- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hzx0
aktív tag
válasz ricsmoka #12006 üzenetére
Fűtés box 2 oldalán van 1/1 szervó motor az állitja a terelő lapokat hideg, meleg irányba. Lehet elkalibrálodott a végállás. Ha le veszed az utas oldali müszerfal alsó boritást járó motornál meg tudod nézni hogy kimegy e mind a 2 irányba végig. Diagnosztika ki irja ha szorulnak vagy nem müködnek megfelelöen. Vagy esetleg egy ilyen kalibrálás is segithet. https://youtu.be/H7lVYscW5nE
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz ricsmoka #12053 üzenetére
Nézd, ha nincs keringető motorod, jó a termosztát, akkor csak a hőcserélő lehet a ludas. Pontosabban az, hogy el van dugulva. Lehetnének még a belső terelőlapok is, de azt mondtad, azok is rendben vannak.
Közben én is megtapasztaltam, hogy egy Mercin bármi elromolhat. E havi adag:
- gázpedál
- fűtés keringető motor
- légtömegmérő
- 4 lambda szondaEzen felül olajat cseréltem a váltóban.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #12053 üzenetére
a beallitas ugy van, hogy ahhoz, hogy ne kapcsoljon ki a fütes/legkondi magatol: a hömersekletet beallitani, + a ventillatort (Amin a szamozas 1-töl 6-ig van) 0-rol is el kell tekerni. Aztan "auto" gombot közepen megnyomni. Igy a beallitott hömersekletet a beallitott ventillator befujassal (1-6 fokozatig) fogja elerni. Ha a ventillator tekeröje 0-n all es az "Auto" gombot nyomtad le fog allni a befujas/fütes nehany perc/masodperc utan! Es hideg lesz -a normalis szabalyozashoz az kell, hogy ne kapcsoljon le magatol a fütes.
[ Szerkesztve ]
-
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #12062 üzenetére
most hidegben
-20 C -fokra es +
-2-2,5 re allitva a ventillatort hasznalom -magasabb fordulatnal fejfajas lenne az eredmeny
-"Auto" benyomva.
Egyebkent az ablakfütes elöl szinten lekapcsol nehany perc/masodperc utan, kiveve, ha a ventillator nem nullan all. Ezt fontos tudni.
A ventillator nyaron is 2-re van allitva (es 22 C-ra), különben elfogyna a tiszta levegö a kocsiban.[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #12066 üzenetére
Igen. Az Auto gomb kapcsolja be az automatikus hömerseklet szabalyozast. A cel akkor kb.az a hömerseklet, ami a masik ket gombbal be van allitva. De a ventillator nem lehet nullan (!) különben a szabalyozas kikapcsol = az Auto-gomb elalszik nehany perc utan = a klima kikapcsol.
Varosban dugoban indulas-megallas extrem: melegen benzines 8,5l-t fogyaszt (w203/C 200)
[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #12084 üzenetére
"auto" tehat klima beallitasnal elöször kb. 20 masodpercig mindig hüt, azutan füt. Akkoris, ha belül hideg van. A klima technikailag igy müködik. Ez ellen nincs mit tenni.
Ha 20 km-nel többet mesz es rögtön meleg kell belül, pedig a motor meg hideg, akkor az "elsö ablak jegtelenitest" /az elsö gomb a sorban hasznalhatod nyugodtan kb. az elsö 4-5 percben -feltetel, hogy a ventillator tekeröje NEM NULLAN all. Ez a megodas rövidebb tavonokon hamar lemeriti az akut de rögtön erezhetö meleget okoz. De kapcsold ki 4-5 perc utan- illetve ha az akku alultöltöttseg a konzolon korabban jelezve lesz. Megegyszer: kb. 2 perc utan magatol lekapcsolna ha a venti nullan van. Illetve nehany masodperc utan a következö körökben, ha ujra benyomnad -pedig az ablak belül meg jeges/paras lehet! Ezt elkerülendö ventillatorgombot a nulla allasrol el kell tekerni! -akkor bekapcsolva marad, amig kikapcsoljak illetve az akku alultöltöttsegi vedelem kikapcsolja
Ha nem rögtön kell a meleg de viszonylag gyorsan:
-ACoff -ot kell benyomni
-Kb. 4-5 perc vezetes utan a ventillatort feltekerni. Ekkor bejön a motorterböl a meleg. Ez a klima nelkül regi/oldi autok fütesi modszere, hamar dög meleg lesz hanyasig, minden szabalyzas nelkül.Es vegül, amikor mar kb. megfelelö hömerseklet van belül kb.10 perc vezetes utan:
-Auto gombot benyomni
-Ventillatort 2-re 2,5-re kell allitani (igyvan, különben az auto-szabalyzas magatol kikapcsolna)
es vezetni - ennyi.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #13365 üzenetére
Szia, ugyan mar 2013 ota w203-mam van szinten ugyan benzines, es elötte egy Opel volt, annal megtörtent, hogy rossz olajat töltöttem bele: 10W-40 helyett, ami Opelnel az uj allapottol kezdve elö volt irva, 5W-40-dizelolajat. Egy benzines motornal!
Menet közben kinyomta az olajat az olajsapkanal, es füstölt mar mire megalltam, kinyitottam es lathato volt, hogyha nem alltam volna meg, fellangolt volna, mert egyreszt mar füstölt, masreszt rajtavolt a katalizator elött a kipuffogocsövön is. Az olajsapka ugyan ugy volt megtervezve, hogy 10W- viszkozitasnal zar/tömit rendesen, de benzines olajokhoz nem dizelhez.Ugyanez hasonlo viszkozitasprobelmakör w203-mon:
-Uj allapothoz a gepkönyv elsö valasztasnak a 0W-40 illetve 5W-40 viszkozitast ajanlja. Namost ha visszaolvasol mar irtam, hogy 200.000 km felett futott autorol van szo...
Kb 170.000 km ota nem töltök bele mar 5W-40-et sem, mert a lancvezerlö magneseknel kijön belöle az olaj es felkuszik a kabeleken illetve nyomot hagy a motor elejen. Tenyleg kinyomja, na. (Az olajsapkanal minden ok, mivel 0W- olajra van a zarasa tervezve es benzines olajat kap) Szoval 170000 ota 10W-30 olajjal megyek (10W-40 is jo) es igy elöl nincs kinyomva belöle az olaj. Termeszetesen mindig ACEA-A3 olaj benzinmotorokhoz mert azok megengedettek.Lehet, hogy veletlenül benzines olajjal lett feltöltve? Lehet, hogy 0W illetve 5W olajat kapott?
Akkor adjal neki 10W-30, 10W-40 -es dizelolajat es lehet, hogy szaraz marad kivül is.[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #13616 üzenetére
Megfigyeltem, ha bekapcsolom a ventillatort a legkisebb fokozatra, vagy az az felettire 1-el akkor mindig rendesen füt, ha a tekeröje 0-van az van nalam is mar 6 eve amit irsz; - hogy az egyik start utan füt mint a barom, a masik utan nyaron pl. hüt mint az örült. De akkor, ha a tekeröt nem 0-ra teszem rendesen megy; -ki kene cserelni a kondi/venti vezerlöjet a müszerfalon, de mivel ugysem 0-ra tekerve hasznalom mar mindegy. Nalam valami elektormos hiba lehet valahol.
[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #13628 üzenetére
Megvan mire gondolsz -van a w203-ban a kormany alatt egy vagy kettö is befuvo /kondi szellözö racs. A terded alatt vannak es a labra fuj. Onnan jöhet a hideg es a hidegerzet. Orvosilni ugy lehet, hogy egy erös es lehetöleg fekete szinü mert az nem latszik ragasztoszalaggal leragasztod mindkettöt
[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz ricsmoka #13643 üzenetére
Nalam is ilyen. Igy müködik jol, amikor a ventillator nullan all: Hidegben nem füt, ha a ventillator tekeröje nullan all, mivel a termosztat zarva van, hogy a motor elerje a 70 fokot. A termosztat hidegben csak kb. hömersekletfüggö 10-15-20 stb perc menetidö utan nyit es erezhetö melegbearamlas lesz. Ez van, ha a ventillator nullara van teve.
Ha rögtön meleg kell sem gond, de ahhoz elektromos fütest kell kapcsolni. Ugy, hogy a ventillatort bekapcsoljuk es azutan az AUTO gombot közepen megnyomjuk. Erre motorhömersekletböl adodo termosztat zaras ellenere rögtön be fog kapcsolni az elektromos tütes es kb 10 masodperc utan erezhetö meleget fog benyomni.
Ezt kell telen indulas utan csinalni es nem arra varni, hogy -10 fokban a motor vmikor, 20 perc menetidö utan meleg lesz, es nyisson a termosztat.
Tehat:
Ez az auto is tud füteni motormelegtöl függetlenül, csak ahhoz az elektormos fütest be kell kapcsoni igy:
-ventillatort nullarol eltekerni (0,5-1 fokozat teljesen elegendö) es az AUTO gombot közepen megnyomni. Telen elektromos, motormelegtöl független fütes kell.
Ezert felesleges egy karton /szövet elöre.
Tipp:
ha startnal az elsö ablak fütö/leolvaszto gombjat nyomod, meg erezhetöbb lesz a befüvott meleg ha minusz fokok vannak, ez azt kabe 5 perc üzem utan le kell kapcsolni, mert mert olyan brutalis teljesitmenye van hogy jaro motor ellenere leszivja az aksit[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz ricsmoka #13703 üzenetére
Mennyi km van az autóban? Váltóolaj milyen intervallumokkal volt cserélve? Tippre azt mondanám kevés benne az olaj, majd ahogy tágul már felépül a nyomás és a wandler úgy adja át a nyomatékot, ahogy kell.
Mintcar: Valóban ez a helyzet, ugyanakkor én még mindig félek ezektől az univerzális készülékektől, mennyire látnak bele az ECU-kba stb.
Ezek a kínaiak pedig egy időben sorra haláloztak el, főleg FW frissítés közben. Ezt nem fogom erőltetni, amíg nem érzem hiányát. De elég sok volt a reklamáció, elvileg már javítottak az áramkörökön. Persze puding próbája a ... Elvileg, ha meghal, találtam már szakit aki javítja
[ Szerkesztve ]
-
Mintcar
tag
válasz ricsmoka #13706 üzenetére
Jó eséllyel az olaj lesz. Nézd meg ezt a videót. Az a w211-es is hasonló hibát produkál, csak sokkal erőteljesebben. Igaz ott 300K-t ment az autó egy olajjal. Csere után szépen kapcsolt. Sajnos német, és nem szépen fordít angolra a youtube, de egészen érthető. Több alkalommal is említi nem sok gyártó van amelyik ennyire jó minőségben gyárt automata váltót. Bármily más autó esetében a harmadát sem bírta volna ki. 60K-s olaj már erősen csere érett. Pláne ha a benne lévő olaj nem gyári minőségű.
w123 200D 1.1millió km+
-
Atimester
aktív tag
válasz ricsmoka #13717 üzenetére
Szándékosan így készítik. A Volkswagen csoport tagjaira is jellemző.
(Pl. A Skodákban javíthatatlan. Csak csere.)
Az én W203-asomban gumi dugó van a műanyag burkolatban. És mögötte hozzá lehet férni a tengelyhez, hogy beolajozzák. (Persze ki kell venni a motort.)Attila
-
szilchi
őstag
válasz ricsmoka #13775 üzenetére
Üdv.Nekem most ez került a W211-be és mondjuk nem mentem sokat vele,de szerintem teljesen jó.Ismerős szerint Fuchs szállítja a gyári Merci olajat.Nekem is sokan ajánlották,mert jó.Mobil 1 olajak állítólag jobbak,de azok erre felé nem kaphatóak.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
szilchi
őstag
válasz ricsmoka #13794 üzenetére
Szerintem túl drága ahhoz képest,hogy "szerintem" nem tud semmivel sem többet mint mondjuk egy Fuchs vagy Aral.Vagyis lehet hogy tudja,hogy mondjuk 25K km után jobb állapotban lesz az olaj mint a konkurencia,de hát ki hagy bent 25K km-ig olajat a motorban .Meg biztos van egy-két egyéb jobb tulajdonsága is.De átlag közúti használatban sztem ennyit nem érnek,hogy a gyk. legdrágább olajat vegyem meg.Nagyon sportos GT-be vagy AMG-be persze ez alá nem adnám.
De erről sokat lehetne vitatkozni.Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
Formaster
addikt
válasz ricsmoka #13794 üzenetére
Én a következő képpen választottam olajat az amg-hez. Megnéztem a gyári paramétereket a tesztoldalon, értsd adalék anyagok típusa, mennyisége, ez az egyik legfontosabb szempont. Ugyanis 3 fontos kenési pontja van a motornak ez a főtengely, égéstér és vezérlés. Mindegyik adalék anyag másra való. Ha valamiből túl kevés, vagy túl sok, akkor az az adott motornál problémát jelenthet. Nyilván, ennyire szélsőségesen nagyobb hőtermelésű, magas fordulatú motoroknál érdemes foglalkozni.
Ez eléggé leszűkíti a kört, innen pedig a felhasználási stílushoz, éghajlathoz mérten választottam olajat. Ami annyit jelent, hogy ritkán járok az autóval, leginkább csak szezonálisan, tehát extrém hidegben pl be sincs indítva. Ha beindítom, akkor nincs sok hideg üzem, viszont ha bemelegedett kapja az áldást.
Azt is tudom, hogy mennyit vékonyítottak az olajokon az elmúlt évtizedben, ehhez mérten valamivel vastagabb olajat választottam, de még a gyári 0W40-es ajánláson belül. Nálam ezt a Ravenol adta ki, de most ebbe a több órás kutatásba nem mennék bele a CDI terén.
Mellesleg átlagos felhasználás esetén, ha 10 ezrenként ledobod az olajat ahogy illik, akkor felesleges túl nagy feneket keríteni neki egy dízelnél. Cseréld időben és kész.
-
Formaster
addikt
válasz ricsmoka #13799 üzenetére
Elvileg ez a gyári csomagolású olaj 2016-os mérése. Átnéztem vagy egy tucat olajat, de megint a Ravenolnál kötöttem ki. Ez 2017-es mérés, a mostani gyári adatokban még jobb értékek vannak feltüntetve. Azonban otthon nem találok dealert a Ravenol VMP 5W30-ra, más ami kapható az meg nem ugyanez.
Merciknél úgy figyelem meg szinte mindegyik gyári csomagolású olaj Molibdén túlsúlyos. Elég nehéz ilyen olajat találni. Ez sem éri el a gyári szintjét, viszont minden másban jobbnak tűnik. De nézegesd te is az olajokat.
-
Csókolom
tag