Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #11333 üzenetére

    A mostani állapotánál csak nehezebb lesz, bár így nehéz használni :DDD Megnéztem gyorsan, a Konán ötös imbusszal lehet a kulacstartó csavarját állítani. Tudományosabban sajnos nem tudom lemérni, nincsen tolómérőm, mint rétisünnek, maximum grammpontosságú mérlegen tudom megmérni :D

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #11340 üzenetére

    Gratulálok a négy számjegyű szintes túrához :R Látom, volt ott rendes sebesség Dobogókőről lefelé egy aszfaltos szakaszon. Milyen arányban volt a terepes és aszfaltos rész?

    Nem mondom, hogy szólhattál volna, mert nem bírtam volna rávenni magam ilyen hosszú körre :B

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #11343 üzenetére

    az izületeimet (térdemet főleg) féltem a futástól
    Ezért ülsz inkább -5 fokban is bringára :DDD

    A téli SPD cipőd (ha jól emlékszem Northwave Celsius) hogyan vált be tavaly? Shimano SH-MT71 vagy Shimano SH-MT91 cipőkkel van valakinek tapasztalata?

    Ariadne: a szint aszfalton is szint, csak kicsit könnyebb tud lenni. Én már döntöttem a rövid mellett, ott van esélyem értékelhető időre, a hosszú, ha menne, akkor is a 10-11 óra közötti indulás miatt sötétedésbe hajló időeredménnyel.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz tzimash #11349 üzenetére

    Annak hogy 2/3 részt lejöttél megállás és gond nélkül, nem inkább önbizalmat kellene adnia a maradék 1/3-hoz?
    Ha olyan durva a terep, akkor a vihar előtti csend érzését is elő tudja hozni belőled :DDD

    zoltanz: ha nem mersz elsővel fékezni, mert félsz az orra eséstől, akkor azt mondom rendben van, bár fejben és gyakorlással leküzdhető. De az elsővel fékezés közben kieső első keréknek sajnos, mint oly sokszor a téveszmék esetében, az a fránya fizika ellentmond, ugyanis fékezéskor a súlypont előrecsúszik, és az első kereket szó szerint a földbe nyomja, közben ugyanez az erőhatás igyekszik az első tengely körül megforgatni a bringádat. Vagyis ha valamiért, ismétlem valamiért az első kereked a kiesés határán volt, akkor pont a fékezés fogja visszarakni a helyére ... A hátsóval fékezés pont ezért nem hatékony (amellett, hogy megcsúszásra hajlamos), mert ahogyan fékezel, egyre kisebb súly nyomja a talajhoz a hátsó kereket, így csökken a fékhatás, hiába húzod a fékkart jobban.

    Amúgy én teljesen összerakott és működőképes bringával szoktam tekerni, ebbe beletartozik az is, hogy a gyorszár zárt állapotban van :U

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #11385 üzenetére

    A Pro tulajdonosa egy ideje a Shimano, szóval nem noname darab, de sajnos (vagy lehet, hogy szerencsére* :) ) tapasztalatom nincsen vele.

    * A Mavic óráiról például szinte csak szidást olvastam internetszerte, aztán ugyebár Crossmax nyami :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz SOAD19 #11438 üzenetére

    anno gyúrtam vagy 4 évet, úgyhogy az erőnlétem felől ne legyen szemernyi kétséged se
    Ha aktívan gyúrnál, akkor is bringázás simán megalázhatna olyasvalaki, akiből nem nézed ki. Más izomcsoport, másfajta terhelés.

    Nézz meg egy rövidtávfutót, komoly mennyiségű izom, hogy a szükséges oxigénmennyiséget tudja tárolni. Nézzél meg egy hosszútávfutót ezután: őt a konditeremben körberöhögnék, pár km-nyi futás után pedig ő röhögné körbe a levegőért kapkodó konditermeseket.

    Aki gyors, az nem lockolt telóval (nagyobb emelkedőn tud valamennyit számítani, de aszfalton nem olyan vészes a hatása, és az átlagos magyar útminőség mellett én inkább nem lockolok :D) és traktorgumikon is gyors. 3-4 km igen kevés városon belül, annyi idő alatt be sem lehet melegedni igazán.

    Eddzél sokat ;]

    szerk: Szép lassan megírom, mosogatok közben egy kicsit, erre ezalatt ketten is elmondják ugyanazt.

    venember83: A gyúrásod meg bringázás szempontjából nem biztos, hogy jót tett, lehetséges, hogy van rajtad sok kiló izom, ami csak halott teher tekeréskor.
    Az ideális biciklis a pálcikaember hús-vér megfelelője végletekig szálkás combbal, nulla zsír- és izomfelesleggel :K

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #11443 üzenetére

    Meg ne tessék megfeledkezni a pályabringásokról se, akik combkerületükkel hódítanak.
    Jó, a pályabringások tényleg a korcsolyázókkal tartoznak egy kasztba.

    Persze, ott van helyből Armstrong is ellenpéldának, de a nagy átlagra igaz a kijelentésem.

    De ugye a "traktorgumi" az nagyon visszaveszi a teljesítményt városi használat esetén (mondd, hogy igen, ez az utolsó mentsváram az állóképességem védelmében)?!
    Traktorgumivan járok városban is, és a válaszom az, hogy nem igazán ;] A végsebességet természetesen visszafogná, de azt esélyed nincsen elérni, tempós haladásnál ugyanakkora energiabefektetés mellett maximum 2-3 km/h-t vesztesz szerintem, mert a városi közlekedés az elindul-gyorsít-fékez-megáll folyamat körül forog. Így bár van hátránya, de szerintem csak minimálisan jön ki.

    Konkrétan én a mostani 2.25"-ös bütykös felületű terepkülsőkön gyorsabb vagyok aszfalton (terepen pedig főleg), mint a korábbi 1.75"-ös tökéletesen slick futófelületű félterep külsőkkel.

    Abban egyetértünk, hogy városban is nagyon jól jön a teleszkóp, nem kellene merev villás bicaj.
    Én egy merev karbonvillával is kiegyeznék :K

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz SOAD19 #11449 üzenetére

    Egy Abus Bordo 6500 tartóval együtt 2 kg, egy alsó kategóriás teleszkóp 2,5 kg szokott lenni (de bőven 2 kg felett), szóval 4-4,5 kg csak ez a két komponens. Nekem ezek 0,7 kg + 1,5 kg súlyt jelentenek városi közlekedésnél (Abus mini U-lakat és egy jó/könnyű teleszkóp). Na most a teló helyére képzelj el egy 0,8 kg-s merev karbonvillát ...

    Városban én, ha dinamikusan szeretnék haladni, akkor középső tányéron nyomulok, mert ott pont úgy vannak a fokozatok, hogy rövid idő alatt nagyon jól fel tudok gyorsulni. Ha csak haladni szeretnék, akkor nagytányér, és szinte SS módban tekerek (vagy maximum 1 fokozatnyi oda-visszaváltás).

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Bici #11464 üzenetére

    Legyen nálad a táskában mindig egy prizma, hogy most vetted, de még nem tudtad felrakni :)

    Én hasonló indoklással hordoztam másfél évig egy hátsó prizmát (lámpa mindig van nálam, valamint fényvisszaverő csík is, szóval látszódom), majd amikor fel akartam rakni, akkor szétrepedt a rögzítőkonzolja, mert ezalatt az idő alatt elöregedett :U

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz runner 125 #11467 üzenetére

    Mindenki azzal jön, milyen ronda a küllőprizma. Néztétek már meg a bringátokat sötétben oldalról/félig oldalról távolról megvilágítva? Ha nem, akkor ajánlom, mert ezek a műanyag vacaknak tűnő prizmák nagyon hatékonyan működnek. Egy reflexcsík a külsőn - főleg, hogy könnyen koszolódik - a közelében nincsen.

    Augusztus 20-án este a tábortűz mellett ment a keresztbe-kasul bringapróbálgatás, és természetesen mindehhez a kibicek részéről az elemlámpázás a távolba :) A küllőprizma nagyon jó dolog. A fényvisszaverő ruházat szintén, egy díszítésnek tűnő fehér csík, vagy egy logó a cipősarkon messziről kiszúrja a szemedet. A hátsó prizma helyett a nyeregcsőre dobott fényvisszaverő szalag is tökéletesen jó (copyright by Ariadne), és ez még rondán sem néz ki. Eszméletlenül durva volt a különbség zabcs80 jól felszerelt és KaraDani (akkor még minimalista) bringájának a láthatósága között 30-40 méter távolságból. Szóval az aktív világítás mellé kellenek a passzív fényvisszaverő felületek a bringákra, és nem árt a fényvisszaverő ruházat sem.

    KaraDani: a fenti koncepció mögött a lustaság állt :B Megvettem, a hátizsák egyik zsebébe bekerült, hogy hazaviszem, aztán másfél évig ott is maradt :DDD Azóta a csengő is felkerült, bár azt sohasem használom, bringaúton kóválygó gyalogosok ellen a DT racsnihang hatásosabb, és a reakciók alapján ők érzik magukat kellemetlenül, nem te vagy az őket lecsengető bunkó :DDD

    runner 125: az első rekacióm nekem is az volt, h "nah ez lesz az első amit leszedek róla
    A fentieket ajánlom a figyelmedbe. Amúgy a küllőprizma törik magától is (a pedálon lévő még inkább), szóval nem kell nekiesned azonnal, ha nem tetszik.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #11487 üzenetére

    Utólag érdekes visszanézni, de menet közben semmi értelme a lognak.
    Szerintem meg menetközben sokkal több értelme van, mint utólag. Utólag akkor érdemes visszanézni, ha nagyon komolyan gondolod az edzést, és szereted a gyakorlókörödet alaposan kiértékelni. Menetközben bármikor jól tud jönni, mert például
    * alacsony pulzussal szeretnél menni, és az órával kényszeríted rá magad, hogy ne menj túl gyorsan (játszottam már ilyet, utcai ruhában kulturáltan kinézve kellett odaérnem valahová, de az odavezető úton adja magát a száguldozás)
    * emelkedőnek felfelé be tudod lőni az optimális tempót a pulzusod egy adott tartományban tartásával, amikor nem vagy se túl lassú, se túl gyors

    A pedálfordulatszám mérése nekem nem igazán jött be, megpróbáltam egyszer az ajánlott tartományban tartani, aminek a vége az lett, hogy kikapcsoltam az idegesítő csipogást :) Bár hozzátenném, országúton még nem próbáltam, ott sokkal több értelme lenne.

    szki: Nem tudom hogy vízálló, ha usb töltős...
    Valószínűleg hasonlóan mint a Garminom: egy tökéletesen záródó gumidugó védi a csatlakozót (amit a hülye konstrukciója miatt néha kínszenvedés jól visszarakni, a Dakota 10 megoldása nagyságrendekkel jobban sikerült). Igazán rakhattak volna fel egy képet a pántról is, sokat számít a kényelem szempontjából, valamint nem árt, ha az külön utánrendelhető. Ennyiért (a 10 eurós kedvezmény ide vagy oda) én is a Polart venném, nekik azért már nem kis tapasztalatuk van a monitorozásban, valamint az edzés után adatkiértékelésben.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz amargo #11496 üzenetére

    Ránézett az avatarjára? :DDD

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #11517 üzenetére

    Ha nagyon hideg van, akkor aláöltözet alulra és felülre. Ha kevésbé, akkor elég a térdmelegítő (ami a neve ellenére közel bokától combközépig ér) és könyökmelegítő. Valamint egy thermokesztyű sem árt ilyenkor, a végtagok nagyon le tudnak hűlni. Ja, és persze sisak alá való sapka, bár ebből ésszel kell vásárolni, mert nekem a vastagabb darab olyan, hogy -5 fokban izzadok alatta :)

    Komplett aláöltözet 8e környékén indul, térdmelegítő 3e, könyökmelegítő 2e, kesztyű 2e és sapka 4e. Nem olcsó, de egyszer kell megvenni. A reumagyógyszer drágább :P

    Ariadne: micsoda finom, nőies téma a több száz kilovoltoké :D Tudom, hogy miért tudod, csak nem hagyhattam ki a beszólást.

    Ha valaki úgy tervezi, hogy jön a már itt is propagált Thury Maratonra, az a jövő hét közepéig utaljon nevezési díjat, mert vasárnap zárul a kedvezményes nevezés.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz amargo #11521 üzenetére

    Jé, van olyan is? Az enyém, és az összes többi térdmelegítő, amit eddig láttam, az a fél lábat beborította.

    sanzi89: ez a Ritchey legolcsóbb, kizárólag OEM forgalmazásra készített nyeregcsöve, ami nem anyag/gyártáshibás, hanem egyszerűen maga a konstrukció van elszúrva, mint az a reviewe-knál olvasható is. A te logikád alapján - mivel belefutottam ebbe a csodába - ezután egy Ritchey Superlogic kormányt sem lenne szabad komolyan vennem? :U

    Amúgy az, hogy 1000 forint Kínában és 3000 forint itthon, szerintem nem kirívó különbség (igaz, én is inkább megrendelném Kínából, ahogyan a lámpákat szinte mindegyikünk). Ilyen apró tételeknél a rendes logisztika és garanciális háttér biztosítása rá tud rakni ennyit az árra, a Kelly's név szinte nem növelt semmit sem rajta.

    szki: aláöltözetért Decathlon és túra/hegymászóbolt felé menjél el, én egy utóbbiban vettem, és sokkal olcsóbban jöttem ki. Térdmelegítőből érdemes olyat venned, ami szélálló.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #11545 üzenetére

    A Sigma az xxx6-ben használt DTS protokollt a xxx9-ben ezen hibák miatt cserélte le STS-re. Már a DTS is digitális volt, de sikerült "ügyesen" úgy megalkotni, hogy érzékeny volt bizonyos zavarokra, mint az analóg kommunikációt használókat. Az STS protokollos darabokkal és más megbízható gyártók modelljeivel nincsen ilyen probléma.

    Nekem 9,5 évig egy Mity 2-es üzemelt, tette a dolgát, de sajnos annyira kontaktos lett (nem a vezeték, nem a csatlakozója, maga az eszköz valahol belül), hogy bringacserekor eszembe nem jutott átvinni. Néha kopogtatásra, néha nyomásra megindult, néha útközben magától, de a feladatára használhatatlanná vált. A tartó műanyagja hűvösben úgy meg szokott keményedni, hogy nem lehetett kivenni belőle az órát, Ennek ellenére a Mity 2 érzékelője, kábele és tartója még most is használatban van, ha jól rémlik, egy Velo 5 teszi benne a dolgát.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    Mindössze 1,5 idény után nekiállt a BBB Airzone (BBW-30) nyári kesztyűm javíthatatlanul szétszakadni. Kényelmesnek kényelmes volt, a párnázások működtek, veszettül jól tapadt a markolathoz, jól szellőzött, alig izzadt benne a kezem, szóval maga a konstrukció bevált, csak nem bizonyult hosszú életűnek.

    Milyen tartós, hosszú ujjas nyári kesztyűt tudtok ajánlani?

    Cipőben nagyon bejött a Specialized Taho a BG designnal, vajon megéri az eléggé borsos árát a BG Gel Long kesztyűjük?

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz KrAt #11578 üzenetére

    Ne csak a felnit nézd, a vázat is, mert hátul nem biztos, hogy lesz elég helyed.

    Már nekiálltam írni, hogy miért szeretnél DH gumit (a szélessége alapján gondoltam), aztán ránéztem a WTB oldalára, és megállapítottam, hogy csak náluk gurult el a gyógyszer :) Élőben a Velociraptor is szép látvány, valamint aszfalton az erdő felé tartva a hangja se semmi.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz KaraDani #11625 üzenetére

    Lassan venned kellene már műanyag gumileszedőt, mert több belső nyírsz ki te felrakáskor, mint amennyit defekt intéz el ;]

    Ariadne: a gyalogosok örülnek, hogy az általunk utált sétálgatós szakasz hosszabb lett ... Szombaton teszteltem le először, és a jövőben úgy fogok közlekedni, hogy a Lánchídról jobbra a Fő utcára hajtok direktben és a bringaútra csak a Halász utcai átjárónál térek rá, nem szenvedek a lépcsővel.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Máté94 #11634 üzenetére

    A Rohloff bírja a terepet, nem egy XC bringát építenek rá, talán a nehezebb tekerés sem jelentkezik annyira hangsúlyosan, inkább pénzügyi problémák akadhatnak vele kapcsolatban.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #11718 üzenetére

    DT-nél nézzél maximális súlyt is, nehogy szokásuk szerint egy diétás versenyzői modellbe húzzál bele. Az egy centiméter eltérés nem tűnik soknak, de a mindenféle multiplikátorhatás miatt, amit a himbakar és a forgáspontok hoznak össze, simán elképzelhető, hogy elrontja a nagyobb tag a geometriát. Vagy ugyanilyen hosszúságút vegyél, vagy olyat, ami átalakítható 190 mm-esre.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz dqdb #11720 üzenetére

    Bár közben végiggondoltam, amíg a kikönnyített kerekeikre, merev villára és teleszkópra jogosan adnak meg súlylimitet, mert ezek az alkatrészek direktben terhelődnek, de ez a rugóstagra nem áll fenn.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #11723 üzenetére

    Nem áll ferdén az a nyereg? Szemre enyhén előre dől az orra, ami nem túl egészséges. Persze a kép simán csalhat, de én a helyedben biztos, ami biztos, rádobnék egy vízmértéket.

    Az ilyenre a sorozatos szívások miatt nagyon ráállt a szemem, ráadásul 2 perce raktam le a vízmértéket :) Éppen most készülök próbát tenni az eggyel korábban Fizik Nisene nyergemmel, hátha a mostani nyeregcsővel kombinálva bejön (értsd: a mostani Syntace nyeregcső hosszútávon vízszintesen tartja a Ritchey Logickal ellentétben, aminek ez 2-3 km-en jött csak össze, aztán dőlt hátra). Ha igen, akkor téli nyeregprobléma megoldva, mert jó dolog a Selle SMP-n anatómiai kivágás, csak a hidegben alulról szellős, esőben pedig erőteljesen nedves. Ha nem, akkor sárvédő gányolása következik a nyeregpálcákra :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    [link]
    Csoda fog történni. Várhatóan. Remélhetőleg :U

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #11750 üzenetére

    Kerekek nélkül még akár igaz is lehet :DDD

    És igen ;]

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #11754 üzenetére

    Tudom, azt csak azért linkeltem, mert ha a drágább és könnyebb felszereltségű modell is 11,33 kg-ot nyom 18"-as méretben, akkor ez simán a 11,9 kg környékét karcolhatja az alkatrészekből és a nagyobb vázméretből adódó különbségek miatt.

    Ha már ragaszkodsz a Meridához, akkor én a helyedben a Matts Lite 3000-D helyett a Scandium 2000/3000 D-vel álmodnék :))

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz fpeter07 #11778 üzenetére

    Terepen lehet találni olyan utat, ahol egyszerűen nem lehet lassan felmenni.
    Pontosan :K És van olyan is, ahol nem lehet lassan lemenni folyamatos fékezéssel, mert esés lesz a vége, hanem ereszteni kell, de ésszel.

    hoffman_: a vázméret különbözősége olyan sokat nem jelent súlyban, de a hirdetésben szereplő 2 kg eltérés finoman szólva is durva. 10 kg alá műanyag vázzal és XTR-be hajló (vagy azzal ekvivalens) felszereltséggel lehet lemenni, egy full XT kevés ehhez. Ehhez képest a linkelt bringánál csak a telón lehetne fél kilót fogni. Ettől függetlenül az egy tényleg jó bringa, minőségi felszereltséggel, csak nem kellene valótlanságot írni róla.

    A szkandium ötvözetű váz merevségben és súlyban jobb a sima alumíniumnál (7005, 6061), a mostani nagy karbonboom előtt szkandiumötvözetből készültek a legnevesebb versenyvázak. Na meg persze az elfogultság beszél belőlem egy szkandium váz tulajdonosaként :B

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #11780 üzenetére

    De én szó nélkül beraknám a seggem alá, valami ilyesmi szintű bringával én már jó pár évre letudnám a dolgot.
    Ezért is írtam, hogy maga a bringa rendben van, ha igaz a mindössze 200 megtett km, akkor jó vétel, ráadásul méretben is jó neked ;] A Meridánál a többi alkatrészhez képest a féken spóroltak és a teleszkópon, de ezeken sem veszélyes mértékben, a problémás területnek tekinthető hajtás és a kerekek teljesen rendben vannak.

    A súly dolog egyébként érdekes. Tudom, hogy mennyi vita van róla, de van, hogy nem értem.
    A súly nem minden, de mégis sokat számít. Érdemes XC és országút esetén a minél könnyebb végeredményre törekedni, de fontos, hogy ésszel történjen mindez, különben a gatyád is rámegy, vagy a végeredmény nem lesz eléggé strapabíró. Értelmes fejlesztésnél a könnyítés mindig valaminek a mellékhatása. Egy Alivio hajtómű XT-re cserélésével a tekerés hatékonyságát lehet nagy mértékben növelni (sokan képesek olyan nyomatékkal tekerni, hogy a lánctányért az első váltóba szó szerint belehajtogatják), cserébe nyersz 300-400 grammot, ha a fogsort is cseréled egyúttal, akkor további 1-200 gramm jön le. A kényelmet egy karbon nyeregcsővel tudod növelni, ami mellesleg könnyebb is lesz. Ha a teleszkópodat egy szebben mozgóra cseréled, 100%, hogy súlyt spórolsz meg, ott az 5-800 gramm mínusz sem ritka. Még sorolhatnám tovább, az a lényeg, hogy a súlycsökkentés ne fő cél, hanem valami tényleg hasznos változtatásnak a velejárója legyen.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #11785 üzenetére

    maxi-bike.hu

    Egyébként bosszantó, mert amíg még csak körbeszaglászik az ember, akkor vannak olyan finomságok, hogy uhh, amikor meg pénze is van, akkor keresgélhet mint a hülye, hiába.
    Én úgy indítottam az évet, hogy van egy jó bringám, nem cserélgetek, nem nyúlok hozzá, mert minek. Aztán úgy alakultak a körülmények, hogy hülye lettem volna nem meglépni egy cserét, és huss :U

    Ezért is írtam, hogy ha "csak" 130k-s bringával fogok indulni, akkor hamar rámegy az ára.
    Ha ennyivel szeretnél indulni, és a Bikemag apró böngészése alapján nem idegenkedsz tőle, akkor jó állapotú használtat vegyél építési alapnak. Hasonló árú új bringánál hamar elérheted az az állapotot, amikor ránézel, és megállapítod, hogy jé, már csak a váz eredeti :)

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Henryk #11816 üzenetére

    Az U-lakat tökéletes, de a lánccal kombinálva le fog szakadni a hátad bringázás közben, hiszen közel 4 kg-t cipelhetsz zár formájában (a térfogatról ne is beszéljünk, a lánc komoly helyet igényel a táskában/hátizsákban). Ha nem hagyod ott sokáig, akkor elég az U-lakat, ha félted a kereket, akkor tényleg egy kiegészítő sodrony kell, ez a kombináció napi használatra kicsit soknak tűnik. Én egy tokkal együtt két kilós Abus Bordo 6500-at cseréltem le egy 700 grammos Abus mini U-lakatra napi használatban (néhol a méret miatt azért megküzdök a lezárással), boltba beugrani, munkahely védett tározójába elég, bár ismeretlen úti cél esetén mindkettő nálam van.

    Egyre többen vennének rendes, minőségi gyártótól származó U-lakatot gagyi sodrony/spirál helyett, ez tetszik :C

    venember83: nekem elég, ha a tolvajoknak nem tetszik :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #11831 üzenetére

    Ha nem a teljes kerékfordulaton, hanem annak csak egy részén súrlódik, akkor az simán lehet nyolcas. Ha a teljes köríven, akkor más lesz a probléma.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #11860 üzenetére

    Fordítva lesz az, jobbra a before és balra az after állapot. Túl tiszta az a terepgumi és a topik alapján KrenAtesz arra hajtott ;)

    KrenAtesz: a második képeden a terepgumi teljesen fel van fújva? Olyan keskenynek tűnik 2.35-ös létére :)

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #11893 üzenetére

    A SRAM hajtóművek újonnan gyönyörűek, de ha nekiállnak kopni, akkor iszonyatosan rondává válnak. Ez országúton kevésbé jelentkezik (ha jól van beállítva a rendszer, akkor cipővel/kamáslival súrlódásos koptatás sem túl jellemző), de terepen könnyű odaütni valaminek magát a kart.
    [XX] [X0]

    És a Chokito volt az, ami ronda, de finom :)

    amargo: legalább megpróbáltad :DDD

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz gery03 #11983 üzenetére

    Lehet, hogy terápiás célú posztokat látunk most éppen, és így próbálja lebeszélni magát egy jóárasított Dura-Ace hajtómű megvásárlásáról :P

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz gery03 #11985 üzenetére

    Szóval azt mondod, keressünk neki törött karbon hajtóműveket :DDD

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #12027 üzenetére

    Csak a váz és a teleszkóp ennyi, nem a komplett bringa. Amúgy - ha jól emlékszem a magasságodra - kicsi lenne neked.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #12048 üzenetére

    Előttem egy hete egy kamikaze nyugdíjas bármiféle körülnézés nélkül a piroson, örülhet, hogy tárcsafékem van :U

    Tüzi: ha jók a mostani tárcsáid, akkor azokkal, ha nem az igaziak, akkor a kinézett fékhez való 185 mm-es tárcsával bármelyik modernebb hidrós fék megfelel erre a célra (203 mm-es szerintem túlzás, kivéve, ha kavicsos-sziklás utak és füves domboldalak alatt DH-t is kell érteni, vagy 120+ kg vagy). Venember83 SLX ajánlata most árban a legjobb, de a 785-ös XT, bármelyik Avid Elixir vagy bármelyik Magura is megállja a helyét. Ha környezettudatos vagy, akkor az Avid kiesik, mert az a Shimanóval és Magurával ellentétben nem ásványi fékolajat használ. Érdemes megnézned vásárlás előtt a fékbetétek árát is, tudomásom szerint a Magura drágán méri azokat. A szükséges fékerő mindegyikben megvan, a súlyban és az adagolhatóságban vannak nüansznyi különbségek. Sőt, az is elképzelhető, hogy csak a tárcsákat kellene lecserélni a mostani fékeden könnyebben hűlő darabokra.

    KaraDani: "this needs a remix" :)
    Látványos, de ártalmatlannak tűnő bukfenc volt, bár lehet, hogy a sípcsontját/bokáját ütötte be nagyon a palánkon áteséskor

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Sethdobaloah #12063 üzenetére

    Akármilyen színű, akkor is megbüntethet érte, mert oldalirányban világít. Oldalra a KöHÉM rendelet szerint kizárólag borostyánsárga küllőprizma nézhet (amiből egy darabnak legalább az első keréken kell figyelnie), más nem szabályos és engedélyezett.

    hoffman_: [link]
    Ez nem női modell, hanem egy limitált széria, amit az első Stumpjumper csapatbringa 25. évfordulóján adtak ki, és legalább egy fut belőle Magyarországon is. Szóval a rózsaszín már elcsépelt, azzal nem tudsz minket sokkolni ;]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #12068 üzenetére

    rózsaszín váz/hófehér villa
    Csepel Royal YS7328 vázszett, 25900 forint
    [link]

    Dehogy akarlak lebeszélni :N Csak arra hívtam fel a figyelmedet, hogy amit te sokkolónak szánsz, nem biztos, hogy az lesz ;)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz MZsoltee #12071 üzenetére

    [link] világító szelepsapka
    [link] ha a diszkókorszakban érezted jól magad legutoljára ...

    Egy sima világító szelepsapkánál egy küllőprizma sokkal többet ér, mert az nem annyi fényt ad ki, amennyit tud, hanem némi veszteséggel az összes ráeső fényt veri vissza. Egy apró LED és egy autó fényszórója között pedig nem kicsi fényerősség-különbség van. Inkább vegyél ilyet a karodra-lábadra, sokkal több értelme van.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz amargo #12128 üzenetére

    Leginkább az érdekel, hogy hallottatok-e már ilyen szerkezetről, nem kerékméret vacillálásról van szó és az uic szabványnak is megfelel, azaz a villa és a váz méret sem változik.
    Teleszkópos nyeregcső, mint például a RockShox Reverb? Nagyobb rugóúttal rendelkező bringákon kezd elterjedni, hogy ne kelljen a nyeregcső hosszát módosítani minden nagyobb emelkedő és lejtő előtt.

    Az is érdekelne, hogy ki mit gondol, arról, hogy könnyítené a felfelé tekerés?
    Biztosan könnyítené, mert a súlypontodat megemelné, és emelkedőtől függően akár sokkal nagyobb mértékben, mint amikor a nyereg orrára ülsz ki levegő után kapkodva :) A könnyítés mértéke jó kérdés, valamint az, hogy rosszabb minőségű terepen mennyire használható a megoldásod.

    De azon nem segítene, hogy reggel óta képtelen vagyok rávenni magamat az elindulásra :B

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #12161 üzenetére

    Fokozni kell tempót, illetve résztávozni, hogy jobban lefáradjak.
    Hátizsákba/kézbe némi súly?

    Pizza témához: nekem 32 cm átlójú legyen és vastag tésztás.
    A pizza vékony tésztás, a vastag tésztás csak pizzának látszani próbáló entitás ;] Természetesen a home-made pizza vastagtésztás nem hagyományos feltéttel, de az az előbbi kategorizáláson kívül esik :B

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #12166 üzenetére

    Én felraktam a vastag BBB fóliát az alsócsőre, 10 másodpercig szemléltem, aztán leszedtem.

    runner 125: a bovdenek alá a kritikus részekre mindenképpen rakjál védőfoltot, nehogy kidörzsölje a festést. Szintén ajánlott neoprén láncvillavédő (ki lehet fogni színesből is, nekem piros van fekete koszcsíkokkal :DDD arra ügyeljél, hogy több méretben kapható vékonyabb és vastagabb láncvillákra). Az alsócsőre nekem sárvédő került, annyira nem ronda, és amellett, hogy rengeteg felfröccsenő sarat megfog, véd a felcsapódó kövektől is.

    Ja, csak azért BBB, mert a ronda és vastag matricát, valamint a tényleg hasznos kisebb foltokat linkelni akartam tőlük, aztán kényelmes volt az oldalon összeszedni a maradékot is.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #12168 üzenetére

    Na igen, ez tényleg jó ötlet, némi szabászat, 2-3 fekete gyorskötöző, és még jól is néz ki.

    Ellentétben a félbehajtott és befőttes gumival rögzített, markolatként használt törlőkendővel (persze a két oldalon különböző színnel, hogy még "szebb" legyen a végeredmény :) ). Nem, nem én találtam ki, láttam egy trekking bringán :U

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz runner 125 #12170 üzenetére

    Fólia után keresgélve, találkoztam a hagyományos teleszkóp védő gumikkal is. Nagyon retró feelingjük van, de ezek az új, levegős (..elől olajos? ) teleszkópok e téren mennyire kényesek?
    Állítólag ezek a védőgumik körülbelül annyit, ha nem többet ártanak, mint amennyit használnak. Ha minden bringázás után szépen letisztítod a becsúszókat egy vizes ronggyal, akkor én a helyedben nem aggódnék. Esetleg az első szétszedős telószerviznél berakathatsz majd ilyet, hogy tényleg a mostanihoz képest is minimális szennyeződés tudjon bejutni a telódba.

    Minőséget illetően valami hasonlóra gondoltam, mint a Zagg fóliái. Az tényleg kb. észrevehetetlen, még telefonon is. Mellette roppant erős, és karcálló.
    Annak a fóliának mást kell kibírnia, mint ennek. Ott a karc valami hegyes/éles tárgytól keletkezik, ami rányomódik, itt nagy sebességű ütés ellen kell védeni, és ahhoz bizony némi vastagság kell, és máris nem átlátszó az anyag.

    Ja, és szerintem a 140-et mozgó telódra nem találnál gumit, a nagy rugóút miatt eleve nem működhet a konstrukció.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #12186 üzenetére

    A zavarjuk még jobban össze runner 125-öt mozgalom keretében én is a Meridára szavazok pontosan ugyanezzel az indoklással. Ráadásul a Kelly's-ben lévő saját márkás fék egy nagy kérdőjel mind a minőséget, mind a szervizelhetőséget illetően.

    Ariadne: az S-Pressóval kapcsolatban egyetértek (bár kizárólag az agyváltós jöhet belőle, de akkor már még inkább a Bad Boy), de én még egy O.Nine-t is szívesen elfogadnék tőlük. Más most nem igazán szimpatikus a választékukból.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #12203 üzenetére

    Egyszer már elsütöttem ezt az érvet a topikban, és most is tartom, hogy én 222e forintért integrált hajtóművet várnék el egy bringán.

    Napfénysüti: nem túl profiként is határozottan érezni a különbséget egy jobb és egy gyengébb teló mozgása között. Ezért is kell arra ügyelni, hogy ne próbálj ki olyan alkatrészt, ami jobb a mostaninál, és még árban pont megengedheted magadnak, különben pénzköltés lesz a vége :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz lorcsi #12220 üzenetére

    szép bringa, de sajnálnám terepen használni
    Szép bringa, és bűn lenne nem terepen használni :U

    venember83: Vélemények?
    Szép :P

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz dqdb #12221 üzenetére

    Most nézem csak a pedált. Ha nincsen SPD-s cipőd, akkor cseréld le egy platformpedálra, ha van SPD-s cipőd, akkor szedd le a prizmás műanyagkeretet róla minél előbb, mert az terepen nem egy életbiztosítás, és városban sem.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz runner 125 #12243 üzenetére

    Mindenképpen cserélhető tüskés platformpedált vegyél, mert a tüske kopóalkatrész, nem szerencsés, ha az egész pedált kell cserélni. A tüskék jól tartják a cipődet a pedálon, aztán ha mégis lecsúsznál, akkor gyönyörű párhuzamos szántásokat gyártanak a vádlidra :DDD A Syncros Meat Hook elnevezése némi iróniát takar emiatt :) A festett pedálok a helyedben elkerülném, meglepően gyorsan le lehet koptatni a festéket, az eloxálás már más téma, az működhet. BikeRadar, MTBR, testbike.hu és singletrack.com környékén nézd meg a kiválasztott pedálról a review-kat vásárlás előtt, mert egyes gyártóknál/típusoknál a tüskék szeretnek belerohadni a menetükbe, és akkor a cserélhetőségük ugrott.

    Nekem Wellgo LU-987 (OEM modellként sokféle néven kapható) volt az SPD előtt, az eggyel azelőtti bringán is, stabil darab, jól tartotta a lábamat, a csapágyazás is rendben volt, a fent emlegetett szántásos műveletsort szerencsére csak egyszer sikerült kivitelezni vele :) Az egyetlen hibája az, hogy a stabilitását az adja, hogy egy jó nagy fémdarab, kétszer annyit nyom a mérlegen, mint a mostani SPD-m, és ezt a súlyt folyamatosan pörgeted haladáskor (a gyári súlyadatnak ne higgyél, 526 gramm "könnyű" csak lenni szeretne, az enyém 632 grammos párban). Lehet találni barátságos súlyú platformpedálokat is, de azok beszerezhetősége, megbízhatósága és ára külön kérdés.

    Én sokáig azt mondtam, hogy minek az SPD, olcsóbb a platformpedál túracipővel, és van olyan jó. Aztán elkopott a bringázásra használt túracipőm, kedvenc márkám nem akciózott éppen, így pedig egy M540 + cipő páros minimálisan volt drágább. Úgy voltam vele, ha nem válik be, akkor az SPD pedált eladom, a cipőt pedig normál túracipőként a régi pedállal használom. A Wellgo azóta is a szekrényben porosodik, és jelenleg a téli SPD cipőket nézegetem, nem a visszaszereléséhez keresgélem a megfelelő méretű villáskulcsot a szerszámok között ...

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz dqdb #12245 üzenetére

    Még annyi, hogy a prizmákat előre érdemes leszedni az ilyen pedálokról, mert a gyári csomagolásból kivéve az asztalnál ülve tisztán könnyebb teljesen eltüntetni azokat, mint a félig lepattant vagy elrepedt sáros műanyagdarabokat lefeszegetni miközben a másik kezeddel a bringát tartod. A prizmák mellett vagyok, de ezeket garantáltan elhagyod, tapasztalat, máshogyan feszül és rugalmas a pedál anyaga, és máshogyan a pedáltesté. A cipőd sarkán egy kis fényvisszaverő folt is hatásos ugyanennyire.

    Hoppá, a súly már a prizmák nélkül mért érték, volt ez több is.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák