- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Alulról bővítette professzionális VGA-it az NVIDIA
ph Az RTX A1000 és A400 ugyanarra a GA107-es GPU-ra épít.
-
Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
it Nem várnak tovább a nemzetközi megoldásra, a nagy tech cégekre 2024-től digitális szolgáltatási adót vetnek ki.
-
PlayStationre is megjelent a Dave the Diver
gp A tervek szerint jövő hónapban érkezika Godzilla DLC, amelyet már a Sony konzol tulajok is megkapnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Na, pont a mobilhálózatokon keresztüli, toronyról központba, onnan másik toronyra majd járműre ugrálás lenne a legnagyobb hülyeség, amit ki lehet alakítani. Valami URH rádióhoz hasonló módszer alkalmas a járművek közötti kommunikációra. Ahhoz pedig szerintem nem kell mobilszolgáltató.
-
Szerintem a járművek közötti (közeli) kommunikáció az csak egy helyi hálózaton keresztül fog menni. Legalábbis nincs feltétlen értelme minden adatot a mobilhálózaton keresztül intézni.
Oda max. a forgalmi és helyzet adatok mennek, de szerintem a valós helyzethez képest csak késleltetve.
Forgalmi helyzetben kritikus az időzítés, és gyorsabb akkor ha az autók közvetlen egymással "megbeszélik" mint ha egy központon keresztül menne.
De ez csak elmélkedés a részemről, de én így állnék neki a kiépítésnek. Egy ilyen kettős hálózattal.
Bonyolultabb lehet (bár csak az autó szoftvere és elektronikája szempontjából).
Más esetben csak előnye lenne, mint a gyorsabb kommunikáció, a központi adótornyok kisebb terhelése (kevesebb adat megy feléjük, csak a "fontosak").. Ami kell az az autókba egy plusz hálózat és egy erős processzor. De egyik se tűnik nagy gondnak.A jármű autonomitása miatt meg kell a hálózat is a tájékozódás és "távvezérlés" miatt. De szép is lesz mikor már az autónk is lehallgat (bár ezt már most tudja pár model.. szép új jövő).
A saját autóm ennek az egésznek pont az ellentéte az enyém hírből se ismeri a telefont vagy távvezérlést, de legalább egy E.M.P. után is menne , az enyémben a legbonyolultabb áramkörök közé pl. az index és az ablaktörlő ütemszabályzója tartozik, még rádióm sincs.. bár utóbbit néha hiányolom.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
-szp-
aktív tag
Megoldást jelenthet a csomóponti eszközök kihelyezése, például ipari WiFi a kereszteződéshez, amin keresztül nem közvetlenül, de minimális áttételezés mellett folyhat a kommunikáció. Június elején megyek a Ciscohoz, mindenképp beszélek velük erről a témakörről is.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
#79335424
törölt tag
Sztem ez nem olyan egetverő probléma. Olvastam régebben egy olyan lehetőségről, aminél az eszközök nem közvetlenül a toronnyal kommunikáltak, hanem a többi klienst használva. P2P, mint a torrentnél. Egy ilyen megoldást is használni tudó, hibrid rendszer, egy dugóban tudná csökkenteni a közeli torony terhelését úgy, hogy a klienseken keresztül, a jel egy másik toronyhoz továbbítódna. Járműbe épített eszköznél nem olyan fontos szempont az akkuidő, mint egy telónál és senki sem szorítja gyakran a füléhez. Dinamikusan alkalmazva, szükség esetén az adóteljesítmény is növelhető, de egy dugóban olyan közel vannak egymáshoz a kliensek, hogy egy teló adóteljesítménye is bőven elég.
-
laszlohu
addikt
A vicc az, hogy amint a képen is látható volt a cikkben,
nem csak az autóknak lesz "jeladójuk", hanem a gyalogosoknak is,
így nem csak autó-autó, hanem ember-autó kommunikáció is lesz,
bár ez, a megvalósítás szempontjából lényegtelen. -
#79335424
törölt tag
válasz #06658560 #12 üzenetére
Az éterbe. De kinek? Ahhoz fogadni is kéne azt a jelet. Hú, de mélyről indulunk! Figyu! Állunk egymástól X távolságra. Olyan hangerővel kiabálok neked, hogy meghalljad. Neked milyen hangerővel kell válaszolnod, hogy meghalljam? Hát legalább ugyanakkora hangerővel. Feltéve, hogy miközben válaszolsz, én nem ordibálok tovább folyamatosan, mert ha igen, akkor a saját hangomtól nem fogom hallani a tiedet. Ha a központ "elordítja magát", azt persze, hogy minden kliens "meghallja", mivel nagy adóteljesítménnyel küldi a jelet és egy lakitelki adótornyot használ hozzá ordibátornak. De egy autóból erre nem lehet válaszolni úgy, hogy a központ "meg is hallja".
-
laszlohu
addikt
Most olvastam egy cikket a témáról,
az USA -ban ezzel kapcsolatban arról vitatkoznak, hogy először
5 Ghz - es Wifire szerették volna tenni, de az interferencia miatt átt kell térni az 5.9 Ghz - re,
magyarul kell találni egy frekvenciát, ahol nincs interferencia, ha ilyen nincs,
akkor egy adott frekvenciát ki kell választani és onnan az illetékteleneket kitiltani,
gondolom. -
#06658560
törölt tag
válasz #79335424 #13 üzenetére
Mi a fenéért kéne központ? Pont ezt magyarázom non stop ebben a topikban, hogy azt kell kihagyni, mert azzal csak a baj van. Az eszközöknek direkt kell egymással kommunikálni. És rendre ismetetlen azok száma, amelyeknek meg kell kapni az adatot. Erre pont az URH szerű kommunikáció az alkalmas. Amire már egyébként egy-két pl. repülőbaleset miatt is van megoldás, hogy lehessen egyidejűleg két irányban kommunikálni.
-
#79335424
törölt tag
válasz #06658560 #15 üzenetére
Tudod, hogy miképp működik az online navigáció (pl. Google Maps, Waze, stb.)? Bepötyögöd, hogy hova szeretnél menni, a kérés elmegy a szerverhez és a szervertől kapod az útvonaltervet, a pozíciód alapján az irányutasításokat és a térképet, a közlekedési infókat, stb. Szóval, a járműben levő kliens gyakorlatilag csupán egy megjelenítő. Ezt a feladatot szorozd fel azzal, hogy a város összes járművének az mozgását össze kell hangolni, valamint azonnal reagálni a váratlan helyzetekre. Szted mekkora számítási kapacitás és adatátviteli képesség kell ehhez? Ne feledd, hogy ekkor még mindíg "csak" ott tartunk, hogy emberek vezetik a járműveket. Ha még azt is a rendszer végzi, akkor a számítási műveletek száma hatványozódik. Sztem ezt nem lehet központi szerver nélkül, M2M módszerrel koordinálni.
-
laszlohu
addikt
Megint olvasgattam az alábbi wikipédiát a témával kapcsolatban,
[IEEE 802.11p]
wifi hivatott a v2v kommunikációhoz,itt olvasható, hogy a hitelesítéshez más szabványt használnak, ami jóval gyorsabb a hagyományos
hitelesítési eljárásoknál,
nevezetesen :wildcard [BSSID] (a value of all 1s)
-
#06658560
törölt tag
válasz #79335424 #17 üzenetére
Tudod egyáltalán mi a fenéről beszélünk? Egyrészt navigációhoz nem kell külső szerver, egy okosteló is remekül megoldja, másrészt nincs szükség arra sem, hogy minden jármű mindegyik másikkal kommunikáljon. Csak x méter sugarú kör ami pillanatnyi helyzetben mindig érdekes. (X sebesség és helyfüggő.) Ergo pont nincs szükség arra, hogy állandóan egy központi helyre pofázzanak be a gépek, különösen, hogy egymással akarnak kommunikálni.
-
laszlohu
addikt
Újabb érdekes cikk a témában :
Azt írja, hogy másfél kilóméter ára önjáró elektromos autóval : 140 Ft,
ami pl. 100 km esetében : 14000 Ft,
amit kicsit sokallok,
számolgattam kicsit a mai benzinárakkal,
ha egy autó 100 km alatt 4 liter benzint fogyaszt,
annak az ára : 4*450=1800 Ft,[ Szerkesztve ]
-
Szerintem beleszámolták az autó vételi árát és karbantartási költségeket az élettartam alatt.
Ráadásul azért nem sok autó eszik 4 liter benzint 100-on... tudom-tudom sok 4 literes fogyasztású autó kering a neten, de szerintem sokszor csak lefele kerekít a gazdi ha ép bemegy 5 alá fél decivel... A gyári adatok meg szintén eléggé nehezen hozhatók valós körülmények esetén (főleg ha a forgalom ritmusát is tartani akarjuk).Plusz nem értem ezt:
"Mivel az önvezető autók nagy szériában lennének gyárthatóak, kb. ugyanolyan felszereltséggel, illetve a kihasználtságuk nagy lenne..."
Mint ha a mostani autóknál ez nem így lenneA vasút meg lehet, hogy kötött, de egyszerre több ezer tonnákat lehet szállítani egy-egy adott irányba. Bár valószínű a jövőben még inkább csak a nagyobb távolságokra éri majd meg a használata. De szerintem a vasút még 50 év múlva is velünk lehet.. A taxi- és uber-sofőrök viszont már nem lesznek velünk addigra..
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
laszlohu
addikt
A karbantartási költséget még megérteném,
Na de az autó vételi árát?
Pont arról szól a cikk, hogy saját autója a jövőben
Senkinek nem lesz, hanem mindenhova mindenki valamelyik sofőr nélküli taxitársasággal mehet (uber,google, stb.), ami mellesleg elektromos árammal megy.[ Szerkesztve ]
-
Valakinek meg kell venni a gépjárművet... jelenleg is ha taxizol akkor is megfizeted, hisz ki kell termelni azt is.
De ha már a taxikat nézzük a kilométerdíjuk nagyobb mint amit számoltál.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
- PLC programozás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Reklámblokkolók topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI internet
- World of Tanks - MMO
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tömegével kínálják a hamisított súlycsökkentő gyógyszereket
- Motoros topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással