- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
gery03
senior tag
Vastaggyorszár? Ezt még nem hallottam. Csavaros zárásra gondolsz? Ha igen, akkor tudja azt is, ha nem, akkor passzolom.
Szerk: Közben már tudom mire gondolsz. Meg kell nézni, hogy a papucs milyen széles, de nekem úgy rémlik, hogy bele kell férnie a 10mm-es vastag gyorszárnak is éppen.
[ Szerkesztve ]
-
Meme
aktív tag
teljesen kompatibilis a dolog,
hátul 10mm-es papucsa van. a 12mm rendes átütötengely nem fér be.
a vastag gyorszár egy jo alternativa, hogy merevebb legyen a hátsó rész.elöl ugyanez a helyzet, csak ott 9mm a dolog.
mindenféle kerékpáros kérdés jöhet persze
Szevasztok bogyókák!
-
fpeter07
veterán
válasz Tomi_Sci #13796 üzenetére
A tulaj alatt is bírta, aki már nem csak karcolja a száz kilót. Annyira nem lehet egy kényes szerkezet az sem. Gondolom drágábbért még jobbat is adnak. Kiállva nem igazán kényelmes, ráadásul annak a szobabringának időfutamszerű kormánya volt. Szépen pörgetni kell a nyeregben.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #42721 üzenetére
Tracer-em van 1.75-ös méretben.
Igazából fogalmam sincs mire jó a negatív minta egy bicikli külsőn. Eddig csak annyi haszna volt, hogy beleragadt pár kavics, meg egyszer egy üvegszilánk is. De mivel negatív minta, ezért kapaszkodni nem igazán tud. Vizet elvezetni meg nem kell kör keresztmetszetű gumiknál - egy nyomsávos járműveknél. Szóval Tracer után én full slick-et választanék, annak ellenére is, hogy sokat megyek "városi terepen". Azokra a véleményekre meg ne adj (TestBike-ra gondolok), akik úgy írják a monológjukat, hogy "azért tapad, mert mintás", meg "jó, köszönhető a mintázatának". Ezek az emberek nem tudják miről beszélnek. Állítólag döngölt földútra való a mintás slick. Azon is használtam már, illetve kavicsokon is sűrűn megfordulok, de nem érzem, hogy bármibe is kapaszkodna. Sőt, ha kellően bedöntöm könnyen veszélyes lehet az apró szemű kavics.
Max azt tudom elképzelni, hogy a kopófelület valamivel vastagabb a semi-slick gumiknál, mivel a mintázat általi "könnyítés" nem látszik meg a tömegén. Ha ez igaz, akkor talán jobb a defektállósága.Kendát én nem vennék (szintén Testbike-os vélemények alapján). Az már nagyon a legalja. Egy-egy típusnál meg elég fura gumiösszetételt alkalmaznak, mondhatnám vagy tudnak vmit, vagy ipari hulladék.
(#42720) feka007
Na jó, de így meg kvázi csak kisujjal fogod a kormányt.
Nekem ez nem jön be, még aszfalton se nagyon. Országúti módban rendben van, de így még egy padkára se tudom felrakni a gépet... Ha viszem terepre, kezdenem kell vele vmit, vagy kormányt cserélek szélesebbre, vagy leveszem a szarvakat, de át akarok állni az egyujjas fékezésre. Próbáljak meg vele most ilyet! Befelé feszül a mutatóujjam a középső fölé.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #42721 üzenetére
Viszont szar minőségű utakra nem vennék 1.4-est, az fix. Meg elég bután is néz ki mtb-n.
1.75-nél is húztam már a számat (nem volt 1.9-es Tracer), de végül is 2-2,5 bar-on még elfogadható csillapítása van.Jah, a legfontosabb: esőben is van olyan jó, mint az 1.95-ös félterep, vagy a vastagabb terep, ha nem jobb is azoknál! Elsőre én is félve döntögettem vizes úton, de aztán hamar megtanultam bízni benne.
Ha csak vizes az út, akkor nagyon jó menni vele.
Viszont ha van vmi redva az úttesten (sár, kavics, homok, stb), azokra vigyázz majd!
Szárazon se hálálja meg a "laza talajos foltokat" az úton ha bedöntöd, de esőben overkill.[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz Tomi_Sci #42721 üzenetére
A CST az tökéletes! Sokkal könnyebb lesz vele tekerni. Esőben a bordás gumi ér valamit, de én azzal is óvatosan közlekedtem. Nekem 1.35-ös SCHWALBE-m van a körforgalmakban, nem tekerek, nem döntök és ugyanúgy a kanyarokban is ésszel megyek. Viszont ha síkon van egy 10cm-es tócsa akkor azon simán átmegyek fék nélkül akár 30-al.
(#42724) Teasüti - Én az 1.35-ös gumikat felnyomom 7 bar-ra. Igaz üti is az alsó felemet, de most a 3réteg ruha amiből 2db betétes bringás gatya kompenzálja az ütéseket. Meg aztán most sikerült beszereznem igen olcsón egy mountis SELLE ITALIA GEL FLOW FLX nyerget is amitől még komfortosabb lesz a sejhajomnak
Azt hiszem az outimra is be kell szerezzek egy ilyen nyerget, mert a 2-3száz km-ek csúnyán el szoktak intézni alulról Az viszont húzós árba lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Tomi_Sci #43421 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, a szélén még 2 led látható maradt
Vettem egyszer hasonló kinézetű lámpát, de olyan szerencsém volt, hogy 3 zöld és 2 sárga LED volt benne Úgy látszik a kínaiak kifogytak a pirosból.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
dudi6
senior tag
válasz Tomi_Sci #44239 üzenetére
ebay-n vettem occsóé, kíváncsiságból Pont emiatt gondolom hogy nem a jó brigéciol mert utána jól ki kell mosni vízzel, amit nem tudok megtenni ha fent van a lánc. Ezért is keresek valami olyan szert amit a tisztító kütyü használata után száraz ronggyal letörlök és mehet is rá a kenés, nem kell leszedni a láncot.
-
Muton
addikt
válasz Tomi_Sci #44252 üzenetére
"elasztikus állítható"-t ne vegyetek, mert a kialakítása olyan, mintha egy sűrű fokú létra lenne, amiből a megfelelő fok hamar elszakad (a terhelés miatt)
nekem a tépőzáras vált be, de az is csak kis lámpánál (s10 baton). nagynál (pd30+) meg ha már macskakövön megyek, akkor is elfordul
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Toomy
senior tag
válasz Tomi_Sci #44321 üzenetére
Igen, a műhelypumpa.
Megérkezett a jó idő. Most még csak eső esik itt Battán, 30-35 -ös széllel párosulva, de a Balaton környékén, már 80-as széllökések vannak és tódul befelé a hideg levegő.
Na alszom még egyet azt meglátom, hogy meri vagy nem meri...[ Szerkesztve ]
-
Kronk
őstag
válasz Tomi_Sci #44418 üzenetére
(#44419) ludsimon
Köszönöm mindkettőtöknek!
Mi a különbség az 501/502 között?
ludisom: linkelted, hogy 4 darabból kell megrendelni, hogy komplett legyen, gondolom ha nem veszek hozzá elsőre plusz aksit az nem gond, vagy ajánlott?
Szettben nem lehet megvenni?
Hátulra mit ajánlotok?http://totesz.myminicity.com/
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #44728 üzenetére
Connecből volt egy 9 es csúcsmodell széria, ami annyira okádék anyagból készült, hogy a gyűrűket meg tudták nyomni a fogak "hegye, éle", ha váltáskor épp úgy futott rá a lánc.. és meglapultak egy minimálisan, de ettől teljesen megszorult a lánc, és kukázhatóvá vállt...
Egyébként 10 es láncukat próbáltam személyesen, meg a 8 ast is, futás teljesítménybe minimálisan jobbak voltak az azonos árú shimanonál, viszont én special soha többet nem fogok venni, mert a váltás teljesítmény sokkal szarabb, nem olyan az oldala mint az igazi HG láncoknak, így shimanoval nem éppen vált jól.. úgy igazán sehogy főleg 10 es rendszernél lehet ezt érezni, gondolom srammal is hasonló lehet a helyzet.
9 es láncból ami nálam etalon, soha semmi baj nem volt vele, shimano azt tudja vele váltás ügyileg ahogy azt kitalálták, ez a 7701 es, dura ace/XTR lánc, érezhetően többet el is lehet vele menni (kb 1/4 - 1/3 ével többet bír) mint a többi shimano lánccal. Viszont ezt nem kapod meg 5 ért.
KMC X9 még nem rossz, de azzal is minimálisabban gyengébb a váltás, viszont az is kicsit tovább bírja mint az azonos árú shimano, de alig észrevehetően..
Yaban -nak a láncait is meg lehet próbálni, Acor is árulja YBN beütésről fel lehet ismerni. Ezek üreges csaposak ráadásul (-15 gramm kb.. nemsok..) kidolgozásuk nem olyan űrtechnika pontosságú mint a shimanoé, de nem tűnik rossznak. Én vettem próbaképp egy 10 est, de ezt se fogom erőltetni.. ezzel is szarabbul vált ez a rohadék ultegra.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz Tomi_Sci #45023 üzenetére
De, gyanúsan olcsó [1], [2], [3]
Oké, a vázban van egy középcsapágy és fejcsapágy. De még így is 230k amit belinkeltem. Fék sehol, kerekek, váltás, apróságok sehol. Használt, de ránézésre gyönyörű állapotban van. A kerekek nem rosszak, csak semmi extra, az hogy az átdobó és a fékek Alivio, na bumm. Tudod mit kapsz újonnan 140 ezerért? A gyanúsan olcsó még enyhe is.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz Tomi_Sci #45028 üzenetére
Én is "olcsójános" vagyok, a 180k-s határoddal is egyetértek, de tisztában vagyok az árakkal és azzal is, hogy itt az új árak vajmi keveset jelentenek(meg amúgy is nevetségesek), ez a bringa 140k-ért került fel, 140k-ért még az aprón is hemzseg a szemét, újonnan pedig négyszögtengelyt, alap Suntourt meg Altus váltót kapsz.
mod:
Na, erre voltam kíváncsi köszi Ezt vinném én is
mod2:
Most nézem, hogy ez bent van a parkolómban Ez is nagyon jó vásár, meg kell hagyni.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Manitou
addikt
válasz Tomi_Sci #45028 üzenetére
Ez sem rossz vétel.
Mondjuk ez a fullcrum kerékszett sem nagy durranás
A fox teló ami benne van, az meg kb 7-8 évvel ezelőtti.
De pofásan van összerakva.A treknél , mondjuk a használtpiaci árkat nézve váz legyen 50 a teló 60, a hajtómű 35, így már el is értük kb azt az árat amennyiért árulják.
De mindig lehet jobbnál jobb vételeket találni.
-
_seth_
veterán
válasz Tomi_Sci #45082 üzenetére
Köszi! A képen látható esetre valóban nem árt figyelni
Kötél alatt mire gondolsz pontosan? Kisméretű spanifer esetleg a kerekek rögzítésére megfelelő lenne?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Tomi_Sci #45104 üzenetére
3 féle különböző tartó van így a befogatójuk is eltérő, ahogy néztem az egyik pont "ráharap" a tfs vázára úgy, hogy szépen fogni is tudja
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
D.Orion
veterán
válasz Tomi_Sci #45275 üzenetére
Haverodnak üzemen, hogy állítsa be azt a HS33-mat és utána beszéljen ilyeneket.
Nekem HS11 van és az általad leírt pontokból egy sem igaz.igazából nem ér sokkal többet a V-féknél, annyi hogy nem kell akkora erőt kifejteni a pofák mozgatásához
Igazából csak vagy ötször nagyobb erővel tudod nekinyomni a felninek a fékpofát. Én képes voltam úgy meglassítani 78km/h-ról első fékkel a kerékpárt, hogy a szaros RST 50mm-es telóm ami nem mozog csak 35mm-t max, lekoppant, majdnem átestem a kormányon mikor egy pillanatra besatuzott az első kerék. Ezt csináld meg V fékkel, hajrá.
Cserébe macerás és költséges a karbantartása, meg nehezebb is
Egy év alatt most értem el oda, hogy légteleníteni kéne, de lusta voltam és helyette állítottam a fékpofán. 5 perces mutatvány volt. Plusz kétszer megmostam fogkefével a fékpofa alatt a szelep körül a gumigyűrűt. Ennyi volt a karbantartás egy év alatt.
Ami viszont nagyon durva az a vázra kifejtett erő. Ha satura behúzza, akkor a Cube merevfarújának a támvilláját szétnyomja, mint a gumit. Centiméteres nagyságban lehet mérni a deformáló hatását.
Bullshit. Egy az, hogy ott a fékmerevítő gyárilag. Kettő az, hogy az autó hidraulikus emelője tudná esetleg így szétnyomni, nem egy 12mm-es szelep. Gyártói adat szerint maximum 10bar-t tud, az 150psi(ha jól számolok).
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #45358 üzenetére
A hidrós V tartozék fékmerevítője nem a vázat merevíti. Ha raksz rá külön fékmerevítőt, az segít.
Mi értelme 5x nagyobb erővel nyomni a felnit? Általános iskolás fizika megvan még? Súrlódás fogalma és összetevői?
Hint: felületeket összeszorító erő egyenes arányban van vele.A légtelenítés az igen, az fail. :-)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #45326 üzenetére
Ilyen féknél a felépítésből adódik az a fékmerevítőnek tűnő keret. Nem a vázon merevít, hanem áthidalja a fékszemek és a keret felső keresztpántja közti függőleges távolságot. Mivel nem a fékszemen fordul el a pofa, hanem kvázi 4 sarokpont közt fixálva van. A pofa a keret merevített oldalát nyomja kifelé, következésképp a keresztpánt és a váz is vízszintes széthúzó erőket kap. A vázon semmit sem merevít, hisz a keresztpánt nem egy poligon tartószerkezet (mint a két lába), így csak húzóerőknek tud ellenállni, hajlító erőket nem vesz fel. Míg egy "közönséges" fékmerevítő pont a hajlító erők felvételére készül.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #45402 üzenetére
Canti fékkel is blokkolom neked a kereket szárazon átlagos sebességeknél.
Akkor ez azt jelenti, hogy mondjuk a tárcsa féknek sincs semmi előnye szárazon?
Amúgy korábban már leírták, hogy ilyen körülmények közt is kijön a különbség nagy sebességeknél.
Pl próbálj meg nagy sebességen blokkolni egy első kereket!
Csak hidraulikus fékkel tudod fejre állítani valószínűleg. Nagyobb sebességeknél egyszerűen nem közöl a mechanikus V annyi erőt, amivel állóra tudod fékezni azokat az energiákat.
Szumma szummarum hidrósban több a tartalék. Ezek az erők ott kezdenek érdekessé válni, amikor a kerék nem veszti el a tapadását.
Triálban sem azért használtak hidrós V-féket, mert kényelmes.
Ott is könnyen előfordulhat, hogy mechanikus V-fék egyszerűen nem tudja megfogni a kereket.
Meg ugye az adagolhatóság... -
szab.tam
nagyúr
válasz Tomi_Sci #45495 üzenetére
nem. csak egy szokásos, n+1 cpu hűtő, amit még a veletech-ig össze szeretnék dobni.
a bordázat így néz majd valahogy ki.
és belül lenne egy hatalmas hőkamra. vákum + desztvíz, vagy alapnyomás + éter.
csak hát az utóbbi enyhén veszélyes. (elalvás, tűz, robbanás...)[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
F_Gergely
őstag
válasz Tomi_Sci #45500 üzenetére
Németországban vettem, az előző kerékszettet is ott vettem azzal nem volt gond. És az újrafűzés megoldaná szerinted? Ez 24 küllős, és elég érdekesen van fűzve, nem tudom ezt vállalná-e valaki. Az én szerelőm tuti nem, ő az előző 24 küllőssel is elküldött melegebb éghajlatra mondván sok vele a macera
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!