- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Mobilarena
Ez a topik a World of Warcraft világát érintő kérdésekkel, történetekkel és beszámolókkal foglalkozik.
►Hivatalos rendszerkövetelmények WoW-hoz◄
►Blizzard által támogatott videokártyák listája◄
Prohardveres, Blizzard in game Community
WoW Token goldárfolyama
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Tommmmka #31759 üzenetére
Ha guildel raidelsz, akkor eleinte úgyis hagynak bőven időt, mert vannak akik rerollolnak majd, többen húznak majd worgent/goblint, stb. Ha pugolsz, akkor is szerencsés az első pár raidből kimaradni, mert azok csak wipefestek, amíg a többség nagyjából meg nem tanulja a bossokat. Ráadásul jelenleg is fel lehet húzni <8 nap /played-el egy karakter, szerintem ez csak csökkenni fog ha kijön a kieg. Az meg azért elég hamar megvan ha az ember kicsit ráfekszik.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz decibel #31796 üzenetére
Van egy DK dps-em, 4,5k gs-el, 4k dps-t bármikor ki tudok tolni vele single targeten, 5fősben is (ugyebár 4,7k dps kell festerhez hogy lemenjen enrage előtt, szóval ICC buffal az is megvan). Ehhez képest most Jaraxxus volt a heti, és nagyjából mindenki körberöhög, hogy mit akarok ennyi gs-el toc10-ben... érdekes emberek vannak
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz CactuS #31799 üzenetére
Nos igen, a sztori folytatása az volt, hogy közben láttam tele van ilyen 5,5k+ dps-el a trade akik hetit keresnek, nosza szervezzünk egyet. Elég jó csapat összejött, 2 jó healer (elég annyi, icc-re is elég), 1 jó tank, másik toc10-hez bőven elég (4,5k gs körül volt), többi dps mind 5k fölött. Nem válogattam, csak inveltem aki jött, egy éves instát még bekötött szemmel és kéz nélkül is le lehet tolni alapon, meg csak ismeri mindenki alapon, achit se kérdeztem. Gondoltam ilyen grouppal sima ügy... ja aha... Biztonság kedvéért első boss előtt: ugye mindenki vágja mit kell csinálni? Néma csönd. Jó akkor hajrá.
Gormok: addok? áá azokat minek ölni... akkor is felesleges ha már a boss halott, jönnek a kukacok és épp a healer nyakán ugrálnak.
Kukacok: szétállni minek? És ha már 5 ember bekapta a poisont, akkor minek odafutni a másik tankhoz, majd kihealelik a healerek. Vagy mégse. 10 emberből itt 5 halott volt. Ja és persze miután meghalt a poisonos kukac, minek a másik tanknak odafutni, hogy a tankról leszedje a debuffot. Fél órát kellett neki kiabálni. Két healer és a tank dicséretére mondva, utána 4-el lecsapták icehowlt. Igaz a shaman healer egyszer ottmaradt a boss előtt
Utána Jaraxxus... addokat ölni megint luxus, flamel futni megint luxus, add tank infernonak melee közt tankolja... itt már kb. ilyen képet vágtam:
Végülis 1 wipe után lement, de 3 ember akkor is meghalt (ja és dps második lettem).
Szóval ennyit a GS-ről -
Cathfaern
nagyúr
válasz CactuS #31802 üzenetére
Az a baj, GS-t csak akkor tudod megszüntetni, ha az inspectet is megszünteted. Igazából nem a megszüntetése lenne a lényeg szerintem, hanem inkább egy blizz féle GS megalkotása, ami igazságosabb a jelenlegi rendszernél. A GS azért lett annyira sikeres, mert a "pugot szervezők álma", az achival együtt. Mert ha pugot szervezel, akkor mi számít? Hogy ne kelljen elmagyarázni a fightot, és legyen elég gear is hozzá. Achi nélkül előbbit sehogy se lehetett ellenőrizni, utóbbit pedig csak macerás inspecteléssel, ami időt vesz el (és egy icc pugot amúgy se fél perc összerakni). Persze gyakorlatban jó lenne még a "skill score"-t is nézni, de erre nem igazán van lehetőség (solo instance-okkal és hozzájuk kötődő pontozással vagy achikkal talán meg lehetne oldalni, de ehhez Blizznek drasztikusan bele kéne nyúlnia a jelenlegi filozófiába. Na meg acc lopás melegágya lenne valószínűleg, mert a bénábbak megpróbálnák másokkal megcsináltatni). Achizással nem lehet mit csinálni, az meg fog maradni mindenképp. GS-el pedig azt kéne elérni, hogy enchantokat, gemeket is belevegye, illetve hogy ne legyen ennyire részletes, hanem csak kategóriákat mondjon. Szóval a Blizz féle (rejtett, lásd Toc meg icc-s 5 fősök) GS-t nyilvánossá tenni valami olyasmi formában, hogy az illető "ToC10 ready", "ICC10 ready", "ICC25 hc ready", stb. (de semmiképp sem a jelenlegi formában, hogy amíg nincs meg, addig nem mehetsz be). Mindezt meg lehetne úgy csinálni, hogy 1-1 kis ilvl-ű item ne szóljon bele a kategorizálásba, így a "hamis ilvl"-ű cuccok se lenne probléma (pont DK-mal voltam úgy, hogy 4k gs-en voltam sokáig tankként, mert nem volt jobb tank trinket, mint amit még a kezdeteknél kap az ember. Ahogy lecseréltem rögtön 500 GS ugrás, ellenben gyakorlati oldalról nem volt olyan irdatlan különbség).
Amúgy az Attunementek visszahozása valószínűleg alapból enyhíteni fog a jelenlegi rendszeren, mert ha valaki rendelkezik vele, akkor legalább valami alapgearje és tudása lehet (vagy végighúzták, de ha volt ki végighúzza, akkor az le is tudja vinni). Pontosabban ehhez tudni kéne, hogy milyen mértékűt tervez a blizz. -
Cathfaern
nagyúr
válasz aclandiae #31806 üzenetére
Nagyjából bármilyen középkategóriás kártya megfelel jelenleg. Cataclysm gépigényét előre még nem tudni, szóval ha be akarsz spájzolni, akkor azért nem árt minél jobb (pontos típust sajnos nem tudok, nvidia téren nem vagyok otthon).
Már nem rosszabb, ugyanolyan jól teljesít mindkettő WoW alatt. -
Cathfaern
nagyúr
4k GS-el verhetetlen HoR? Akkor nézd mit találtam
Undergeared
EU-Arathor hordabeli guild, ahol a célkitűzés az volt, hogy olyan guildet indítsanak, ahol az emberek olyan kaszttal játszanak, amivel amúgy nem raidelnek (de raidelés se volt feltétel), illetve csakis kékekben (azaz ilvl200 max) lehet menni. Ez 3,3k GS-nek felel meg.
Nos nem csak hogy HoR HC-t beverték, hanem Ulduar10-et, ToC10-et is, és jelenleg ICC10-ben festernél tartanak, de rotface-t már ölték. Mindezt heti 3 óra raideléssel.
További nehezítés, hogy se epic gemet, se abyss shardos enchantot nem használnak, illetve ventrilot se. Semmilyen raid stackelést nem használnak, aki ember épp elérhető azt viszik. És mégegyszer mondom, bár vannak HC arcok közöttük, feltétel volt, hogy csak olyan kaszttal lehet jelentkezni, amivel nincs raidtapasztalatod.Szóval végképp ennyit a GS-ről
Mondjuk ettől függetlenül egyetértek, hogy mikor megyek a napi frostért, és HoR-ba rak, akkor nem örülök a 3,5k gs-es tanknak/healernek (bár megfigyelésem, hogy sokszor egy 4,5k körüli tank jobban tolja HoR-ban, mint egy 5-5,5k közötti. Okára még nem tudtam rájönni). Viszont azt célszerű figyelembe venni, hogy az esetek jó részében ezek nem úgy kerülnek oda, hogy na menjünk HoR, majd végighúz valaki, hanem jelentkeznek randomra, és oda dobja őket a rendszer.
-
Cathfaern
nagyúr
Van valakinek infója Mazrigos és Vek'nilash realmekről? Olyasmire lennék kiváncsi, hogy milyen a frakció arány (weboldalt ismerem, de gyakorlat néha mást mutat), mennyire népes szerverek, gazdasággal mi a helyzet, pugolás, ilyesmi? Van most Arathorról free transfer, pár ritkán használt altot lehet átvinnék, hogy legyen hely majd Cata-ban új fajoknak
-
Cathfaern
nagyúr
válasz LucifeI2 #31847 üzenetére
Tegnap VH-t kaptam napinak, egy dps warrior végig AFK-zta az egészet (sajnos mire ki lehetett volna kickelni, már utolsó pár wave volt, és mindig esett valami zöld), majd a végén elninjázta a tank lootot a tank elől. Várom már 3.3.5-öt, hogy levegyék a CD-t a kickről.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Arnold2 #31867 üzenetére
Igazából szerintem egyáltalán nem olyan rossz gear ez (def cap mondjuk nem tudom megvan-e, ha nincs, akkor persze használhatatlan). Nem mondom, hogy nem lehetne rajta javítani, de szerintem be kellett volna tudnia tankolni PoS-t ezzel.
Szerk: Most nézem, def capnek közelében sincs. Akkor viszont nem csoda hogy szétkapták, és tényleg használhatatlan a cucc.Amúgy én DK tankolást azért adtam fel, mert raidelni nem akartam vele, csak HC-t farmolni, viszont arra nem az igazi Nem is az aoe threattel van gond, mind bloodon, mind froston szépen lehet tartani a mobokat, nekem a problémám az volt vele, hogy amint nem single target van, akkor olyan ütéseket kap, hogy rossz nézni. Healer mainként pontosan látom, hogy milyen egy warrior vagy paladint healelni trash packen, és összehasonlíthatatlan hozzájuk képest egy dk. Block nagyon hiányzik neki. Mondjuk ettől függetlenül nincs vele gond, és végig lehet tankolni vele bármit, csak engem zavar.
Szerintem egyébként felesleges azon parázni, hogy jaj nem tökéletes a tank gearem. Én ~3,5k gs-el kezdtem el HC-kat tankolni, igazából amennyiben a healer nem aludt el, akkor bármit be tudtam tankolni (persze ToC meg ICC eleinte még nem volt). A gearnél sokkal többet számít az, hogy magadon tudod-e tartani az aggrot, és csak téged kell healelni, vagy pedig ütnek mindenkit a mobok és a healer ezer felé kénytelen healelni. Ezt pedig igazán csak gyakorlással lehet fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz GoTReX #31875 üzenetére
Jelenleg 25 fősbe egyértelműen az MM a legjobb, 10 fős raidekre pedig MM - Surv egyformán erős... de ez csak az elméleti maximum. Gyakorlatban amíg nem valami HC guildben játszol, addig többet számít a saját hozzáértés, mint a talentezés (gyakorlatilag max 10%-nyi különbség van az MM és a BM max elméleti dps-e között. Ez egy hc progresselő guildbe sok, de pugba és egy átlag guildbe lényegtelen).
Boss taktika: ha tudsz angolul, akkor a wowwiki-nél minden insta minden bossához van részletes skill lista és taktika is, 5 fősöket is beleértve.
Deadly Boss Mods és Bigwigs mindenképp kötelező ha raidelni akarsz, nagyon nagymértékben megkönnyíti a dolgodat (én előbbit ajánlom, de igazából személyes preferencia, hogy kinek melyik jön be). -
Cathfaern
nagyúr
Épp húzok egy warriort fury-n... jól sejtem, hogy szintezés során (questek, nem lfg-vel) nem érdemes berserker stance-et használni? (3% sebzésnövekedés miatt)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz LucifeI2 #31885 üzenetére
"Nem tudom miért sír mindenki az SC2 árazása miatt. Szerintem teljesen korrekt. Ez nem egy Crysis szintű játék, amivel nem tudsz semmit sem csinálni 5 óra játék után."
SC2-t meg kell venniük... Crysist nem kellett. Van még kérdés?Amúgy teljesen értelmetlen egy kieg árképzését egy teljes játék árképzéséhez hasonlítani.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Feldotolom mindet, és röhögve nézem, hogy meghalnak miközben maxra healnek a corruption tickek meg a hauntok 60+-on Pont, hogy affli az aminek teljesen mindegy, hogy ütik-e vagy sem, lényeges skilljei instantok, vagy nem kell spammelni őket, és elég brutális önhealje van.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz LucifeI2 #31898 üzenetére
Szerintem amúgy lvl18-tól már jobb, mint bármelyik másik ág, és 30-tól (siphon life) már egyértelműen jobb. Demoval az a baj, hogy kezdetben csak túlélést növelő talentek vannak, amire egy locknak igazából nincs szüksége (kis szinten vagy gond nélkül öl, vagy mindegy mit csinál, mert szétszedik petjével együtt, nagyobb szinten meg szinte lehetetlen meghalni). Destro meg nagyon manaigényes, és egynél több targetre nincs igazán hatékony eszköze.
-
Cathfaern
nagyúr
Én nem használok már, de van még aki igen. Igazából questhelper két dologban jobb a beépítettnél:
- quest tracker, sokkal kompaktabb, átláthatóbb. Ha elég sok questet veszel fel (60- -on sokszor előfordul), akkor a fél képernyőt betölti a beépített
- a beépített nem jelzi, hogy a partytagok hogy állnak a questekkel. -
Cathfaern
nagyúr
Lockot teljesen átalakítják, szóval jelenleg ezt lehetetlen megmondani. De mivel a többi kasztot is (talentfák teljes revampja, statok megváltoztatása, stb), ezért nincs is értelme ilyet mondani, hogy nerfelik-e vagy sem.
De az biztos, hogy több hp-d és dps-ed lesz mint jelenleg -
Cathfaern
nagyúr
Egy MMO-val a "nagy élmény" mindig az első kieg, és kb. 1-2 év. Utána már mindegy mit csinálnak a fejlesztők, mert ha nagyon megváltoztatják a dolgokat, akkor azt mondja az ember, hogy ez már nem olyan, mint régen, ha pedig nem változtatnak jelentősen, akkor meg unalmas lesz. Ez nem a blizz hibája, nem a casualosodás hibája, inkább a "természet rendje".
-
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #31969 üzenetére
Persze, meg értelemszerűen nagyobb a nerdscream ha:
1. több hónap wipe után megy le a boss
2. több hónap wipe után is motivált még a csapat, és nem unja már az egészet1-nek a könnyűség tesz be, 2-nak meg az ha már X éve tolják az illetők.
Továbbá az se mindegy, hogy már letolták BT-t meg Sunwellt, tudják hogy jó teljesítményre képesek, és elvárás emiatt, hogy lemenjen az LK HC, vagy pedig az LH HC az első nagy komoly kihívás az raidben lévők többségének. -
Cathfaern
nagyúr
válasz sasa311 #31976 üzenetére
Hidd el, ha most csatlakoznál akkor LK raid rendszer ide vagy oda egy friss 80-assal most se fogsz raidelni.
Guildless vagyok Ulduar eleje óta. Shaman healerem azután lett 80-as, hogy a random dungeon, és ICC bejött. Jelenleg 5,9k GS-el csücsül. Nem voltam haver guild runján, nem boostoltak, csak PUG. -
Cathfaern
nagyúr
válasz whitezo88 #31982 üzenetére
A jelenlegi terv az, hogy egy instában "kevés" boss lesz, szóval raidenként max 5-6, azaz nem lesznek olyan raidek, mint pl. icc a 12 bossával. De lesz trash, amiket adott contentben nem lehet osszehuz és aoe módszerrel olni, hanem cc-zni kell. Továbbá egyszerre tobb raid insta lesz elérheto, szóval egy contentben ugyanannyi raid-boss lesz, mint most 3.3-ban, csak elosztva.
Amugy ez egyértelmuen casual/pug barát dolog, jelenleg se azért megy csak 6/12 egy átlag pugon, mert nem tudnának tobbet, hanem mire ez lemegy (1.5 - 2 ora + group osszerakása) addigra pár embernek mennie kell. Pugot folytatni meg szinte lehetetlen. -
-
Cathfaern
nagyúr
válasz whitezo88 #32032 üzenetére
Ennyire nincs bs horda oldalon raidelo guild? arathor allin elvileg kevesebb magyar van, de boven lehet talalni ha akar az ember.
Ha viszont csak a hc guildeket nezted, akkor ertem, de olyanba ilyen gearrel, de meg inkabb a fel kieg kihagyasaval lehetetlen lesz bejutnod. iccben 6-7 boss pugolhato, 25osben is. Epp ezert, ha azt latnam, mint officer, hogy valaki meg 4 bosst se latott 10esben sem, akkor meg fel-hc guildben is minimum nagyon elgondolkoznek a felvetelen, nem hogy hcban.
Szvsz jelenlegi contenthez probalj egy kevesbe komolyan tolo, de haladasra kepes guildbe bekerulni, aztan majd cata elotti recruit hullamban siman be lehet jutni hck koze. -
Cathfaern
nagyúr
Szval 23 ember képes elvinni a hátán két járni képes low gearelt playert, ICC 25 HC ban, azt hiszem Sindragosa az egyetlen ahol vissza kell jönni mainnel.
Azert az se mindegy, hogy altot viszel, aki pontosan tud minden taktikot, vagy egy olyat aki normalban sem ismeri a bossokat.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz SzlobiG #32071 üzenetére
Azért azt is vedd számításba, hogy bár könnyebb 10 értelmes járni tudó embert összeszedni, de abból a 10-ből akár csak 1 is hibázik, abból könnyen wipe lehet egy jól tuningolt boss esetén. 25 ember esetén 1 ember hibája még nem végzetes (tegyük fel, hogy nem olyan bossról van szó, ahol 1 emberen múlik a fight). Továbbá 25 fős esetén a random is jobban ki van szűrve. Tegyük fel, kell X raid dps, hogy lemenjen a boss, és nem tank&spank fight. Ekkor biztos, hogy lesz olyan dps, aki jobban tud alkalmazkodni a taktikához, és lesz aki kevésbé. 25 fősben a nagy(obb) számok törvénye alapján jobban egyensúlyban lesznek azok az emberek akiknek kevésbé, és akiknek jobban megy, mint a szükséges átlagdps.
(szándékosan írok mindig "lesz"-t, mert a jelenlegi direkt gyengébb gearre tervezett 10 fősök overgeares faceroll lerohanása teljesen más kategória, mint ha ugyanarra a gearre tudják tuningolni a 10 és 25 fős raideket).
És ahogy írták előttem is, 25 fősből az egy főre eső gear mennyisége több lesz, mint 10-esben. Ebből következően akik first killre hajtanak (vagy legalábbis fontos a sebesség, nem csak hogy kieg végéig lássuk a bosst), azok "kénytelenek" lesznek 25-ösben tolni, mert ha nem, akkor hátrányba kerülnek. Legendary-ra is igaz ez, 10-esből több mint 2x annyi idő lesz összeszedni, mint 25-ösből, magyarul hiába tudsz 2 párhuzamos 10-est futtani, ugyanakkora lesz két legendaryd, mint ha egymás után szerezné meg két ember 25-ösben. -
Cathfaern
nagyúr
válasz sasa311 #32077 üzenetére
A ranged - melee dps dolog megmarad, de azért ritka az olyan guild, ahol tényleg csak melee (vagy csak ranged) dps lenne. Buffok terén meg szinte lehetetlen lesz olyan raidet összerakni, ahol ne lenne minden szükséges buff. Szóval szerintem inkább a "bring the player not the class"-ba fognak belemászni.
Bár kérdés mennyire lesz szükséges. Ugyanis ez az elv csakis a normál módokra igaz, HC módok esetén korábban is leírták már, hogy (pvp-hez hasonlóan), ott ez nem teljesül. A normál módokat meg érzésem szerint a jelenlegi 25-ösök alá fogják kicsit belőni, azaz ha esetleg kicsit még szerencsétlen is a setup, akkor is letolható lesz.Ha nagyon kötözködni akarnék, akkor pedig azt mondanám, hogy "bring the player not the class" az elv neve, és nem pedig "bring the player not the role" A ranged és a melee dps ugyanúgy külön role-nak számít, mint a tank vagy a healer. Ha nagyon ragaszkodnánk ahhoz, hogy bárki mehessen aki haver, akkor le kéne tudni tolni minden encountert 10 healerrel, vagy 10 dps-el, stb, ami nyilvánvalóan lehetetlen.
-
Cathfaern
nagyúr
Igazából két típusú embernek lesz gondja ezzel a rendszerrel:
1. Aki fél-hc guildben játszik, és jobb, mint az átlag (illetve nekik csak egy részük, lásd lentebb)
2. Aki fél-hc guildben játszik, és rosszabb, mint az átlag
(illetve ebből következőleg általában a fél-hc guildeknek)
Fél-hc guild alatt az olyan guildeket értem, akik jelenleg 25 fős raidben progresselnek, legfeljebb Sindragosat/LK-t tryolják normálban jelenleg, esetleg külsős segítséggel öltek már pár bosst HC módban is. Kevés kivételtől eltekintve ezek a guildek azért tartanak ott ahol, mert a guild egy része hc guildbe illő ember, csak valami oknál fogva nem akar hc guildbe menni (1.), viszont a többiek inkább járókeretes kategória (2.).
A következő kérdés, hogy aki az 1. csoportba tartozik, az miért ilyen guildben van:
- Ha azért, mert ideje/ereje nem alkalmas a hc raidelésre, de a 10 fősöket nem érzi elég kihívásnak (vagy úgy érzi, hogy az "igazi loot" 25-ösből esik), annak jó ez a rendszer, mert így a keménymag kiválhat, saját guildet, vagy legalábbis saját raideket indítva jól érezheti magát 10 fősben, a járókeretesek visszahúzó ereje nélkül
- Ha azért, mert szerinte csak a 25 fős raidelés (de leginkább a 40) az igazi raid, akkor rosszul fog járni a rendszerrel, ugyanúgy, mint a 2. csoportba tartozók, mert:
A keménymag egy részének vagy teljes egészének kiválásával gyakorlatilag lehetetlen lesz 25 fős raideket szervezni egy fél-hc guildben. Egyrészt nem lesz elég ember, aki elviszi a hátán a csapatot, másrészt a 2. csoportba tartozók is inkább a 10 fős felé hajlanak majd (legalábbis kezdetben) a könnyebb loot reményében (aztán később már lehet rájönnek, hogy Cata-ban már nem könnyebb, de akkor már késő lesz). Így aki jó ember lenne, de 25-ösözni szeretne az nem fog tudni, aki pedig eddig a többiek hátán utazott, az se fog semmire se jutni.Aki eddig is casual guildben volt, és 10 fősöket toltak, esetleg fél-pugokkal 25-ösöket, azoknak a rendszer egyértelműen előnyös lesz.
Akik HC guildben vannak, azoknak is előnyös lesz, mert nem kell kötelezően végigtolni ugyanazzal a karakterrel heti 2x a raid instát, de 25 fős raidelés ugyanúgy zajlani fog (esetleg azoknak lesz rossz, akik nagyon 1 karakteres emberek, és nem akarnak altozni).Persze mindehhez feltételezni kell, hogy a Blizz tényleg el tudja érni, hogy a 10-es és a 25-ös ugyanolyan nehézségű lesz. Ha ezt elrontja, akkor hatalmas bukás lesz a dolog, ez tény (amúgy épp ezért, kezdetben szerintem a 25-ös könnyebb lesz, mint a 10-es).
Személy szerint egy dolog miatt bánom ezt a rendszert: elég régóta guildless vagyok, így pugokkal raidelek. A WotLK egyértelműen a pugok aranykora, és ez mindenképp romlani fog a Cata-val. Előrejelzésem szerint 30%-os buffal (vagy legkésőbb új statokkal/talentekkel) LK ölhető lesz 10 fősben átlag puggal. Ugyebár 25 fősből szinte már overgearelhetők a 10 fős encounterek, továbbá néhány loot, esetleg frost miatt olyanok is elmennek 10 fős pugba, akik amúgy 25 fősben progresselnek guilddel. Ez a két dolog elég erős húzóerőt biztosít ahhoz, hogy 10 fős raidekben sokáig el lehessen menni. Cata-val mind az overgear, mind a jól gearelt / tapasztalt emberek el fognak tűnni a 10 fős pugokból.
Igaz, hogy a több loot miatt viszont elképzelhető, hogy a 25 fős pugok megerősödnek majd. Igaz, hogy nehezebb összeszedni 25 embert, viszont több a loot, és a pugok többsége loot miatt raidel. -
Cathfaern
nagyúr
válasz DrGonzo22 #32086 üzenetére
Öhm... egy kis fantaziat ha kerhetnek... tegyuk fel fejenkent ketszer annyi ter van 10esben, mint 25osben:
- akkor 10esben a spell ami miatt szet kell allni sebezzen ketszer akkorat
vagy
- akkor 10esben a spell hatotavolsaga legyen 2x akkora
es ennyi, maris nincs elonyod a tobb hely miatt. Es akkor ezek csak trivialis otletek voltak, valoszinuleg egy kis gondolkozassal jobbat is ki lehetne talalni.
Masreszt szvsz ez nem erinti a hc guildeket. Egy hc guildben levo embernek nem okoz gondot a szetallas, erre tipikusan a wasd skillben hianyosak keptelenek. Arrol nem is beszelve, hogy nem minden boss alapszik szetallason. Kidobnal tobb mint ketszer annyi lootot 12 bosdon a kritikus felgearelodesi szakaszban, csak azert mert van 2 fight ahol szet kell allni? Ketlem. -
Cathfaern
nagyúr
válasz DrGonzo22 #32093 üzenetére
A WoW PVE része nem e-sport. E-sport az, aminek nézőközönsége van, amiből versenyeket rendeznek, ami nézhető, követhető. Ahol vannak közvetítések, kommentárral, és ami a legfontosabb: aminek a szponzorálásában és közvetítétésben pénz van (Ensidia-t hagyjuk, kivétel, ráadásul ott se az egész guild kap fizetést, mint egy sport esetén). Az, hogy néhány ember nagyon sok időt beleöl és komolyan veszi, még nem teszi sporttá.
Igazából olvastad a Cata-val kapcsolatos infókat, vagy csak annyit hallottál, hogy ugyanaz a loot/achi 10-esben és 25-ösben? Ugyanis a tények (értsd: bluepostban le lett írva, hogy így lesz) :
- 25-ös normálban fejenként több badge lesz, mint 10-esben (és elképzelhető, hogy loot is több lesz)
- 25-ös HC-ban több loot is lesz fejenként
- A jelenlegi 10 fősök szándékosan könnyebbek, mint a 25-ösök. Ennek az egyik oka, hogy rosszabb lootra vannak tuningolva (próbáltad már ICC10-et úgy, hogy mindenki csak ToC10-ből van felöltözve?), másik oka, hogy szándékosan könnyebbre tervezték őket. Ellenben Cata-ban ugyanolyan nehézségre fogják belőni mindkettőt, már tervezési szinten is. És mivel nem lehet majd overgearelni (adott contentben), ezért gyakorlatban sem lesz könnyebb (pontosabban valószínűleg az lesz a helyzet, hogy bizonyos fightok könnyebbek lesznek kicsit 10-esben, másik meg 25-ösben). Szóval, mégegyszer: azért csináltátok meg könnyebben az ICC10, ToC10 és ToGC10 raideket, mert egyrészt overgearelve voltatok, másrészt alapból könnyebbre lettek tervezve.Spell range-ről:
A duplát csak hasból írtam, lehet 10 yard helyett 12 vagy 15 is, nem ez a lényeg. Azzal, hogy ezek úgy lennének tervezve, hogy pont ki tudj érni belőle, és ha nem akkor meghalsz, két probléma van:
1. Ha így lenne, akkor még a HC guildek se tudnák letolni, mert reakcióidő, lag, stb miatt nem lehet mindig pont kiérni belőle
2. Cata-ban nem lesz ilyen mértékű spike dmg. Healerként nem az lesz a feladat, hogy mindenkit tarts maxon, vagy meghal az első kósza (kikerülhetetlen) aoe-ben, hanem hogy tartsd mindenkit megfelelő szinten, hogy ne halljon meg, de közben maradjon manád is. Emiatt nem csak a tankokat érő sebzés lesz más típusú, mint jelenleg, hanem a raidet érő is"A legkisebb beavatkozás a küzdőtér arányos csökkentése"
Elméleti oldalról igen, design munka szempontjából többé-kevésbé lehetetlen megoldani (úgy, hogy ne legyen erőltetett). Kétlem, hogy ehhez az eszközhöz nyúlnának, főleg, hogy megoldható máshogy is.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DrGonzo22 #32097 üzenetére
Engem személy szerint nem lepne meg, ha a Cata-beli HC módok közelebb állnának egy LK HC-hoz, mint egy Gunship HC-hoz. Jelenleg akárhogy is nézem, ICC megalkotásakor 4 különböző raidet kellett tuningolni és belőni. Ez tervezői oldalról sem triviális munka, de ami a nagyobb probléma, hogy a tesztelőkre nagyon sok munkát ró, emiatt képtelenség rendesen kiélezni a harcokat. Cata-ban ez jelentősen egyszerűsödni fog, a 10-es és a 25-ös raidek között csak minimális különbség lesz (mechanizmusokból adódó egyenlőtlenségeket kell megoldani), nem kell teljesen külön gearre tervezni (ez főleg akkor kezd próblémás lenni, ha olyan felállás van, mint icc-ben: 25-ös weaponok tele vannak proccokkal, 10-eseken semmi. Ezekre belőni egy instát... és tervek szerint a proccos fegyverek visszatérnek), szóval gyakorlatilag csak egy normal és egy hc módot kell megalkotni. Ráadásul a normálnak az lesz a célja mind 25-ös, mind 10-es módban, hogy "bárki láthassa", tehát ezeknél a kiélezett tuningra nem kell túl sok időt fordítani (és nincs is értelme: 5 éve játszó HC arcok mindenképp fél perc alatt szétszedik, a 2-3 éve játszó, vagy régebb óta, de korábban nem raidhez jutó arcok pedig így is jól érzik magukat, és nekik ez is elnyújtott progress).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Wolverine #32105 üzenetére
Amúgy szerintem az inkább BC idején lehetett, nem nagyon tudom elképzelni, hogy jelenleg bármi értelme lenne.
Amúgy DPS check fightokat be tudnak rakni. Elméleti maximális DPS kiszámolható, azt nem tudják überelni semmilyen skillel.Crytec210
Ez oké, és?
Másrészt a régi bossok felújítása nem olyan formában fog történni, mint Naxx esetében. Vissza lesz hozva Ragnaros, de "semmi köze" nem lesz a régihez. Régi Molten Core sem lesz felújítva, hanem mellécsapnak egy új raidet. A korábbi 5 fős insták HC-sítése esetén pedig teljesen új mobok és bossok lesznek, csak maga az insta marad. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Viktor77 #32119 üzenetére
Az a probléma, hogy mivel a kinézet szubjektív dolog, így ha sikerül a Blizznek egyszer egy adott kaszt setjét nagyon jól eltalálni, akkor onnantól kezdve soha többet más nem lesz azon a kaszton lévő embereken. Szóval hiába maradna több energia az end-game setekre, lehet felesleges lenne.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz GoTReX #32170 üzenetére
5105 GS-em van a DK tankommal úgy, hogy egyetlen raid item sincs rajtam. Egyrészt FoS/PoS/HoR triót farmold, ugyebár ilvl232-es loot elég sok slotra, másrészt toc5-ből is lehet egy-két jó. Kimaradó slotokra meg érdemes megnézni, hogy triumphnál kisebb emblemekből nem lehet-e kivenni valamit. Illetve hetit/napit told mindig, és akkor frostból tudsz ilvl264-eseket kiszedni (60 darab elég gyorsan összejön).
Viktor77:
5k GS icc10-be is bőven elég, főleg 25%-os buffal.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz whitezo88 #32176 üzenetére
Glyphek tömeges gyártásá, majd deep undercut AH technika, és így piac átvétele, majd hatalmas profit kaszálása. De ehhez tőke kell meg elszántság, szóval ha "van vmi szakmám és jó lenne belőle valami pénz", akkor insc esetén leginkább semmivel.
-conrad-:
Rawr csak lokális optimumot ad, nem globálisat. Azt meg tudja mondani, hogy jelenlegi gearedhez képest mi lenne a legjobb, de azt nem, hogy mindenből a legjobbat összeválasztva mik lennének a legjobbak. A Best in slot definíciója pedig az utóbbi. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Nightvision1 #32211 üzenetére
Nagyon kevés a RAM, inegrált VGA miatt még kevesebb (az is abból eszik), integrált VGA alapból is kevés... ráadásul HDD is lassú, szóval órákig is töltene.
Lehet, hogy elindul, de köszönet nem sok lesz benne. -
Cathfaern
nagyúr
Egy ismerősöm és barátnője (pontosabban jegyese, házasság: soon ) eddig közös accot használt, mert úgyis csak egy gépük volt. Acc az ismerősöm nevén van. Most jött össze pénzük külön gép meg accra, és a barátnője karaktereit át kéne pakolni oda. Ugyebár hivatalos faq szerint ez csak akkor lehetséges, ha a két acc tulajdonosának vezetékneve megegyezik, eddig ez nem is lett volna probléma, mert a másik accot is az ismerősöm nevére csinálták volna... viszont bejött a real ID, ahol a felvett barátoknak azt a nevet írja ki, amilyen néven maga az acc van, így ez a megoldás értelemszerűen nem szerencsés. Volt már valakinek tapasztalata karakter transzferrel, hogy hogyan lehetne ezt megoldani?
-
Új hozzászólás Aktív témák
● Tört (tehát nem hivatalos Blizzard) szerverekkel nem foglalkozunk! Ne is próbálkozz!
● Ha új játékos vagy mindenképp ajánljuk, hogy egyszer fusd át a téma összefoglalót.
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen