- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #296 üzenetére
ill. 9xxx -> Xxxx. és szerintem teljesen igaza is van mindkét cégnek, a legnagyobb bukta komplett új architektúrákat tervezni évente - a második generációban egy csomó optimalizálásra van lehetőség.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
állandóan előjön ez a 30 képkocka / sec tudomány, csak azt felejtik el az emberek, hogy ez bizonyos feltételek mellett igaz, amelyek pl. egy FPS játék esetén tipikusan nem teljesülnek
Mondjuk a CS a másik extremitás, mert ott meg a relatív játékidőt is befolyásolja a framerate. Egy korrekt engine esetén valahol 60 és 100 fps között lehet a plafon, amit még észrevesz az ember - persze akkor, ha ez stabilan annyi fps, és nem ingadozik ide-oda.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #372 üzenetére
fogalmazzunk így: nem lennék az az ember, aki a kihozatal %-ért felel
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
16 ROP van benne (a 8800GS-ben van 12), így az AA teljesítménye még a 8800GT-t is megelőzi. másrészt a 8800-as kártyákat előbb fogja meg valamilyen más limit, mint hogy kifulladnának shader kapacitásból, ezért nem lesz messze tőlük a 9600GT sem.
amúgy az ATI kártyákban valóban 256 "egyszerű" és 64 "komplex" SP van, viszont az nVidia kártyák SP-i mind "egyszerűek".
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A 4 "nagy" 8800-as kártya (GTX, Ultra, GT, GTS-512) az újabb játékokban majdnem egyformán teljesít, pár % van csak közöttük, holott a GTS-512 magasan erősebb shaderben a többinél. A GT-t és a GTS-512-t visszafogja a memóriasávszél is, de a GTX meg az Ultra abban sokkal jobbak, mégsem bírnak "elszakadni". Szerintem a triangle setup és a feladatütemezés környékén van a probléma forrása (magyarul: a scene-ek komplexitása túl sok a kártyáknak). Ezért fog egyébként a 9600GT nem olyan sokkal a 8800GT alá érkezni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz AdamNorthWes #527 üzenetére
sokat nem ér a G92 ezekkel a plusz címzőkkel, a 32 is bőven elég.
igen, a GTX-nek sokkal nagyobb a sávszélje, attól van elöl. olyannyira, hogy:
GTX: 86.4 GB/sec
GTS-512: 60.8 GB/secez meg egy 40%-os különbség, ehelyett a játékokban van mondjuk 3%...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #552 üzenetére
akkor mondok pár "must have" gépzabáló settinget
- FEAR: soft shadows és volumetric lighting
- Bioshock: high quality post processing
- STALKER: dynamic lighting
- Bármilyen autós játék: motion blur (ez mondjuk annyira nem vészesen igényes)Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #554 üzenetére
ebből csak a volumetric lighting szakszó, legalábbis ami a konkrét látványt illeti. ez a "térfogattal" rendelkező fényt jelenti, arra gondolj pl., amikor egy kis ablakon besüt a nap, és látod a sugarakat.
a post processing a Bioshockban többek között a motion blur és a HDR.
a dynamic lighting azt jelenti, hogy frame-enként számolja a (mozgó) fényforrások hatását.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #576 üzenetére
itt csak az a kérdés, mire kell az erős VGA. ha játszani, akkor Neked van igazad, ha vitrinbe (ld. Skulltrail), akkor Zé_Mesternek
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Invisibility #579 üzenetére
szerintem nem érdemes előítéletekkel élni a nevek miatt - a 8800GS a 8800GT alatt van kb. 20-25%-kal, és a 9600GT is kb. ennyire lesz gyors (helyenként jobb, helyenként rosszabb). ez azért annyira nem tűnik rossznak.
mellesleg a 9600GT az D9PPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
"Az ATi csak számozást váltott..."
nem erre az átb. irányra gondoltam a 8800GT név arra (is) szolgált, hogy a konkurencia elképzeljen egy, a 8800GTS-nél mondjuk 20%-kal lassabb kártyát.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #595 üzenetére
egy nagyon rövid időszakot kellett áthidalniuk - a 8800GT bejelentésétől / kiszivárgásától addig, amíg az ATI-nak már nem volt lehetősége a 3800-as kártyák paramétereivel variálni. Ez a része szerintem be is jött a dolognak, csak a negatív hatások végül nagyobbak lettek, mint amit ezen nyertek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz norbi1992 #601 üzenetére
Nem hülyeség. Egy dolgot mindig elfelejtetek, amikor a magas FPS-ről van szó: nem csak a látványra van hatással, hanem arra is, hogy mennyivel "késik" a kép a játék állapotához képest. A DirectX-ben alapbeállítás, hogy 2 frame-mel előrerenderel, azaz 100fps esetén az 2x10ms extra késést jelent (ill. egy picit többet, de ez már részletkérdés). Ez talán nem hangzik soknak, de ha úgy mondom, hogy a reflexeidet 10%-kal rontja, akkor már inkább rosszul mutat. 150fps-nél ugyanez csak 6.6%, 200-nál pedig 5%.
Fényhozó: félhivatalosan feb. 28. a 9600GT, a többi passz.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Csiborbogár #614 üzenetére
igen, pl. 1 helyett 0 setup engine lesz benne ahhoz azért kell egy adag szerencse, hogy pont egy "kikapcsolható" részt érintsen a hiba, azaz nem az a jellemző, hogy a selejtes chipek nagy része hasznosítható.
amúgy a G80-hoz képest 2.5-szeres tranzisztorszám azt jelenti, hogy:
- ha a G80 selejtaránya 10%, akkor az új chipnél ez kb. 25%
- ha a G80 selejtaránya 20% (ami még mindig nem rossz), akkor az új chipnél ez kb. 50% (ez viszont már durva)Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
erről a GTX-ről hol olvastál? friss info? mert régen volt egy pár kacsa róla.
Csiborbogár: biztos vagyok benne, hogy a várható kihozatal a top 3 szempont között van a GPU tervezése során. épp ezért nem hiszem el az 1.8 milliárdos számot
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Anthony28 #696 üzenetére
én a 600MHz-et is kész csodának tartom ezzel a megoldással, és nem mellesleg ez kb. a 8800GT SLI teljesítményét kell, hogy hozza.
a hűtést kb. úgy alakítják át, hogy kicserélik egy másik hűtőre (ui. ezt nem az nVidia tervezi, hanem lényegében készen veszi).Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hangyányit meglepő lenne a 384-bites G92. bár vicces lenne egy G80 alapú 9800GTX is
emre 33: a 9800GX2 sokkal inkább 130 (vagy több) lesz, mint 110. 90-100e körül, picivel a 3870X2 alatt pont van helye egy GTS-512-nél 15-20%-kal erősebb kártyának.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Csiborbogár #725 üzenetére
nem fogják a PPU lényegét fizikálisan beapplikálni, a GPU unified shadereit akarják fizika-számolásra használni.
gV: csalós az a PPU VS CPU teszt, mert az UT3 engine is csak két magot tud kihasználni - ha a másik kettőt is sikerült volna munkára fogni, másképp nézne ki az eredmény.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A 8800GT-SLI szinte csak a pH! tesztben szerepelt le, a legtöbb helyen kényelmesen verte az X2-t. Főleg az lehetett az oka, hogy a pH! 8xAA-t használt, amit az nVidia kártyák nem szeretnek (ha megnézel ilyen teszteket, 8xAA mellett a 3870 többnyire a 8800GT fölött megy).
Ha tényleg 600MHz lesz a core clock, akkor azért erősebb lesz a GX2, de ez a szendvicses megoldás aggályos...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz #96302336 #770 üzenetére
good points, csak a CPU-s résszel vitatkoznék. ha a kihajtásról játékok esetén beszélünk, akkor az esetek többségében pl. 1680x1050 és 4xAA mellett akár egy 3GHz-es Conroe már nagyjából elég egy X2-höz is (azt meg ugye tudjuk, hogy meddig tekerhetőek ezek a CPU-k), tehát a lassan tömegesen elérhető E8400 pont jó erre a célra. Ha a játékok tudnának 4 magot használni, akkor egy alapórajeles Q6600 is bőven elég lenne mindenre, nem kellene oda QXsokezersokszáz.
SLI-téma: azért van több játék is, ahol az 88GT SLI lényegesen gyorsabb, míg a fordítottja csak a CoJ-nél van jelen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
-
nagyúr
hát ez tényleg egy igazi FUD hír volt, hallott valami érdekeset, és terjeszti minden alátámasztás nélkül. zseniális.
ami a hír alapjául szolgálhat, az az, hogy a multi-GPU scalinget (különösen az AFR módot) alaposan megnehezítheti pl. a geometriai adatok két frame közötti "újrahasznosítása" - de ezt egyrészt tudtommal már DX9-ben is lehet csinálni (javítson ki valaki, ha rosszul tudom), másrészt a fejlesztőnek legyen már annyi esze, hogy gondolkodik azon is, hogy hogyan fog működni a kódja több GPU-n. másfelől driver oldalon is lehet istápolni ezeket a problémákat.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Csiborbogár #980 üzenetére
de, az architektúrával van a baj, nem is egy helyen.
a 9600GT-ben meg nem változott lényegében semmi - kiirtottak belőle egy rakás olyan egységet, ami a 8800GT-ben nincs kihasználva a jelen játékgarnitúrán.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kovecses #1100 üzenetére
nem igazán értem, mi a gondod a 8-as tápcsatlakozóval az X2 esetén. ha nem akarsz overdrive-olni, akkor 2db 6-ost dugsz a kártyára - és megfelelsz a kézikönyv elvárásainak is ha akarsz, az más kérdés.
emre33: a 384 SP az nagyon nem 1md tranzisztor lesz...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
látom, csaponganak itt a szélsőségek
nyilván akinek 88GT-je vagy 88GTS-e van, azt nem érdemes kidobni, a Crysis-en és a CoJ DX10-es verzióján kívül minden jelenlegi játékban kiválóan teljesítenek. viszont aki a 9-es szériára várt annak reményében, hogy jelentős teljesítmény-növekedést hoz, az érthetően csalódott.
egyébként a 88GT-ben 128 SP van (8 cluster), csak az egyik cluster inaktiválva van. a g92-420-ban lehetnek javítások, de nagy dolgokra nem érdemes számítani.jer1cho, akár tetszik, akár nem, az nVidia most a kézifék szerepét játssza, mert az architektúrájuk nem alkalmas egy DX10-ben tervezett játék futtatására. kérdés kettő van:
- sikerül-e a befolyásukkal elérni, hogy addig nem lesznek jelentős DX10-es játékok, amíg nem újítanak?
- ténylegesen okoz-e kárt a "lassított" fejlődés a játékosoknak? (most nem a sunyi kis praktikákra gondolok, mint pl. a Bioshock és a Lost Planet textúraformátum, mert azok nyilván okoznak)az elsőről elég határozott elképzelésem van, a másodikra nem tudnék válaszolni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz TazLeacher #1243 üzenetére
hát ezt az érvelést nem tudom 100%-osan lekövetni, de kicsit "igazam van, tehát igazam van" feelingje van. abban viszont biztos lehetsz, hogy az nVidia minden nagyobb játékgyárban elhelyezte a befolyását - hány high profile játékot láttál az utóbbi 1 évben TWIMTBP logo nélkül?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz TazLeacher #1247 üzenetére
OK, így már értem. Természetesen nem arról van szó, hogy itt dübörögnének tucatjával a true DX10-es játékok, ha nem lenne a gonosz nVidia - szerintem így 2008 elejére még kényelmesen meg tudnám számolni őket 1 kezemen. viszont legalább lennének - az első fecske, amit Keldor papa említett, idén szinte biztos, hogy nem jön ki.
"Ott van pl. a Valve, ami köztudottan ATI bérenc" - ennek a mondatnak hiányzik a végéről a "volt" szó. Kb. 1-2 hónappal ezelőtt nyitottak erősen az nV irányába. Asszem ez elég jól alátámasztja a mondókámat. Meg azért nézd meg, hogy futnak az updated Source motoros játékok Radeonon, és hogy GeForce-on. Aligha lehet a Valve-ot az ATI irányába részrehajlással vádolni...
"Ja, mert az NV azt mondta nem?"
Az nVidia kétféleképpen "mondja", amit mond:
- A kitűnő devrel programján keresztül
- A 70% feletti piaci részesedésével (lehet, hogy mostanra még nagyobb szám is írható ide)Akit az első nem vonz eléggé (ingyen on-site fejlesztők, kitűnő tesztközpont, reklámpénz, etc.), azt is jó eséllyel elrettenti a második - mostanság nem kis pénz egy játék tető alá hozása, ki meri megtenni, hogy a piac 70%-át helyből kizárja a vásárlói körből?
Végül, nem tudom, mennyire jó illusztrációja a leendő DX10-es engine-eknek a Global Illumination demo, de ott nem 50% a különbség, hanem inkább 500%. Ez itt a nagy gond.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kovecses #1283 üzenetére
szerintem inkább arról lehet szó, hogy a 9600GT-n variáltak valamit a regiszterek körül, és a RivaTuner rossz helyről olvassa ki a számot.
szerk. most látom a kártya topic-jában a linket és a magyarázatot - tényleg rossz helyről olvas a RivaTuner
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Igen, ez tényleg szép alapos munkának tűnik. Viszont játék közben a piros grafikon a releváns, ha jól nézem, és akkor 80%-os hatásfok mellett még mindig 300W alatt van a táp terhelése.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...