Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz #06658560 #1 üzenetére

    Szerintem a járművek közötti (közeli) kommunikáció az csak egy helyi hálózaton keresztül fog menni. Legalábbis nincs feltétlen értelme minden adatot a mobilhálózaton keresztül intézni.
    Oda max. a forgalmi és helyzet adatok mennek, de szerintem a valós helyzethez képest csak késleltetve.
    Forgalmi helyzetben kritikus az időzítés, és gyorsabb akkor ha az autók közvetlen egymással "megbeszélik" mint ha egy központon keresztül menne.
    De ez csak elmélkedés a részemről, de én így állnék neki a kiépítésnek. Egy ilyen kettős hálózattal.
    Bonyolultabb lehet (bár csak az autó szoftvere és elektronikája szempontjából).
    Más esetben csak előnye lenne, mint a gyorsabb kommunikáció, a központi adótornyok kisebb terhelése (kevesebb adat megy feléjük, csak a "fontosak").. Ami kell az az autókba egy plusz hálózat és egy erős processzor. De egyik se tűnik nagy gondnak.

    A jármű autonomitása miatt meg kell a hálózat is a tájékozódás és "távvezérlés" miatt. De szép is lesz mikor már az autónk is lehallgat (bár ezt már most tudja pár model.. szép új jövő).

    A saját autóm ennek az egésznek pont az ellentéte az enyém hírből se ismeri a telefont vagy távvezérlést, de legalább egy E.M.P. után is menne ;] , az enyémben a legbonyolultabb áramkörök közé pl. az index és az ablaktörlő ütemszabályzója tartozik, még rádióm sincs.. bár utóbbit néha hiányolom.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    válasz laszlohu #21 üzenetére

    Szerintem beleszámolták az autó vételi árát és karbantartási költségeket az élettartam alatt.
    Ráadásul azért nem sok autó eszik 4 liter benzint 100-on... tudom-tudom sok 4 literes fogyasztású autó kering a neten, de szerintem sokszor csak lefele kerekít a gazdi ha ép bemegy 5 alá fél decivel... A gyári adatok meg szintén eléggé nehezen hozhatók valós körülmények esetén (főleg ha a forgalom ritmusát is tartani akarjuk).

    Plusz nem értem ezt:
    "Mivel az önvezető autók nagy szériában lennének gyárthatóak, kb. ugyanolyan felszereltséggel, illetve a kihasználtságuk nagy lenne..."
    Mint ha a mostani autóknál ez nem így lenne :F

    A vasút meg lehet, hogy kötött, de egyszerre több ezer tonnákat lehet szállítani egy-egy adott irányba. Bár valószínű a jövőben még inkább csak a nagyobb távolságokra éri majd meg a használata. De szerintem a vasút még 50 év múlva is velünk lehet.. A taxi- és uber-sofőrök viszont már nem lesznek velünk addigra..

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    válasz laszlohu #23 üzenetére

    Valakinek meg kell venni a gépjárművet... jelenleg is ha taxizol akkor is megfizeted, hisz ki kell termelni azt is.

    De ha már a taxikat nézzük a kilométerdíjuk nagyobb mint amit számoltál.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák