volna azzal.
-
ceia
őstag
(#14) Arni Leírtad a lényeget. Nálunk is így van, de európai (úniós ) szinten (Merkel ) is látványos törekvések vannak a biorobotok alkalmazására.
(#51) kymera Azért ne bízz ebben ennyire. Az ácsok munkáját nem veszik el a robotok, de majd olyan épületek készülnek, amikhez nem kell ács
Én autóalkatrészgyárban dolgozom, és higyjétek el, még sokáig nem lesznek az olcsó munkások kiváltva robotokkal! Igaz, a gyárban robotok hegesztik össze az alaktrészeket. De hogy? Elég rosszul, sok hibát ejtenek. Már régi gépek, nincsenek jól beállítva, rossz a programjuk, iletve nincs cserélve a viseletes alkatrész, mert az drága lenne. A termék kijön a gépből, az operátor adja is oda a hegesztőnek, aki javítgatja a lyukas, vagy elcsúszott hegesztési varratokat. A robotos cellák mellett ott van mindenütt a hegesztő box, ahol megy a javítás. De az még jó, ha legalább működik a robot, mert sok a baj velük, leállnak, vagy el sem indulnak, tucatnyi hiba lehet, operátor nélkül ez nem megy. Ha pedig ő nem bír vele, hívja a beállítóst, ha az sem, hívja a karbantartót.. Szóval nem olyan egyszerű teljesen automatizálni még ezt sem. Nagyon precíz technikát igényelne, ami túl drága, és nem érné meg.
it's more fun to compute
-
Dare2Live
nagyúr
"Ha gond van egyből egy pénztáros jön."
egen csak 12 pultra jut egy-két eladó. 12 ember helyet egy.
"bözskeutalványoknál voltak gondok amúgy"
ez egy technologiailag simán megoldható probléma, nem mindha kéne mert megszűnik és ezért van ott az az egy ember.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
Hasonlít a probléma a South Park-A jövő jövevényei című filmre.
(08:16-tól 08:20-ig) "erre idejönnek ezek a mocskok, és elveszik a munkát, a megélhetésünket"
(13:38-tól 14:52-ig) "Vagyis a saját kezünkbe kő' venni az irányítást"
Egyébként a robotok akkor lesznek igazán "humanoidok", ha ráébrednek arra, hogy büdös a munka, és csak kihasználják őket.
-
Wesder
félisten
válasz Dare2Live #75 üzenetére
Amelyik Tescoban én dolgozom ott a 8 önkiszolgáló kasszára van 2 ember, szóval legalàbb 6 emberrel kevesebb a munkabér. Amilyen szerencsétlen 1-2 ember, kevés is a 2 Ascoo aszisztens oda.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
dabadab
titán
"a raktárosok ígysincsenek túlfizetve,szinte alapbért kapják,helyettük akkor inkább kidobnak milliárdokat robotok vásárlására,telepítésükre és fentartásukra? Nen hinném!"
Pedig az Amazon (ahol a dolgozók nagy része egészen pontosan az "alulfizetett raktáros"-munkakörben tevékenykedik) pontosan ezt csinálja.
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
De a jelenlegi állások legalább 80%-a nem kreativitást igényel, csak a betanított folyamat elvégzését. Mondhatni, akinek a munkáját nagy eséllyel lehet automatizálni jelenleg, vagy a következő évtizedekben, azoknak nem tudnak más fajta munkát kínálni. Ennek a rétegnek a nagy része alacsonyan iskolázott és ha be is ültetnéd az iskolapadba, akkor sem jutna sokkal előrébb. Ráadásul egy megszűnt melós állása helyett nem fog keletkezni a semmiből egy mérnöki állás. Szerintem pont Kína lesz az, aki hamar be fogja látni, hogy a foxconn és hasonlóak csak addig értékesek számukra, amíg felszívják a munkaerőpiacról a sok betanított munkást. Előbb, vagy utóbb a kormányok kénytelenek lesznek kivetni komoly adókat azon cégekre, akik a további anyagi haszonszerzés miatt inkább még tovább automatizálnak, robotizálnak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bambano
titán
"Technológia létezik sokféle, de azt ne felejtsd el, hogy ezeket a mostani olcsó energiára alapozták.": de, elfelejtem, mert nem arra alapoznak. párat elolvastam tegnap, mindegyik úgy nézett ki, hogy a fő technológiai lépéseket napenergiával csinálták, a segédberendezéseket hajtották hagyományossal. Mondjuk ez se releváns, mivel ha éppen süt annyira a nap, hogy például fel tudja melegíteni a berendezést üzemi hőfokra, akkor pár napelemet leraknak az udvar sarkába, és a szivattyúkat meg a többit is lesz mivel meghajtani.
Szerintem jó ötlet ez, mert a napenergia felhasználásával jelenleg az a nagy baj, hogy nem tudjuk tárolni, hogy akkor használhassuk, amikor kell. Ha meg műbenzint csinálnánk belőle, akkor lehetne tartályban egyszerűen tárolni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #80 üzenetére
Ez egy hosszú folyamat lesz de talán ennek hatására fogják megérteni a kormányok, hogy milyen fontos a születésszabályozás és a gyerekvállalás nem lehetőség lesz hanem kiváltság. Azért tudják kizsákmányolni a cégek az embereket mert sok az iskolázatlan. Főleg olyan országokban mint India, Kína vagy kontinenseken mint Afrika, Dél-Amerika.
Az ilyen cégekre nem tudsz adót kivetni mert fogják magukat és építenek egy robotizált gyárat mondjuk Vietnámban vagy Malajziában. Mindig lesz egy ország ahol megéri. Ha meg kevés ember kell akkor jó fizetésért bárhonnan hozhat szerelőket, mérnököket, még mindig olcsóbb mert 10 vagy 100 robotra jut majd 1 szerelő vagy ilyesmi. Fájdalmas lesz az átmenet de nem hirtelen fog ez történni. Évtizedek kellenek hozzá minimum szvsz.
Thanos was right.
-
Mister_X
nagyúr
Te se jártál még gyógyszergyárban. Attól mert le van helyezve egy cuki gép, ami sajtolja nagy mennyiségben a pirulát, a másik meg becsomagolja azt, már automatizált az egész?
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Snoop-y
veterán
Mondjuk a veget kar volt belekavarni (India)
Egy egy embertol eltekintve akik sikeresek es elhagytak Indiat vagy eppen Indiaban tevekenykednek kb a betanitott majomhorda eredmenyessegi szintjet kepviselik az outsource iparagban.
Ha improvizalni kell kb meghalt a tudomanyuk. A kiszervezett meloknal meg sokszor az latszik hogy az eredeti elgondolas: persze mi ezt megcsinaljuk tized annyibol megdol ott hogy kell tartanod experteket akik monitorozzak a majomhordat illetve mikor csodot mond a minosegi mutatok zuhanorepulese utan az egesz projekt egy halom penzt koltesz el a visszaszervezesre majd.
Hjam de amugy megeri igaz nem munkaero koltsegen lesz 100 egyseged hanem egyeb kiadasokon
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
atike
nagyúr
...a harmadik meg elviszi azt a gép mögül és raklapokra pakolja, a negyedik meg elviszi a megpakolt raklapokat a teljesen automatizált raktárba, ahol szintén robotok rendszerezik a polcokra azokat.... Ha vinni kell el, akkor szintén a leveszik a megfelelőt és egy futószalagon odaviszik a kamionokhoz (amire tény, hogy emberek rakják fel - még).
Elég nagy mértékben automatizált a folyamat. Igen, a sajtoló/csomagoló gép mellett áll egy-egy ember aki "felügyel", tény. De ha az összes folyamatot nézzük dolgozik 3-4 ember azon, amin a robotok előtt biztos, hogy jóval több kellett, hogy legyen.
Bárki bármit mond látható a térnyerés. Jó darabig még nem lehet bármit a robotokra bízni - érdekes is lenne - de tény, hogy egyre többfelé lehet találkozni velük.
Autóipari példával kuriózum, hogy ha emberek rakna össze egy autót kézzel és nem robotok...
-
Snoop-y
veterán
Erdekesseg:
A nagy precizitast igenylo sport auto motor darabok a legtobb gyarban meg mindig kezzel keszulnek.
A Nissan erolteti a GTR-nel a sorozatgyartast de legtobben meg nem hasznaljak.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
BatchMan
senior tag
Nem az egész automatizált, csak a termelés nagy része. Pl. a hibás ampullákat már nem ember szűri ki. Az anyagot a raktárból robottargonca hozza a gépekhez stb stb. Sok-sok cuki gép
Egyre több a karbantartó, és egyre kevesebb a termelő munkaerő. Amúgy nem túl népszerű szakma.
Egy autógyárban is sokan dolgoznak, mégse mondanám, hogy manufaktúra. -
félisten
-
Korrektor
Van benne valami, de... Pl. nekem is van egy csapatom Indiában, nem túl nagy létszámú, ezért nincs is helyi (szakmai) főnök. Ez azért fontos, mert így közvetlen kapcsolatban vagyunk, és a szakmai tapasztalatot hatékonyan lehet megosztani. Így itt nincsenek ilyen problémák, amiket írtál, de dolgoztam olyan projectben, ahol csak a legelemibb lépésekre bontott feladatokat lehetett átadni az indiánoknak, mert különben megállt az élet...
-
bambano
titán
Észak és Dél-Amerikának, Ausztráliának is vannak olyan területei, amik nem jók másra. Ha találgatnom kellene, azt mondanám, Kínában is, az oroszoknál is van. Meg nálunk is lesz itt az Alföldön egy pár év múlva... itt a nagy büdös pusztában, ahol sok helyen annyira nitrátos a föld, hogy a marhák is csak papucsban mennének rá, simán lehetne nagy naperőművet építeni, rögvest azután, hogy megoldottuk az energia tárolását.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tudomásom szerint villamos energiát nem lehet hatékonyan szállítani akármilyen messzire. Ilyen fél-kontinensnyi távolságok mellett a szállítás költségei túl magasak lennének, még akkor is, ha a termelőnél netán ingyen keletkezne az energia. Tehát Európa nem szomszédos részei nehezen lennének azzal kisegítve, hogy a Szaharában meg Spanyolországban sokat süt a nap. Ha a Hortobágyot lehetne erre használni, az persze M.o-nak sokat segíthetne...
-
bambano
titán
Európa ma gyakorlatilag egy áramrendszer, ukrajna egyes részeivel bezárólag. A hetvenes években épített, légvonalban laza ezer kilométeres 750 KV-os távvezetéken 2000MW-nyi teljesítmény jön át Ukrajna keleti végéből Albertirsára, és megy tovább az EU-ba.
Úgyhogy elismerem, lehetnek problémák a szállítással, de az élet azt bizonyította, hogy ezt kezelhető szintűre csökkentették.
"ha a termelőnél netán ingyen keletkezne az energia.": itt egy indokolatlan szűkítést követtél el, az energiát leszűkítetted villamosenergiára. holott a beszélgetés bioüzemanyagról szólt. szerintem tök jó megoldás lenne, ha a szahara tengerhez közelebbi részeit telepakolnák olyan biokonverterekkel, ami széndioxidból és vízből napfény hatására bioszénhidrogént állít elő, majd azt csöveken a tengerpartra vinnék, ahonnan tankerrel átjöhetne Európába (esetleg csövön...). Napelemes villamosenergiát meg annyit termelnének, hogy a gyárakban a segédberendezéseket hajtsák. ha ilyen cuccot ipari méretekben lehetne üzemeltetni, akkor már jó lenne a napenergia, mint alapvető forrás, mert attól kezdve csak bazi nagy tartályok kellenek, ahova télire betárolod a naftát. ilyenünk meg most is van egy pár, és ha teljesen kibányásszuk a mostani természetes földgázkészleteket, azzal "készítünk" további tartályokat is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Azért azt érdemes észben tartani, hogy ez az egész robotizálás még csak most KEZD téma lenni, majd amikor ráfekszenek pénzügyileg a cégek és komolyabban kezdik fejleszteni az egészet illetve kereslet lesz rá na majd akkor meglátjuk milyen összeszerelő robotok lesznek.
Thanos was right.
-
Nem vagyok energetikai szakember, de attól még emlékezhetek a középiskolából arra, hogy a villamos hálózati vezetéken az ohmikus veszteség mértéke az I²R lesz, értelemszerűen minél hosszabb a kábel, annál nagyobb lesz az ellenállás mértéke, ezzel arányosan a veszteség is.
Egyik megoldás a feszültség feltranszformálása, amellyel ugye arányosan csökken az áramerősség, tehát a veszteség négyzetesen csökken. Egészen addig amíg el nem érsz ahhoz a ponthoz, hogy a sok- százezer voltos feszültség polarizálja és ezáltal vezetővé nem teszi a levegőt. Wikipédia szerint ez európai távvezetékek döntő többsége 400kV-n dolgozik. Gondolom, ha följebb kell menni a feszültséggel, az egy plusz extra transzformátorállomás beruházás lesz, hogy a 400kV-hoz igazítsák az érkező nagyfeszültséget (transzformátor veszteség)
A másik megoldás ugye az ellenállás csökkentése vastagabb kábelkötegek segítségével, ami arányosan drágítja a kábelek árát, illetve jóval erősebb tornyok kellenek, hogy megtartsák a nehéz vezetéket. (Tengerfenéki kábel esetén meg kábelt kell fektetni)
Nem azt mondom, hogy megoldhatatlan problémák ezek, de az átviteli veszteségek illetve a drágább technika bőven felnyomhatja annyira az árakat, hogy ne érje meg észak Afrikából Európába importálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...