- Közel két napos üzemidőt ígér a Realme Buds Air 5 Pro
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Fotók, videók mobillal
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Aktív témák
-
szabolcs1975
aktív tag
Csak egy picit át kell gondolni az egészet.
Ha pontosan ugyanazzal a hanghullámmal rezegteted meg a dobhártyád, mint ahogy azt az élő zene teszi, akkor ugyanazt fogod hallani, mint az élőzene..ezt szerintem vehetjük axiómának.
Ennek következménye, ha pontosan ugyanazt a hanghullámot sikerül rögzítened, ami a dobhártyádat az adott időben rezegteti, és ezzel a hanggal később megrezegteted a dobhártyádat, akkor ugyanazt fogod hallani, mintha az adott pillanatban ott lennél.
A kérdés, hogy hogyan tudod pontosan azt rögzíteni, ami az adott időben megrezegtette a dobhártyádat. A válasz egyszerű: a dobhártyád helyére kell tenni a mikrofonokat. Lefordítva, a mikrofonoknak egy a halljáratodhoz és a fülkagylódhoz hasonló akusztikai közeget kell létrehozni. Na most ha ez megvan, akkor a reprodukálásnál már csak arra kell vigyázni, hogy a létrehozott hangba lehetőleg semmi se szóljon bele. Persze ez csak elmélet, hiszen mindenkinek más a fülkagylója, de tegyük fel, hogy nincs durva eltérés közöttük akusztikailag.
Ebben a legjobb egyértelműen a fülhallgató, amit csak a hallójáratod modifikál. De ha mondjuk az emberek hallójáratot nagyjából egyforma akusztikai tulajdonságúnak tekintjük, akkor bizony a mikrofont nem fontos felvételkor közvetlenül a dobhártyád elé tenni, elég a hallójáratod elé. A lényeg, hogy az a hang-forrás y illetve z (x a bal jobb, y a magasság, z a mélység információ) pozíciójával kapcsolatos információkat a fülkagylód akusztikája teszi hozzá a hanghoz, ami még ekkor szerepel a felvételben, tehát a reprodukció is ok lesz.
A következő körben nem egy fülkagyló után tesszük a mikrofont, hanem egyszerűen csak felvesszük a hangot, két különböző mikrofon pozícióból. A hang iránya akkor bal és jobb oldalra ok lesz(azaz a x irányú információ benne lesz), de az énekhang a fejedben fog szólni, hiszen a fülkagylód által hozzá adott mélység információ már felvételkor elveszlik.
A legrosszabb produkciót ebből a szempontból a hangfalak nyújtják, de valahogy mégis ők adják a legjobb színpadot. Miért is? Valójában a mikrofonozással kivesszük a hangból a fülkagylód által hozzáadott z irányú információk nagy részét, viszont a hangfalak elhelyezésével pótoljuk ezt(egészen pontosan feltételezzük, hogy előttünk van a színpad).
ui: Hasonló érzést kelt az olyan fejhallgató, amelyben a hangszórók nem oldalról, hanem kicsit elölről sugározzák a hangot. Ha jól tudom a AKG K1000es pont ilyen
[ Szerkesztve ]