- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
Aktív témák
-
gaborbol
őstag
válasz dragonfx #8599 üzenetére
Gyári előírt 120 helyett 90-nél cserétette a cég, de ezek után fontolóra veszik majd a 50-et is....
Végül is igazad van. Mivel csak renaultból van 6 darab a cégnél, ha 40-50 ezrenként cserélik, csak ezen a 6 autón akkor az valóban nem is olyan sok pénz ....
[ Szerkesztve ]
-
-
dragonfx
veterán
-
Füge007
senior tag
Rick4 te meg térdelj
Kukoricára vagy csak simán
[ Szerkesztve ]
Füge
-
_seth_
veterán
Mert ajánlott lecserélni! Amennyiben behal egyes mociknak annyi... ilyen pl ami az én autómban is volt és volt szerencsém megtapasztalni mivel jár egy vízpumpa halála... elfolyt a víz, lehet megugrott a vezérlés is, a blokkon át lehet látni, mindkét oldalán kilyukadt, eltört... és nem is egy vagyon a cseréje.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Rick4
félisten
mert a vezérműszíj azon a keréken is keresztülmegy.... és azért csak nem lenne szép, hogy egy 100ezret futott 10K-s vízpumpa miatt ver bele a dugó a szelepekbe...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
I_Am
veterán
válasz dragonfx #8599 üzenetére
Bosch 80.000-ig ad garanciát a vezérműszíjra, ha szakszervíz teszi be.
Én 70-80 között tuti cserélem. Most volt cserélve két hónapja, azóta már a 6-ik ezres ment bele.
40k-ra azért kiváncsi leszek, hogy megáll-e annyiban, főleg, hogy szervizben csináltatod és a munkadíj lesz vagy 20-30k.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
Füge007
senior tag
Igaz ezen szoktak spórolni, kb 20 ezres tétel. Hajtásláncban benne van az is, egyszerűen elkopik a csapágya, gondolj bele 100000 Km alatt mennyit forgott. De ha elszáll igen kellemetlen lehet, nem beszélve újra szét kell bontani az 1/4 motort, ami idő, kellemetlenség, és nem beszélve nem kevés pénz. Gyári előírás szerint sok márkánál a vezérmű cserénél előírt a vízpumpa csere is.
Füge
-
_seth_
veterán
Nekem is barum bravuris van, R14 185/60, egészen jól tapad pedig nem kímélem, esőben is jó ma volt szerencsém kipróbálni Na de majd nyáron lesz az igazi amikor lesz 20 fok és tapadni fog rendesen
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bajuszati
tag
Erről mi a véleményetek?
http://mazda-323.autobazar.eu/card.php?id=373553Nagyjából 500rugó
-
_seth_
veterán
Én azt mondom cserélni kell! Jobb elkerülni azt, hogy elkezd kattogni majd fogja magát elhalkul... minden... motor leáll utána már csak kattan KO, mindez egy 12e forintos vízpumpa miatt
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
I_Am
veterán
Nem vitatom. Nekem azért nem lett most cserélve, mert 35k-val ezelőtt az egész hűtés fel lett újítva, hűtőstül, pumpástul mindenestül. Most az összes szíj persze cserélve lett, ahogy kell vezérművel együtt.
Amugy az én vezérműszíjam 102k-t ment most el, az első meg 138-at. A következő tuti 80-nál lesz. Annál többet nem merek menni vele.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
dragonfx
veterán
-
hobizoli
nagyúr
Azert, mert van amikor a vezszij hajtja azt is. Aztan ha feszito csapagyat csereled akkor a vizpumpat sem art, mert ez a kapcsolat miatt az is ugyanannyit pogott a km-k alatt. Megall a csapagya aztan nem gordul rajta a szij, hanem csuszik, pikk-pakk lezabalja, elszakad, oszt jonapot kivanok.
hobizoli
több drón kell ;P
-
forceberg
veterán
Nem biztos, hogy észrevenni, mert pl. csak erőteljesen szorul. Tehát a vízpumpád még kergeti a vizet, de közben meg eszi a szíjat...
Én 90-nél cseréltettem le, de a bordásszíj külső vízpumpával érintkező felén még le lehetett olvasni a szíj márkáját, típusát, stb. Azaz sztem nem csúszott a vízpumpán.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Rick4
félisten
hallottatok már olyat, hogy egy kipuff vagy szívóoldali sortömítetlenség miatt (fals szívás vagy a kipuffnál kifújás) miatt a lambda szonda nem érzékeli jól a kipufogógázt, és ezért nyomja az ecunak az infót, hogy még benzint? a haver autója (3.3 V6) füstöl mint az állat, és azt mondták neki az okos szerelők, hogy az a bibi...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
figyeld a feliratot a hátsó ablak alatt. no comment
[link][ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Füge007 #8633 üzenetére
vadi új a szonda....egyik reggelre fogta magát, nagyon sokat ad a benzinből, és füstöl.. szerintem is lehetetlen, pont ezért mondom...ráadásul nem is akárkik voltak, hanem a szegedi polgár autoelektro...namost ha én ott dolgoznék, elővettem volna egy könyvet, és megnézem, milyen értékek között kell mozogjon a almbdaszonda, és megmérem analóg multiméterrel.... ők nem tudom mit csináltak, de ezt mondták..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
_seth_
veterán
válasz dragonfx #8622 üzenetére
Khm... 22 éves motorban szerinted milyen chip volt? Max chips lehetett benne kosz formájában de chip... Felment a hőfok, a nem létező chip nem tiltott le semmit sem, a víz elfolyt mind, a motor meg szétment... ennyi volt a történet mindez egy pillanat alatt. (A mostaniban már van computer de lehet még az sem tiltana le hasonló esetben).
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
SaNyEe
aktív tag
Persze ezt ők nem arra értették, hogy fusimusiba megokosítjuk 80-100kból és turbósnak hívjuk majd mert ez kb az a szint. Nézd meg mégegyszer a fotót, hogy az a csövezés milyen meg a "leömlő" is milyen faszán össze van kendácsolva .. Turbót meg vettek occoér egyet az Ódi gyárból v. bontóból aztán csókolom.
Nem nehezebb összeállítani ha optimális méretű a turbó amit kiválaszottak és a csövek átmérője jó. Nomeg ha lehet állítgatni rendesen a wastegate-t-- end of transmission --
-
hobizoli
nagyúr
~250-300kHUF-ert nemtom mijen superchargert kapsz, szerintem semmilyet. Ezt annyibol raktak ossze. Na meg supercharger online-n irtak, akkor nyuilvan nem fognak maguk ellen irni . A valo vilagban viszont a gyartok is megis a turbot preferaljak vmi oknal fogva, es nem a supercharger-t...vajon me'?
Valo igaz, eccerubb lett volna eladni es a penzt hozzarakva cserelni egy 1.6SR-re(?) (1.6 SOHC VTEC), az kapasbol 126LE, de ez SZVSZ mar most siman megy ugy, es a nyomast fel lehet vinni majd 0.5bar-ra is. Egyes cuccok egyebkent egy 5gen ESi-bol vannak benne (injektorok, osztofej, hekkelheto ECU).
A VTI az sokkal tobbe kerul, jo 5-600kHUF diffi lenne arban, es 0.5bar-n az sem lesz ellenfel. Cegnel van nalunk egy ugyanijen piros is, abban 0.8bar a nyomas, napi hasznalatban van, semmi baja, csak megy.
~2-2200rpm-tol mar pozitiv toltest tud, onnantol belepsz es elkezd tolni az ules.
Ahogy elkezd emelkedni a nyomas -0.8-rol felfele mar erezni, hogy mar akkor is maskeppen megy, mint elotte. 0.5bar-n jopofa lesz ez ."Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"
hobizoli
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
A leomlot nem is latod ezen a kepen, csak a kollektort. A turbos otokban nem lenyeg az egyenlo csohossz sem, gyari turbosokban sem egyforma hosszuak az egyes agak a turboig. Anno nemtom lattad-e Totalcar-ban azt a C2POWER 1.8-s Celica turbo-t, ott sem volt ijen fonottkalacs kollektor, a 4 hengert egybol osszehuzak egybe a legrovibebben ahogy lehet, es raszurjak a csigat, ennyi. A 2. 3. hengernel igy rovidebb az ag, mint a 1. es 4.-nek, megis jo. Az Odi 2.2 20V 5 hengernel hogy csinalt a gyar egyforma hosszu agat az 5 hengerre, meg oda, ahol azon a turbo van (jobb elso fenyszoro mogott)? Sehogy. Nekem is csak egy sima osszekotes van egy legazassal -nem is kozepen, hanem a 3. es 4. henger kozotti sikban-, oszt jonapot kivanok. Lehet venni ra egyforma csohosszu fonottkalacsot is ~130k-ert, csak erdemi elonye azon kivul, hogy fudeszep, nincs.
hobizoli
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
dragonfx
veterán
válasz hobizoli #8625 üzenetére
Hát nekem mikor az ékszíj elszakadt akkor is letiltott mert felment a hőfok a pirosba....
Amíg mentem ugye hütött a menetszél....de amint megálltam hát igen elég szépen elindult fölfelé a vízhőfok...
tipikus bmw jelenség...(gázt elveszi magától, mindne műszer led kigyullad 1 másodpercre..mutatók felmennek max.ra ééscsippan egyet és hello márállsz is)Vagy a vízhőfok érzékelő a vízpumpával ilyen kapcsolatban van?.netán benne lenne?..mert ez esetben igen érthető ha nem tiltana..de ha ninc skapcsolatba akkor igen.
Egy vízpumpa mennyit bír?Ja ha már utánanézek a vízpumpa árainak pár adat ami kicsit veszélyes árral bír enyémhez>>generátor 51k, önindító 38k,vízpumpa 13k, termosztát 4k
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
hobizoli
nagyúr
Egy honapja beszelgettunk arrol a Vortech kit-s Integra-rol....az 2M-ba fajt az embernek. OK, szep polirozott csovek vannak benne.....annyiert mar legyen is.
Superchargers are substantially easier to install than a turbos because they have far fewer components and simpler devices. Turbos are complex and require manifold and exhaust modifications, intercoolers, extra oil lines, etc. - most of which is not needed with most superchargers. A novice home mechanic can easily install most supercharger systems, while a turbo installation should be left to a turbo expert.
Ez hujeseg. Intercooler meg olajzas kell a supercharger-nek is. Egyreszt abban a kitben is volt intercooler, masreszt olajzashoz csovek is. Biztos azert, mert nem kell. Raadasul 4-5k km-kent olajat kell cserelni a gyarto szeint. A szivosornak, hengerfejnek, kipufogonak meg edesmind1, hogy mi fujja azt a ~0.5bar levegot. Turbo-hoz expert, hagyjal mar....mihez? Kollektort felcsavarozni, arra a turbot, ra a olajzast a hutest meg a levegocsoveket? A superchargernel meg a szijmeghajtast a fotengelyrol egy kezdo is fel tudja tenni, aztan visszallitani a vezerlest meg stb...LOOOOOOOOL
hobizoli
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dragonfx #8646 üzenetére
Ez veszelyes? Ezt figyeld: generator 286k (66A, klima-), generator 323k (90A, klima+), legtomegmero 212k, mind vadi uj ar Fiat-nal (Bosch mindegyik, de onnan sem olcsobb). Igaz ezeket amugy nem veszi senki ujan, generatort felujitattjak oszt kesz. Legtomegmerobol meg van masba valo ami ugyanugy muxik ~1/8-d aron is. Es az a vicc, hogy Bosch az is.
hobizoli
több drón kell ;P
-
Füge007
senior tag
Amíg a szonda a 300 fokot el nem éri nem működik, vagyis addig a kocsit előrekalibrált értékek vezérlik. Hogy addig is valami értéket kapjon a befecskendzési rendszer. Tehát a szonda működésképtelensége, illetve a jeladó vezeték szakadás esetén is megy a verda, de az túldúsított keverék, ami magyarázatot adhat a füstölésre. Megjegyzem a modern szondák fűtűszállal vannak ellátva, hogy minnél hamarabb üzemi hőmérsékletet érjenek el.
Füge
-
dragonfx
veterán
válasz hobizoli #8648 üzenetére
igen a légtömegmérő az nekem is 242k..csak boschból van ......de ez már jáckciós mert 310k volt..üzemanyagsivattyú 51k....főfékhenger 112k ..
Jól van akkor nem is drága a bmw, de szerintme ezek nem olcsóak.a vízpumpás kérdésre tudsz válaszolni?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestbuy játékok
- Háztartási gépek
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen