- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatararpad
őstag
Nem látom maguknak a taxisoknak a gondját. Az Uber rendszerében ugyanúgy taxizhatnak pénzért, és még kapják is a respektet mert gyorsabban végeztek egy fuvarral mint egy átlag jóska. A taxistársaságok sorsa meg annyira nem bír foglalkoztatni, ez csak üzlet, benne van a bukás lehetősége mindig. Egy hozzáértő viszont leírná hogy szegény állambácsi milyen adóktól esik el? Sofőr fizeti az SZJA-t, utalásos rendszer miatt nehéz lenne letagadni, jövedéki adó ugyanúgy jön mert az autók nem levegővel mennek, maximum a taxistársaság társasági adója jut most eszembe, de ha a sofőrök megfizetik a valós SZJA-t, az is semmi, pláne hogy vajon ezek a társaságok mennyit adózhatnak annyi jármű écs-je után No meg a taxis egyéni vállalkozó/cég is lehet pár óra alatt, utána már a költségek elszámolásával/számlával sem lesz gondja.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Ez a UBER alakalmazás semmire sem jó. Nincs biztonság.
Tovább a taxiknak olyanoknak kellene lenni mint USA-ban. A hátsó rész el van zárva az első résztől!
Az utasoknak előre kéne fizetni az útért! Így mindenki jól járna és biztonság lenne!
Rengeteg emberről adatot húznak le ez által! Így meg mindenki anonim amikor utazik![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
ez egy remek poszt, vonyítva röhögtem azon, hogy egy taxis azzal védekezik, hogy az uberesek nem fizetnek adót a fuvar után...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
junkpod
nagyúr
A Uber (ejtsd júber). "Az Uber" nagyon bántja a szemem-fülem. Bár ebből tuti Über lesz itthon...
Box's don't touch!
-
junkpod
nagyúr
Egyébként ha jól értem ez nem új taxisokat hozna a piacra, hanem egy új "taxitársaságot" ami az összes taxisnak végezné a fuvarszervezést. A kérdés csak az, hogy a bp-i taxisok hány százalékot fizetnek saját szervezőjüknek. Ha többet mint 20% akkor no para, ha kevesebbet akkor meg lehet vizsgálni milyen egyéb előnyöket ad ez az új szervező.
Egyszerű matek, ha jól fizet átmennek az újba, ha nem úgyis bukik.Box's don't touch!
-
BlackPriest
őstag
-
bertalanimre
tag
Ugyan nem használok taxi szolgáltatást ( azt hiszem talán 1X ültem taxiban, akkor se én fizettem. ), de ez az ötlet, ez a koncepció nagyon futurisztikusan hangzik számomra. Viszont imádom azt, hogy az emberek többsége elfogadja és használná. Így fogunk fejlődni és előbb-utóbb talán meg tudjuk majd változtatni a jelenlegi globális pénzpolitikát. Tudom, ez nagyon elrugaszkodott már, de ahogy fejlődik a technika, szerintem úgy fog változni a politika is.
Az amerikaiak 51 százaléka szerint az informatikai felhő működését a rossz időjárás is befolyásolhatja.
-
bertalanimre
tag
A magyar taxisok nagy része az okostelefont se tudja használni, na valszeg őket mozgósítják a taxicégek a tüntetésekre, hogy ez nekik csak rossz lehet. Ez így van. Ha nem fejlődsz akkor ne akkor lemaradsz. Tutira veszem, hogy majd valamikor a kisfiam nekem is ilyesmit fog valamikor mondani, hogy: "Apa, te ehhez már túl öreg és buta vagy" mert lesz ilyen, efelől nincs kétségem. De amíg azt se tudják mi az okostelefon addig persze, h félnek az újtól.
Am. 20/80-ban osztoznak az Uber sofőrök a céggel. Arra leszek kíváncsi, hogy a NAV mit kezd majd velük. Lévén "bárki" lehet Uber sofőr, nem kell vállalkozóit kitölteni hozzá. Egyszerűen átutalja a kedves utas az összeget a sofőr által meghatározott célszámlára. Én ezt úgy csinálnám, hogy rögtön mennék Szlovákiába ( vagy Ausztriába, kinek melyik van közelebb ) és nyitnék egy helyi eurós számlát és azt adnám meg mint célszámla, de mondok jobbat. PayPal-re kérem a pénzt, szerintem azt is lehet. Na azt kövesse le a NAV, hogy nekem mennyi pénzem van PayPal-en.
Az amerikaiak 51 százaléka szerint az informatikai felhő működését a rossz időjárás is befolyásolhatja.
-
pigster
senior tag
"így a megszerzett jövedelmük simán eltitkolható" - aggódik ezért egy taxis. Hahaha. Eddig olvastam az aggódó úr sirámait.
Attól függetlenül, hogy valószínű sohasem használnám, nagyon jó ötletnek tűnik.FIGYELEM! A többszázezres Samsung okostévék kéretlen reklámokat tolnak az arcodba.
-
calocsay
tag
válasz BlackPriest #95 üzenetére
Taxisbol azt választom, akit 1. Vagy ismerek vagy 2. Aki nekem szimpatikus.
Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720
-
Polllen
nagyúr
válasz bertalanimre #108 üzenetére
Üzletszerű tevékenységet végeznek. A NAV meg alkalmazkodik az új helyzethez, kikérik a userlist-t meg a tranzakciókat.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
SzaboZE
addikt
A zivi is itt van és megfér a taxisok mellett.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
bertalanimre
tag
Csak azt nem kapja meg mert a PayPal nem adja ki. Már volt ebből bajuk mert már az enyém próbálták kikérni, de a PayPal engem értesített, hogy a NAV az én tranzakciós listám kérte. Hozzájárulok, hogy.... mondtam, hogy NEM! Ügy lezárva.
Az amerikaiak 51 százaléka szerint az informatikai felhő működését a rossz időjárás is befolyásolhatja.
-
Polllen
nagyúr
válasz bertalanimre #113 üzenetére
A cég kap 20%-t. Ha ők kiadják, teljesen mindegy, hogy a PayPal mennyire ügyel a felhasználók adataira...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
dabadab
titán
"A Uber (ejtsd júber)"
Nem.
"Bár ebből tuti Über lesz itthon... "
Nem lesz, hanem eleve az. Mondjuk az amerikaiak az ékezetekkel nem feltétlenül tudnak sokat kezdeni és a kiejtés ingadozik az "ubör" (a CEO pl. ezt használja, szóval vehetjük ezt a hivatalos formának) meg az "über" (a nyelvileg kiműveltebbeknél) között, de azz, hogy "júber", még nem hallottam.
DRM is theft
-
junkpod
nagyúr
válasz BlackPriest #106 üzenetére
De ha alkalmazkodni fog a Mo-i jogi környezethez, akkor csak taxis engedéllyel lehet jogszerűen regisztrálni.
Box's don't touch!
-
dabadab
titán
"Nem értem mi gondja lehet külföldinek az ékezetekkel, hiszen nincs benne ékezet a Uber névben."
Ugye annyira gondjuk van vele, hogy bele sem került a névbe
Ezt a juber dolgot meg továbbra sem tudom, hogy honnan szedted, mert soha senkit nem hallottam így ejteni a nevét.DRM is theft
-
AAAgold
senior tag
válasz BlackPriest #106 üzenetére
elméletileg nem kell, gyakorlatilag csak sárga rendszámmal fuvarozhatsz pénzért
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz bertalanimre #119 üzenetére
bőven elég lecsekkolni a magas pontszámú taxisokat, hogy ők mégis honnét kapnak pénzt
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
zsoltti
senior tag
Hulljon a férgese!
Tiltsák ki , mert tönkre tesz minket, jaj mi lesz velünk
Valami ami üzemanyag takarékosabb okosabb olcsóbb könyezetkímélőbb ,mint a hagyományos taxi, ne legyen ilyen?
Kapitalizmus, szabad verseny!
HEHEHEHEHEHE , menjenek dolgozni inkább.[ Szerkesztve ]
-
Rawulf
őstag
Ha az államnak van esze, akkor megállapodik gyorsan az Uberrel, hogy 20% helyett 47% menjen az Uberhez és így az Uber-től simán elkérheti a teljes összeg 27%-át. Vagy nekem tűnik túl egyszerű megoldásnak, hogy az Uber-től kapja meg így az adót?
1., Állam jól jár, mert az utalások miatt tuti nem esik el bevételtől.
2., A rendszerbe lépő taxisoknak megnő a forgalmuk, ha komolyan rágyúrnak erre a rendszerre.
3., Az utasok pedig egyértelműen jól járnak.Ha nem változik a haza bürokrácia, akkor mindenki kiviszi a pénzét
"Please state the nature of the medical emergency."
-
válasz bertalanimre #108 üzenetére
remek kis hozzászólás, leírod, hogy talán egyszer ültél taxiban, de azért véleményed van egy olyan fajtáról, amit sose láttál testközelből. rotfl.
a rendesebb taxisvállalatok utaskezelő rendszere fényévekkel jobb, mint az uber. az uber hibátlan alkalmazás arra, hogy úgynevezett mezítlábas, számlát nem adó, gagyi autóval fuvarozó hiénák közé lökjenek. majd amikor bevisznek ferihegyről 80 ezerért a belvárosba egy utast, rá fog jönni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Armagedown
őstag
Szerintem ez a cég csak egy újabb multi, aki nyerészkedni akar adózás nélkül
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
dabadab
titán
"az uber hibátlan alkalmazás arra, hogy úgynevezett mezítlábas, számlát nem adó, gagyi autóval fuvarozó hiénák közé lökjenek. majd amikor bevisznek ferihegyről 80 ezerért a belvárosba egy utast, rá fog jönni."
Varjal, kitalalom, hogy hanyszor lattad az Ubert: nullaszor.
"de azért véleményed van egy olyan fajtáról, amit sose láttál testközelből. rotfl."
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rive
veterán
A 'hivatalos' taxi zsigeri ellenkezése valami kisértetiesen hasonlít számomra a klf. e-book/hanglemez/CD/film/estébé cégek internethez való hozzáállásához.
Ui.: ja, látom, nem csak én látom hasonlónak
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Vincent_
aktív tag
Mégis hogy adna 80k-ról számlát, amikor google maps-szel van követve az útja? Utánaolvastál ennek az egésznek egy kicsit is?
Míg az ellenkezőjéről (a tipikus lehúzásról) furcsamód mindenkinek van egy sztorija legalább... De biztosan csak összebeszélés, meg rosszindulat van bennünk.
"taxis hiénák" kifejezésre 123.000 találat jött ki. Ez itt csak egy: [link]
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
válasz Vincent_ #132 üzenetére
mert a mostani mezítlábas taxisok hogy adnak számlát? hát pont úgy adna ez is, csak ide könnyebb bekerülni.
a mezítlábas hiénák ellen az védett bizonyos mértékig, hogy nehezebben találtak fuvart, mert nem volt központi fuvarszervezőjük. most meg lesz.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"mert a mostani mezítlábas taxisok hogy adnak számlát? hát pont úgy adna ez is, csak ide könnyebb bekerülni."
Az ugye megvan, hogy Ubernel minden fizetes az Uberen keresztul megy, nem ugy, hogy a sofor tartja a markat a penzert? Meg hogy van komoly ertekelesi rendszer? Meg hogy a repuloteri utak tipikusan fixtarifasok?
Vagy az csak masokra vonatkozik, hogy ne beszeljenek olyan dolgokrol, amikrol lovesuk sincs?
DRM is theft
-
válasz Vincent_ #135 üzenetére
meglehet, ott elakadtam, hogy bárki beszállhat vezetni bármilyen állapotú autóval úgy, hogy a vezetési tudását nem ellenőrzik.
ezekre a dolgokra az uber értékelési rendszere nem tud kitérni.
illetve azt is gázosnak tartom, hogy a rendes taxisnak halom pénzt kell fizetnie különböző tételekre, az uberesnek meg valószínűleg semmit.
nem feltétlenül akarom a taxisokat védeni, de lehetne egyformák a verseny feltételei.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
fentebb az elv volt a kérdés, az alapelv, hogy bárki lehet sofőr. hogy ezt itthon hogy fogják alkalmazni, az kérdés. ahogy a mopedautókat elnézem évtizednyi várakozás következik...kiskapuk meg mindig vannak, ha leruccanok a haverokkal a balcsira és szétdobjuk a benzinköltséget, akkor már törvényt sértek? mert pénzért fuvarozok..szóval lesz itt még sok per...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
AAAgold
senior tag
itthon überes taxis is csak valódi taxis lehet, ezt kellene megérteni végre
ahogy elvileg most se lehet leinteni egy akármilyen autót, hogy 5000-ért vigyen már el valahová - pontosabban leinteni lehet, de üzletszerűen nem csinálhatja ezt a sofőrt, hogy pénzért személyeket szállít - az üzletszerű személyszállítás engedélyhez kötött, Budapesten az autókra is szabályok vonatkoznak, és a tarifákra is - és ettől nem lehet eltérni, függetlenül attól, hogy milyen módon jön létre a kapcsolat az utas és az autó között
van egy csomó jópofa dolog a világon, de itthon olyan mennyiségű szabály van, hogy azzal el vannak lehetetlenítve ezek a dolgok - amerikában pld. egyfajta hippi hóbort, hogy használt sütőolajjal öreg dieseleket tankoljanak - és büszkék rá, meg a biodízelre is
itthon ezt (legálisan) nem teheted meg, ha rajtakapnak, hogy adózatlan üzemanyagot tankolsz, gabesz van - csak hogy egy hasonlatot hozzak
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz BlackPriest #137 üzenetére
persze, bizonyos esetekben el lehetne sütni a haverokkal szétdobjuk a fuvarköltséget dumát - persze, úgy már nehezebb, ha a bkk ellenőre über-en leinti a sofőrt, majd az út végén, miután levonták a pénzt a kártyáról jól megba****k a sofőrt - főleg, ha überes listán szerepel egy sofőr és kap egy jó kis vagyonosodási vizsgálatot
itthonra ennek az übernek egy bizonyos részét látom megvalósíthatónak, ami tényleg jó lehet - de ez nem az árletörő hatása lesz a dolognak, hanem egy új taxis cég lesz a többi között, ami IT alapon fogja szervezni magát és az utakat meglévő taxisok részvételével - és ugyanolyan budapesti tarifával fog tudni szállítani, mint bármelyik másik taxis
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
"itthon überes taxis is csak valódi taxis lehet" vs "Ennek fő oka, hogy a szabad sofőröknek – mivel nem taxisok, hanem személyszállítást végző vállalkozók – nem kell azokat a nagyon komoly költségeket kitermelniük, amit a szigorúan szabályozott körülmények között dolgozó taxisoknak igen" (idézet a cikkből)
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
AAAgold
senior tag
"mivel nem taxisok, hanem személyszállítást végző vállalkozók – nem kell azokat a nagyon komoly költségeket kitermelniük, amit a szigorúan szabályozott körülmények között dolgozó taxisoknak igen" (idézet a cikkből)"
na, itt téved a cikk egy óriásit szerintem - valóban, nem az összes személyszállítást végző vállalkozó taxis, mert pld. buszt is lehet vezetni - de személygépkocsis változatban már taxiról beszélünk és így már nem tudják megúszni a dolgot
magyarán, budapesten ha valaki személygépkocsival akar üzletszerűen (azaz pénzért) személyszállítást végezni, az engedély köteles és egy csomó feltételnek meg kell felelni, és adott tarifa táblázat vonatkozik erre a tevékenységre
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
Vincent_
aktív tag
Egy könnycseppem elindult szegény, teljes jövedelmüket (ugye a borravalóra külön sor van az adóbevalláson!) bevalló, makulátlan életű taxisokért... Jóbarátom egy (akkor még) BKV-sofőr 8 napon túli sérülését látta közvetlen közelről, amikor a taxis "kolléga" nehezményezte, hogy a buszsofőr nem állt bele a satufékbe, amikor az ki akart elé kanyarodni, sőt még dudálni is merészelt. Így visszaelőzés után bevágott elé, felszállt a buszra (lámpa alatti elsőajtó nyitóval), és ököllel addig verte szegény sofőrt, amíg az magánál volt. Tanúskodni persze senki nem mert a buszról, a tárgyaláson (ami maga egy vicc volt) meg persze felmentették nevetséges indokokkal.
Közúton kiskirályként nyomulnak, mindenki másra magasról tesznek, ezzel veszélyeztetnek másokat folyamatosan. Ha Te ezt hívod "vezetési tudásnak" (ma is volt pont két ilyen "nagy vezetési tudásúval" kalandom, akik lendületből előzték [volna] a sort), akkor én abból inkább köszönöm, de nem kérnék. De ha csak 200 Ft borravalót (2000 Ft-ra szerintem reális) adok a fuvar után, annyit sem bír kinyögni, hogy "köszönöm".Vicc az egész csapat, és ezeket védjük?
Azt továbbra sem értem amúgy, hogy az hol gáz, ha a vevőjelölt előre kap információt az autó állapotáról (fényképpel), a sofőr eddigi értékeléseiről és áráról, és majd ő eldönti, hogy megfelel-e neki, vagy keres-e másikat. Merthogy ez lenne a szabad verseny lényege.
De akkor ahogy látom, a "törvény" őket védi, nem kell az Ubertől tartaniuk, úgyhogy most sem kell még elmenniük gyorsan valami szakmát kitanulni.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
-
dajkopali
addikt
nekem a hírben említett taxis vezető magyarázta el a különbséget, erre alapozva működnek "kvázi taxisok" is, és azt, hogy ezt a különbséget kihasználva lehet esély arra, hogy az Uber is működhessen úgy, hogy nem taxinak minősülnek - persze, most majd, különösen az új fővárosi rendelet alapján majd megy a jogszabály-értelmezés, hogy végül is lehet-e
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
FF23
senior tag
válasz Vincent_ #143 üzenetére
Tucatjával olvashatsz panaszokat a BKV sofőrökről, akik azt hiszik, hogy krumplit szállítanak, meg odacsukta, bezárta előtte, olvasott/ telefonált menet közben... Persze nem a te barátod, mert ilyenkor sosem lehet ő, mert te ismered és nem olyan.
A verseny meg akkor verseny, ha egyenlőek a feltételek. 110 gát mellett 100m síkot futni nem verseny.
Ez az egész a sarcok és a szabályozók elkerülésére épül. Kb. mint az MLM, amikor szomszéd a munkanélküli lakatos ajánlgatja a őserdei csodaszerét a bajainkra, mindezt vállalkozói, adók stb. nélkül.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1