- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Így nézhet ki a tömzsi Xperia 1 VI
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Pist@bácsi
őstag
válasz #35193216 #221 üzenetére
Ha nem lenne ekkora tőke az uber mögött, nem foglalkoznának sehol azzal, hogy valamilyen kategóriát kitaláljanak nekik. Van ahol így sem. Férjenek ők bele abba ami van illetve a jelenlegi formában betiltották.. Amúgy van ahol működhetnek, nyilván a taxikra vonatkozó szabályok is eltérőek országonként, de több helyen tiltották be, mint ahányan megtűrik.
A hazai ellenőrzésen eddig nem akadt olyan aki vállalkozóként csinálná, ergo az ellenőrzöttek 100% -a megdőlt. Az sem mindegy ám milyen vállalkozó, konkrétan erre a tevékenységre kell engedéllyel rendelkezni, ez egy kiemelten szigorított ágazat, még megfelelő képzettségű szakmai vezető is kell (mondjuk annyira nem nagy dolog, inkább ez is újabb kiadás)
Abban is igazad van, hogy a taxis is csalhat, ahogy bármilyen más szolgáltató, az viszont nem jellemző, hogy engedély nélkül dolgozna. De őt is ugyanúgy lehet ellenőrizni, ellenőrzik és büntetik is, végső soron az engedélyét is visszavonhatják.
Egy info: a taxis sem azért fizeti a droszt használati díjat mert használni akarja, ez kötelező feltétele az engedély kiadásának. Persze használhatja ha akarja és talál üres helyet, de olyan opció nincs, hogy ha nem akarja használni nem kell fizetnie. Ennyi erővel igazad van, ha lesz külön kategória az uberre akkor minek fizesse a droszt díjat. De a kreatív rendeletalkotók majd kitalálnak helyette valamit. Mondjuk droszt nemhasználati díjat.Ebben olyan logika is van, hogy a főváros infrastruktúráját használja üzleti célból. Bár nem tudom erre miért nem elég az iparűzési adó.
A buszsávos felvetésed nagyon érdekes. Nekem az ugrott be, hogy azért dugóban végigsöpörni a buszsávon gyorsabb = olcsóbb, mint végigállni a sort, ergo lehet, hogy egy ilyen útvonalon bizonyos napszakban a taxi lesz olcsóbb.
-
tgbrfv
tag
válasz #35193216 #331 üzenetére
Az UBER sofőrök üzletszerűen fuvaroznak. Akkor is, ha ezt csak heti 20 órában csinálják.
Ha évente veszel új tv-t, és a régit eladod, az rendben van. Ha hetente eladsz 2 használt tv-t, az már gazdasági tevékenység
A panziós példában meg adózik az illető, és nem full feketén nyomja, mint az uber sofőrök.
Az uber-riportból meg látszik, hogy saját magukat szépen lefedezték, az hogy a sofőr megszívja, az nem érdekli őket.
-
tatararpad
őstag
válasz #35193216 #329 üzenetére
1. Ki végzi a személyszállítást, Gipsz Jakab vagy az Uber? 2. A NAV is tévedésből bírságolta meg őket biztosan. Az Uber nem fog számlát adni az utasnak személyszállításról, ami valójában történt, mert ő nem végzett személyszállítást. Ellenben Gipsz Jakab igen.
[ Szerkesztve ]
-
tatararpad
őstag
válasz #35193216 #360 üzenetére
1.Leírhatod akaárhányszor. [link] Különös tekintettel eme mondatra: Az Áfa tv-ben meghatározott számlaadási kötelezettség
ennek megfelelően az ügylet teljesítéséhez (és nem a termék beszerzőjének, szolgáltatás
igénybevevőjének a fizetési kötelezettségéhez) kapcsolódik.2. Az hogy az Uber és a sofőr hogyan rendezi egymás között a pénzt annak nem sok köze van a számladáshoz. És mit jelent hogy logikailag igen, de jogilag nem? Ha jogilag nem alvállalkozója, akkor nem alvállalkozója. Akkor a sofőr önállóan gazdasági tevékenységet végez, az erre vonatkozó szabályozást kell betartania. Megteszi? Nem. Kész.
[ Szerkesztve ]
-
tatararpad
őstag
válasz #35193216 #397 üzenetére
1. A számlát a gazdasági társaság állítja ki. A pénztáros odaadja neked. És azért a társaság állítja ki mert vele kerülsz jogviszonyba ha vásárolsz tőle egy terméket, nem az eladóval. Mikor az Uber sofőr elfuvaroz te kikkel kerülsz jogviszonyba? Mi a kapcsolat közöttük? Na látod. Meg már vagy páran leírták ezt nem egyszer.
Ráadásul még úgy sem állja meg az érvelésed, hogy az ügylet teljesítéséhez, hiszen a teljesítésnek csak egy része a fuvarozás, a másik része, hogy te az okostelefonon intézted az egészet.
Mert pl. taxit vagy pizzát nem lehet rendelni okostelefonon. És máris nem kell számlát adni. Gondold át ezt azért.2. Az alvállalkozósdit alapból fölösleges volt idekeverned, mert az egy szintén jól leszabályozott terület. [link] Meg alapból már másodjára nem jön át a mondanivalód itt, itt éppen arról van szó, hogy logikailag csinálnak valamit de nem jogszerűen, és ezért megbüntették őket, ahogy szokás. Mert az előző alapján szerinted helytelenül ez alapján meg helyesen.
[ Szerkesztve ]
-
tatararpad
őstag
válasz #35193216 #405 üzenetére
A pénz többi irányba való elszámolásának még az előző poszt óta sincs köze számlaadási kötelezettséghez, ha én egy buszbérletről kérek számlát mennyiről fogják kiállítani mikor nekem később 85%-ot megtérít a munkáltató? Amikor a taxis ad számlát az külön adja majd a sajátját meg közvetítői díjat? Amúgy látom nem nagyon izgat eddig miket írtam le: nem az Uber fuvaroz téged, szerinted miért a sofőröket büntették egyenként és miért nem az Ubert mint vállalkozást? A cikk is írja: a sofőrnek személyszállítási vállalkozónak kellene lennie, az hogy ő most az Ubert vagy egy másik közvetítőt vesz igénybe mindegy mert a tevékenységet a sofőr végzi, ezért vonatkozik rá minden amiért most elmeszelték. Persze végezhetne az Uber is személyszállítást, akkor meg rá vonatkozna minden szabályozás, ami most szintén nem történik meg. Az Uber akárcsak eBay: egy eszköz a kereslet és kínálat összehozására, de attól hogy még használja valaki őket nen kap felmentést minden alól.
-
tatararpad
őstag
válasz #35193216 #409 üzenetére
Én elolvasom, csak bullshit amit írsz. Leírod hogy szerinted hogy kéne lennie, leírod hogy ez nincs így, majd leírod, hogy ettől még nem a sofőr a hibás ha nem ad számlát. Vonatkoztass el a dimenzióidtól, és egy mondatban írd le: Jelenleg kinek kellene számlát adnia, nem elvileg, nem logikailag, nem alvállalkozóként, hanem a jelenlegi helyzetben kinek kellene számlát adnia egy fuvarról, és miért. Mert az van hogy szerintem a sofőrnek, vagy párszor le is írtam miért, újra nem fogom, a NAV szerint is nekik, szerinted meg nem. Ha szerinted meg nem, akkor miért büntették meg őket? Egy mondatban, és én már végeztem.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz #35193216 #400 üzenetére
Ahogy ahhoz is kellene, hogy ne kelljen alkalmi vállalkozáshoz kifizetni még mellékállásban is fél-3/4 minimálbér utáni járulékot, mert bizony kellene olyan vállalkozási forma, ami alkalmas lenne az alkalmi vállalkozáshoz, amikor mondjuk csak heti 1-2 fuvart vállalna az illető.
van. ha van főállásod:
- vagy kisadózó leszel: havi 25k havi 500k bevételig, de nem költségelhetsz el semmit
- vagy pl alanyi adómentes leszel (nem vagy áfakörös itt sem) - évi 6M-ig lehetőség van erre is - itt nincs havi fix díj, nyereséget kiveheted gyak. osztalékként, van költségszla, a nyereségedből 10% nyereségadót fizetsz, a 90% 30%-át kell még leadóznod - nyereséged 63%-a marad nálad.iparűzési adót mind2 esetben kell fizetned persze.
-
Ringman
nagyúr
válasz #35193216 #416 üzenetére
Ez esetben ugyanúgy fizetned kell a fix. minimum járulékot, másodállásban kevesebb
lehet ez az utóbbi 2 évben változott, de előtte nem kellett mellékállásban járulékot fizetni, ha nem fizetésként, hanem osztalékként vett ki valaki pénzt a vállalkozásából, ez volt a helyzet:
hirtelen ezt a linket találtam
A heti 36 órát meghaladó munkaviszony mellet végzett egyéni vállalkozás esetén, viszont nincs járulék fizetési kötelezettsége az egyéni vállalkozónak.
Csak a bevételei után keletkezik adó és EHO fizetési kötelezettsége. Ez nagy előny, hiszen így, akár ha hónapokig nincs is bevétel, kötelező (járulék) kiadásai nem lesznek.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Politika
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Óra topik
- Ingatlanos topic!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen