- Mobil flották
- iOS alkalmazások
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Somatom #5510 üzenetére
Sziasztok!
Somatom én ezeket olvastam sok helyen:
2. alkalmassági csoport: C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E, TR kategóriák és a „hivatásosok”: „aki közúti közlekedési szolgáltatás keretében közúti járművet vezet, aki
megkülönböztető jelzéssel ellátott közúti járművet vezet, akinek a munkaköre közúti járművezető...”
Adott korosztály esetében az érvényességi idő és az orvosi vizsgálati díj alakulása:
50 éves kor alatt max. 5 év 7.200 Ft
50-60 éves kor között max. 5 év 4.800 Ft
60-70 éves kor között max. 2 év 2.500 Ft
70 éves kor felett max. 2 év 1.700 FtMiért nem kaptad meg az 5 évet?
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #5553 üzenetére
Szerintem a probléma ott van, ha neked kell az igazad bizonyítani a rendőr vallomásával szemben. Ha van egy hotel vagy panzió számlád a későbbiekben, esetleg egy sátor lefényképezve az út másik oldalán , netán egy befogadó helyi lakos vallomása, akkor semmi gond, de az hogy a kártya bent van-e vagy kint, az ebből a szempontból teljesen mindegy, ha a rendőr a parkolóban kap rajta valamin (kávéfőzés, ott felejtett holmiért visszamenés, heverészés, újságolvasás a kocsi/ban/mellett/ stb.). Egyébként ez a 45-ös hétvégi tiltás már 100 éve szerepel a szabályozásban, de eddig nem foglalkoztak vele. Most sem a sofőr érdeke a lényeg, hanem az ellehetetlenítés mint konkurencia. Akkor vagy biztonságban, ha észleled a rendőr érkezését és elsétálsz még időben. Persze ez nem mindig kivitelezhető.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #5555 üzenetére
Igen, az benne van, hogy a csökkentett a kocsiban tölthető, a 45-ös meg nincs benne, hogy szabad. És ezt itt jól meg lehet lovagolni. A 2 napnál hosszabb szabadság pedig magában foglalja bármelyik pihenőt. Ezt nem is kell külön a rendőrnek igazolni, mert az új Tevékenységigazoló már egybe foglalja a 16.os pontban.
Üdv: Mcrazy
-
őstag
Én nem ismertem és csak csendes olvasója vagyok a topiknak. Egyébként tetszett a vicc.
Itt megragadva a szót, Mindenkinek Boldog Húsvéti Ünnepet kívánok!
Én arra lennék kíváncsi, hogy ki miért szereti vagy nem szereti, illetve miért űzi ezt a "szép" szakmát? (Nem a belföldesekre gondoltam) Azt tudom, hogy első dolog a pénz, de nagy árat kell fizetni ezért a "szép" pénzért.
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #6048 üzenetére
Akkor Te a szerencsés kivételek közé tartozol. Az én ismeretségi körömben is vannak "vándor" életet élők, de őket a szakma sodorta ebbe az állapotba. Megcsalt férjek, apa nélkül felnőtt gyerekek, tönkrement családok, stb... Azt gondolom ez elég nagy ár. Én a belföldesek táborát gyarapítom. Így az előbb említett dolgok engem nem értek utol. Változatos a munkám, naponta több új hely, magánemberek, cégek. Minden nap és minden hétvégén otthon alszom a párommal. A fizetés sem rossz és mivel minden sínen van, ezért szeretem ezt a munkát.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
Nekem gyerekkori vágyam volt, hogy teherautót vezethessek. Tátott szájjal néztem a szocializmus vívmányait. (Kamaz, Maz, Roman, Csepel)
Amikor meglett a jogosítványom, pár év múlva hívott egy jó barátom kamionozni, de a hallottak alapján nem nagyon volt kedvem hozzá. Nem éreztem a vágyat utána." A fizu, az egy kényelmi plusz " Hát erre most mit mondjak? Ha nem pénzért, hanem hobbiból csinálod, akkor elég extrém hobbit választottál.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Freiherr #6060 üzenetére
Még van rá lehetőséged!
Más:
Egy kis szakmai segítséget szeretnék kérni tőletek.
Néha napján (1 évben 2x) németekhez kell mennem, de nincs TOLL2GO-boxom. Idáig megoldottam, hogy a határnál vettem, majd visszafelé valahol kerestem egy kutat, ahol megvettem a visszautat. Viszont utoljára úgy jártam, hogy Simbach-tól Suben-ig csak 1 kút volt, ahol vehettem volna, de ez az új automata nem működött. A kérdésem az, hogy ilyenkor mi van? Kamerákat nem láttam útközeben. (Gondolom ilyenkor a BAG ellenőriz szúrópróba szerűen.) Meg tudom esetleg venni az oda-vissza útra egyszerre, ha tudom, hogy mikor jövök visszafelé? Nem próbáltam még. Esetleg más 5letet is szívesen fogadok. Ti hogy oldjátok meg a nem kamerázott, de fizetős utakat?[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #6065 üzenetére
Nem egyről beszélünk. Nem bliccelni akarok, hanem arra gondolok, ha olyan helyen jársz, ahol a rendszer nem tudja levonni a Toolbox-ról a díjat, de fizetős az út, akkor neked is kell venni az első lehetőségnél? De mi van ha nem tudsz? Megveszed előre, ha tudod, hogy mikor jössz vissza, vagy megveheted utólag is?
Üdv: Mcrazy
-
őstag
-
őstag
válasz Somatom #6075 üzenetére
Azt mondanám, hogy aki még húzni sem tudja a pótkocsit, nem hogy tolni, az inkább itthon kezdjen. Ha nem tud nyelvet, akkor tanuljon, képezze magát minél többféle járműre és 3 év múlva leghamarabb próbálja meg. Akár külföldi cégnél is. Úszni a biztonságos zónában lehet megtanulni. A mély vízben többen fulladnak mint tanulnak.
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz peterattila #6167 üzenetére
Szia!
Jól meggondoltad Te ezt? Nehogy "sírás" legyen a vége. Tudom, hogy el kell kezdeni valahol, de miért abban a "mély vízben", ahol úszómesternek 99%-ban nyoma sincs?
Üdv: Mcrazy
-
őstag
Lehet, hogy nyers vagyok, de nem rossz indulatból. Csupán csak óva inteném a kezdőket eme nem veszélytelen kezdéstől.
Senkinek sem kívánom, de a kezdő 0-as sofőrökből könnyen lehet hosszú ideig ingyen dolgozó rabszolga, ha ilyen nagy fába vágja a fejszéjét. Pár évvel ezelőtt 5 év belföldes tapasztalat nélkül a Kamionos cégek portáján sem jutottak túl. Szerinted miért?Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz peterattila #6179 üzenetére
Nézd, én nem akarlak elriasztani a nemzetközizéstől, de gondold át még 1x, hogy mit nyersz és mit veszíthetsz, ha nem úgy sülnek el a dolgok. Mi van akkor, ha 2 - 3 hónap után azt mondod, hogy kész, eleged van. nem bírod. (ebben megerősíthet a család hiánya, sz@r fuvarok, stb) Mindjárt 300 ezer minusz, ha pedig még becsúszik valami káresemény (gyakorlottaknál is van rá esély, de 0 km-snél ez hatványozódhat), akkor már kérdéses, hogy miként tudsz elszabadulni a nem kívánt cégtől. Nem is gondolnád milyen hamar lehet anyagi csődbe kerülni.
Azt javasolnám, hogy valami belföldes munkát keress, hogy nyugodtabb körülmények között szerezz egy kis tapasztalatot. Mindennap otthon lehetsz a családdal, így a nehézségek is jobban elviselhetők."Null kilóméterrel a cégek többségében elhajtanak"
Ez is cégfüggő. Van ahol adnak lehetőséget, van ahol nem. Próbálkozni kell, akár többször is.
Velem megtörtént, hogy "gyakorlattal" sem vettek fel. 5 évvel ezelőtt kezdtem külföldön egy cégnél fuvarozni, de csak belföldön ( külföldön belföldes, érted? ) Felváltva jártam hol pótos és nyerges szerelvénnyel, majd később heti 1-2 alkalommal cserefelépítményessel (WAB-nak szokták hívni, ez a helyes német neve - Wechselaufbau, na ez igényel türelmet meg odafigyelést, amíg megtanulod). Nem voltam olyan rutinos, mint aki naponta 5x cserél felépítményt, de jól elboldogultam vele. Majd 2 év után úgy hozta a sors, hogy költözés miatt munkahelyet is kellett váltanom. Felhívtam egy olyan céget, ahol ilyen WAB-os kocsikra kerestek sofőrt. Hiába mondtam én hogy hány évig és milyen "sűrűn" jártam ilyen szerelvénnyel. Azt mondták a heti 1-2 alkalom az kevés. Még az akkor 27 éves jogosítványom sem hatotta meg őket. Szóval erről ennyit.
Akár nekivágsz a nemzetközinek, akár nem, én sok sikert és sok balesetmentes km-t kívánok neked!Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #6184 üzenetére
Majd ezt mond el neki akkor, ha véletlen egy téves bekanyarodás miatt 200 m-t kell visszatolatni vagy Y-ban megfordulni autókkal teli helyen rutintalanul. Tényleg ennyire felelőtlenül bedobnátok a mély vízbe?
A 20 éve nyergesező kolllégám 40 perc alatt nem tudott pótkocsival rátolatni a rampára úgy, hogy senki nem volt mellette. Mit fog csinálni, ha ketten már ott lesznek? Jaa, majd vért izzad. A meghajtott vonó-háromszögről már ne is beszéljek.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz #27070592 #6188 üzenetére
Elmúltak már azok az idők amikor nemzetközi pályára csak akkor engedtek ha belföldön már legurítottál néhány évet.
Nyilván a sofőr hiány miatt. De hogy jön ide a vízpumpa csere? Nem ettől függött a rutin elismerése. (Bár én még kuplungot is cseréltem konténeres IFA-n útközben, na meg a két hengerfejet összekötő gumicső elrepedése hosszában. ejjj)
Mivel az idő már tényleg kevés ahhoz, hogy otthon gyakorlatozzon, én is azt mondom, hogy vágjon bele, ha úgy érzi. Sok sikert kívánok neki!
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #6233 üzenetére
Pedig azt gondoltam, dolgoztál olyannal, mert korban nem vagyunk messze egymástól. Akkoriban a ponyvák egy darabból voltak, valamint a felső ponyvatartót is ki kellett szedni és mind vasból volt. A ponyvát oda-vissza jobb szélén, középen, bal szélén fokozatosan tolni az oldalleccel. Amikor már nem ment, akkor az elejéhez menni és ott folytatni. 35 fokban igen Jó fogyókúra hatással bírt. Jó esetben 20-30 perc volt a szétszedés, 40 az összerakás. Azután jöttek a felül alucsővesek, majd a rolós és a napjainkban is használatos függönyös, 3 részes ponyvák. Én sokat jártam nyitott szerelvénnyel, de volt ezekben a szörnyűségekben is részem. A mai rohanó világban képtelenség lenne a régiekkel dolgozni.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
Legfelül ott van, hogy A vállalkozás által kitöltendő rész.
Tehát a teljes bekeretezett részt a vállalkozásnak kell igazolni.
A 6 pontban annak a neve aki a cégnél kitöltötte. 7. pedig a tisztsége.
A bekeretezett részben legalul, ahol az aláírás szöveg van, az írja alá, aki kitöltötte a papírt. Lebélyegzi céges
bélyegzővel.
Te csak legalul írod alá, ahol - A járművezető aláírása - szöveg van.#Somatom
Az igaz amit mondasz, ha visszaírod a tacho-ba, akkor nincs értelme, de ha spontán szükség van rá, akkor nem Te töltöd ki a szabis papírt, hanem a munkáltató. A Te tevékenységedet a munkaadó igazolja ilyen esetekben, nem a jóisten. (kitöltheted Te is, ha előre le van bélyegezve meg aláírva.)[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #6454 üzenetére
Gondoltam, hogy csak linkeled, de nem olvasod el.
Arra felhívom az olvasók figyelmét, hogy abban NINCS VÁLTOZÁS, hogy továbbra is igazolni kell az aznapi, és a megelőző 28 nap tevékenységeit! Csak annyi változott, hogy a szabadságot, pihenőt, egyéb munkát visszaírhatjuk a digitális tachográfba, illetve megrajzolhatjuk a korongok hátulján, de pl. a betegszabadságot, vagy a tachográf mentes tevékenységeket továbbra is a tevékenységigazoló lappal tudjuk igazoltatni.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #6456 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett. Én nem azt vitattam, hogy ha visszaírtad a tevékenységet, akkor is kell szabis papir, hanem azt, hogy amikor kell, akkor azt a munkáltató adja ki.
#HoTaZo
Azt nem tudom, hogy ez így szabályos-e.#dlaj
Én nem írtam vissza, (bár így utólag az is jó lett volma) hanem kinyomtattam egy 24-est és ráírtam, hogy Kártyacsere 00-07-ig pihenő.
Nem derült ki, hogy jo-e vagy sem, mert még sose volt kontrollom. Az első kártyám szűz maradt.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
A cégeket 200.000 euróra kellene büntetni a sofőröket pedig egy életre eltiltani a vezetéstől. Nem a C,E kategóriától, hanem teljesen.. biciklit neki azt kész.
Kíváncsi lennék arra a cégvezetőre, akinek a családját egy ilyen 30 órát vezetett sofőr vasalja ki. Vajon akkor is erre buzdítaná az alkalmazottait?
Sportszerűtlen, közveszélyes,szabályellenes, a sofőr társadalomból mindörökre kitaszítani az ilyeneket.
Ne mondja nekem senki, hogy a megélhetésért ilyenbe bele kell menni, mert akkor nyugodtan szemet hunyhatunk a tolvajok, betörők, gyilkosok felett is, hiszen ők is szívesen hivatkoznak a "megélhetésre"!
Bojkottálni kell az ilyen cégeket, sőt feljelenteni azonnal. Nincs szükség az ilyen piacromboló, mindenkin átgázoló vállalkozásokra." Ismerek olyan céget ahol új Euro6-os autók vannak és mindegyikben benne van a kapcsoló."
És még én csodálkozom, hogy a bánatba tudnak kb 110-120-al előzni a kollégák egyenes vagy emelkedőnek felfelé vezető úton. De személyautóval, gps-el is bemértem már párat, akik jóval 100 felett mentek egyenes úton.Üdv: Mcrazy
-
őstag
-
őstag
válasz Somatom #6793 üzenetére
Az első nagyobb autó, - amivel kezdtem - a nyerges IFA után egy LIAZ volt. Sorkapcsolós és felezős váltóval jöttek forgalomba, de vagy az egyik, vagy a másik volt benne. A kettő együtt nem. Nem volt könnyű megtanulni váltani, ugyanis nem volt szinkron váltós. Minden váltásnál fel és le dupla kuplung + gázfröccs. Aki esetleg nem tudná.- Szóval kihúzatod - kuplung be - üres -kuplung fel - megfelelő gázfröccs - kuplung be - váltás. Ez mozgatta az ember lábát rendesen városban. Ha nem volt jó az összhang a kuplung + gázfröccs párossal, akkor bizony nem lehetett sebességbe tenni. Viszont ha jól összeszokott vele az ember, akkor kuplung nélkül is szépen lehetett váltani oda-vissza.
Üdv: Mcrazy
-
őstag
Sziasztok!
Mindenki épségben hazaért?
Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek! 🎄🍾Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz KAMELOT #7991 üzenetére
Én még 2 milláért sem csinálnám. Az a kényelmetlenség és stressz nem ér annyit!
Mindig van aki csinálja, mert vagy nincs más vagy ez tetszik, fekszik nekik.
Hajdanán én is azt írtam, hogy semmi pénzért nem nemzetköziznék és ez most is így van, de nem vagyunk egyformák. Mindenki másképp gondolja. Ami nekem jó, az nem biztos, hogy másnak is és fordítva.Üdv: Mcrazy
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.augusztus 4.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen