Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lev258

    veterán

    válasz AxBattler #13 üzenetére

    Grafikus driverekben kicsit más a helyzet, mint Windows alatt. Van egy úgynevezett nyílt driver, mely a kernel része és vannak zárt driverek, amik a gyári driverek. Az Intel-nek csak nyílt drivere van, ami igen jó, és ami szempont lehet másoknak, itt jóval kevésbé avul el. Gondolok arra, hogy sokan panaszkodnak, a pár éves Intel cuccokhoz is már nem nagyon ad ki új támogatást az Intel Windowsra, csak a legújabbakkal foglalkozik. Az AMD-nél kezdenek egyre közelebb jönni a nyílt driverhez, egyrészt támogatják fejlesztőkkel is, másrészt az új zárt driver-t is már nyílt alapokra építik és valószínűsíthető, hogy a következő években egyre jobban ezt az irányt erősítik. Az Nvidia zárt drivere teljesítményben fej-fej mellett van a Windows driverrel, nagyon sok kód megosztott a platformok között. Sajnos ők a nyílt driverrel nem foglalkoznak, egyedül a Tegra és társai fontos nekik. A zárt driverek teljes OpenGL támogatással rendelkeznek, a nyíltak jelenleg teljes OpenGL 3.3-mal, de már sok funkció kész egészen a 4.4-ig, vagyis csak idő kérdése a teljes ezekben is (tehát inkább ugrások lesznek, pl. rögtön 4.2).
    A nem x-es doksik támogatása már nagyrészt rendben van, az x-esekkel több baj van. A gond abból adódik, hogy bár hivatalosan dokumentálva vannak a formátumok, a Microsoft nem ragaszkodik ehhez és akár Office-onként is változtat dolgokon. Ezt elég nehéz követni és mindig visszafejteni, mi az aktuális szabványuk.
    F34R: Nézz utána mégegyszer.

    [ Szerkesztve ]

    Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

Új hozzászólás Aktív témák