Új hozzászólás Aktív témák

  • E2E4

    aktív tag

    [mese on]

    LG V10 – VÁSÁRLÁS ÖSSZEFOGLALÓ

    Mivel hazánkban egyik szolgáltató sem forgalmazza a készüléket, így a vásárlás helye és módja különösen hangsúlyos lehet. Ez az írás erről szándékozik egy átfogó képet adni, párhuzamosan a saját megtapasztalás megosztásával. A különböző fórumokon számtalan hozzászólás tartalmaz pontatlanságokat, vagy valótlan rémhíreket, itt a V10-es fórumban pedig eddig nem is jelent meg erről átfogó írás – szóval jöjjön a tiszta víz és a pohár.

    KÜLFÖLD, (EU-N BELÜL) KONTRA BELFÖLD – GARANCIA

    LG mobiltelefon tulajdonosként, hazánkban, abban a szerencsés helyzetben lehetünk, hogy a szabályosan kiállított és a telefon azonosíthatóságát lehetővé tevő számlával, mi magunk is besétálhatunk a készülékkel az LG központi szervizébe, ahol 1 évig a garanciális javítást végzik. Tehát az EU-n belüli vásárlás esetén, Magyarországon a Budapest, 13. kerület, Váci út 33 alatti szervizet bátran kereshetjük, 1 éven belüli garanciális problémánkkal. Ebből a szempontból tehát nincs különbség a magyarországi és az EU-n belüli más országból származó készülékek hazai garanciális javítása tekintetében. EU-n kívüli vásárlás garanciális javítása Magyarországon nem megoldott!

    WEBSHOP KONTRA BOLT

    Ízlés dolga, hogy ki mit preferál.

    Webshopos vásárlásnál előny:
    - Általában kedvezőbb ár (Esetemben pont nem!)
    - 14 napon belüli, indoklás nélküli elállás fogyasztóvédelmi joga

    Webshopos vásárlásnál hátrány:
    - A készülék nem vehető kézbe, nem próbálható ki
    - Általában a személyes kontaktus hiánya (A legtöbbször csak kiszállítással, vagy postázással vehető át a készülék, a személyes átvétel lehetőségét nem minden esetben biztosítják.)
    - A postaköltség vagy szállítási díj a vásárlót terheli
    - Ha a valóban bontatlan csomagban, a készülékben, vagy tartozékaiban szállítási sérülés, karcolódás, stb. látható, akkor annak bizonyítása, hogy ez már az átvételkor jelen volt, vagy a vásárló okozta, gyakorlatilag lehetetlen
    - Még abban az esetben is, ha a websop olyat ír, hogy a futár jelenlétében, a csomag átvételkor átvizsgálható a termék, ez a gyakorlatban kivitelezhetetlen. Nincs az a futár, aki erre várna, az utcán senki nem fogja bontogatni, aprólékosan nézegetni, postai kiszállításnál pedig erre nincs is mód

    Bolti vásárlás esetén előny:
    - Vásárláskor a készülék megfogható, kipróbálható
    - Személyes kontaktus lehetősége
    - Kisebb üzleteknél, ahol az eladó egyben a tulajdonos is, közvetlenebb, „barátias” attitűd, szolgálatkészebb kiszolgálás (A V10 vásárlásakor jómagam ezt tapasztaltam.)

    Bolti vásárlásnál hátrány:
    - 14 napon belüli, indoklás nélküli elállás fogyasztóvédelmi joga nem biztosított, helyette csak a 3 napon belüli, gyártási hibából adódó készülékcsere érvényesíthető – fogyasztóvédelmi szempontból
    - A legtöbbször magasabb, vagy sokkal magasabb ár (pl. Media Markt) (Esetemben a vásárláskor pont ellenkező volt a helyzet, mivel az akkor elérhető legalacsonyabb áron vettem a V10-et, egy GSM boltból.)

    ALAP 1 ÉV GYÁRTÓI GARANCIA KONTRA 2 VAGY 3 ÉV KITERJESZTETT GARANCIA

    Néhány webshop csábító ajánlatokkal próbálja magához édesgetni a vevőt. Kezdjük a legnagyobb mézesmadzaggal. 1 év gyártói + 2 év szoftveres garancia = 1 év gyártói garancia + „nesze semmi, fogd meg jól” garancia. A szoftveres garancia semmilyen valódi készülék meghibásodást nem tud orvosolni, ráadásul a szoftveres beavatkozások egyénileg is megoldhatók.

    „24 hó teljes körű gyártói + forg. garanciával” = 1 év gyártói garancia + 1 év bolti garancia. A mobilkereskedes.hu csábító ajánlata. A valóságban az 1 éven túli garanciát ők intézik. Ügyfélszolgálatos válasz: „Vagy az LG-be visszük, vagy a Telemaxba.” A Telemax időnként legendásan hírhedt ténykedéséről fórumos hozzászólások garmadáját lehet olvasni. Ráadásul felvetődhet három kérdés:
    1. Valóban hivatalos helyre viszik javítani a 2. évben, vagy csak hátul a műhelyben „megmókolják okosban” kínai után gyártott, hamisított, „kicsi óccsó” alkatrészekkel?
    2. Valóban korrektek a 2. évben, vagy csak a jól ismert „a szarnak nincs gazdája” elv érvényesül?
    3. Ez a szolgáltatáscsomag (a helyszíni oda-vissza futárral együtt) megér plusz 5000 Ft-ot?
    Számomra a három kérdés logikai ÉS művelettel lett feltéve, amiben ha csak az egyik válasz „nem” akkor a kimenet „nem.” A személyes válaszom így a „nem” lett.

    1 év gyártói garancia
    Számomra ez tűnt optimális választásnak.

    A SZÜRKEIMPORTOS GSM MOBILKERESKEDÉS MUMUSA

    Sokat olvasni arról, hogy miért érdemes kerülni az ilyen helyeket.
    Személyes véleményem az – és a másokkal folytatott privát levelezésem alapján ezt a legtöbben így látják – hogy engem nagyon nem érdekel, hogy a GSM bolt, vagy annak beszállítója hányszor utaztatja, vagy nem utaztatja a készüléket külföldre oda-vissza, és hányszor végez, vagy nem végez jogosulatlan ÁFA visszaigénylést. Ez a NAV hatásköre, én pedig nem vagyok NAV alkalmazott. Pont.

    Vásárlóként négy dolgot tartok szem előtt:
    1. Legyen a vásárláskor elérhető legkedvezőbb ár
    2. A készülék legyen eredeti
    3. A doboz legyen bontatlan
    4. Az esetleges garancia érvényesítéshez kapjak olyan szabályosan kiállított számlát, amely a készülék azonosíthatóságát lehetővé teszi, az-az legyen feltüntetve az IMEI vagy sorozatszám. Irreleváns, hogy 27%-os ÁFÁ-s vagy 0%-os (alanyi adómentes) a számla, mivel mindkettő szabályos, és ezzel az LG márkaszerviz is tisztában van. (Tehát a 27% ÁFÁ-s számla igény csak egy olyan fétis, amit nyugodtan le lehet tenni.)
    A garanciajegy megléte az LG márkaszerviz számára irreleváns, csak a számla szükséges.

    A fentiek alapos mérlegelése után választásom – a fórumokon is többször ajánlott – PartNero-ra esett.

    Mivel a G4-csúcstalálkozó (LG G4 OFF topik) helyen megemlítettem már a helyet, akkor nem éppen kedvező tapasztalattal, úgy érzem, az a korrekt, ha az érem másik oldalát is megmutatom.
    Akkor egy 2016-os gyártású, fekete bőr hátlapos, EU-s készülékre vártam hiába, azonban kiderült, hogy ez máshol sem beszerezhető. A G4 sajnos kifutó termék lett. Ami pedig nincs, annak beszerzésében a PartNero sem tud partner lenni, viszont a V10-nél más volt a helyzet.

    A pénteki napon, egy barátommal beszélgettem akkor, amikor kaptam egy banki egyenleg értesítő SMS-t, egy olyan összegről, ami az addig G4-re féltetett pénz, és a V10 árának különbözetét fedezni tudta. Azonnal felhívtam a PartNero-t, és kérdeztem, hogy szombati átvételre van -e LG V10 1 SIM-es, fekete színben? Van. Pár perc múlva kaptam egy SMS-t, hogy a készülék a boltban már át is vehető. Szombaton el is mentem érte.

    A VÁSÁRLÁS

    Az eladó első ránézésre vizuálisan olyan volt, hogy ha szemben jönne velem az utcán, nem hogy este, de nappal is erős késztetést éreznék arra, hogy az út másik oldalán menjek tovább, talán mert azaz oldal érdekesebb. ;) (Borostás arc, kigyúrt test.) Egy órát beszélgettem vele, és közben a kezdeti kép teljesen megváltozott. Egy közvetlen, más esetben is segítőkész, barátságos embert ismerhettem meg.

    Csak egyetlen példa:
    A mikro SIM kártyát, nono nano SIM kártyára kellett vágatnom, hogy azt a V10-ben használni tudjam.
    A szolgáltató erre képtelen volt; a Media Mark 1000 Ft-ot kért volna érte (még jó, hogy pár hete közel ötvenezerért vettem egy kupon kedvezményes porszívót onnan, sebaj, az okos pontban simán hülyének néztek volna); a PartNero-ban pedig ezt ingyen megcsinálták, a kártyát a telefonba tették, a levágott darabokat pedig a dobozba. Mint megtudtam, a kártyakivágó került neki 1000 Ft-ba. („Media Mark – mert hülye azért nem vagyok!” – hogy onnan vásároljak V10-et 200 ezerért, vagy kérjek SIM kivágást 1000-ért.)

    Kaptam garancia levelet, de a számlatömbje akkor pont betelt, és mondta, hogy hétfőn eset este tudja postázni. (Jelenleg 200 km-re vagyok Budapesttől.) Bevallom, hogy végigfutott a meleg rajtam, pláne, hogy terv szerint szombat este mentem volna el Budapestről. Azonban mégis elvittem a telefont számla nélkül is. Az autóban haladva pedig már csak egy enyhén felemelő boldogságot éreztem, ahogyan vezetés közben az autós tartóban pihenő V10-re pillantottam. Aztán úgy alakult, hogy a hétvégén még Pest közelében maradtam. Hétfőn személyesen bementem a számláért. Kézfogással indítottunk, az eladó megírta a számlát az új számlatömb első lapjára, beírta az IMEI számot is, én beírtam a nevet és címet, és még örültem is neki, hogy a számla hétfői dátumú volt, mivel így az LG szervizben igénybe vehető 1 év helyett 1 év 2 nap garancia időt kaptam.

    Nekem a PartNero partner volt, s ha legközelebb telefont veszek, akkor is ezt a – 17 éve (!) jelen lévő – üzletet szándékozom felkeresni.

    Végezetül a vásárlás bizonyítékai, az érzékeny adatok kitakarásával:

    [mese off]

    [ Módosította: radi8tor ]

Új hozzászólás Aktív témák