Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz #06658560 #1 üzenetére

    Szerintem a járművek közötti (közeli) kommunikáció az csak egy helyi hálózaton keresztül fog menni. Legalábbis nincs feltétlen értelme minden adatot a mobilhálózaton keresztül intézni.
    Oda max. a forgalmi és helyzet adatok mennek, de szerintem a valós helyzethez képest csak késleltetve.
    Forgalmi helyzetben kritikus az időzítés, és gyorsabb akkor ha az autók közvetlen egymással "megbeszélik" mint ha egy központon keresztül menne.
    De ez csak elmélkedés a részemről, de én így állnék neki a kiépítésnek. Egy ilyen kettős hálózattal.
    Bonyolultabb lehet (bár csak az autó szoftvere és elektronikája szempontjából).
    Más esetben csak előnye lenne, mint a gyorsabb kommunikáció, a központi adótornyok kisebb terhelése (kevesebb adat megy feléjük, csak a "fontosak").. Ami kell az az autókba egy plusz hálózat és egy erős processzor. De egyik se tűnik nagy gondnak.

    A jármű autonomitása miatt meg kell a hálózat is a tájékozódás és "távvezérlés" miatt. De szép is lesz mikor már az autónk is lehallgat (bár ezt már most tudja pár model.. szép új jövő).

    A saját autóm ennek az egésznek pont az ellentéte az enyém hírből se ismeri a telefont vagy távvezérlést, de legalább egy E.M.P. után is menne ;] , az enyémben a legbonyolultabb áramkörök közé pl. az index és az ablaktörlő ütemszabályzója tartozik, még rádióm sincs.. bár utóbbit néha hiányolom.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák