- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
ph Leteszteltük az OLED evo paneles, 4K felbontású, mélynyomókkal is felszerelt, 65 hüvelykes televíziót.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
addikt
válasz lugosi #102800 üzenetére
Nem volt semmi sértő, de amúgy értetlenkedésben te is ott alakítasz nem csak én.
A porté tekintetében én soha nem mondtam, hogy szeretem a nagy mélységélességet. Én ahogy írtam is, szeretem, ha van elmosása (hű, ez de hülyén hangzik, így leírva ) a háttérnek. Bár igaz, hogy láttam olyat, ahol a háttér annyira jelentős volt a képen (tartalmi szempontból), hogy annak túlzott elmosása már kontraproduktív volt/lett volna. Ide tartoznak a turista képek, de sok más kategória is pl: marketing, egyes divatfotók, stb.
Nem szándékoztam infantilis irányba elmenni, a feszültséget szerettem volna kicsit oldani, és feldobni a posztot, de nem szántam sértőnek. Ami igazából szerintem a lényeg lenne, azt leszámítva, hogy mindenki azt és úgy (és persze azzal) fotóz, amivel szeretne, az az, hogy nem ebben a rendszerben fogjuk megtalálni a tipikus portréágyúkat, ezt szerintem kár lenne tagadni. Az, hogy sokan használjuk, sok mindenre (többek között portézásra), attól még nem lesz feltétlenül rá ideális. Sok előnye van ennek a rendszernek(is), de szerintem kár túlidealizálni. Én elsősorban természetfotózásra használom, ott pedig az nem annyira jönnek ki a hátrányai, viszont hasznát veszem az előnyeinek, de továbbra is azt mondom, hogy itt 2.8-al portrézni SZERINTEM, nem ideális, én magam csak kényszerből tennék így. Ez egy magánvélemény, és erősen szubjektív elemekből táplálkozik. Neked van egy másik véleményed, ami szintén hasonló elemekből építkezik, de más konklúzióval. Nincs ezzel semmi baj. A változatosság gyönyörködtet. Jó ha tudunk róla beszélni, és még kritikát is megfogalmazunk (nem csak a rendszerrel, de néha egymással szemben is). A fenti (utolsó) hozzászólásod is ilyen volt, és sajnálom, ha akaratomon kívül többet trollkodtam a kelleténél.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
gyapo11
őstag
Ízlésről nincs értelme vitatkozni, hogy másoknak mi a véleménye, az meg akkor érdekes, ha pénzért készülnek fotók, akkor a megrendelő mondja meg mit szeretne.
Ez a bajom a divattal is, hogy bár nem pénzért készül, mégis van egy kényszer, hogy olyannak kell lennie a képeknek amit a divat diktál. A csoporthoz tartozás ősi ösztöne.
Portrénál a háttér nem cél, tehát jó ha homályos, itt inkább az volt a vita tárgya, hogy a modellből minden éles legyen vagy elég ha csak egy részlet. Ha a szememmel nézem a modellt, akkor mindent élesnek látok rajta, ellenben a hátteret csak akkor ha oda fókuszálok. Ugyanezt kell mutatnia a fotónak is azzal a különbséggel, hogy nem tudom a hátteret élesnek látni, bár mobiltelón már láttam ilyen utólag állítható fókuszpontot, és fényképezőgép is van ilyen. Ez is egy hátránya a szokásos fotónak a lehetőségekhez képest (HDR, 3d, változtatható fókuszpont, focus stacking, panoráma).
A szem elég rossz obi, viszont az agy meg elég jó AI. Ezt kell egy buta géppel utánozni, amit fizikai korlátok szorongatnak, ezért szép szakma a fotós. Azzal meg nem kell törődni hogy milliárdnyi ember kattintgat a telójával és gőze nincs a fizikáról.menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #102801 üzenetére
Értem, ez így teljesen korrekt vélemény, sokmindenben egyet is értek veled.
Végső soron, amit írtam korábban, hogy FF 4-5.6, az m43-on mélységélesség szempontjából akkor 2-2.8, nem? Tkp én az 1.7-es is rekeszelem 2-re vagy 2.8-ra (20-asról van szó), mondjuk az az obi 1.7-en is használható (portréra is).
APS-C-n jártam úgy mostanában, hogy erőltetni próbáltam az 1.4-2 közötti tartományt és nem jött be (mélységélesség szempontjából). Hozzá tartozik a képhez, hogy az adott váz (szerintem) nem erős ami az AF-et illeti. És a szűkebb rekesz egy kicsit jól jött, míg kitapasztaltam az AF beállításokat.
Az elképzeléseim szerint a közeljövőben lesz nálam egy FF váz ideiglenesen, és azzal kipróbálom majd a régi manuális objektíveimet (nikon). Igaz azok között mind F/2, annál fényerősebb optikám nem volt, meg hát a filmes manuális korszakban készült obik voltak, így szerintem nem fognak hasítani egy FF vázon, de egy próbát megér majd. Majd ott megnézek pár portrét hogy mennyire jók az emlékeim a 4-5.6-ról és akkor megírom.
-
no1r
őstag
én például szeretek még f2.8-on tele tartományban portrézni. de én az egész m43 rendszert egy kisfilmes formátumnak tekintem, és videós háttérből jövök ahol a 16mm stílusa nagyon bejött, szóval nem is próbálom elérni ugyanazt mint amit fullframe-n lehetne.
ettől függetlenül néha megkívánja a nagyobb elmosást a téma, arra van két PRO f1.2 az bőven jó.a gúny a győztesek kiváltsága - https://www.instagram.com/nimrodnyul/
-
gyapo11
őstag
válasz lugosi #102803 üzenetére
filmes manuális korszakban készült obik voltak, így szerintem nem fognak hasítani egy FF vázon
Olyat olvastam, hogy a filmes obik azért nem annyira jók digi vázra, mert vannak ferdén érkező fénysugarak, amik filmen nem okoztak gondot, de szenzoron igen. Nem tudom, a FF filmen is volt egy vastagsága a fényérzékeny rétegnek, a színesnél meg pláne a 3 rétegnek, a szenzornak meg pont nincs vagy csak mikron nagyságrendű. Szóval nem tudom igaz-e. Csak pár tesztképet csináltam Heliosszal, Chinonnal, nem volt tüzetes vizsgálat, így szemre minden OK Sony A7-tel és Pana GX7-tel is OK.
Láttam 500-as tükrössel készült képet Canon R6-tal, na ott voltak fánkok a háttérben rendesen, de az a tükör rendszer miatt van.menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz gyapo11 #102805 üzenetére
Ilyesmiket olvastam én is. De túlzottan nem nem kedvetlenít el, részint azért mert ezek az obik már megvannak (egy ideje ), és néha fotózok filmre, szóval használom őket, kellenek. De most nem hiszem, hogy vennék már AI-S obit. Amíg nálam lesz a váz majd próbálgatom őket, régen amíg még megvolt a D70-em addig használtam őket, igaz 6 mp, de tetszett a teljesítményük. Sokáig használtam őket konverterrel 4/3 vázon (Olympus E-330), a 35/2 és a 85/2 volt amit nagyon szerettem, de ezek valahogy eleve nagyon jól sikerült objektívek az árukhoz képest.
Valami visszaverődés, bevonat kérdés van, amit fel szoktak vetni, de összességében attól még jó lesz a kép, ha jó lesz a kép. -
aginor
addikt
válasz lugosi #102803 üzenetére
"F 4-5.6, az m43-on mélységélesség szempontjából akkor 2-2.8, nem? " - de annyi. Az már más kérdés, hogy ez kinek sok, kinek kevés.
Nem tudom, én m43-on nem találtam kevésnek az 1.4-et, különösen a háttér tekintetében. APSC-n volt 35mm 1.8-am és az sem volt ilyen szempontból "vékony". Viszont én divatmajom vagyok és szeretem a szépen mosott (és lehetőleg izgalmas) hátteret.
"Az elképzeléseim szerint a közeljövőben lesz nálam egy FF váz ideiglenesen, és azzal kipróbálom majd a régi manuális objektíveimet" - ezt mondjuk jól teszed. A Sonyt szokták ajánlani ilyenekre, de lényegében szerintem bármi megfelehet, amire adaptálni tudod, és tudsz vele normálisan élességet állítani. Amúgy ha a lencse jó, amit feltekersz, akkor hasítani fog, de analóg képi világgal és leképzéssel. Ha érdekel a téme, akkor javaslom Hispan-t, ő szokott brutál képeket lőni nálam idősebb lencsékkel.
no1r: "én például szeretek még f2.8-on tele tartományban portrézni." - próbáltam én is, de azért egy egész alakos portét vicces 150mm-en meglőni ezzel a rendszerrel. Nem árt ha van nálad hozzá egy walkie-talkie.
Filmes háttérrel mondjuk lehet, hogy teljesen más a szemlélet és az ízlés is, bár mostanában ott is dívlik a mosoda.Más: miért van az, hogy nem tudom bekapcsolni M1-mk2-őn a Hi-res módot? Off állapotban van, és nem lehet bekapcsolni. Mit felejtek el?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Ma próbálgattam a nagyfelbontású módot G9-en és az alábbi érdekes jelenségre figyeltem fel:
barna háló normál mód:
barna háló nagyfelbontású mód:
Konkrétan egy részéről eltűnteti a festéket. Ez is átlát az anyagon, mint annak idején a Oneplus 8 Pro? Egyébként tényleg olyan, mintha lefolyt volna a festék, mert az anyag textúrája meg tök részletesen megmaradt.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz MrChris #102812 üzenetére
Nézd meg majd gépen, látni fogod a különbséget Hogy érted, hogy váz jpeg-et erőltetek? Ezek jpeg-ek. 80MP raw nálam kb ugyanolyan, mint a jpeg sajnos. Nincs olyan különbség a két fájlformátum között, mint normál (20MP) módban. Nem is értem miért, elfogadtam.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz MrChris #102816 üzenetére
Amióta kijött vakarózok, csoda, hogy csak most vettem Eddig mondjuk elég drága volt, most találtam egy emészthető áru szettet 12-60-nal (sajnos nem a Leica). Felemás érzéseim vannak, mert a Pana kispórolt egy csomó dolgot belőle, amik a GH5-ben megvoltak (pl. Fotóstíluson belül színárnyalat aminek a hiánya nagy érvágás). De nincs mit ezen csodálkozni, így is párját ritkítja a hibrid vázak között (remek fotós és videós feature-ök, markolat LCD - amit sosem használok, de menő -, dupla SD foglalat, mic/fülhallgató csatlakozók, IBIS, 4k 60fps, 10bit 4k, időjárás álló, 4/6k fotó, videó mód, stb.). Kivételesen erős darab ez.
A méter ehhez a szenzormérethez nagyon elmebeteg
Amin felkaptam a fejem (és itt találkoztam vele először), hogy videó közben lehet állítani a WB-t. Ilyet még kb. sehol nem láttam. Kérdés, hogy van/lesz-e gyakorlati haszna. Ha van WB lock, akkor talán nincs is olyan nagy jelentősége a dolognak. Felvétel közben egyébként is csak legvégső esetben nyúlnék WB-hoz.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
no1r
őstag
válasz aginor #102808 üzenetére
ja, hát az biztos, hogy más szemlélet / ízlés, bár szeretem a háttérmosást, de csak érzéssel, nem fullba tolva. de gondolom ezért is lett ideális nekem az m43 rendszer.
egész alakos portrét nem is igazán lövök, legalábbis olyan szintű háttérmosással, bár gondolkoztam rajta hogy ki kellene próbálni. ahhoz már szerintem kellene a 75mm 1.8, de a 45mm f1.2-el is tehetek egy próbát.más: csak nem bírtam magammal és végül vettem egy OM-1et. eddig sokkal jobban tetszik, mint amikor először nálam volt próbán egy éve. szerintem sokat javítottak a fókuszon. persze nem egy sony szint, de szépen pörgeti a C-AF. a színek meg még mindig az egyik legjobb.
ami nagyon tetszik, hogy külön van a fotó és video mód beállításai tárolva a memóriában, illetve videónál felvétel közben is be lehet kapcsolni a DTC-t amit eddig nem lehetett. persze ezek annak aki inkább csak fotózik nem fontos.a gúny a győztesek kiváltsága - https://www.instagram.com/nimrodnyul/
-
MrChris
nagyúr
WB lockot még nem találtam, valszeg nincs, pedig az AE lockba opciózhatnák. A joystickre is ki lehet rakni előre beállított WB-ket.
Ezen kívül a kézi hires jöhetne. Státusz LCD-re én is alig pillantok, kevesebb infót raknék rá minél nagyobb és kontrasztosabb karakterekkel. -
pilisi
csendes újonc
hello,lehet,hogy már volt róla szó itt valahol de inkább megkérdezném,hogy a g90-nél változik e valami attól,hogy melyik zártípust van beállítva?zömmel hobbi vadfotózok,és bekapcsolom a csendes módot,ekkor nyilván valami elektromos zárat használ,de néha erdőben,rövidebb záridőknél jobb lenne más,vagy mindegy,nem tudom van e jelentősége?
-
MrChris
nagyúr
válasz pilisi #102820 üzenetére
Lehet, hogy van záridőkorlát (1sec?) és max ISO korlát (1600?), nekem nincs G90-em. GX80 elektronikus zárral zajosabb képet csinált. Ezt kitesztelheted ha lősz 1 másodperces képet alap érzékenységen és pl. iso 1600-on, mechanikus és elektronikus zárral, mindenféle szűrőt kikapcsolva, legjobb raw-ban és a képpárokat összeveted pl. a Lr-ban.
Elektronikus zárral rolling shutter hatást láthatsz ami gyors mozgásnál néha észrevehető, valamint egyes műfényeknél csíkos képet okozhat. Felhasználás függő ez kinek jelent problémát. Ha a vad nem mozog szerintem az e-zár előnyös. -
stewe2
aktív tag
Üdv!
Kipróbálnám az M4/3-ot egy G5 személyében (DSLR mellett). Manual obiknál hogyan kezeli a rekeszt a váz? Vagy ha nem kezeli, honnan tudja mekkora a rekesz (az expo számolásához)? Vmi fényertőset vennék a kitobi mellé (14-42). Mekkora munka a kézi fókusz? Ahogy olvasom itt 1.4-1.7 rekesznél elég szűk a DOF. APS-C 2.8 rendszerrel fotózok.
Köszi steweNincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
gyapo11
őstag
válasz stewe2 #102822 üzenetére
Manual obinál nem tud semmit, még a gyújtótávot is megkérdezi a stabilizáláshoz. Manual módban kell beállítani a blendét a vázon és az obin is. Ha szűkebb blendével fotózol, akkor az élesség állításhoz érdemes kinyitni a blendét, exponálás előtt meg visszaállítani. Én nem tudok evf-en vagy hátsó lcd-n élességet állítani, csak optikai keresős dslr-en, ha az élkiemelésre hagyatkozok, akkor tkp. nem én állítom, csak én vagyok a fókuszmotor. Nekem kizárólag tárgyfotóra, tájképre jó a manual obi, ahol semmi nem mozog. Esetleg mint régen, semmi autófókusz, semmi keresőben kukkolás, hanem az obi méter skáláján besaccolni, 8-as blende és mehet akár a lagzi fotózás is, és sok éles kép volt így is.
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
stewe2
aktív tag
válasz gyapo11 #102823 üzenetére
Köszi a gyors választ Ez első olvasatra is rengeteg infó, de ha gondolkodom is rajta, akkor még több Jelentkezem, ha megérkezik a gép. Tulképp elvagyok a DSLR-rel, csak a családi kirándulásokon már messziről ordít, hogy nem velük fogok foglalkozni Valahogy szembe jött ez a Pana G5, kiv. leszek rá. A fényerős fixxel portrézni szeretnék, mert a Nikonra bitang drága a 85 f1.4
Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
stewe2
aktív tag
válasz Throme #102825 üzenetére
Akár egy 50 (1,5x=75) 1.8 is jó lehetne, és az már aprópénz. De pl. az 5300-as vázra valami "nagyvas" passzolna. M4/3--ra meg itt vannak ezek: Link Link
Besz@rás, tisztára az analóg időket hozza vissza. Bár lehet, hogy a Zenitet is inkább AF használtam volna, ha lett volna... Persze ez csak az én véleményemNincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
Throme
veterán
válasz stewe2 #102826 üzenetére
Mondjuk egy 5xxx vázon fényerős fix használata tartogathat problémákat. Gondolok itt a fókuszra.
Egy milc-el (akár Z50, akár MFT) jobba jársz (szvsz).
Nekem még azért is bejövős az MFT, mert a fix objektív is stabilizált (ha akarom), függetlenül attól, hogy fixhez kevésbé kell. -
gyapo11
őstag
válasz Throme #102827 üzenetére
Két probléma lehet a fókuszálással, az evfnél az hogy egyrészt nincs semmi segédlet, ékpár vagy mikroprizma, másrészt ha túl kicsi a látószög, és egy hosszú alagút végén látunk egy kis képet, na ott ember legyen a talpán aki élességet állít, optikai keresőnél ugyanez a látószög az újabb gépekre lehet inkább jellemző, mert minek lássa jól a képet, úgyis az autofókusz állít élesre, csak a kompozíciót kell látni, arra meg jó az alagút is, további nehezítő tényező ha pentaprizma helyett pentatükör van, mert a prizma felületein teljes visszaverődés van, a tükrök meg sose érik el a 100 %-ot és a veszteség 5-szörösén keresztül látjuk a képet.
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
Throme
veterán
válasz gyapo11 #102828 üzenetére
back/front fókuszra gondoltam, de jah ez is lehet.
Én alapból nem használok manual obikat.
Turistafotó kategóriában nincs idő molyolni, nem kényelmes, nincs kedvem kukázni csomó képet mikor a sz.gépen elkezdem az utómunkát és a monitoron már jól látható az esetleges fókuszhiba, már nem vagyok - magamhoz képest sem - sas szemű.
Szóval nekem kell az AF -
Lassú Víz
őstag
válasz gyapo11 #102828 üzenetére
Egy jó EVF megváltás az 5300-as pici, sötét OVF-éhez képest. 14x-es belenagyítás a kép tetszőleges részébe, még átkomponálni sem kell. Pontosabban teszed az íriszre a fókuszt, mint az AF sok esetben. Vagy nem tudod használni a géped, vagy nem tudom miért húztad le az EVF-et.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz gyapo11 #102828 üzenetére
???
"hosszú alagút végén látunk egy kis képet"
G9-en az EVF kereső bitang nagy, annyira, ha valakinek nem jó a perifériális látása külön gomb van a csökkentésére. Már a régi Pana G6 is nagyon jó, méretes keresővel volt ellátva."nincs semmi segédlet"
Tetszőleges mértékben akár többféle tárcsával lehet belenagyítani. Kép a képben is lehetséges, vagy félig lenyomott expógombra nagyítás. Ezen kívül van focus peaking, vagyis élkiemelés, változtatható mértékben és színben. Fujinál aszem még szimulált törőék is van.Ezen felül pedig (gépe, kora válogatja) nagyon jó minőségű az EVF keresőképe, nagy a felbontása is.
stewe2: a G5 milces mértékben már nem egy mai darab, 11 éves, szenzor, szolgáltatások szintjén is régies, nincs benne szenzorstabi és valszeg manuálozásra se egy jó választás. M4/3-on kétszeres a crop faktor! A legtöbb 50/1.4-1.8 filmes objektívet 1-2-t rekeszelni kell/érdemes, mert nyitva lágy a képük.
[ Szerkesztve ]
-
gyapo11
őstag
válasz forceberg #102829 üzenetére
Nem mondom hogy nem jó, nekem azért nem, mert nem az élességet látom, hanem az élkiemelés színezését, vagyis a gép állít élesre. Túl nagynak érzem azt a tartományt ahol színezi az élesre állítanikívánt részletet, ebben a tartományban nem tudom megállapítani hogy hol éles.
Nagyítást állvánnyal lehet használni mert annyira mozog kézből, hogy amiatt sem tudom élesre állítani.menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
gyapo11
őstag
válasz MrChris #102832 üzenetére
GX7-em van, de van ennél kisebb nagyítású evf-es gépem is.
A segédletnél nem a nagyításra gondoltam, hanem az élesség szemmel történő megállapítására, ami régen a filmes autofókusz nélküli gépekben tökéletes volt.
Az élkiemelés autofókusz, nem én látom az élességet, hanem a gép. Fujit nem ismerem.
A nagy felbontás nem árt, mert próbáltam 1 Mpixel körül órás lupéval hátsó kijelzőn (Samsung), kiválóan láttam a pixeleket, de az élességet nem.menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
MrChris
nagyúr
válasz gyapo11 #102833 üzenetére
Nekem elég jó a szemem, de mindig szenvedtem az E1 és E510-el manuális fókuszálásnál (jó kicsi OVF, főképp egy Oly OM2-höz képest), van egy kis élesség tartomány amit már nem tudtam megállapítani, hogy mely részén van a fókusz ott tekergettem ide-oda mint egy CAF aztán csak végiglőttem hátha... Mondhatni megváltás volt a G6 hatalmas képű EVF-e ilyen téren is.
"Nagyítást állvánnyal lehet használni" Ezt oldotta meg a 2016-óta már minden m4/3 vázban alap szenzorstabi.
"élkiemelés autofókusz, nem én látom az élességet, hanem a gép" Elvileg ez a feladata, tény, hogy Panasonicnál nem tökéletes. Belenagyításnál az élesség/életlenséget szoktam figyelni a peaking erre szokott még ráerősíteni, azt tudom mondani hogy én így látom az életlenedést-élesedést. Elismerem, hogy előfordul az éltelen kép.
GX7 lehet ennyit tud, (10 éves) régebbiek még gyengébbek ez kétségtelen, de kár lenne ebből ilyen sommásan degradálni, eltelt jó pár év és nagyot fejlődött az EVF, de nyilván nem az alapgépekbe kerül a legjobb és a rájuk biggyesztett optika is némelyiknél nagyon gáz (pl. GX80).
A régi filmes manuálfókuszos képek a maguk papíros 10x15-ös méretében akár mind élesnek is tűnnek a régi albumban. Ha elkezded a negákat nagy felbontáson szkennelni akkor derül ki hogy ez koránt sem így van. Ennél összehasonlíthatatlanul pontosabban és gyorsabban tekerem oda a fókuszt a G9-el. -
Throme
veterán
válasz Lassú Víz #102831 üzenetére
Többségével egyetértek, de a szűknek nevezett OVF-et nem tartom olyan tragédiának, aminek sokan mondják.
Ezek a kis, belépőnek is nevezett vázak nem a manual-ozásra lettek szerintem kitalálva.
AF-es obikkal használva a kereső pont elég bőven arra, hogy komponáljanak a felhasználók. -
gyapo11
őstag
válasz MrChris #102835 üzenetére
Nincs a GX7-nél újabb MFT vázam, azokról nem tudok mondani semmit, lehet hogy szuperek manual obikkal. Ha valakinek hozzám hasonlóan régebbi váza van, nem az élkiemelést akarja használni hanem a képet, akkor viszont tudjon róla, hogy nem fenékig tejföl. Filmes gépeken nőttem föl, leginkább mikroprizmán állítottam élesre, a mattüvegen már ott sem volt egyszerű, és az evf kb. annak felel meg.
Ráadásul a GX7-en több más hasonló kategóriás géphez hasonlítva jól működik az AF, meg kell gondolni. Nyilván olcsóbb a manual, ha fényerősebb akkor jobban mossa a hátteret, de az életlen kép az kuka, akkor kidobott pénz a manual obi. Persze ha sötétben akar exponálni és nem akar bevilágítani és kell a nagy fényerő de nem akarja a fényerős AF-es obikat kifizetni, akkor a manual obival állványra kell tenni és pilinckázni, vagy megtanulni kezelni az élkiemelést. Én is vettem konverter(eke)t, lőttem párat manual obikkal, és szépen eltettem a konvertert, majd ha tényleg kell akkor előveszem.[ Szerkesztve ]
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
HollyBoni
veterán
válasz stewe2 #102822 üzenetére
Én sokat nyomultam manuállal régen GH1-en (legalább 10 éves gép), meg most GX9-en is kezdek megint.
Én akkor ajánlom a manuálozást, ha ez valamilyen szinten tetszik. Én speciel szeretem a régi (vagy régies), full fém obikat tekergetni, totál más feeling. Ha viszont azért akarsz manuált mert nem akarsz sokat költeni és teljesen ki akarsz váltani egy AF-es fényerős obit, akkor nem biztos hogy ajánlanám.
Ha rááll a kezed, akkor egész jó lehet egy manuális obi, de teljesen más mint az AF. Jóval lasabb, de nagyon függ attól hogy mit fotózol.
A GH1-en nem volt peaking, sem szenzor stabi, csak belenagyítás, illetve egy elég nagy, viszont kis felbontású EVF. Ha jól tudom a G5 is hasonló. Ezzel a géppel is elég jól elvoltam, de a GX9 teljesen más tészta (még úgy is, hogy az EVF sokkal kisebb). A szenzor stabi óriásit dob a dolgon, a peaking-et nagyon szeretem, illetve itt van "kép a képben" nagyítás, szóval nem az egész képet nagyítja fel, amit szintén jobban szeretek. Az biztos, hogy egy sötét, kicsi, prizma nélküli OVF-hez képest a G5 is ég és föld manuálozni.
Az expo számításhoz nem kell tudnia a rekeszértéket a gépnek. Általában nyitva fókuszálsz, aztán rekeszelsz.
Illetve még számold bele hogy M43-on 2x a szorzó. Ha régi obikat nézel akkor 50mm-ből van iszonyat sok, az alatt már sötétebbek és/vagy drágábbak általában az obik. Kínai manuál obikból van sok 20-35mm körüli, de egy jó nagylátó ott sem két fillér. Pl. a linkelt Kamlan, 7artisans, TTartisan, Meike és hasonlók kb. olyasmik mint egy vintage obi képminőségben. Nyitva eléggé életlenek, CA, becsillanás stb.
M43-ra van pár megfizethető, de szuper képminőségű natív AF-es obi, mint pl. az Oly 45mm 1.8 vagy Pana 20mm 1.7. Ezek már nyitva is nagyon jól használhatóak, illetve kicsik és könnyűek.[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
-
gyapo11
őstag
-
stewe2
aktív tag
válasz HollyBoni #102838 üzenetére
Köszönöm a Kollégának az értékes hozzászólásokat Ma megjött a gép, patika állapotban van. A 14-42 régi kitobit kaptam hozzá, bekapcsolásig jutottam el. Sony HX200V, és Finepix S9800 van itthon játszós gépeknek, hát ez a kis G5 igazi műszer azok mellett. EVF kiváló, a D5300 tényleg kicsi ehhez képest. Most a D3300+Tamron 17-50 2,8 van itthon, csinálok egy összelövést, az eredmény függvényében állok neki az obivásárlásnak. Ja, régi 50 1,4-1,8 van bőven, az adapterezés is aprópénz. Meglátjuk.
Üdv stewe[ Szerkesztve ]
Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
gyapo11
őstag
válasz Studi #102847 üzenetére
Nem ismerem a G5-öt, de rákeresve látom, hogy nincs benne szenzor stabilizátor, ezért nem is kell kérdeznie. Viszont ha egy vázban van, akkor nem tudná a fizikai elmozdulás mértékéből megmondani hogy mennyit kell mozdítani a szenzoron ellentétes irányban. Egy nagylátószögű obival kicsit, egy telével meg sokat.
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
HollyBoni
veterán
Ha már szenzor stabi. Más is észrevette hogy nagyon furán működik videóban a stabi Laowa 7.5-tel, esetleg másik nagylátóval? Ha csak simán sétálok, teljesen "hullámzik" a kép (GX9).
Ha ez nem normális majd töltök fel videót.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Milyen SSD-t vegyek?
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- Büszke apukák és anyukák topikja
- DIGI kábel TV
- Milyen egeret válasszak?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Renault, Dacia topik
- NBA és kosárlabda topic
- World of Warships
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs