Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • prsq

    tag

    válasz kisza25 #186213 üzenetére

    A PHEV kb. ott van árban mint egy elektromos. (Újan.)

    Én hibridben - nem PHEV, az a véleményem, hogy ha a userre bízzuk a töltést, az csak árt az akkunak, az autó okosabb :-) - gondolkoztam sokáig, de aztán rájöttem, hogy rossz irányba megyek.

    Nem lenne kihasználva a hibrid, sokat állna, az nem tesz jót az akkunak, illetve országúton, hosszú távokon nem is jön ki a hibridség előnye igazán. Városba meg túl nagy, nem praktikus, és félteném a sok parkolási analfabétától. (Yaris hibrid lehetne, csak elszállt az ára.)

    Ezért most az a terv, hogy lenne egy utazós autó (benzin, semmi extra), és városba egy elektromos, az pont ideális szaladgálni rövid távon. (A kettő együtt nem lenne sokkal többe, mint egy közepes PHEV.)

    De a jelenlegi trend, hogy minél nagyobb akkukat nyomnak a villanyautókba, nekem nagyon nem kedvez/tetszik.
    Nagyobb akku= magasabb ár, hosszabb töltési idő, nehezebb autó=nagyobb fogyasztás. A hatótáv kevésbé érdekel, mert ahogy most számoltam, egy papíron kb. 200 km-es hatótávú villanyautó (valóságban vegyük a felét) egy hétre elég lenne egy töltéssel.

    Csak ilyen villanyautó nem igazán van. Az e-Up/skoda citigoe volt, azokat - nem véletlenül, ezek szerint más is gondolkozik hozzám hasonlóan - villámgyorsan elkapkodták. Amúgy meg a ion/miev/czero van, ami korához képest drága.

    Így egyelőre várom az olcsó kis városi villanyautókat (Twingo, Dacia, olcsósított Honda e). Állítólag az új állami támogatás is ezekre lesz. (A soktízmilliós kamuhibrid PHEV-ekre egy forintot nem adtam volna eddig sem.)

Új hozzászólás Aktív témák