- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz TazLeacher #1247 üzenetére
OK, így már értem. Természetesen nem arról van szó, hogy itt dübörögnének tucatjával a true DX10-es játékok, ha nem lenne a gonosz nVidia - szerintem így 2008 elejére még kényelmesen meg tudnám számolni őket 1 kezemen. viszont legalább lennének - az első fecske, amit Keldor papa említett, idén szinte biztos, hogy nem jön ki.
"Ott van pl. a Valve, ami köztudottan ATI bérenc" - ennek a mondatnak hiányzik a végéről a "volt" szó. Kb. 1-2 hónappal ezelőtt nyitottak erősen az nV irányába. Asszem ez elég jól alátámasztja a mondókámat. Meg azért nézd meg, hogy futnak az updated Source motoros játékok Radeonon, és hogy GeForce-on. Aligha lehet a Valve-ot az ATI irányába részrehajlással vádolni...
"Ja, mert az NV azt mondta nem?"
Az nVidia kétféleképpen "mondja", amit mond:
- A kitűnő devrel programján keresztül
- A 70% feletti piaci részesedésével (lehet, hogy mostanra még nagyobb szám is írható ide)Akit az első nem vonz eléggé (ingyen on-site fejlesztők, kitűnő tesztközpont, reklámpénz, etc.), azt is jó eséllyel elrettenti a második - mostanság nem kis pénz egy játék tető alá hozása, ki meri megtenni, hogy a piac 70%-át helyből kizárja a vásárlói körből?
Végül, nem tudom, mennyire jó illusztrációja a leendő DX10-es engine-eknek a Global Illumination demo, de ott nem 50% a különbség, hanem inkább 500%. Ez itt a nagy gond.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TazLeacher
nagyúr
Pontosan. MAJD kiderül. Most meg már mindenki temeti az NV 9-es szériáját.
a Valve, ami köztudottan ATI bérenc"
elfogult vagy és indulatból beszélsz ilyeneketValamit félreértettél. Semmi indulat nincs bennem ez iránt. De az. Ez tény. Azt is tudjuk, hogy sok cég meg NV bérenc. Nincs is ezzel gond, szerintem semmi. Egy játék kifejleszése rohadt sok pénz. Bár én NV párti vagyok, de sosem mondtam olyat, hogy így vagy úgy szar a Valve (mint pl sokan szídnak fejleztőket, mert az NV-vel vannak), mert oda húz a pénztárcájuk.
Ja, igen a Valve nyitott az NV irányába, ez tény. Akkor úgy fogalmazok, hogy VOLT. Ebből a szempontból tökmind1. Mindkét oldalnak megvannak az "emberei". Max az NV-nél több a zseton, több az "ember".
[ Szerkesztve ]
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
rocket
nagyúr
Erre azert ne fogadjal, kitduja milyen hardvere lesz a piacon az NV-nek mire kijon az a jatek, meg lesz-e egyatalan AMD addigra meg a jelenlegi formajaban, szoval az meg jocskan odebb van, R600 es tarsai se lesznek mar sehol addigra.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
leviske
veterán
válasz norbi1992 #1232 üzenetére
A DX10.1 annyira itózatosan hatalmas újdonság, hogy egyszerűen maga a DX10...csak annyi, hogy míg az AMD-nek az R600-al nem kellett semmit fejleszteni a gpu-n, addig a G80-at az nV-nak át kellett volna teljesen tervezni.
És lemerem fogadni, hogy az nV-nak nem áll szándékában kiadni DX10.1-es kártyát, mert abban már annyira előtte jár az AMD, hogy csúnyán lenne verve.
-
donsergiooo
senior tag
lol a hszkre!
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
leviske
veterán
Nem 100%, hogy annyira sokáig kell rá várni. 2009-ben lazán már kiadhatják, esetleg már hamarabb is, ha ügyesek.
Az R600 pedig még egy jó ideig jelen lesz, mint arch.. És ha azt vesszük alapul... 2009ben még lesznek bőven számítógépek, amikben 2900 csücsül... a 1900-asokat sem dobálták ki a francba a tulajok 1-2év után.
És az sem elfelejtendő, hogy valószinűleg igen kellemetlen lesz a 8800 tulajoknak akkor, mikor elindítanák a játékot és el sem indul, vagy elindul ... csak egy HD2600-as szintjét hozza.
Meg eleve ha a nV nem változtat a gpu-in, akkor 2009-ben ugyan ugy lefog szerepelni az ATi-kkal szemben.
-
Nordic
Közösségépítő
egy kis feszültségoldás hogy ne vitatkozzatok annyit. pár hét és itt a kari, majd akkor kiderül minden.
részemről édesmindegy hogy jobb lesz e vagy rosszabb, mert szerintem ettől nem fogunk több pénzt keresni.(pedig jó lenne ) -
PPSH
őstag
ahogy nezem nem csak ilyen teren vannak bajok az nv-vel mar nem is hoz ki x64-es XP-hez drivert december ota ugy latom valamelyik fookos betegallomanyba ment es valami GYP-s hulye kerult a helyere
Cort Z40(EMG 81+85)+Marshall MA100H+Marshall M412A 300W
-
rocket
nagyúr
válasz leviske #1257 üzenetére
2009 meg nagyon messze van addigra mar a Larrabbe is kopogtathat, a Battlefield Bad Company is folyamatosan csusztatjak konzolokra (x360/ps3) (ezt anno meg R600-on is demoztak a megjelenese elott, azota kiderult nem is jon PC-re), 2009-re mar az ATi is elfelejti az R600-zat, az, hogy nem kopik ki nehany felhasznalonal meglehet, de ezek a felhasznalok tobbsegukben biztos nem egy hardver forum felhasznaloi lesznek akiknek a nagyresze mar 2 generacioval elorebb fog jarni addigra.
Biztos vagyok benne nincs olyan idiota ceg aki kiadna egy kartyat a piac 20%-val rendelkezo ceg termekeire optimalizalva ami a 80%-kal rendelkezo ceg kartyain megszolani se tudna, ezek inkabb mesebe illo dolgok es kozuk nincs a valosaghoz, nincs az a penz amivel kilehet ezt a nagy elterest valtani, forditott esetben siman de ilyen aranyokkal lehetetlen, szoval biztos vagyok benne a jatek addig nem jelenik meg amig az NV-nek nemlesz hozza illo architekturaja
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Dare2Live
nagyúr
azért larat ne keverjük ide az majd desktopon 2010. Azhogy eng sampe már korábban az szép de kell is mert még a testvér DX9 és DX10 közt is vmi eszement lassan megy az átálás hát akkor még egy játékfejlesztők számára elég ismeretlen terepen.
btw érdemes belenézni a grafika jövője az NV szerint topicba: Én Raymondal értek egyet, hogy RTing gamek alá még nem 2 hanem sokkal-sokkal tovább nem lesz megfelelően erős hw.Persze ettöl még maga a technológia nagyon jó és nagyon sok mindenre jó lesz csak az nem a game.
DX10 késését jól összefoglalod teljesen egyetértek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
leviske
veterán
Ha megnézed.. az ATi követi a R600 felépítését a RV770-nél is (ha igazak az infók), csak az már erősebb lesz. Azt nem állítanám, hogy nem lesz olyan élőlény, aki HD2900-at használna pl: a ph! tagjai közül. Főként, ha azt vesszük alapul, hogy még sokan most váltanak X1900-ról...esetleg arra vissza.
Nem mindenki játszik a gépén, és méginkább nem mindenki foglalkozok olyan programokkal, amik annyira ,megtudnák terhelni a vga-t, mint a játékok.Azt pedig nem mondtam, hogy nem fog elindulni a 98, ill újabb nV-kon, de az ATi elvileg előnyben lesz, mégha a többi játékban nem is. Én csak azt írtam, hogy a 8800-asokon nem biztos, hogy elfog indulni... és mivel a 8800-asok együtt öregednek a 2900-asokkal: "az, hogy nem kopik ki nehany felhasznalonal meglehet, de ezek a felhasznalok tobbsegukben biztos nem egy hardver forum felhasznaloi lesznek akiknek a nagyresze mar 2 generacioval elorebb fog jarni addigra." Tehát bőven nem lesz 80%, aki nem tudja használni... és még akkor sem, ha azt vesszük alapul, hogy a 9800-asok is elvileg G92-re épülnek.
Bár abban igazad van, hogy az nV-nak lesz beleszólása abba, hogy mikor is kerül ki.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz leviske #1267 üzenetére
ha analógiát nézünk a DX10.1 szvsz pont olyan mint a Dx7 vs 8/9 közti difi
azaz
egy DX7es karin is elfut a FarCry csak kismillió dolog nem jelenik meg.opengl re is jellemző uezha jól emlékszem még 1997es vodoon karin is elfutott pl Doom3 csak....
DX10.1 nek meg van egy k* nagy szövetségese az MS és az X360. akarjuk nemakarjuk a PCn futó gamek jórésze a jövőben X360port akár akarja a jövőben ezt NV akár nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ZooLee19..
tag
válasz TazLeacher #1247 üzenetére
Bocsi, hogy csak így beleszólok, de a valve már rég NV s
Ott csillog a reklám minden connectnél a cs 1.6 ban
-
Firestormhun
senior tag
Jelenleg a Vista, XP oprendszert használó userek aránya is még valahol ott van vagy még lejjebb. Izmosabb támogató nélkül kétlem, hogy egy játéfejlesztő ground up DX10 engines only Vista játékot kimerne adni PC-re.
Másik, hogy hiába szép és jó a DX10, a mellette lévő szoftveres környezet(op.rendszer, driverek, stb...) egyszerűen még mindig szánalmasan kiforratlanok....
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Firestormhun #1270 üzenetére
MS elég erős támogató? Elég szép ráhatsa van a játékiparra az Xel?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Firestormhun
senior tag
válasz Dare2Live #1271 üzenetére
Mélyebbre kell ennél tekinteni.
MS-nek érdeke, hogy legyen a konzoljára játék és a fejlesztőknek is megéri, mert manapság már hatalmas biznisz van konzoljátékiparban, sokszorosa mint ami pc-ben. Ezért van az hogy mostanság már gyakorlatilag nincsen only PC játék, hanem multiplatform(COD4, UE3 játékok) vagy echte konzolportok(Mass effect, Assassin's Creed stb...).
Next-gen konzolokban pár speciális featuret leszámítva ízig-vérig DX9-es videókártyák vannak. Itt jön a képbe konzol vs PC profit. Fejlesztők időhiányában nem fognak azzal vesződni, hogy a játékaik motorjába olyan dolgokat implementáljanak amelyekre a konzolok nem képesek. DX10-et így élből el lehet felejteni. PC-s verzióval külön csak akkor fognak többet foglalkozni ha azért pénzt és támogatást kapnak. Ezt bizony jószerivel gyakorlatilag csak NV teszi. Meg is lehet nézni mennyi xbox360-ról portolt játéknál figyelbe a twimtbp logo.Konzolok, operációs rendszerek elterjedtsége, hatalmas NV fölény hardver és szoftver ellátottság terén, ezek mind gátló tényezői geometry shader és streamout-ban dúskáló programok elterjedésében.
Másik furcsa dolog amit lehet ezen a fórumon olvasgatni, hogy MS így meg úgy. MS tő magasról lesz@rja, hogy a vga gyártók mit csinálnak. Ő csak ad egy API-t op.rendszer alá, se több, se kevesebb.
...
-
nagyúr
Nem tudom, hol ebben az a hatalmas igazság, amiről a kolléga beszélt...
2009-re Larrabbe még csak tervezőasztalon fog létezni, mert még most, 2008 Q2 környékén se mondanak róla egyetlen konkrét szót se. Másrészt a játékgyártók nem hinném, hogy olyan kis cégek lennének (EA), hogy ekkora szükségük lenne a VGA gyártókra. Az lehet, hogy nV-re optimalizálva, de biztosan kijön az a várva várt valódi Dx10-es játék idén. Már csak az MS miatt is. Emlékezzünk a Halo 2-re. Kidobták, holott még maga a Vista is nagyon új volt akkor. Ennyire azért nem egyszereplős és nem egyszerű a piac. Ha az lenne, akkor nem itt tartanánk. Senkit nem érdekel, hogy nV lemarad vagy sem, csak a befektetőket, de mivel nem ők a világ közepe, muszáj lesz taktikázniuk. Ettől még nem fogják befolyásolni a szoftveripar óriásait szerintem. -
keIdor
titán
Ez meg méginkább szánalmasabb, ha igaz... Tud valaki németűl?
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Nordic
Közösségépítő
bár nem tudok németül azért a topic címe ahova belinkelték eléggé sokatmondó. nem lesz trisLI-s a 98gtx...én ezen már csak nevetni tudok. ez egy elég szerencsétlen karinak mutatkozik. és amellett is egyre több érv szól hogy most bejtt az atinak az X2-es, hisz egyértelmű hogy ha kijön a gx2 akkor hiába tud majd ugyanannyit az x2-es olcsóbb lesz.
-
donsergiooo
senior tag
..szép szép. Csak kár, hogy a 3dMark06-ban már a pontok nem nagyon mennek felfelé! Biztos valmi Extrém quad magos cpu van alatta, h 14k feletti pontot kapott!
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
kovecses
aktív tag
válasz kovecses #1279 üzenetére
A PLL to generate clocks works as follows. It is fed a base frequency from a crystal oscillator, typically in the 13..27 MHz range. It then multiplies and divides this frequency by an integer value to reach the final clock speed. For example 630 MHz = 27 MHz * 70 / 3.
The information which crystal is used is stored inside the GPU's strap registers which are initialized from a resistor configuration on the PCB and the VGA BIOS. In case of the GeForce 9600 GT the strap says "27 MHz" crystal frequency and Rivatuner Monitoring applies that to its clock reading code, resulting frequency: 783 MHz = 27 MHz * 29 / 1. The NVIDIA driver however uses 25 MHz for its calculation: 725 MHz = 25 * 29 / 1.
This explains the clock difference and can only be seen on the core frequency (the memory PLL is always running at 27 MHz).
We verified this personally on three 9600 GT cards from various manufacturers, other users confirm this too.
Now the big question is, what is going on here? When I asked NVIDIA about this phenomenon they replied:
The crystal frequency is 25MHz on 9600GT. Clock is 650MHz.
No further details were given. I also sent another email later asking for an update on this - no reply.
-
leviske
veterán
válasz donsergiooo #1276 üzenetére
Nem, ha za lenne, akkor elvileg a X2 olyan 18k környékén hoztott volna.
MÁS: egyébként megfogok döbbenni, ha csak a 88GT és a 96GT volt a zsebében az nV-nak.... Azért ennél még tőlük is többet vártam.
[ Szerkesztve ]
-
kovecses
aktív tag
A lényeg:
Az eltérést az okozta ( az nvidia által megadott és a rivatuner által mért) hogy a kvarc által előállított frekvencia az 783 MHz = 27 MHz * 29 / 1, de az nvidia driver nem 27 mhz alapfrekivel számol hanem csak 25-tel, ezért a kijelzett érték kevesebb mint a mért érték!
[ Szerkesztve ]
-
RapUGround
tag
Véleményem szerint azért vannak érdekesdolgok a videókártyákkal DX10-ben.
ATI megalkotta az igazi DX10 kártyát a Microsoft segítségével, ami tényleg DX10-hez készült.
Nvidia csinált saját megoldást saját elképzelése szerint DX10-hez, és mivel minden játékot az Nvidia támogat ezért olyan játékok készülnek ami a GeForce-nak kedvez.
Amúgy a valódi DX10-es kártya elvileg az R600 lenne, ha nem lenne az Nvidia ilyen jó helyzetben a játék fejlesztők felöl. Most nem tudok belinkelni hol olvastam azt hogy:
Microsoft az AMD-nek segített megalkotni megtervezni a DX10-es kártyát, ami elvileg DX10-ben a legjobb teljesítményt nyújtaná, vagyis máskép fogalmazva a Microsoft az Ati-nak
adta a tökéletes DX10-es kártya megalkotásához szükséges infokat. Az nvidianak sajátmagának kellett megoldást találni a kártyája felépítésére DX10-ben, ami nem volt nehez a fentebb leírtak miatt. De talán DX11-ben is a Microsoft az AMD-t fogja előnyben részesíteni, egyrészről azért mert az Xbox360 DX-et használ és ati vga dolgozik benne. Egy Microsoft AMD barátság kezdete is lehetne. Amúgy olvastam már pár helyen, hogy Microsoft az AMD-t csipázza és nem az Intelt.
Advanced Micro Devices
Microsoft -
nagyúr
válasz kovecses #1283 üzenetére
szerintem inkább arról lehet szó, hogy a 9600GT-n variáltak valamit a regiszterek körül, és a RivaTuner rossz helyről olvassa ki a számot.
szerk. most látom a kártya topic-jában a linket és a magyarázatot - tényleg rossz helyről olvas a RivaTuner
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
debut12
aktív tag
Mindig is nVidiás voltam, viszont most 75.000Ft-ért vettem egy 3870X2-t ,és 3D2006ban 14792, 3.2GHzen megy a proci. Szerintem egész jó kártya. Kíváncsi leszek a 9800GTX-re, ha jobb cserélek...
A legfőbb meglepetés-faktor a holtbiztos dolgok kipróbálása. Zuhanó repülőn nincs ateista....
-
leviske
veterán
válasz RapUGround #1284 üzenetére
A MS nem most kezd barátkozni az AMD-vel. Már akkor igen egymás szívéhez nőttek, mikor az AMD kiadta a 86-64bit (vagy minek mondják) processzorát és a Microsoftnak nem kellett várni az Intelre, hogy kiadjon egy sima, csak 64bit-et támogató procit.
Bár lehet, hogy hülyeségeket beszélek... ezt hozzáértőbbek jobban megtudják mondani.
Az viszont biztos, hogy az egyik érvelésemnél egy fatális hibát vétettem....nem vettem számításba az Xbox-ot, pedig a R600 ugyan az az arch., tehát tényleg némileg előnyben volt az nV-val szemben az ATi és hülyeséget írtam akkor, mikor azt írtam, hogy ugyan annyira áll közel egymáshoz a két cég.
A MS már csak abból a szempontból sem szimpatizálhat a nV-val, mert az ő gpu-i szolgálnak a PS-ben.
-
debut12
aktív tag
Úgy, hogy raktárvezető vagyok egy számtech nagykerben, ennyi a beszer ára.
Pofátlanok a kiskerek... ennyi....
Ja, és az ATI alapból olcsóbb... (és mostanság jobb)Egyébként a 7950GT@512 RAM os kártyámat el tudtam passzolni 35Kért. Így még jobb volt a vétel.
El se tudom képzelni 2db X2 összekötve mit tudhat. Viszont a Crysisban az nVidia promós játékában nem vagyok sokkal gyorsabb very higban, mint a 8800GT!
Ez van, ha egy márkára írják a játékot...[ Szerkesztve ]
A legfőbb meglepetés-faktor a holtbiztos dolgok kipróbálása. Zuhanó repülőn nincs ateista....
-
emre33
addikt
[ Szerkesztve ]
ASUS B650E-E, AMD Ryzen 9 7900, CORSAIR 64GB DDR5 6000MHz CL30 KIT CMK64GX5M2B6000Z30, ARCTIC COOLING Liquid Freezer II 360
-
debut12
aktív tag
Vajon mekkora táppal hajtja???
Ja, és milyen procival???
Kéne egy E8400
Sajna nálunk még nincs, viszont azon röhögök, néhány cuccost olcsóbban vettem az ip*n-ban, mint nálunk.[ Szerkesztve ]
A legfőbb meglepetés-faktor a holtbiztos dolgok kipróbálása. Zuhanó repülőn nincs ateista....
-
debut12
aktív tag
-
Laraxior
titán
a tuningolhatóság fogja eldönteni melyik lesz az ász a dupla kariknál... mert eléggé egyértelmű hogy single-ben vezet az nVidia.
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled