- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
ph Sokak számára teheti vonzóvá az Apple TV-t, hogy lehet rajta Commodore 64, NES vagy PlayStation 1 játékokat futtatni.
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
Nokia 3210 - felélni az örökséget
ma A HMD ismét elővett egy klasszikust, hogy újra kiadják. De ismét csalódás lesz azoknak, akik az eredeti modellt is használták. És lehet, hogy másoknak is.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
Még a Bükk Maraton után írtam, ez nagyon nagy esés lett volna, és ezt platformpedállal nem vitelezed szerintem ki:
Az SPD jóvoltából megúsztam egy nem kicsi bukást lefelé száguldozva: a hátsó kerék kicsúszott jobbra, már éreztem a bringán, hogy túlment az egyensúlyi ponton, fejben felkészültem az esésre, és reflexből a bal lábamat felemeltem a pedálról, hogy egyensúlyozok vele. Ez nem jött össze, mert dokkolva volt, de a mozdulattal a bringát ismét egyenesbe hoztam. Szóval belülről nem volt benne semmi tudatos, de kívülről nagyon profinak nézhetett ki a mozdulat
Persze 15 perccel később produkáltam egy tipikus SPD-s oldalra dőlést
Ariadne: oldalra dőlni tanúk nélkül kell Az SPD-re átállásomat amúgy a Merrell márkát forgalmazó cégeknek köszönhető, mert idén nem volt rendes szezonvégi akciójuk, különben még mindig platformpedálom lenne. A téli cipők választéka a kettőnél szerencsére bővebb, valamint pár GoreTex-es darab is képbe jöhet, csak az áruk ... Mondjuk el kellene menni felpróbálni őket, nem csak böngészőben nézegetni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #12252 üzenetére
Nekem ami legjobban bejött az még régebben a klipszes sima pedál kicsit lazára véve
Egyszer tekertem más bringáját klipsszel, köszönöm, többet nem kérek belőle.elvetemültebbeknek platformpedál kombózva klipsszel , ilyet is láttam már.
Sajnos nem találom azt a koncepcióképet, ahol a pedál egy egyenes rúd volt, a cipő talpában pedig egy keresztirányú lyuk volt nekiPlatformpedál elég jó, csak ha véletlen mégis lecsúszik róla a lábad, akkor nagyon csúnya és fájó sérülést tud okozni sípcsont tájékán.
Én a vádlimat gyilkoltam le vele egyszer nagyon láthatóan, párszor csak majdnem, de sosem a sípcsontomat.SPD-vel még nem estem(kop-kop)
Fogsz. Kevés az a kop-kop ahhoz"habverőt" használ itt valaki?
Szerintem nem. 520/540 itt a néppedál, éppen melyik volt jó áron kapható, mindenki bringáján ezeket láttam. Review-kat nézegettem, ott eléggé bináris volt az Eggbeater megítélése: volt aki istenítette, volt aki szidta a gyenge csapágyazását, de igazán semleges véleménnyel nem találkoztam. Shimanónál a pozitív vélemények voltak túlnyomó többségben, majd a semlegesek és pár negatív.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #12257 üzenetére
A SportyPal a Google Maps API Flash alapú változatát használta, aminek nemrég bejelentette a megszüntetését a Google. Lehet, hogy már ez történt, vagy éppen most kalapálják át az oldalt HTML alapúra, és némi probléma adódott.Hülyeséget beszéltem a SportsTracker Flash alapú. Itt szimplán frissítés környéki bénázás lehet a háttérben, mondjuk a tesztrendszer élesbe másolásakor a kulcsot nem cserélték át jóra.akkor én nm vagyok a nép tagja az exustar és bbb pedáljaimmal
A Flight Deck talán az országban egyedüli elvetemült használójaként nem is Amúgy azt hittem, Shimano pedálod van, de akkor módosítanék: az általam ismert montisoknál ez a leggyakoribb.venember83: igen, ezt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12266 üzenetére
Újban még talán ez és ez. Nem újban ez.
venember83: Azért várd meg, amíg néhány hatványozottan Merida-fóbiás fórumtárs is megosztja a gondolatait, ezért fórum a fórum, hogy több vélemény alapján dönthess.
Gonosz vagyA Bikemag apró ismét használhatatlanul lassú.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12286 üzenetére
Ezek a több, mint 6cm-es gumik aszfalton csak úgy susognak, pláne jobban megtekerve.
2.4-es NN-ek, az nem semmi Susogni susognak a 2.25-ös NN-ek az én bringámon is, de aszfalton is tökéletesen gurulnak ellentétben a legtöbb terepgumival (konkrétan jobban gördül aszfalton ez, mint a slick külsőm ...), és terepen is jó. Ha tegnap az M520/540-et néppedálnak neveztem, akkor hirtelenjében a tiéden és a sajátomon kívül 4,5 bringát tudok NN-nel szerelve Igaz, ehhez az kellett, hogy az igen durva eredeti árához képest jelentős engedménnyel legyen megvásárolható webshopokban...az mennyire normális, h pl. egy kanyart nagyobb tempóval bevéve hallottam ahogy hozzáért a fékbetét a tárcsához... Ok, h majd' 100kg vagyok, de ekkora erő hat olyankor a tárcsára?
Biztos, hogy hozzáér, és nem csak a tárcsa rezonál be? Ha az utóbbi, akkor deal with it. ez van. Nekem nagyobb sebességnél a hátsó cicereg, nagy néha kanyarodás közben az elsőt is hallani.Apropó: ilyen gépet még 10 kg-s lakattal és vaslánccal sem zárunk le utcán, túl csábító célpont.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Tanya- #12317 üzenetére
Próba nélküli bringás ruházatot, amiknek a méretezése általában nem közelíti a valóságot? Merész.
bike-components.de
bike24.com
chainreactioncycles.com
evanscycles.com
actionsports.deEzek mind uniós boltok (német és angol).
venember83: látom, nem csak nekem furcsa.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12323 üzenetére
Nos, szerintem nem ezt jelenti a tudatos vásárló. Ha valaki igénybe veszi egy bolt szolgáltatását (azaz van árukészlete, felpróbálja, segítenek neki), és megfelelő neki a termék, akkor igenis vegye meg ott, fizesse ki a szolgáltatást kissé magasabb ár formájában. Ne rohanjon haza a neten megrendelni ugyanazt, mert legközelebb nem biztos, hogy lesz bolt, ahol próbálhat és kérdezhet.
Tanya- esetében, mivel nem volt megfelelő termék, ezért érthető, hogy online próbálkozik tovább.
Tanya-: térdmelegítő és aláöltözet oké, de a kesztyű már tud problémás lenni. A mez, nadrág és cipő már sokkal meredekebb téma lenne.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12346 üzenetére
Teleszkóppumpával fújsz rájuk egy kis levegőt. Ha szerencséd van, adtak a bringához, de akkor nem kérdeznéd Szóval venned kell, hagyományos pumpa nem jó erre a célra.
Töltsd le a Fox oldaláról a teló és a rugóstag kézikönyvét is, és olvasd végig ezeket.
Vagy hirtelen megszabadulni pár kilótól
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12363 üzenetére
Ez kell neked. A belsődön presta/PV/SV szelep van, az autós szelep AV/Schrader néven fut.
Ha kényelmes szeretnél lenni, akkor a felni óvatos megfúrásával a lyukat autós méretűre lehet növelni, és onnantól kezdve tudod ilyen belsővel használni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #12367 üzenetére
A DTSwiss XR400 esetéről tudok nyilatkozni, ott nem. Eggyel ezelőtt volt Alexrims felnim, de azt helyből autószelepesen kaptam, így passz. A Mavic megoldása nagyon ötletes és kulturált, tetszik
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12379 üzenetére
A BTS a Cseke Rt prémium márkája (a Bike+ is az övé), és nem gyárt, hanem csak címkéz. Kép alapján ez egy Wellgo B087B lesz.
fpeter07: nem kopik a festése? Én nézegettem a HC Elite-et az SPD előtt, de nem mertem végül belevágni.
venember83: Wellgo néven még annál is olcsóbb
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Kormánycsapágy és kormánycsapágy közötti különbséget használat közben észre lehet venni? Tehát X gyártó A-Head félintegrált kormánycsapágya miben tud jobb lenni mint Y gyártó feleannyiba kerülő modellje?
Természetesen a súlyon kívül gondoltam
Manitou: viccen kívül a vásárlásra ösztönző érvet nehéz nem viccesnek felfogni
runner 125: rövidebb kormányszár helyett elképzelhető, hogy egy nagyobb emelkedésű vagy nagyobb hátrahajlású kormány lenne a jobb. Nehéz megmondani, neked kell érezni.
szki: a tempóját elnézve őt kocogva is simán leelőzné
szki: ez most jött hírlevélben
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #12404 üzenetére
Ha a kormányra van rögzítve a lámpa, akkor kulacstartóba (tekeyagd linkelte a saját megoldását, amit kulacstartóba rakható szerszámtartóba épített bele), vagy valahogyan a vázra.
Ha fejre, akkor hátizsákba vagy mez hátsó zsebébe.
venember83: köszi
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ezek kimondottan nagy fényerejű bringás lámpák fokozattól függően 4-8 órás üzemidővel. Ha ennél olcsóbban szeretnél kijönni, akkor általános elemlámpákat érdemes nézegetni, amelyeket szintén lehet a kormányra rögzíteni. Íme egy készlet, ami városban bőven sok, a Cateye HL-EL135-öt bántóan megalázza, és Xantomas ilyennel jött le augusztus 20-án terepen a hegyről:
lámpa 14.90 USD
töltő 8.63 USD
akku 5.63 USD (ebből 2×2 darabot vettem, 4 óra üzemidőt jelent)
US-EU aljzatátalakító 1.17 USD
kormányrögzítő 2.70 USDösszesen 38.66 USD
A felszerelés jelentős része a kiegészítőkről szól, ezután további lámpákat már költséghatékonyabban tudsz beszerezni. Ha van Li-Ion töltőd, akkor két tételt kihúzhatsz a listáról. A nagyobbik lámpámat már nem forgalmazzák, az 40 USD környékén volt és papíron 800 lumenes.
Manitou: Syntace F109?
Tamoo: hasonló fémházas és 18650-es akkuval rendelkező az enyém is, annyi a különbség, hogy abban MC-E led van
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
18650-es lámpához gyenge sajnos, nem bírja el rendesen, kipróbáltam. 14500-ashoz ideális, kesztyű nélkül pillanatok alatt le lehet róla kapni a lámpát városban.
Én 18650-eshez a két tépőzárasat használom, ezzel azért macerás a rögzítés eléggé. 31.8-as kormányra a vastagítás miatt kizárólag milliméter pontosan közvetlenül a kormányszár becsatlakozása mellett tudom rögzíteni, különben pillanatok alatt lelazul. 25.4-es kormánynál nem él ez a probléma.
Manitou: nem írtam sehol sem, hogy olcsó is Amúgy 160 + 290 gramm, szóval nyertem
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12418 üzenetére
Én ezt a kiválasztott kormányt még egyszer átgondolnám a helyedben. A mostanid is már szélesnek nevezhető XC/AM kategóriában a maga 660 mm-ével, de ez még annál is szélesebb 5 cm-rel.
Én 580 mm-es egyenes kormányról (ez a "hagyományos" szélesség) váltottam 640 mm-es hajlítottra, mert keskeny volt, és ez pont jó, bár alacsonyabb vagyok nálad majdnem 10 cm-rel.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12434 üzenetére
A 40 mm emelkedés rengeteg, ismét meg kell kérdeznem, hogy biztos vagy benne?
Ne csak a hosszt és az emelkedést nézd, hanem figyeld a hátrahajlás és felfelé hajlítás szögét is, ilyen hosszú kormánynál pár fok sokat számíthat. Mivel nem igazán tudsz próbálgatni, ezért lenne egy hülye megjegyzésem: vágd ki keménypapírból a formát, és próbáld oda
40 mm azt jelenti, hogy a kormányszárnál lévő magasságnál is 1 cm-rel többet emelkedik a kormány, majd ezen emelkedés után sem vízszintes, hanem 5 fokos szögben emelkedik tovább.
Apropó: a helyes testtartásban a kezeid nincsenek teljesen kinyújtva, hanem a könyöködet enyhén behajlítod.
Tüzi: rövidke lesz az az 580 mm-ével runner 125 tankjára, tempós lefeléken kell a jóval szélesebb kormány a könnyebb kormányozhatóság miatt
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12448 üzenetére
sokkal kényelmesebb úgy vezetni (üléspozíciót illetően), ha nem rámarkolva fogom a kormányt, hanem a tenyerem kinyújtva, az ujjaim közepe tájt van a markolat
Tényleg keveset mentél vele terepen, és még kevesebbet lejtőztél vele tempósan Ilyen kormányfogással az első rázósabb részen te és a bringád külön röppályára fogtok állni. Vegyél valami hasonló ergonomikus markolatot, ami alátámasztja a tenyeredet, és máris kényelmesebb lesz fogni.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12455 üzenetére
Na jó, már megijedtem
Mindenesetre a gyors rendelés helyett számolgassál kicsit, mert könnyen és nagyon el tudod szúrni a geometriát. Tudom, a postaköltség miatt nem kifizetődő, de érdemesebb lenne lépésenként haladva cserélgetni, annyira összefügg minden mindennel.
Saját példa: régi vázon az 580 mm-es kormány tökéletes volt, az újon nagyon keskeny, szinte a levegőt markolásztam helyette. Csere 640 mm-esre, ez tökéletes szélességűnek bizonyult. Később lecseréltem a nyeregcsövet egy hasonló hátranyúlásúra, de hiába, azóta beljebb kényelmes fogni a kormányt, most 620 mm-es kormány lenne az optimális.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12532 üzenetére
Magasan a Magellan.
runner 125: tárcsaféknél a kerék egyik oldalán keletkezik az összes erőhatás, ami a villalábat kiválóan el tudja csavarni. Ha túl van könnyítve (és a legtöbb XC teló ilyen) vagy szimplán az anyaghasználat miatt nem eléggé erős maga a villaláb (a lowend XC telók ilyenek), akkor a túl nagy tárcsától akár törhet is. Neked a Talasszal valószínűleg ez egy nem létező probléma.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #12534 üzenetére
Annyira nem is nehéz, csak 1760 gramm. Látatlanban 2 kg fölé tippeltem volna, meglepett, hogy ilyen könnyű. Persze a SID a te esetedben 300 grammal könnyebb még ennél is, de gondolj az orrnehéz Reconra
BF_ÚrIsten: attól függ, mit értesz jó alatt. Ez az a minimum felszereltség, amivel egy mountain bike-ot illene eladni úgy, hogy a nevéből a mountain szót komolyan gondolja a gyártója (azaz ez tényleg egy MTB, nem csak egy bringa, ami úgy néz ki, mint egy MTB). Természetesen vannak rajta gyengébb pontok (teló, hajtómű), de alapvetően ez egy jó alap bringa, amivel sokat tudsz menni, élvezni tudod a bringázást. A 80-20% eloszlás miatt egy félterep külsőt tetess rá, ami aszfalton nem kopik el pillanatok alatt, cserébe light terepen is működik.
Arra azért készüljél fel, hogy a teló és a hidraulikus tárcsafék miatt az évi egyszeri szervizlátogatást is megnyered ezzel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12537 üzenetére
Nem veszünk össze azon az 60 grammon A tiéd valószínűleg 2009-es modell, én a 2010-es súlyadatát találtam meg hirtelenjében, a Bikemagon szereplő 10 mm-rel hosszabb rugóúttal rendelkezik.
BF_ÚrIsten: 14 kg fölé tippelem az alkatrészek alapján
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
[link]
Kona Kula Deluxe 2008, kék/fehér, Scandium, 18": 99.800.- helyett 69.800.-Ft
Kona Kula Primo 2007, piros/fehér, Easton, 18": 89.900.- helyett 62.900.-Ft
Giant XTC 2010, szürke, M-es: 99.800.- helyett 69.800.-FtEgy Merida váz körülbelül annyira törékeny, mint egy Giant vagy egy Specialized, vagyis a rendeltetésének megfelelő felhasználás esetén semennyire (olyan gondolok például, hogy egy XC vázzal nem ugrálgatsz méteres letöréseket, mert arra egy FR/DH váz való).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #12599 üzenetére
Persze bármilyen váztípushoz és -gyártóhoz lehet találni 2-3 perc alatt ilyen képeket.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12601 üzenetére
Erre a mozgó háromszögre gondolsz?
Semmi sem törhetetlen, rejtett anyaghiba simán előfordulhat. Vagy "ügyes" bringás Az elengedett hegesztés általában a gyártó sara, a hegesztés melletti törés már összetettebb, lehet tervezési hiba miatti anyagfáradás is, de lehet a nem megfelelő használat miatt is. A berogyó alsócső egyértelműen a bringás hibája, aki ugratott egy kiváló csőröst.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12604 üzenetére
A tárcsafék és a hajtás eltérő erőhatásai miatt aszimmetrikus a láncvilla, össztelós esetében ma már ritkaságszámba megy a szimmetrikus kialakítás.
Tüzi: törött Airborne Lancaster titánvázról akad kép a neten
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz belaazallat #12627 üzenetére
Az Cateye Velo 5/8 computernek kompatibilis egymással a foglalata?
Igen.Bracket Sensor Kit /1699550
Standard set: CC-VL810 / CC-VL510Sőt, még az őskövület Mity 2-vel is kompatibilis (ez tapasztalati úton derült ki).
rétisün: én 13 km-t mentem csak, elszúrtam az öltözködést, és visszafordultam. A térdmelegítő kevés volt szembeszélben, ahol védett, ott izzadtam, ahol nem, ott megfagytam. Aláöltözet kellett volna, holnap okosabb leszek. Nagyon hamar előkerült a táskámból a sisak alá való sapka, és a thermokesztyűt is pillanatok alatt a téli kesztyű váltotta.
Amúgy harisnyakötő a problémádra az egyik lehetséges megoldás
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #12651 üzenetére
Hány centis a teljes nyeregcső, és ebből mennyi van a vázban?
szki: még nem volt jó első teleszkópod, azért nem értékeled a lefeléket. A felfelé az csak a kötelezően elvégzendő program a lejtőn száguldozáshoz
runner 125: elhibázott stratégia aszfalton kell felmenni, mert ott könnyebb, és egy jó kis single track ösvényen lezúzni, attól termelődik az adrenalin
fungeld: Oké, nem a tiéd, de viszonyítási alaphoz szükség lenne a válaszra. A Merida a 180-as magassághoz 18"-as Matts vázat ajánl, 185-höz 20"-ast. szóval valószínűleg kivitelezhető lesz.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #12653 üzenetére
Az nagyon kevés, így ne használd, a képen szereplő nyeregcső egyértelműen rövid, ezzel el tudod repeszteni a vázat.
Egy 400 mm-es elég lehet, ha nem tervezed, hogy nősz még, mert a gyártók vagy azt szokták ajánlani, hogy 10-12 cm legyen a vázban, vagy azt, hogy a nyeregcső harmada. Az átmérővel vigyázzál, mert 27.2 mm, 30.9 mm és 31.6 mm is elterjedt manapság.
A kormány pozícióját egy meredekebb kormányszárral tudod emelni. Ha olyan nyeregcsövet választasz, aminek van némi hátranyúlása, azzal is "magasságot" spórolhatsz meg. Az igazi megoldás hosszabb távon egy 19-20" környéki váz lenne.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12700 üzenetére
Ha az a fully a korábban emlegetett 120e környékén volt, akkor én a helyedben nem bánkódnék, annyiért használt össztelós vázat szokás venni, nem komplett bringát. Ha a teljes bringa került annyiba, az nem jó vétel, hanem problémás vétel lett volna.
A magasságod amúgy előnyös tényező is tud lenni, mert bár kisebb a kínálat, de a kisebb kereslet miatt a nagyobb vázakat olcsóbban lehet csak eladni. Ez természetesen a használtakra vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12720 üzenetére
Ez 100 mm-t mozgó XC váz, ne a sajátodhoz hasonlítsd. Az általad említett összekötőelem 120 mm-es vagy afeletti rugóútnál szokott megjelenni, a felső nyeregcső hajlítása 140 mm környékén jellemző, alatta nem, mert nincsen szükség rá, mert más irányú és más méretű erők hatnak a vázra.
Tamoo: az első háromszög kialakítása nagyon hasonlít a Kulára, az tuti nem törékeny. A hátsó háromszög is rendben van, ott is szemre megegyezik a csövek átmérője. Ez 2006-os modell, és azóta divat lett a csövek lapítása, hidd el, van abban elég anyag.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #12731 üzenetére
A kijelentésedből az angol szót szerintem nyugodtan kihúzhatod, abban a formában is igaz lesz
[link]
Duplavállas telója volt, szóval az nem gyári, de a többi alkatrészt szemmel láthatólag nem pár méteres repülésre méretezték ... Biztosan jót tett geometriának és a vázterhelésnek a gyári 120 mm helyett a 180-200 mm környéki villa.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12736 üzenetére
Illetve, a km óra jeladója nálad a hátsó kerékre van fogatva? Előnye van, vagy csak szimplán oda raktad?
Azt oda kell rakni, mert kombinált sebesség- és pedálfordulatszám-mérő. Abban a pozícióban egyszerre tudja érzékelni a pedálra és a küllőre szerelt mágnest. Amúgy a kialakítása olyan a jeladónak, hogy esélyed nincsen a láncvillán kívül máshová felszerelni (nekem is ilyen van).Fekete Specin a nyereg/nyeregcső...
alacsony átlépési magasságra optimalizált bringa + magas tulajdonos = 400 mm-es nyeregcsőDirektbe hajlított a cső?
Hátranyúló nyeregcső esetén az egyik lehetőség közvetlenül a sín alatti hirtelen hajlítás, a másik ez, igaz, ez ritkább megoldás.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12752 üzenetére
Egy irtózatosan hülye kérdés így utólag: ha messze volt a kormányod, akkor miért nem pakoltad át a kormányszár felett lévő távtartókat a kormányszár alá?
Most vettem észre, milyen nagy "dudor" van ott.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12760 üzenetére
A távtartók átpakolása is kicsit megemelte volna a kormányodat, de neked igazán a kormány hátrahajlása segített.
A nagyon kihúzott nyeregcső pont mászáskor előnyös.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #12826 üzenetére
A nagyobb gyártók közül Shimano és a Magura használ ásványi olajat, az Avid és a Hayes DOT fékfolyadékot.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Mewryck #12828 üzenetére
Elvileg minden fékfolyadék vízmegkötő/-felvevő hatású, így a különféle DOT változatok is, mert nem lenne túl egészséges, ha télen elfagyna a fékrendszer a bekerülő víz miatt. Szóval a kezednek egyik sem jó, de legalább az ásványi olajok kevésbé károsak a környezetre, mint a szilikonalapúak.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Jancsi #12835 üzenetére
Köszi a pontosítást
Az az oldal, ahol a leírt infókat pár hónapja olvastam, teljesen egybemosta az összes DOT folyadéktípust, mindegyiket szilikonalapúnak és vízfelvevőnek titulálta, csak a forráspontok különbségét említette
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #12851 üzenetére
Lakott területen kívül sisakkal 50 km/h, sisak nélkül 40 km/h, lakott területen belül 40 km/h, kerékpárúton 30 km/h, gyalog- és kerékpárúton 20 km/h lenne a végsebességed. Természetesen csak akkor, ha az út-, látási és forgalmi viszonyok megengednék.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
De, tökéletesen mindegy
Csak arra akartam rávilágítani a válaszommal, hogy a kérdésére nem fog választ kapni, mert nem igazán lehet a sok ismeretlen paraméter miatt megválaszolni. Ha pontosan ugyanazon az útszakaszon megy (azaz az aszfalt gördülési ellenállása megegyezik, a sík ugyanannyira sík), megegyeznek a légköri viszonyok (pontosan ugyanakkora szél/ellenszél/szélcsend van), akkor is az a legpontosabb válasz, hogy vagy gyorsul, vagy nem változik a végsebessége, vagy egyenesen lassul.
Ha lenne a saját lábáról a pedálfordulatszám függvényében felrajzolt nyomatékgörbéje, akkor már lehetne számolgatni, de így felesleges. Ha trekking hajtóműre vált, akkor - ahogyan szki is írta - az ugyanakkora pedálfordulatszám melletti végsebessége megnő természetesen a nagyobb áttétel miatt (körülbelül ez az egyetlen konkrétum, amit ki lehet jelenteni), csak semmi sem garantálja, hogy tudja nagyobb áttételen is tartani ugyanazt a fordulatszámot. Sőt, azt sem garantálja semmi, hogy nagyobb áttételen egyáltalán tud olyan pedálfordulatszámot tartani, amivel gyorsabb lesz.
Ha a kérdés úgy szólt volna, hogy a hajtómű cseréjével aszfalton, sík terepen javul-e az átlagos tempója, akkor arra határozott igennel feleltem volna. Ha a kérdés úgy szól, hogy vékonyabb slick külsőre cserélve javul-e a maximális sebessége, arra szintén határozott igennel feleltem volna.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #12865 üzenetére
48 km/h * trekking_áttétel / mtb_áttétel, ahol trekking_áttétel = 48/11 és mtb_áttétel = 42/14
Pár közelítő kerékátmérő az adott kerékméretre jellemző külsővel együtt:
29-es kerék ≈ 724 mm
28-as kerék ≈ 700 mm
26-os kerék ≈ 665 mmEgy példa pedálfordulatszám számítására, trekking bringa, 50 km/h tempó, hajtómű 32-es, hátul 11-es fogaskeréken:
50 km/h = 50000/3600 = 13,89 m/s
1 pedálfordulat = 32/11 = 2,91 kerékfordulat
1 kerékfordulat = 700*3,14/1000 = 2,20 m
13,89 m = 6,31 kerékfordulat = 6,31/2,91 pedálfordulat = 2,17 pedálfordulat
2,17 fordulat/s = 130 fordulat/percVagyis "csekély" 130-as pedálfordulatszám mellett középtányéron is lehet 50-nel tekerni, ha a nagy sprintelésben elfelejt az illető nagytányérra váltani
Így néz ki videón a 321-es pedálfordulatszám, a kamera nem bírja, és a görgő is éppen hogy
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- iPhone 13 Pro Max 128GB Gold/ PATIKA ÁLLAPOT!
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen