Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz Vincent_ #206 üzenetére

    "Te tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni a dolog lényegét..." vagy ti nem akarjátok érteni, hogy mit mondok.

    "Itt a piac egy modern online eszköz segítségével (hívhatnánk ezt akár Ubernek, akár bármi másnak) döntene egy-egy tolerálhatatlan személy működtetésével kapcsolatban. ": ezzel szemben a taxisoknál egy régebbi, de azért modern eszköz segítségével dönthetett egy taxissal kapcsolatban, telefonnak hívták. ha nem tetszett a szolgáltatást, másik céget hívtál és ez érződött a forgalmukon.

    ha pedig kirívóan ócska volt a szolgáltatás, felhívhattad a központjukat és panaszt tehettél.

    "Hol fájna ez Neked, vagy bármelyik normális taxisnak?": nekem nem fáj, miért fájna? egész pontosan az ellenkezője fáj, nagyon, de úgy látom, ez nem ment át. az ellenkezője az én köznyelvi megfogalmazásomban az, hogy ha egy taxis nagyon nem normális (értsünk bele ebbe mindent: lepukkadt autót, koszos utasteret, manipulált taxamétert, nyugtaadás elmulasztását, stb.), az ne maradjon meg a fuvarosok között. és ez az a pont, ahol az uber über módon elveszti a meccset.

    Teszek egy utolsó kísérletet, hogy megértsétek végre és leírok két lehetséges helyzetet.
    1. átlag utas ellenőrzi az ubert, mi lehet a checklistjén?
    - tiszta az autó
    - normális a sofőr
    - adott nyugtát
    - késtél miatta vagy sem
    ennél többet nem tud ellenőrizni, mert nincs hozzá szaktudása, ismerete
    2. budapesti közlekedési központ hivatásos taxiellenőrző embere és/vagy taxitársaság hivatásos ellenőrző embere ellenőrzi a taxit, mi lehet a checklistjén?
    - érvényes-e a páv2 orvosija a sofőrnek
    - érvényes-e az alap orvosija a sofőrnek
    - érvényes-e a taxis vizsgája az autónak
    - az autó megfelel-e a kategória leírásoknak, szabályosan van-e lefestve
    - rendelkezik-e az autó az összes előírt gyári és kiegészítő műszaki felszereléssel
    - van-e rajta évszaknak megfelelő és minőségű gumi
    - aktuálisan működik-e minden biztonsági és segédberendezés az autón
    - van-e megfelelő, utasra és utas értékeire kiterjedő biztosítása
    - van-e jogszabálynak megfelelő, alkalmas és működő bizonylatoló eszköz az autójában
    - (azt is ellenőrzik, hogy bankkártyával lehet-e fizetni, de ez az uberrel való összevetés esetén értelmetlen)
    - tiszta-e az autó
    - a sofőr rendelkezik-e városismereti vizsgával
    - a sofőr nyelvtudása milyen
    - a sofőr műszaki ismeretei milyenek (igen, a taxis társaságokat kérheted autómentésre, erre sztenderd díjszabásuk van!!!)
    - sofőr megtartja-e a kreszt általában, és ismeri-e a tömegközlekedésre vonatkozó kivételeket, helyesen alkalmazza-e őket
    - teljesíti-e a számlaadási kötelezettségét
    - útvonaltervezése megfelelő-e
    - udvarias-e
    - stb

    nem sorolom tovább. a lényeg az, hogy az utas, mint szakképzetlen vásárló, 4-5 szempont alapján fogja értékelni az utazását, amire taxi esetén is joga és lehetősége van, a szakember meg 200-300 szempont alapján, és ő olyan szempontokat is bele fog venni az értékelésbe, ami a te életedet védi. ráadásul több, lényeges szempont alapján azért nem fogja tudni az utas értékelni az ubert, mert ott az nem elvárás, tehát nincs mit értékelni rajta. te meg majd jól ráfizetsz. arra is kíváncsi leszek, hogy mit szólnak majd a biztosítók, amikor az első balesetek bekövetkeznek átlagos felhasználású autóra kötött biztosítással taxi üzemmódban felhasználva. Mert abból ordenáré nagy balhé lesz, ebben teljesen biztos lehet mindenki.

    mindezt az uber is megcsinálhatja, viszont akkor nem lesz olcsóbb, tehát kb. értelmetlen lesz.

    arról még nem is beszéltünk, hogy tényleg ki akarod tolni a személyes és banki adataidat friszkóba?

    a továbbiakban pedig nem fogok reagálni azokra a kommentekre, amiket kitárgyaltunk már itt, csak megint érkezett egy-két friss writeonly vitatkozó.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák