Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • simonzé

    addikt

    Némi plusz infó a kínai EV piacról - azon túl, hogy ezek nagyon erős állami dotálás mellett működnek, a profittermelés nem szempont, a piac lerohanása bekerülési ár alatti értékesítéssel annál inkább! A napelemeknél, a mobiloknál és az akkuknál már ezt megtették, sok más termék mellett.

    Tehát a plusz infók: Knában 487 elektromos autógyártót regisztráltak 2018-ig. Ebből ma már csak 40 létezilk és csak 1 termel profitot. Vagyis 447 már megszűnt/csődbe ment. A kínai EV gyártók mindegyike a túlélésért küzd. Az egyik legjobb nevű Nio 11000 alkalmazottal 2023Q2-ben 8000 autót adott el összesen. Csődbe fognak menni ők is.

    Még a sikeresnek tekintett BYD is csak a tények meghamistásával volt képes lenyomni a Teslát. Ők ugyanis nem az eladott, hanem a legyártott és forgalomba helyezett autók számában lettek elsők. De el is adták ezeket az autókat? Nos... Nem annyira. Ezrével rohadnak a BYD és más EV-k foirgalomba helyezve, rendszámmal, de még fóliás beltérrel a kínai nap alatt... pl. itt, Itt, itt, itt, meg itt. Vajon honnan tudnak hirtelen több autót varázsolni, ha kell?

    És mi történik ha egy kínai gyártó becsődöl? Az általa eladott autók zombivá válnak. Még mennek egy darabig, de már nem kapnak OTA rendszer updatet, sorban leállnak az okosfunkcióik - hiszen a gyártóval együtt megszűnik pl. a központi adatbázis, ahonnan egy rakás adatot vettek. Hogy lesz a karbantartás? Honnan lesz alkatrész ha kell? Pl. szélvédő, lengéscsillapító, csere fényszóró, vagy akár csak egy guminyomás szenzor? Hát sehonnan.

    A régi, jól ismert gyártók drágák. De vajon mit adnak cserébe? Minőséget? Megbízhatóságot? Szolgáltatást? Stabilitást? Biztonságot? Tapasztalatot? Időtállóságot?

    Láttál már kínai bicajt, ami 10 évesen még nem rozsdásodott? Nekem volt ALUVÁZAS (!!!) kínai bicajom, aminek garázsban tartva is barnán rozsdásodott a váza, meg a felnije. Még egyszer: Az alumínium valahogy vas-oxidot generált a festék alatt.

    Vagy ahogy a klasszikus mondja:

    Kínai autót venni nem kell félnetek jó lesz.
    Csak hol a vessző?

    [ Szerkesztve ]

    I don't fit in. I fit out.

Új hozzászólás Aktív témák