Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9000 üzenetére

    A mentsd le szöveg alatt linkelt HTML oldalt mentsd el fájlként, később azt bármikor meg tudod nyitni a böngésződben. Tessék GPX, de ez sem az igazi, néhol légvonalban vezeti az utat.

    Amúgy az hogy lehet, hogy a GPs még 50mkm/h-t míg a km órám 43 fölött nem mért ma semmit? Hol van az igazság?
    Az igazság az órádnál van, ha jól állítottad be a kerékméretet. Ha nem, akkor oda az igazság :)

    fpeter07: Sokan tolták ott, ami meglepetés volt, hogy női versenyző is nyeregben le tudta menni.
    Csak ismételni tudom, amit már többször leírtam: sose becsüld alá a bringást kinézete/neme alapján, nagy meglepetések érhetnek. A nagyon meredek emelkedők egy részénél nem az a kérdés, hogy fel tud-e menni erőből, hanem az, hogy fel tud-e menni technikából, mert sokszor a nyers erő kevés, például a folyton elemelkedő első kerékkel kell valamit kezdeni. A másik ilyenkor felmerülő kérdés, hiába tudna felmenni az illető: tolni gyorsabb, vagy tekerni?

    Mondjuk nem tudom, hogyan lehet erre edzeni.
    Állóképesség és technikai tudás kérdése az egész. Az előbbihez is kell tekerni terepen nem keveset, de az utóbbihoz rengeteget. Csak "ennyi" a recept, lehet utánuk csinálni :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #9018 üzenetére

    De anno sokat foglalkoztam a táplálkozással, és kiderült nem vagyok borjú.
    Persze ettől más még igyon bátran tejet/kefirt, ha akar!

    Tudom, ez filozófia kérdése. De én előbb mondanék le mondjuk az alkoholról, mint a sajt-kefir-tej trió bármelyik tagjáról. Ja, várjunk csak, ez már most is igaz ;] Szükségem van minden agysejtemre, persze ettől más meg igyon bátran alkoholt, ha akar! Ha javasolhatnám, inkább az etil fajtából :))

    Ariadne: "A kerékpár teljesen darabokban van és nincs hozzá szerelési útmutató!"
    Ha nem jár hozzá magyar nyelvű felhasználási útmutató sem (ami az én értelmezésem szerint egy darabokban lévő bringa esetén az összeszerelést is tartalmazza), akkor az legutolsó információim alapján nem hozható Magyarországon forgalomba. Jól sejtem? Mellesleg az egész oldalon nem találtam cégnevet, egyedül egy adószámból lehet visszafelé keresgetni (és találni).

    Rhino666: ennyiért jó használt bringát is nehéz találni. Mivel ezen minden PV elem megtalálható (Shimano váltó, tárcsafék- és teleszkóputánzat), gondolj bele, ezek felárát a többi komponensen meg kellett spórolni.

    (#9039) Ariadne: az a karbon tandem nagyon ott van :C

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9053 üzenetére

    Grat!

    Bár a kerékpár utak minőségét inkább hagyjuk. Ahol tehettem inkább közúton mentem, mert a bringaút virsligumikkal életveszély!
    Helyből Dunakeszinél ezzel volt érdemes kezdeni a Pálya utcánál, az montival még járható. Igyekeztem minél kevesebb bringautat bevinni a javasolt útvonalba, és azokból is a jobb minőségűeket. Vagy ahol pocsék a bringaút (például Berlini utcai szakasz), ott az úttesten nem nagy a forgalom (csak ezt elfelejtettem javasolni előre).

    Ezért is küldtelek a Bajcsytól nyugatra, és nem az ottani bringaúton, valamint ezért nem vezettelek a Duna parti bringaútra az Erzsébet-hídtól északra, különben folyamatosan csuklottam volna kora reggel :)

    Út közben ittam egy fél lityis Vitarade-et, 0.5 víz, 0.5 gyümölcslé. Plusz 6 müzliszeletet lecsúsztattam. Indulásnál fél liter vizet ittam + 1 csokit ettem és 2 banánt.
    Nekem kevésnek tűnik a folyadékbevitel kicsit.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tamoo #9062 üzenetére

    Ha 18650-es lámpát veszel, akkor ezt a tartót ajánlom. A két oldalán az ív nem egyforma, 25.4-es kormány esetén a kisebb ív megy a kormányra. 31.8-as OS kormány esetén a nagyobbik ív megy a kormányra, és a kormányszárhoz minél közelebb, a vastagabb részre kell rögzítened, így bírja a terepet is. Eléggé kényelmetlen szerelgetése, mert nem egyszerű a tépőzárat stabilra rögzíteni, de csak ez tartja meg a lámpa nagy súlyát (ez kevés hozzá, felraktam a kormányra, felemeltem az első kereket, megráztam a bringát, és "lekonyult"). Én városba beszereztem külön lámpát, ami 14500-as akkuval megy.

    Ha ezt a töltőt rendeled meg, akkor kell hozzá átalakító. Ha elosztót használsz, állandóra telepítve ez a legkényelmesebb és legkevesebb helyet foglaló megoldás.

    Én ilyen akkukat használok, négyet vettem belőle, egy mindig a lámpában van, egy a táskámban, a másik kettő bevetésre vár (hosszabb útra mindegyik utazna).

    Ha nem nightride-ra szeretnél menni, csak sötétben helyben közlekedni, akkor a hibrid AA/14500 lámpákat ajánlanám, most jött meg egy ilyen a fenti linkelt tartóval, és 2×2 ilyen akkuval (töltőm volt korábbról).

    Friss tapasztalat: rendelés 06.28-n, postázás 07.02-n, tracking szerint 07.07-n érte a vámhivatalba (a tracking oldal félreérthető, valószínűleg a kínai, és nem a magyar oldalon), ma csöngetett a postás.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz dqdb #9063 üzenetére

    A linket egy részének a végére bekerült pár felesleges space, mindegyik él a %20-ak törölgetése után ...

    (#9064) Tamoo: ebben az esetben ennyi "előfeltétellel" tényleg 18650 a helyes irány, szerintem teljesen jó az általad linkelt lámpa ennyiért. Ami fényben többet tud, az 2-2,5× ennyibe kerül. Legyen fémből a külseje (pipa), ne savazzák a véleményeknél (pipa), tudjon 2 módot (nincsen pipa). Ez utóbbi üzemidő növelésére-akku kímélésére jó, de ha van megfelelő mennyiségű tartalékakku az útra, akkor a több mód csak idegesítő (az én lámpámon 8 van, amiből kettőt használok, a mid > high váltás egy gombnyomás, a high > mid hét, közben van 3 villogó és 2 stroboszkóp mód ...).

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #9067 üzenetére

    Ha már itt tartunk: MTB-hoz milyen viszonylag kényelmesebb nyergeket ajánlotok amik azért nem csillagászati árban vannak?
    Ezt az utat neked és fenekednek kell bejárnia :P Mielőtt még bármit vásárolnál, rakjál rá a nyeregre egy vízmértéket, hogy teljesen vízszintes-e (szemmel nem jó, kell a vízmérték). Ha nem igazítsd meg. 50 km után nézd meg, vízszintes-e még mindig a vízszintes. Ha nem, akkor vagy nincsen eléggé meghúzva a nyereg rögzítőcsavarja, vagy a nyeregcsővel is kell kezdeni valamit (mint nálam).

    Ha a nyereg vízszintes, akkor igazából az első fontos lépés az, hogy rágyere, miért kényelmetlen, hol nyom-dörzsöl. Ha megvan, akkor ennek ismeretében már tudatosabban lehet keresgélni. Üljél rá ismerősök bringájára, milyen azokon a nyereg. Ha a combodat dörzsöli, keskenyebb nyereg kell. Ha ingyen és kéretlen prosztatamasszázsban van részed, akkor középen mélyített vagy lyukas nyereg kell neked. Ha az ülőfelület túl kemény, akkor szivacsos helyett géles a nyerő.

    5-10e környékén vannak jó minőségű nyergek. Nézz körül például a WTB és a Fizik kínálatában, mindkettőé eléggé széles, és árban nem csak elszállt modelljeik vannak. Ha vásároltál, és még mindig kényelmetlen, akkor az szívás, ilyenkor van egy eladásra váró nyerged, és egy nagyobb kiadásod, ismerem a szituációt :) Ekkor árban is feljebb kell lépni, és például a Specialized BG (Body Geometry) vagy a Selle SMP "olcsó" nyergei között érdemes nézelődni, ezek tervezésénél az anatómia elsődleges szempont volt.

    Még egy tanács a végére: 200+ km után (lehetőleg egy 50+ km-es túrát is közbeiktatva) mondjál csak véleményt a nyeregről, kell ennyi idő az egymáshoz idomulásra.

    belaazallat: a DX-en meg fogod találni az összes hirdetett lámpát (Trustfire Protected akku, a töltő is fent van, a bringás tartó szintén, a lámpa is a klasszikus DX-es kinézetű), de az ára a plusz közvetítő ellenére nem tűnik rossznak. Valószínűleg annyit tud, mint a Tamoo által linkelt darab, azaz aszfalton a puszta közepén is elegendő ~20 km/h-ig, városban főleg, de terepen kevés.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz belaazallat #9072 üzenetére

    Ha külföldről nem szívesen rendelsz, akkor vagy hivatalos boltban kell megvenned például a Fenix lámpákat drágán, vagy az eBay "nepperekre" vagy utalva, te tudod.

    A csomagért az ár korrektnek tűnik (feltéve, ha az akku és a töltő is benne van, ha csak a lámpa, akkor drága), de kérdés a LED típusa. Városba simán elegendő ez a lámpa, többet ér, mint a hagyományos bringás darabok.

    Én a helyedben nem vásárolnám meg egyetlen akkuval, mert a 60-80 perc üzemidő városon belül is kevés tud lenni.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tamoo #9083 üzenetére

    A 14500 kisebb mérete miatt kisebbet, könnyebbet (amit sisakra is tudsz emiatt szerelni) találsz, de jobbat szerintem nem. 35 USD környékén vannak jobb lámpák 18650-esben, 10-20 USD között ez a LED-lumen-ár kombináció a nyerő szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Frenky89 #9088 üzenetére

    Az AA és AAA méretek elemeknél léteznek 1,5 V feszültségszinttel, és NiMH akkumulátoroknál 1,2 V feszültségszinttel. A 14500 és 18650 lítiumion akkukat takar 3,7 V feszültségszinttel, ezeket szeretik más méretűre gyártani, nehogy rossz eszközbe rakd be őket.

    AA: 13,5-14,5 mm-es átmérő, 50,5 mm-es hossz
    AAA: 10,5 mm-es átmérő, 44,5 mm-es hossz
    14500: 14 mm-es átmérő, 50 mm-es hossz
    18650: 18 mm-es átmérő, 65 mm-es hossz

    Azaz az AA és 14500 méretre közel megegyezik, de nem lehet őket tetszőlegesen felcserélni az eltérő feszültségszint miatt.

    A papíron 800, gyakorlatban 450-500 lumen tökéletesen elég arra, hogy az erdő közepén egy sziklás lejtőn simán legyere, azaz szinte bárhol megállja a helyét (MC-E ledes lámpáról van szó). A 230 lumenről majd később tudok nyilatkozni, ha majd kipróbáltam éjszaka a frissen érkezett kisebbik lámpámat, de ezt városi használatra szánom.

    Vasinger!: részemről 178 cm és a 17-es váz tökéletesen passzol. Ne a méretezést nézd, hanem a felsőcső hosszát mérd le (kormánycsapágy közepe és nyeregcső közepe közötti vízszintes távolság), és lepődj meg, mert meg fogsz. 20"-as Cube LTD-nél ez az adat kisebb, mint a 18"-as Kona Cinder Cone-nál.

    fpeter07: ne bánd a hirdetést, nem rossz, de szerintem egy kicsit túl van árazva az a bringa. És nem piros ;)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    [link]
    Ha harmadennyibe kerülne, akkor nem gondolkoznék a megrendelésén, így drágállom. Nagyon jó ötlet, hogy a bringás hátizsákok sisaktartójába is lehet rögzíteni a csatokkal.

    szki: szépen nyomod, jövő hétre 1000 km a cél?

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9110 üzenetére

    Úgy a legegyszerűbb megmérni, ha megkeresed weben :)

    A C távolságról van szó a Geometry menüpont alatt, egy monti méretezésénél az a legfontosabb (de persze nem egyetlen) mérőszám.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz KrAt #9114 üzenetére

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #9117 üzenetére

    A videón pontosan nulla darab fullyt számoltam meg. Ilyen terepen és a maratonhoz képest rövid XCO távon úgy tűnik a plusz kilókkal szemben a karbon kiütéssel győz.

    (#9119) fpeter07:
    Euro One-Cube Csömör
    Focus-MIG Team
    Magellan-Kőbánya TC
    X2S-KONA TEAM
    Merida Maraton Team-CST
    LTV Merida Racing
    KTM-Erste Leasing
    SINTESI BIKE NAGY SE
    KSI Schwinn-Csepel SE
    ;]

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz XP NINJA #9120 üzenetére

    Nem a szokásos 5 mm-es gyorszárral rögzül, hanem egy masszívabb, az erőhatásoknak jobban ellenálló 12/15/20 mm-es tengellyel. Nagyobb rugóút esetén szokták alkalmazni, AM, FR és DH felhasználás esetén. Megfelelő kerékagy kell hozzá, különben nem tudod használni. A hátsó kerék is lehet átütőtengelyes, ezt a váznak kell támogatnia.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Vasinger! #9124 üzenetére

    Ha jól tudom, akkor nem az övé eladó, hanem a Probike-ban régóta vár egy másik ilyen színű váz egy őrültre :) Lassú vagyok.

    Egy iszonyú jó maraton váz egyébként...
    Ha jó benne a Brain ;]

    Venember sajnos nem járt ilyen jól.
    Igen, ezért írtam, mert hiába nagyon jó váz, használtan lutri lehet, és aki mellényúl, annak igen mélyre kell nyúlnia utána :(

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz INMOTEP #9141 üzenetére

    Kerülendő.

    (#9136) Xantomas:
    (#9143) Xantomas: És ezt így hogy? :))

    (#9144) Xantomas: már azt hittem, hogy párhuzamos univerzumba kerültél :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Xantomas #9145 üzenetére

    Szerintem most feküdjél vissza aludni, a mai napodnak már úgyis annyi :P

    [link] facepalm ...

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #9148 üzenetére

    Körülbelül annyi volt, hogy egyikünknek sem jön be a mostani állapotában. Aztán Xantomas szidta a telefonján a böngészőt kicsit, látod a szoftver bosszúját a topikban :))

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #9151 üzenetére

    A hozzászólás számát nem néztem :B

    Szóval az, amit Ariadne leírt. A sima rugós addig jó, amíg nem kopik ki, utána csak bosszúságot okoz, és felesleges súlyt cipelsz onnantól kezdve. A paralelogramma kialakítású még nehezebb, az jobban bírja, de drága, és annyiért bőven kapsz egy jobb minőségű alumínium nyeregcsövet némi hátrahajlással, és az is képes azt a komfortszintet hozni.

    Másik apróság, hogy a tekerésbe fektetett energiád eléggé jelentős része a nyereg rugójában fog elveszni. Már sík terepen is észre lehet venni, hogy pogózik alattad a bringa, emelkedőn pedig hatványozottan büntet: nehéz, ezért több energia kell a mászáshoz, de a befektetett energia jelentős részét a hajtás helyett a rugós nyeregcső nyeli el, és még ráadásul pogózol is miatta, ami zavaró.

    Az állítható nyeregcső már más terület, és az finom darab :D Bár az nem utazási kényelemről szól, hanem arról, hogy AM felhasználásnál ne kelljen minden lejtő és emelkedő előtt megállni, és a nyeregmagasságot a terephez igazítani.

    (#9154) Ariadne: Sosem cserélnék le alkatrészt olyanra, amivel aztán félteném használni, hiszen pont azért cserélem le, mert használni akarom, hogy még jobb legyen!
    Pontosan :K

    Ja és ne gondold, hogy milliomos bármelyikünk is, aki itt van a topikban, csak sok más dolog helyett a bringára költjük minden pénzünket.
    Igen, és a legtöbben már megfelelő végzettségekkel sok éve dolgozunk, így egy diák számára elérhetetlennek tűnő dolgok kicsit közelebb vannak számunkra.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #9169 üzenetére

    Miért, szégyen, hogy egyetértesz a mondandómmal?
    előző hozzászólását meg lájkolom. Úristen, lőjetek le, hova jutottam, hogy ilyet írok.
    Ezért :U

    Ariadne: Nagyon beindult mindenki, hogy így utat törtem a maratonok világába azért hova fejlődik már a világ, hogy nekem kellett itt a legtökösebbnek lennem.
    ;]

    belaazallat: Vagy a megoldás megint abban van, hogy 127kg súly alatt másképp viselkedik a technika?
    Én a 127 kg-ra tippelnék.

    Amikor emelkedőn elfelejtem lockolni a telót, akkor észre veszem a "pogozást". Max 1cm-t mozog a villa.
    Tud az többet síkon is mozogni, ha eléggé érzékenyre van beállítva. De nem az amplitúdó a lényeg, hanem maga a mozgás. Én például szeretek nagy nyomatékkal tekerni, amin az SPD még javított, ezért párszor már zártam le a telót síkon is, mert éreztem, hogy rugózik alattam a bringa eleje.

    no meg ott a plusz súly is
    A te súlyodra vonatkozott :DDD Ezeket az alkatrészeket alapvetően az átlag 60-70 kg-s bringásra tervezik, ilyen terhelés közelében ideális a mozgási karakterisztika. Sok keréknél, teleszkópnál megadják, maximum mennyit bír. A DTSwiss diétás versenytelóit például maximum 80 kg-ra méretezte korábban (bár ahogyan nézem, fejlesztettek, mert már 95 kg ez a a limit).

    Xantomas: Men In Black-et játszol? Nekem class 2-es vonalkódolvasóba sikerült véletlenül belenézni (fejlesztettem, és a lézer bekapcsolva maradt ...), feledhetetlen élmény volt perceken keresztül foltokat látni.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #9188 üzenetére

    Grammokat? Nem.

    Azonban itt nem grammokról van szó sokszor, hanem 40-50 dkg-okról, vagy még többről, és nem extrém módon kikönnyített, csillagászati árú alkatrészekre kell gondolni (tehát semmi XX, X0, XTR, Dura-Ace és hasonlók, azok tényleg a versenyzőknek készülnek). A súly csökkenése sokszor csak mellékhatása a fejlesztésnek, egy jobb minőségű alkatrész általában könnyebb, merevebb, tartósabb, mint az olcsóbb.

    Elhasználod az Alivio hajtásodat, és XT-t raksz fel helyette, máris -30-40 dkg környékén vagy. Lecseréled a Suntour XCx/Dart teleszkópodat egy nagyságrendekkel szebben mozgó (akár használt) Reconra/Rebára, és 80-100 dkg környéke lejön a bringáról. Veszel a régi komfortos nyereg helyett egy sportosabb darabot, -20 dkg, és még ekkor sem mentél rá igazán a súlycsökkentésre, csak vettél egy jó nyerget. Új kerékszett, -70-80 dkg simán összejöhet.

    Könnyű a bringám? Igen. Lesz még könnyebb? Igen, ha a hajtás cserére szorul, lemegy 11 kg-ra. Tudnám azon túl is csökkenteni a súlyát? Igen, nemrég összeszámoltam, közel 1 kg mínusz elérhető X0, XX, XTR és karbon kormány nélkül is, de ekkor a kényelem teljesen feláldozásra kerülne, ami számomra fontos tényező, szóval nem fogom. Jó, hogy könnyű a bringa? Igen, a lépcsőházban felfelé cipelve határozottan jobb :) Terepen ilyen hatványozottan nem érzem, de ott is valószínűleg kijön. A jobb váz, jobb külső, jobb kerekek, jobb nyeregcső, jobb teleszkóp ott is érzékelhető, ha ennek súlycsökkenés a mellékhatása, akkor nem zavar.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tenken #9240 üzenetére

    Valamit "tudnak", ha náluk kevesebb, mint feleannyiba kerül egy váz (499 USD), mint a gyártó honlapján (1050 USD). Szerintem kerüld el őket jó messzire.

    belaazallat: Nem azért veszek meg egy új alkatrészt mert könnyebb, hanem mert jobb. Az egy mellékhatás, hogy néhány jobb termék könnyebb.
    Nos, ebben az esetben nem értem, hogy mi a problémád, mert én ugyanezt írtam le. A rugós nyeregcsőre, valamint az állítható kormányszárra mindig meg fogod kapni, hogy nehéz, mert az, és teljesen feleslegesen nehezített (és a mechanika miatt bonyolított), mint egy hagyományos darab, ráadásul drágább is.

    A topikban drágább bringával rendelkezők közül szerintem egyikünk sem olyan, hogy bement a boltba, és megvette adott gyártó aktuális évi modelljét, mert úgy tényleg drága :U Lehet vásárolni használtan komplett bringát/alkatrészt, lehet vásárolni kifutó modellt, lehet vásárolni külföldről nagyon akciós alkatrészt, lehet vásárolni szétbontott bringából új alkatrészt, és úgy már nem annyira drága, ha sok mindenből az eredeti ár 40-50%-át fizeted ki.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz amargo #9266 üzenetére

    de még nem találtam meg az igazit és noszogatva se vagyok
    És ezt a barátnőd is tudja :))

    N.GÁBOR: szép bringák. A fehér markolatra és fehér nyeregre különösen vigyázzál, rengeteget fogsz miattuk mérgelődni, mert sajnos nagyon hamar koszolódnak.

    A furcsa kéztartás nekem is feltűnt, olyan érzésem volt, mintha nagy lenne barátnődnek a váz, vagy nem hajol előre annyira, amennyire egy cross bringán kellene. Az a lényeg, hogy ne legyen teljes kinyújtva egyik keze sem, kicsit be kell hajlítania a könyökét. Helyes nyeregmagasságnál álló helyzetben a nyeregben ülve a cipő orra ér le, tekerés közben amikor a pedál legalsó fázisban van, akkor a térd pont nincsen kinyújtva.

    Másik apróság a pedállal kapcsolatos: ne talpközéppel nyomja a pedált, hanem a lábujjak alatti párnázott területtel (nehéz hozzászokni, tudatosság kell hozzá, én is sokat bajlódtam vele, de az SPD megoldja a problémát :) ).

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz N.GÁBOR #9286 üzenetére

    ha tényleg nagy lenne a bringa, akkor vagy egy rövidebb stucni lesz a megoldás
    Vagy egy hajlítottabb, nagyobb emelkedésű kormány is lehet megoldás (a triálbringa ne tévesszen meg, hirtelenjében ezt a képet találtam). Azt hozzátenném, hogy ezeken a hajlított kormányokon szerintem a szarv irtózatosan hülyén mutat, de ez pusztán személyes vélemény.

    Úgy nézem, hogy a Meridára csak akkor tudsz szarvat felszerelni, ha a markolatot is lecseréled nyitott végűre. A Scottról nem tudok nyilatkozni, nem látszik eléggé a kormány vége.

    A helyes kéztartás elérésében (főleg, ha zsibbad a tenyér egy idő után) segíthet az ergonomikus markolat, ami a kézfejet a megfelelő helyen alátámasztja, és helyes szögbe kényszeríti azt. A biztos kormányfogásban a kesztyű is sokat tud segíteni (én hosszú ujjasat használok nyáron is), cserébe a kézfejem láthatóan fehérebb szép átmenet nélküli kontraszttal, pedig már 2 hete kesztyű nélkül közlekedem a városban :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #9296 üzenetére

    + Gázló TT

    A kérdésedre válasz: elmegy teljesen máshová, hogy ne kelljen döntenie :D

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz N.GÁBOR #9307 üzenetére

    Ha levágod, természetesen az is lehet megoldás. De nem olyan könnyű tapétavágóval szép egyenesre vágni a vastag gumimarkolatot. Ha vágsz, akkor nem árt majd kormányvégdugó a kormányba.

    Az erőteljesebben hajlított kormány (mint amit linkeltem) és szarv néz ki szerintem együtt bután, maga a szarv nem. És szerintem, szóval erőteljesen szubjektív. A szarv emelkedőn felfelé jön igazán jól, de természetesen tekerés közben bármikor lehetővé teszi a fogásváltást.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #9312 üzenetére

    Na de ahhoz gyorsan kellene mennie :DDD Szerintem inkább lenne második, minthogy elvegyük tőle a legkényelmesebb címet :P

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #9315 üzenetére

    szerintem rétisün kilométer mennyiségét nézve nem beszélhetünk kényelmes outisról
    Nem a táv, hanem a sebessége miatt szereti magát a topik legkényelmesebb outisának nevezni.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz lorcsi #9337 üzenetére

    Termék jellemzők
    Kiszerelés: pár
    Hossz: 63 mm
    Szín: fekete

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    [link] :Y

    Egy teljesen általános kérdés: a Bontrager márka nagy általánosságban milyen minőségi szintet képvisel? Semmit sem kívánok tőlük venni, csak eléggé sűrűn összefutok a nevükkel, és semmit sem tudok róluk.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9387 üzenetére

    Országútiból maximum rétisünét láthatod holnap Zánkán, még egykerekűből is több lesz, mint virsligumisból :)

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9390 üzenetére

    Akkor érdemes feszesebbre állítani, ha tekerés közben túl sokszor old ki véletlenül. Egyébként egyéni preferencia kérdése az egész, mint oly sok minden.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9392 üzenetére

    Tekerés közben még nem oldott ki, csak túl könnyen kilépek belőle ha akarok
    Nos, én a helyedben nem változtatnék rajta. Amikor kell, tart, amikor nem kell, azonnal old, ideális beállításnak nevezném :)

    Amúgy a járástól kopik rendesen.
    Ha 2 méternél többet sétálsz benne, akkor inkább SPD szettet kellett volna venned, a montis cipők sokkal jobban bírják a járást (nem tudom, az SPD-SL és/vagy Look kínálatban létezik-e hagyományos gumitalpú cipő). Ja, és mellesleg nem úgy mész a cipővel, mint akinek tele van a naci :))

    Stoplivédőt mennyire érdemes használni? Jó cucc?
    Nem tudom sajnos.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9401 üzenetére

    Bár gondolom, te a Vaude Bike Alpin 25-re gondoltál, de a Deuter Trans Alpine 25 nagyon jó hátizsák :D

    A hát felőli oldal kialakítása miatt én a Vent modellt ajánlanám, az hasonlít az említett Deuterhez. Ott kis alumínium téglalapokból álló sáv érintkezik a háttal, és biztosít nagyon jó szellőzést, nem izzad szét alatta a hátam. Idén nyáron városban a szintén jó Dicota laptophátizsákom helyett is ezt használom, pedig ebben nincsen kimondottan laptop számára kialakított rész, cserébe a víztartály zsebe tökéletesen megtart egy 14,1"-es darabot.

    A funkciólistája alapján tökéletes bringás hátizsák, megvan benne minden hasznos apróság, mint (a személyes vélemények a Deuterről szólnak):
    * alsó nagy méretű zseb, nekem ide mennek a szerszámok
    * ivótartály támogatása, vegyél minél előbb, nem olcsó, de hatalmas találmány, másik apróság, ami úgy látom, itt is megvan, a cső tépőzáras rögzíthetősége a vállpántra
    * esővédő, ez sötétben is jó, a rikító zöld szín helyből feltűnő, de a fényvisszaverő csíkokkal együtt alkot nyerő párost
    * sok rekesz
    * térképtartó, amit térkép céljára sosem használtam, cserébe itt utazik a telefonom (nem ezzel rögzítek útvonalat), mert könnyű elővenni
    * oldalsó hálós zseb, az egyik oldalon túrán a keletkező szemetet tárolom (zacskó, szalvéta, csokipapír), városban a mini U-lakat pont befér ide (Abus Granit Futura 64/120 HB 150), de fél literes kulacsot/palackot is bele lehet rakni
    * a csípőövön zseb, az enyémen hálós, a müzliszeleteket ide tárazom be, könnyű elővenni innen (telefontárolásra nem jó az izzadás miatt)
    * sisaktartó, ami biztosan jó sisak tárolására is, én még csak egy pár kereket applikáltam fel a hátizsákra vele :DDD Hosszú túrákon jól jöhet egy ilyen rögzítésére, csak ne lenne ez a napelemes csoda ilyen extrém drága.

    ----------------------

    Minden 24 órásnak hajrá!

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9404 üzenetére

    Nos, ahogyan leírtam, a funkcionalitása rendben van, nekem egy 25 literes hátizsák bőven elég víztartállyal 1 napos túrához, valamint munkahelyre laptophordásra. Az ára sajnos a konkurenciának is körülbelül ennyi, egy jó minőségű mezzel most azért egy kicsit barátibbnak nevezhető. A Vaude minőségéről jókat olvastam, de nincsen vele személyes tapasztalatom.

    Az ajánlat jónak tűnik, de vakon ne rendeld be, nézd meg élőben is, hogy nem kicsi-e, nem túl nagy-e. Ha megveszed, én ajánlom víztartály mielőbbi beszerzését is (nem biztos, hogy a sajátját, mert az drága lehet, de a Decathlonban érdemes körülnézned).

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #9408 üzenetére

    Sajnos csak a kimondottan ivóhátizsákokhoz szokott járni víztartály, itt meg kell elégedned a tartály fogadására szolgáló megfelelő méretű és alakú zsebbel, valamint a csőkivezetéssel, és a tépőzáras csőrögzítéssel a pánton.

    Az is jó megoldás lehet, hogy a Decathlonban veszel egy olcsó ivóhátizsákot, és a tartályát hosszú túrákra átrakod ebbe a hátizsákba, rövid körökre pedig visszarakod. Tavaly 500 forint különbség volt a víztartály és a ivóhátizsák között, sajnos az idei évre felment a hátizsák ára, pedig erre a kombinációra pályáztam én is.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #9417 üzenetére

    Kategória negyedikek éppen, és végignézve a 19 órás adatokat, az összetettben sem állhatnak rosszul :K

    Az időközben webre felkerült képekből jól veszem ki, hogy az eső nem esett délután, és bár van sár, de csak arra jó, hogy összekoszoljon mindent, és messze nem annyira vészes, mint tavaly?

    Holnap is tart még a verseny, így simán újra tudod rögzíteni a tracket ;]

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #9421 üzenetére

    A naptárad az Endomondo oldalán nagyon durván néz ki :R Május óta 4549 km, ebből júliusban 2009 km, nem semmi.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #9423 üzenetére

    Na ez az, több mint egy hét még hátravan belőle. Ennyit egy profi versenyző teker, ha a náluk emlegetett évi 30000 km-t havi bontásban nézzük.

    Ha jól sejtem, cseppet "sem" voltál feltűnő a traktorgumis tömegben országútival és koskormánnyal :)

    na, majd ha nem leszel velem, hogy diktáld a tempót
    de hazafelé tényleg jól jöttünk, nem vagyok én ehhez hozzászokva

    :P

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #9428 üzenetére

    Rákerestem, 20-25 ezer összesített edzés- és versenymérföldet írtak három helyen is, ez 32-40 ezer kilométer.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #9430 üzenetére

    Miért, a 10k nem az? :))

    szki: vannak fent részeredmények köridőkkel együtt. Szerintem mi többet tudunk a verseny aktuális állásáról otthon kényelmesen üldögélve, mint ők ott terepen. XXI. század, ez van :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz belaazallat #9445 üzenetére

    [link]

    A GPS-nek a működési jellegből adódóan (mintavételi pontok egyenesekkel összekötve) enyhén alá kell majd mérnie az órádhoz képest.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz raczger #9479 üzenetére

    Gratulálok mindenkinek!

    Az egyik fotón szereplő nyakkendős mez, amit a csapatod egyik tagja viselt, nagyon királyul néz ki.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz carrot #9481 üzenetére

    Ezek után nekem ne mondja senki, h "balkáni" vagyok.
    Szóval Toscana is a Balkánon van :U

    -------------------------

    Ajánlom mindenki figyelmébe a GeoSetter nevű ingyenes programot, amivel fotókat lehet utólag geokódolni. Igencsak hasznos tulajdonsága, ha pontos a fényképezőgép órája, és rögzítettél tracket, akkor képes GPX alapján végigmenni az összes fotón.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    Valaki tud erre a megoldásra valami előnyt említeni azonkívül, hogy szépen csillog? Mert én akárhogyan nézem, kizárólag hátrányát látom az egésznek :F

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #9504 üzenetére

    Igen, a pörköléses epilálás az első gondolataim egyike volt :DDD

    Aztán felmerült bennem, hogy mennyire jól lehet ezzel láncot szaggatni, mert egy fixi lábféknél hirtelenebb és erősebb rántással indul valószínűleg a fékezés. Milyen "jót" tehet a láncnak és a hajtóműnek (és a fékútnak), hogy nemcsak a hajtás, hanem a fékezés erejét is nekik kell átvinni, és ez utóbbi ugyebár jóval intenzívebb, mint az előbbi. Az is kérdés, hogy mennyire lehet a hajtóművet hajtogatni, ami a féktárcsa oldalirányú mozgását és súrlódását is beveszi az egyenletbe.

    Bikemag fórumon találtam még két gyöngyszemet, ezt helyből lehetne a There, I Fixed It blogra küldeni :D Hülye galambot már találtam el villavállal, egy másik lefejelése centimétereken múlott, kerültem ki vészfékkel csigát kanyarban, de ez mindegyiknél durvább állatos baleset.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    Egy kis összeállítás tériszonyosoknak :)

    [videó 1]

    [videó 2]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #9542 üzenetére

    Találkoztam már ilyen modellel az interneten, de meg nem mondom, ki gyártotta, mikor és hol futottam bele. Mindenféle régi érdekességek között szerepelt a paralelogramma felépítésű első villával együtt. Gondolom nem csak gazdasági oka van, hogy mindenki a ma elterjedt megoldást alkalmazza.

    Fordítva beszerelt teleszkóppal ellenben már többször találkoztunk, meglehetősen mókásan néznek ki :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tamoo #9545 üzenetére

    Akkor rosszul emlékeztem az időszakra :B

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Misály #9553 üzenetére

    Kezdő fixis a Millenárison gyakoroljon inkább, ne forgalomban :U

    (#9549) DemonDani: szabadtéri sport, az időjárás és a pálya állapota nem állandó, így simán előfordulhat. Mivel nem egy futamban mentek (és már futamon belül is sokat változhatnak a körülmények), ezért az időket nem érdemes összehasonlítani. Az is elképzelhető, hogy nem teljesen egyezett meg a junior és elit pálya.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák