A G5 radikális változás az LG eddigi csúcskategóriás mobiljaihoz képest, és ez nemcsak a külső alapvető paraméterere igaz (kisebb kijelző, eltávolítható alsó káva, modulok), hanem az anyaghasználatra is. A G5-tel az LG ráadásul úgy csatlakozott a fémházas masinák sorához, hogy az akkumulátor továbbra is cserélhető, azt viszont többen is megállapították a G5-öt tesztelve, hogy a hátlapot tapintva nem érezni az alumínium hűvösségét. A JerryRigEverything odáig is elment, hogy a külső festék alatti bevonatot elkezdte lekaparni, és egy egész vastag rétegen kellett túljutnia, mielőtt a fém részhez ért.
Jerry éppen ezért kijelentette, hogy az egyébként tényleg fémházas masina kívülről műanyag burkolatot kapott, azonban az LG az AndroidHeadlines szerint pontosított: szó nincs plasztik bevonatról, a külső festés alatt alapozóréteget használnak. Ez a festékalapozó pont azzal a funkcióval bír, mint mondjuk egy iPhone vagy HTC One készülék műanyag sávjai, vagy egy csúcskategóriás Galaxy keskeny plasztik csíkjai, azaz segítik a jobb antenna jelátvitelt. Teljesen fémházas vagy 100%-ig fém/üveg mobilok nincsenek is a fenti okokból, az LG pedig sajátos megoldást használ, hogy a G5 váza egyszerre legyen tartós és könnyű. Az, hogy a felhasználó milyennek érzi a hátlapot, ettől a ponttól kezdve tulajdonképpen szubjektív – az MWC-n mi nem kezdtük el az anyaghasználatot firtatni, mert egyszerűen kényelmes volt a G5-öt fogni, és érdekes a dupla hátlapi kamerát használni.