- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- iPhone topik
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Aktív témák
-
Jim-Y
veterán
válasz zoo8800 #47256 üzenetére
Értem, egyébként ez az Octavia jó ötlet volt, mert amint írtad eszembe jutott, hogy édesapám is ezt mondta amikor legutóbb szóba került a téma, hogy náluk a cégnél ilyen szolgálati autók vannak, és, hogy nagyon tetszenek neki, az, hogy most még te is ezt (is) ajánlod egy külön pluszpont, én is meg tudok(nék) barátkozni vele. Esetleg a teljesség igénye nélkül tudnál még ajánlani pár tipust a 4-5M között? köszi egyébként
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zoo8800 #47447 üzenetére
Kérdés, hogy ez a motor bírja a gázt. Aminek én eddig utánanéztem (tipikusan a kis ccmes max 1600ccmes mociknak) azok közül mind necces, nagyon kevés kis ccmes moci bírja pl a régi "korszerütlen" skodak.
Pedig vmi veszett mod jó lenne, pl ha Yaris birna 5->6liter = 3.4liter benya ára/100km
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
diegho
nagyúr
válasz zoo8800 #47442 üzenetére
Azt értem én és a szaki is, hogy az imobiliser hibát nem minden esetben közvetlenül az imobiliser meghibásodása okozza. Jelen esetben, amikor 100k volt, akkor csak az imobiliser ment el, de az esetek jelentős részében a hibát a műszerfalba épített hibás chip váltja ki, amit csak műszerfallal együtt lehet cserélni. (erről bővebben nem tudok, mert kolléganőmnek elmagyarázta mi szokott lenni a hiba forrása, de kb annyit értett belőle, mint egy naposcsibe) Ezt mondta a szaki kolléganőmnek, én meg nem hittem el és felhívtam egy Toyota szervizt, ahová én viszem a Toyotáinkat és ott is megerősítették a hibát, beszámított VW Polo ugyanezzel a hibával műszerfal+imobiliser csere. Mivel ismerem a szervizvezetőt és azt is aki csinálja az ilyen dolgokat ott, és mindkettővel beszéltem, ezért eléggé nagy esély van rá, hogy nem mondanak hülyeséget. Plusz a kaposvári KARG-ot felhívva is megerősítették azt, hogy ez a hiba fennállhat. Nos csak innen tudom az egész esetet, de egy másik fórumon is rákérdeztem, ahol egy Audis esettel jött valaki, ugyanezzel a problémával (az autó vagy el sem indul, mintha nem kapna szikrát, vagy elindul és azonnal letilt, a rendszerben csupán 800+ hibakód van ilyenkor) és ott is 800-at akartak elkérni tőle, de mivel tud németül tréleren kivitte németországba és nagyjából 30 ezer forintért csinálták meg a VW csoport főhadiszállásán, plusz ugye a tréler. A Jettás esetet pedig egy nepper ismerős mondta, meg is mutatta az autót, amin ez a hiba előjött a garancia lejárta után 1 héttel, még ki is emelte, hogy ezután biztos nem VW-t fog venni magának, ugyanis az a Jetta a sajátja volt. Ha nem ott mutatja nekem a számlát, akkor nem hiszem el. Nos csupán innen tudom a dolgot. Ja és a Jetta, a Polo és a Golf is 2007-es gyártású, az Audit nem tudom. Kimerítő válasz volt? Mindenki megnyugodott?
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz zoo8800 #47469 üzenetére
Látom továbbra sem sikerült értelmezni.
Azt írtam immobiliser probléma volt kolléganőmnél 100k, de több esetben nem csak immobilisert, hanem műszerfalat is kellett cserélni. - állításJött a kérdés, hogy milyen immobiliser gond miatt kell műszerfalat cserélni. - kérdés
Senki nem írt ilyent. - állítás
Az első és a második állításom semmilyen témában nem üti egymást, hiszen sehol nem volt arról szó, hogy az immobiliser miatt kellett volna műszerfalat cserélni.
Érti?
-
aphra2
aktív tag
válasz zoo8800 #47464 üzenetére
Mert a vezérlő élete során csak 1 kódot kaphat az immo-tól, többet nem.
idézet1:
Fiat CODE rendszerének saját kódját, a mester kódot (Master Code) tartalmazza. Ez a kód az, ami a mesterkulcsot, a Fiat CODE vezérlőegységet és a motorvezérlő egységet elválaszthatatlanul összekapcsolja: a rendszer első üzembehelyezésénél, a mesterkulcs memorizálásánál (új autónál, vagy ha meghibásodás miatt mindkét egységet újra kell cserélni) az „üres” Fiat CODE vezérlőegység memóriájában megváltoztathatatlanul eltárolódik a mesterkulcs kódja, a mester kód, amelyet ezután automatikusan átvesz, és szintén megváltoztathatatlanul tárol az „üres” motorvezérlő egység is.A lényeg a "megváltoztathatatlanul" szón van .
idézet2:
Fiat CODE vezérlőegység cseréjeHa a Fiat CODE vezérlőegység meghibásodik, és ki kell cserélni, akkor két lehetőségünk van: az egyik a gyári, új egység megvásárlása, a másik használt (bontott) vezérlő beszerzése. Mindkét esetben szükség van az eredeti mesterkulcsra!
Új egység telepítése után (a műszerfali visszajelző lámpa új, még kódot nem tartalmazó Fiat CODE vezérlőegységnél a gyújtás ráadása után 2,5 mp elteltével folyamatosan villog), a mesterkulcsot (és természetesen a többi kulcsot is) memorizálni kell. Ennek menetét ld. fent, a kulcsok tárgyalásánál.
Használt Fiat CODE vezérlőegységet csak akkor tudunk beszerelni az autóba, ha azzal együtt kicseréljük a motorvezérlő egységet is, mivel a kettő csak akkor tud együttműködni, ha azonos mester kódot tárol a memóriájuk. A motorvezérlő egység lehet egy gyári új, amely még nem tárol mester kódot (ez beépítés után automatikusan eltárolja a Fiat CODE vezérlőegység mester kódját), vagy használt, ami viszont csak az lehet, ami a Fiat Code vezérlőegységhez tartozott (tehát eredetileg ugyanabban az autóban voltak).Annyiban tévedtem , hogy elméletileg egy új immo rátanítható a régi vezérlőre,ha van mester kulcs, vagy újabb tipusnál kódkártya.
A gyakorlat pedig az, hogy már 3-4-5 éves autóknál sincs meg néhány tulajváltás után , és nem is tudnak róla hogy lenni kéne.De valóban , bizonyos feltételek megléte esetén nem kell motorvezérlőt cserélni
Szerk: ez a fiat rendszer , de nem hiszem, hogy más tipusoknál csak rádugok egy másik computert és simán beindul majd a kocsi, ha mégis így van akkor tévedtem
[ Szerkesztve ]
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
Vesztor87
senior tag
válasz zoo8800 #47497 üzenetére
Az a gond hogy inkább több az mint 8 kiló A tetősín nélküli csupasz alapmodellektől hányinger kerget, ellenben egy szebb példány (tetősín, oldalvédőcsíkok, körben gumiszoknya, hátsó légterelő vagy mi az ) az már jó. De azok amikbe nem 150-200e km van klímával 1 milla...azért nézek olcsóbbat
-
-
Vamp
senior tag
válasz zoo8800 #47678 üzenetére
Elírtam, szóval 7 év alatt költött rá 1,5 milliót, ebből kb 400 volt a légrugós rendszer, 500(!!!) a motorgenerál, a többi pl padlólemez teljes cseréje, küszöbcsere, ECU csere Olaszországban, szélvédőcsere, stb...
Az ember nagyon szerette az autót, 7 év alatt beletett vagy 130000 km-t, ott soha nem hagyta. Mégcsak koccanás nyoma sincs a kocsin, törve soha nem volt.
Tegnap éjjel kiolvastam a tárolót, kopogásérzékelő hibáját dobja a rendszer. Ez okozhat fehér füstöt? Valszeg a drót, amit találtam, oda való, ezért dob check engine jelzést pár perccel indítás után.
Márpedig a víz egy millimétert sem fogyott...
-
Vamp
senior tag
válasz zoo8800 #47678 üzenetére
Gyárilag légrugós rendszer van benne, kompresszorral, szelepekkel, a müszerfalon tudod kapcsoli a keménységet, és a csillapítást,adott sebességnél ültet a kocsin, stb...
Előnye, hogy mikor benne volt, nagyon jó úttartása volt a kocsinak, illetve hihetetlen kényelmes volt városban, és pályán is. Hátránya, hogy 20 évesen kezdte megadni magát a kompresszor, és egyesével a rugós gólyalábak is, így, miután kicserélt sorban mindent, megunta, és berakott normál gólyalábakat. Nem olcsó a rendszer, egy légrugós gátló 150 körül volt neki, ha jól emlékszem...
-
Ck.
addikt
válasz zoo8800 #47711 üzenetére
Azzal semmi, csak otthon kisebb-nagyobb átmeneti probléma állt elő...
De sztem marad, mert más autóval se lenne kevesebb az üzemeltetési ktg... Most is átlag 6.5-7 liter benzin árával eljárok, a biztosításra is 14-et fogok fizetni második félévre.
Csak egy kicsit szorosabbra kell fogni a gatyaszíjat amíg nem telik le az a pár hó részlet, át kell egy kicsit csoportosítani a kiadásokat.
Stiftbe hiába vágnék bele, nem lenne ugyan hitel, de fogyasztásban sem lennék nagyon előrébb és hát a V6 érzés is erősen hiányozna. -
-
Rick4
félisten
válasz zoo8800 #47720 üzenetére
Mondom, 160K-ért tankolok most havonta, ezzel meg csak 60K lenne... Értem a különbséget az autó és a Swift között, csak kérdés, a szervizelhetőség, az el nem romlás és az olcsó ár- fogyasztás négyszög melyik részére billen egy másik autó, ami nem Swift, mert ez abban verhetetlen...
Nem mindegy a többi paraméter sem, és nézegettem már mindent ami szóba jöhet... Lenne még 99-es gázos Focus, külföldről hozták, én lennék az első magyar tulaj, a nevemre lenne forgalomba helyezve, 650-ért adnák, és ebben akkor minden benne van, átírás, törzskönyv, eredetvizsga, friss műszaki.. Az se rossz alternatíva, nem tudom mit ehet egy ilyen..Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
zoo8800
veterán
válasz zoo8800 #47725 üzenetére
Jah közben kicsit félreérthető volam, a Luminánál szerintem is kellene valami olcsóbban üzemeltethető kocsi, csak nem kellene a Swift szintjére lemenni a költségekben. Bőven 1 millió alatt is van sokkal jobb kocsi, és az se fogyaszt sokkal többet, mint a Swift.
rip and tear, until it is done
-
Rick4
félisten
válasz zoo8800 #47725 üzenetére
Nem a 800-zal van baj, hanem hogy a rentábilitás szempontjából jó döntés-e valamilyen kocsit 800-ért venni, mikor a 300-as swift keveset eszik, ennél kevesebbet nem ehet más, nem romlik el, ennél kevésbé más se fog, bukni se lehet rajta sokat.. Szóval mi az amiért van értelme beáldozni a vételkor +450-500-at, és havonta a tankoláskor mondjuk 20 rugót...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
raver
aktív tag
válasz zoo8800 #47720 üzenetére
G Astra? Nekem a jobb lábam 20 km után anyira fáj benne a középkonzoltól.... Lehet csak én ülök bénán egy autóban, de az astrában tényleg hülyét kapok... A Swift vezetőülése számomra kényelmesebb (főleg gyári kagylókkal)
A Focus-t nem ismerem az lehet bejönne.A csillagokat meg nem érdemes számolni amíg olyan dolgok is emelik a számát, ami csattanáskor nem mérvadó.
A swift arra tökéletes, hogy A-ból B-be elvigyen. Emellett igénytelen, olcsó, és a fogyasztás is baráti. Kompromisszum az hogy nyikorog zörög, 100 felett hangos, Hátul 0 lábtér, és csomagtartó sincs. És persze a fék is gyengébb mint mondjuk egy Astrában. Szvsz én havi 6k km-et inkább egy Swiftben tolnék le mint egy G Astrában. De ha kipróbálhatnék a Focust, lehet hogy az nyerne. Sőt bizots
-
slett27
addikt
válasz zoo8800 #47789 üzenetére
Gondolom megbízhatóságra Almera.
Az előbbi meg Mátészalka. Közelebb nem is lehetne. Lehet egy Nissan Almerat bevállalok.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Yushchenko
őstag
válasz zoo8800 #47897 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Hát igazából azokat csak beírtam. Amúgy láttam egy gázosat valamelyik nap az egyik auchan parkolójában.
Fabiák hogy fogyasztanak városban, vegyesen meg autópályán? Melyik a jó motor, és milyen betegségei vannak a kocsinak? Valami megbízható autó kellene, olyan mint ez a swift.(#47894) Vesztor87: Ignis nálam felejtős
(#47892) hobizoli: Erről nem is tudtam
[ Szerkesztve ]
-
aphra2
aktív tag
válasz zoo8800 #48034 üzenetére
Nyilván van ilyen is , olyan is , azért az nagyban feltételezhető , hogy aki alig-alig tudta nyögni a hitelt, annak már bármilyen egyéb javításra , karbantartásra nem volt pénze.
Erről eszembe is jut egy nemrég történt eset ,audi A4 vezető oldali ablakemelő széthullott, tulaj nem kérte a cserét, csak hogy fixáljuk felhúzott állapotban , mert úgyis van klíma a kocsiban .
Fixáltuk a jól bevált módszerrel, 2 bevágott cserépléc, mint régen a zsiguliknálMás A merci: ajtókárpit le , mert légzsák hibát jelez , patentok fele törött másik fele hiányzik , mondom rendelni kéne mert így zörög meg lötyög, azt mondta jó ez így őt nem zavarja
Szóval kb ilyen szinten tartja karban az autót sok ember, főleg a hitelesek.Csak félig ide tartozik de már régóta fontolgatom , hogy csinálok egy fotó sorozatot arról , hogy újszerü autók mennyire vannak lelakva néha, mert néha kiakaszt, hogy akinek van pénze jó és új kocsira, mennyire szarik bele, és nem vigyáz rá.
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
Flow
senior tag
válasz zoo8800 #48101 üzenetére
Kösz! Szerintem is! Ünnep, amikor vezethetem!
Amúgy azért is esett márkaszervízre a választás, mert nyilván ők ismerik legjobban a típushibákat, hova érdemes ennél az autónál nézni, stb... Persze az is lehet, hogy jól lerántottak.
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zoo8800 #48870 üzenetére
Durva. Az már túl sok utcai autóba szvsz. Bár azért ha megdobnánka egy Boxterrel nem fakadnék sírva. Max örömömben.
mod:
To all:
Avensis 2.0 D4D-be kb mennyibe kerül egy kettőstömegű lendkerék csere? Haveréban cserélni kell de nem tudja/juk mennyi lenne érte a reális ár... Nehogy átvágják.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
pszili8
aktív tag
válasz zoo8800 #48870 üzenetére
Volt a használtautón régebben egy 380-400lovas,versenykomputerrel meg minden okossággal,nem is volt olyan vészes asszem 3 milla.Haveroméknak egy 2002-es A6 2,5tdi quattro van full extrás,szalon állapotú,amolyan ünneplős autó,szerintem évente kb 2k km megy bele,amikor elvitték szervízbe 'megcsippelni',a szerelő azt mondta,hogy nem látott még olyan A6-ot pedig 15-20-at csinált.Ugyanezeknek volt egy 81'-es évjáratú w126 mercijük ugyancsak fullextra,szalonállapot,és két éve eladták 800k-ért Pedig úgyvolt,hogy az enyém lesz
Blackberry Q10,Xiaomi Mi A1
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zoo8800 #48928 üzenetére
Akkor már linklehetted volna a120 lovas tesztjét 150 helyet.
Amiket írnak a tesztben az helyet álló amúgy?
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
Rick4
félisten
válasz zoo8800 #48994 üzenetére
És mi lenne ha a Koenigsegg lenne a kedvence?
Mondjuk mikor még sok éve Scooter rajongó volt, H.P. Baxxter nevét is 1 db x-szel, rosszul írta, szóval nem első eset, de gondolom megbocsájtható..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi belépő szinten
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Tuning kezdőknek
- BestBuy topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest