Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Ergonomikus, vezeték nélküli chiclet billentyűzet a Kensington értelmezésében
ph A vállalat ízületkímélő, TKL-es újdonsága egyszerre három masinához köthető hozzá, és lehetővé teszi az inverz döntést.
-
The First Descendant - Karakter előzetesek a megjelenésig
gp Alig néhány nap van már csak hátra az indulásig, érdemes közelebbről is megnézni a választható szereplőket.
-
Mobilarena
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Watercolour
aktív tag
Sziasztok!
WebStar modemem van. 2 problémám van, amiben szeretném tanácsotokat kérni.
1. Mostanában fordult elő többször is (például most is ez van), hogy nem jönnek be weboldalak, pingeléskor látszik, hogy a packet loss az egekben van. (25-60%) Később varázsütésre megjavul. Néha fél órán belül, néha órák múlva. (Nagyjából most helyrejött.)
2. Látszólag teljesen véletlenszerűen a modem "tetszhalott" állapotba kerül. Megfigyelésem szerint talán van köze ahhoz, hogy mennyi adatot forgalmazok, de előfordul, hogy egyszerű online játék közben hal meg az internet. A tünet az, hogy megszakad az internet kapcsolat, 0 byte ki és be, a modem ledjein nem látható semmi, teljesen úgy tűnik, mintha normálisan működne. Néha újraindul magától a modem, de gyakran nem, csak kézi áramtalanítás segít. Ezután újracsatlakozik, és normálisan működik minden továbbra is.A problémákat eddig nem jelentettem be, mert teljesen véletlenszerűek, nem reprodukálhatóak biztosan.
Modem webes diagnosztikai oldalán ezek az értékek olvashatók:
Receive Power Level: 8.2 dBmV
Transmit Power Level: 43.4 dBmVKöszönöm!
Boldog új évet!
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #5850 üzenetére
Szia!
Köszi a gyors választ!
A koax kábel a UPC által biztosított PCT-IT1W-06 típusú osztóval van elosztva.A signal fülön olvasható adatok:
Downstream Status: Operational
Channel ID: 23
Downstream Frequency: 450000000 Hz
Modulation: 256QAM
Bit Rate: 27392001 bits/sec
Power Level: 8.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.1 dBUpstream Status: Operational
Channel ID: 5
Upstream Frequency: 59800000 Hz
Modulation: 64QAM
Bit Rate: 1741001 bits/sec
Power Level: 43.2 dBmVSajnos ezek az értékek nem sokat mondanak nekem.
Gubek-Einste: köszi a DNS-es tippet, de nem azzal van probléma. Eddig is a google dns szerverei voltak beállítva a routeremben, de ennek nem sok köze van a packet losshoz. A hostneveket általában fel tudja ilyenkor oldani.
A másodikra: ez komoly? Mert valamikor pár percenként megszakad, valamikor napokig nem jön elő. 2012-ben (2013 inkább) ez több, mint nevetséges.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #5863 üzenetére
Igen. Bekötéskor szerelték így össze.
-
Watercolour
aktív tag
Oké, köszi a tippeket!
Csatornaváltáskori újrainduláskor (ha sikerül neki magától újracsatlakoznia egyáltalán...) nem fogja elfelejteni a logot?Most ilyen, reggel óta:
Pinging bix.hu [193.239.149.1] with 32 bytes of data:
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=11ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=12ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=13ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=11ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=12ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=15ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=11ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=12ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=14ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=28ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=15ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=26ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=29ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=29ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=11ms TTL=60
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=32ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.239.149.1: bytes=32 time=13ms TTL=60Ping statistics for 193.239.149.1:
Packets: Sent = 25, Received = 17, Lost = 8 (32% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 32ms, Average = 17ms[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
WebSTAR EPX2203 modemem van a Fiber Power 25 csomagomhoz, ami ha jól értem, ED2.0 szabványt támogat. Ha nagyobb csomagra váltanék, mindenképpen le fogják cserélni a modemet? Már a FP50 csomagnál is?
-
Watercolour
aktív tag
Sziasztok!
Elképzelhető, hogy a téma kismilliószor ki lett már tárgyalva, ezesetben elnézéseteket kérem, de nem szeretnék több száz oldalt végigolvasni.
Lejárt a hűségünk és némi telefonos interjúztatás után nem igazán hajlandóak a friss előfizetőknek járó csomagokat emberi áron kínálni. Feltételezem, ebben az is közrejátszik, hogy lakhelyemen, mint elég sok helyen, monopolhelyzetben vannak.
Felmerült, hogy lemondjuk-beköttetjük (jelenleg a párom nevén van, az újat az én nevemre kötnénk), így az új előfizetőknek járó kedvezményes árat tudnánk igénybevenni.Kérdéseim:
- Ez működik? Régebbi pletyka szerint 3 hónap türelmi idő van egy címre új bekötés előtt, bár valaki szerint ez másik előfizetői névnél nem érvényes.
- Gondolom kapni fogok új modemet. Jelenleg Cisco van, ezt fogják Ubee-ra cserélni? Lehet ezt a modemet bridge módban használni?
- Esetleg van más lehetőségem?Az ügyfélmegtartó ajánlatot olvastam az összefoglalóban, ki fogom próbálni. Ha nem felelne meg, kérdéseim továbbra is fennállnak.
Előre is köszönöm a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Azonos címre új névre nem fog menni az új bekötés.
Ennek mi az oka? Ha például új albérlő költözne a lakásba, a szituáció ugyanez lenne. Albérleti szerződést kérnek?@Intruder2k5
A csomag nevét nem tudom, 60/5-ös net, Digital Bronze tévé (talán), + telefon, amit nem használunk. A hűség alatt 7000 Ft-ot fizettünk érte, most 7400-ra emelték a hűségidő végével.
Párom beszélt az ügyfélszolgálattal, az egyetlen ajánlatuk a 60-as net volt Digital Gold tévével 7500 forintért. -
Watercolour
aktív tag
válasz Intruder2k5 #36515 üzenetére
Nagyobb net jöhetne. Gold TV másodlagos. Trio M csomaggal elégedett lennék a meghirdetett akciós áron. Természetesen be is vállalnám a két plusz év hűséget.
Ezen feltételekkel az ügyintéző szerint nem lehetséges a módosítás. -
Watercolour
aktív tag
válasz Intruder2k5 #36517 üzenetére
Rendben, megpróbálom.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
-
Watercolour
aktív tag
Sziasztok,
Két napja volt a környékünkön egy "központi hiba", és amióta ezt elhárították, párszor a modem eldobta a hálózatot, és nem tudott újracsatlakozni, csak 1-2 újraindítás után. Van némi packetlossom is, előtte tudomásom szerint nem volt.
A képen láthatóak a modem (Cisco EPC3925) adatai, valamint egy traceroute és egy sebességteszt is. A sebességteszt nem 100%-ban mérvadó, mert a router nem bírja a teljes, 240 megabites sávot lefelé. Router nélkül is megpróbáltam, a hibajelenség független ettől, valamint a modem router/bridge módjától is.
Kérdésem az lenne, hogy a modem adatainál ezek megfelelő jelszintek és jel/zaj arányok?Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #38988 üzenetére
Csillapítót nem találtam, a kábel a falban van vezetve a lakásban. A falból való kilépése után egy elosztó van, ami a TV és a modem között osztja a koaxot.
Köszi, bejelentem a problémát.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #38990 üzenetére
Nagyszerű, megpróbálom, köszi.
Hol tudok ilyet venni? Megpróbálnám magamtól, ha megoldható. -
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #38992 üzenetére
Köszi.
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #38994 üzenetére
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #38996 üzenetére
Tekintettel arra, hogy így - egyelőre - működőnek tűnik a dolog, mit mondjak az ügyfélszolgálatnak?
Mindenképpen jó lenne kivizsgáltatni a dolgot, mert hamarosan hosszabb időre elutazom, és az itthon maradóknak szüksége lenne stabil internetre és tévére. -
Watercolour
aktív tag
Sziasztok,
a minap felhívott a UPC és (a mostanihoz képest) elég jó áron ajánlottak digital gold tévét és FP 500-at, így rábólintottam, természetesen 2 év hűséggel.
Utólag kezdtem gondolkodni, kicsit furcsa az időzítés, hiszen a mostani előfizetésemre kötött hűségem csak nyáron fog lejárni.
Mi lehet az oka, hogy ilyen korán megkerestek egy új (és annyira nem is rossz) ajánlattal?
Tudtommal egyik konkurencia sem terjeszkedik a környékünkön. -
Watercolour
aktív tag
válasz khorvat #56130 üzenetére
Nem tudom, milyen az ügyfélmegtartó.
8400-at fizettem eddig FP120-ért és Digital Bronzért, most 9290-ért ajánlottak FP500at és Digital Goldot.
(#56129) 4Grider
Ettől tartok én is. Sajnos nincs információm semmilyen konkurencia terjeszkedéséről. Sem szórólapokkal, sem munkálatokkal nem találkoztam.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
-
Watercolour
aktív tag
Sziasztok,
FP500 csomag az elmúlt pár napban random időközönként (10-15 percenként) néhány percre használhatatlan lesz (extrém packetloss). Semmi sem változott a kábelezésben, hálózatban. Az eszközöm egy Connect Box.
Modemértékek, melyeket igyekeztem akkor screenshotolni, amikor egy ilyen szakadás volt
Esetleg ha egy hozzáértő meg tudná mondani, hogy stimmelnek-e, hálás lennék.
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #58919 üzenetére
Hello,
köszönöm a választ neked is és Gubek-Einste-nek is.
Sajnos késő volt, így elfelejtettem ezekről írni. A CB-t modem módban használom saját routerrel és a wi-free le van tiltva.
Ha jól emlékszem, a modem a koax osztó csillapított portjába van csatlakoztatva. Esetleg segíthet, ha ideiglenesen kiiktatom az elosztót és közvetlen a modembe kötöm a bejövő koaxot?Köszönöm.
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #58923 üzenetére
Wow, erre nem is emlékeztem, jó a memóriád.
Később megnézem, hogyan van pontosan összerakva a dolog, de elképzelhető, hogy azóta módosult valami. -
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #58927 üzenetére
Köszi.
Közben beugrott, hogy azt a hibát végül bejelentettem, és volt kint technikus, csak nem én voltam itthon, ezért nem emlékeztem rá.Jelenleg egy ilyen splitter osztja szét a koaxot a modemnek és a TV-nek:
Később megpróbálom a splitter kiiktatásával, bár az elmúlt pár órában nem vettem észre a hibát. Ha követi az elmúlt pár nap rendszerességét, valószínűleg este ismét előjön.
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #58931 üzenetére
Szóval meghúzott F csatlakozókkal (alig tudtam rajtuk húzni egy kicsit, nem voltak kilazulva) ismét előjött a hiba, ezért ideiglenesen kiiktattam a splittert. Amennyiben nem szűnik meg, feltételezem nincs más lehetőségem, mint bejelenteni a hibát.
Köszönöm a segítséget.
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #58927 üzenetére
Ha esetleg érdekel téged vagy mást, gondoltam leírom, mi történt.
A probléma nem szűnt meg, ezért bejelentettem. 2 nappal később megjött a technikus, aki megállapította, hogy a lakásban minden rendben, de nem volt kulcsa a lépcsőházban lévő szekrényhez (mert csak besegít a környéken), ezért közel 1 órát malmoztunk, mire egy kollégája megérkezett és hozott neki kulcsot. A szekrény kinyitása után megállapították, hogy már a társasházba is harmatgyenge jel jön be, ezért a hibát bejelentették, amit 3 héten belül fognak elvileg javítani, mert a hiba "külső hálózatban" van.
HÁROM HÉTEN BELÜL.
Az ügyfélszolgálatot próbáltam hívni annak reményében, hogy sürgethető a dolog, egyszer 5 percet, később 8 percet, majd végül 43 (negyvenhárom) percet várakoztam, de nem kapcsoltak ügyintézőhöz, ezért facebook üzenetet írtunk, amelyre nevetségesen semmitmondó válasz érkezett.
Lassan érik már egy NMHH-s bejelentés.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Intruder2k5 #59080 üzenetére
A három hét egyelőre csak ígéret. (Bár hozzátenném, ez is vérlázító.)
Egyébként riszpekt a türelmednek, én valószínűleg nem fogom eddig bírni.ÁSZF-et még nem nyálaztam át, de véletlen erre nem vonatkozik a 72 órás javítási kötelezettségük?
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #59088 üzenetére
Lassan 2 hét telt el. Semmiről nem tájékoztattak, ezért 2 napja felhívtam őket, most sikerült emberi időn belül ügyintézőhöz kerülni.
Elmondta, hogy "valami hibajavítás történt", de szerinte ezzel még majd dolgozni fognak, ami nagyszerű, mert bár mintha ritkább lenne a hiba, de továbbra is véletlenszerűen szakad, továbbá megnyugtatott, hogy amint a hiba elhárításra került, meg fogják állapítani a kötbért.
Roppant gáláns.Addig is írtam egy munin plugint, ami rajzolgat nekem szép grafikonokat a modemből jövő adatokból.
Feltételezem, az 50 fölé felugráló upstream power továbbra sem túl egészséges, úgy vettem észre, hogy akkor történnek a szakadások.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Kicsit igénytelenül van összedobálva, ezért nem nagyon publikálnám egyelőre. Elképzelhető, hogy kicsit csiszolok rajta és megosztom.
Nem tartom kizártnak, hogy a windows alatt is menni fog, én linuxon futtatom.
Mivel az SNMP le van tiltva a routeren, alapvetően a webes felület által használt APIt bökdösi, ami XML-ben adja vissza azokat az adatokat, amiből a táblázatokat rajzolja a webes felület.
Mivel elképesztően nyakatekert igénytelen módon azonosítja a bejelentkezett felhasználót, ezért saját megoldás írása helyett gugliztam kicsit, és találtam egy projektet, amit fel tudtam alapul használni:
https://github.com/ties/compal_CH7465LG_py[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Gubek-Einste #59326 üzenetére
https://bitbucket.org/watercolour/upc-connectbox-munin
Itt a repó. Még mindig nem a legszebb, de legalább valamennyire átlátható.
A readmeben van egy kis leírás. -
Watercolour
aktív tag
Ma sikerült félig lezárni a hibajavításos ügyem, panasztétellel.
A UPC szerint a bejelentés utáni 20 napos javítási idő teljesen elfogadható, ezért nem indult kötbérezés automatikusan, az ügyet lezárták. Ezt megpanaszoltam.
Az ÁSZF szerinti hibajavítási utáni 24 órán belüli tájékoztatást nem kell betartani, elég, ha 5 nappal később felhívnak. Ezt is megpanaszoltam még néhány egyéb mellett.
Amint az ügynek vége, kimeneteltől függetlenül, az NMHH-hoz fogok fordulni. -
Watercolour
aktív tag
válasz Watercolour #59937 üzenetére
Szóval úgy tűnik, mégsem sikerült a 20 napos javítási idő alatt kijavítaniuk a véletlenszerű packetloss problémámat, ezért bejelentettem újra.
Bár igen nehéz volt elmagyarázni a telefonos ügyintézőnek, hogy véletlenszerű hibajelenséről van szó, mert erősködött, hogy "ezzel nem tud mit csinálni, mert most nézi, és most jó", bár látja, hogy központilag visszaesett a jelerősség az adott időszakokban, de azóta "megjavították vagy automatikusan megjavult".
Nagynehezen eljutottunk addig, hogy felvett egy újabb hibajegyet, és "majd tájékoztatnak", bár én már nem reménykedem semmiben.
A panaszomra adott válaszukra még mindig várok.Időközben kidobtam a munint, mert 2017-ben már kicsit kevés 5 percenként monitoring adatokat gyűjteni, ezért váltottam grafana+influxdb+collectd kombóra, itt látszik is jól a packetloss valamint az upstream power viszonya:
(A droprate grafikonon az 1 érték 100%-os packetlosst jelent. A pingelés 500ms-enként történik, 1000ms timeout-tal a google publikus DNS szerverére, a bix.hu-ra és a speedtest.upc.hu-ra.)
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #60109 üzenetére
Elképzelhető, de ez nem az én problémám.
Többször állították, hogy a hibát kijavították, ennek ellenére a hiba továbbra is fennáll. -
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #60113 üzenetére
Amióta megvan a connect box, kikapcsolt wi-freevel használom és modem módban.
Sajnos nálam már nincs mit tenni, ma reggel is felhívtam őket, mert hajnalban is volt egy 20 perces szakadás. Az ügyintéző újból megerősítette, hogy náluk van probléma. ("külső hálózat", "fejállomás" UPC nyelvezetben.)
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Eléggé irigyellek, és nem teljesen értem, hogy ilyen választékkal miért van UPC-d.
Az én szakadási hibámon ültek június 5-től június 25-ig, és utána pár nappal kiderült, hogy továbbra sincs megjavítva a probléma, azóta is rendszeresen szakad a netem, és a folyamatos panaszok ellenére nem mondanak semmit. Ha lenne más (értelmes, tehát nem ADSL) szolgáltató nálunk, már régen nem lennék UPC előfizető.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz ztsoft #60256 üzenetére
Tettem már ismételt panaszt, annak a kivizsgálása folyamatban van, de sajnos ez még akkor történt, amikor jelezték, hogy a hibát kijavították, akkor még nem derült ki, hogy ismét szakad a netem. Már naplót írok minden eseményről (ügyfélszolgálat felkeresése, ígéretek, stb.), hogy később ezt be tudjam adni az NMHH-hoz és a Békéltető Testülethez.
Igazából már úgy vagyok vele, hogy akkor is megjárom ezeket az utakat, ha esetleg mégis úgy döntenének a végén, hogy fizetnek kötbért (ami véleményem szerint jogos lenne). Hülyének néztek, hazudoztak, és totálisan érdektelenül kezelik a problémámat.(#60258) kabelmania27
Egyelőre ott áll az ügy, hogy elvileg holnap végeznek valami "hálózati mérést", ami után megígérték, hogy kapcsolatba lépnek velem. Kérdeztem, hogy mi a mérés célja, amire azt a választ kaptam, hogy a mérés azért kell, hogy el tudják dönteni, hogy a szolgáltató oldalán van-e a probléma. Mikor erre azt kérdeztem, hogy már június elején kiderült, hogy náluk van a probléma, mégis a szart méregetnek július közepén még rajta, nem tudott válaszolni. (Arról nem is beszélve, hogy ha nem tudják, hol a hiba, mégis mit javítottak június 25-én? Mert azt mondták, akkor javították a központi hibát, ami engem érintett, mégis azóta is szakad a netem folyamatosan...)
Erről a modemről még nem hallottam. Lehet ezt választani FP500 mellé?(#60260) Intruder2k5
Nekem az elmúlt másfél hónapban elég sok ügyfélszolgálati hívásom volt, és túlnyomó többségben nem jutok ügyintézőhöz 5 percen belül, egyik alkalommal 42 és fél perc után untam meg a várakozást. (Többek között erre is panaszt tettem, valamint ez is része lesz az NMHH-s bejelentésemnek.) -
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #60264 üzenetére
Február vége óta van FP500 és Connect Box. (Felhívtak hűségidő végéhez közeledve, és ajánlották csakmostcsakönnek akcióban, és mivel nincs más szolgáltató, elfogadtam, ezért erősen benne vagyok még az újabb 2 év hűségben.)
Véleményed szerint a Hitron jobb modem, mint a Connect Box (eltekintve a Puma 6-től örökölt hardverhibáktól)?(#60265) ztsoft
Az a gáz, hogy ilyen triviális önellentmondásokat képesek egy beszélgetés alatt vagy levélben is produkálni. Annyira hülyéknek nézik és leszarják az ügyfelet, hogy az már elképesztő.(#60266) Intruder2k5
Nem használom a vezetékes telefon előfizetésemet, telefonkészülékem sincs hozzá, arról nem is beszélve, hogy ha éppen fél órás hívásvárakoztatás közepén szakadna meg az internet - és ezáltal a hívás - valószínűleg agyvérzést kapnék.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Hát, nem lepődtem meg.
-
Watercolour
aktív tag
válasz #41133696 #60290 üzenetére
A Puma 6 chipset problémái nincsenek túllihegve, igen komoly problémákról van szó, amik modem módba kapcsolva is fennállnak.
Attól, hogy te nem érzed vagy nem tapasztalod, a problémák létezőek.A véletlenszerű latency kiugrások léteznek és mérhetőek.
A Puma 6 chipsettel szerelt kábelmodemek nagyon egyszerűen, kis sávszélességgel távolról DoSolhatóak
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz ArthurShelby #60308 üzenetére
Érdekes. Esetleg hasonló eljárással nem lenne vajon megoldható, hogy saját magam által vásárolt modemet használjak? (Így talán elkerülhető lenne a Puma 6...)
-
Watercolour
aktív tag
válasz #41133696 #60318 üzenetére
Tehát te nem érzed a problémát, ezért nem létezik.
Mindenki más téved, aki:
- azok az emberek, akik között szakértők és mérnökök is vannak, akik kimérték a hibajelenséget és összedobtak egy 29 oldalas és egy 181 oldalas fórumtopikot a DSLReports szakmai portálon, a probléma létezésére bőven elegendő bizonyítékkal
- az Arris kábelmodem gyártó alkalmazottja, akik a fórumban elismerte a problémát, és jelzett, hogy az Arris és az Intel dolgozik a javításon
- az az ember, aki felismerte a Puma 6 modemek távolról kihasználtó DoS sebezhetőségét, dokumentálta, és példakódot is írt hozzá, ami egyébként tökéletesen működik
A probléma igenis létezik, ha érzed, ha nem.
Azért nem dobálták százával vissza a UPCnek a modemeket, mert nem egy triviális, alapvető funkcionalitást törő bug. Egy olyan embernek, aki netezik, youtubeozik, skypeol SOHA nem fog feltűnni.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz elodman #60346 üzenetére
Meglátásom szerint az eszköz modem módba kapcsolása és saját router használata (amin megfelelő szoftver fut, pl LEDE/OpenWRT) a legjobb mód az otthoni hálózat biztonságának növelésére.
Így megoldódnak az alábbiak:
- Elavult szoftverek miatti biztonsági rések (LEDE/OpenWRT frissíti a csomagjait)
- A modem kikerül a saját eszközeid alhálózatából. Szerintem ez a legfontosabb szempont, mert így nem tudja elérni a saját eszközeid közvetlenül egy olyan számítógép, ami felett gyakorlatilag egy harmadik félnek root joga van (UPC, vagy bárki más, aki feltöri a UPC megfelelő rendszereit).
- Hozzád látogató ismerősöknek egyszerűen tudsz vendég wifit létrehozni, hogy ne kelljen nekik megadni a saját wifid jelszavát, és külön alhálózatba kerüljenek.Természetesen emellett mindenképpen érdemes kikapcsolni a modemen a wifi hálózatokat, és letiltani a wi-freet. Használj erős jelszavakat, jelszókezelőt.
-
Watercolour
aktív tag
válasz ArthurShelby #60373 üzenetére
Elvileg a félig hivatalos álláspont szerint dolgozik az Intel (és például az Arris) a problémán, de állítólag olyan problémákról van szó, melyek nem javíthatók szoftveresen.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz hoffman_ #60455 üzenetére
Nem, saját modemet nem használhatsz.
Nem, nem adnak a Connect Boxon kívül más modemet tudtommal (kabelmania27 említette a Hitron modemet, de egy technikus elmondása szerint nem lehet olyat igényelni, és valószínűleg nem is lennél vele sokkal előrébb, mert szintén Puma 6 SoC van benne). -
Watercolour
aktív tag
válasz hoffman_ #60457 üzenetére
Nekem jelenleg is folyik egy hosszabb balhés ügyem a UPC-vel, de talán már a végéhez közeledik, ennek nincsen köze Connect Boxhoz.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Connect Box-szal ne lenne gond, itt összeszedtem néhányat.
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!