Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Mobilarena
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alteran-IT
őstag
Ez nem csak a T-nél van így, hanem minden más szolgáltatónál is, csak a T-nél van ennyire hülyén megoldva.
Kábelmodemes és (V)DSL hálózatokon is alapból 2 van, egy ugye a publikus, amit használsz, egy meg a menedzsment IP (ami van hogy egy másik szolgáltatáshoz is alapot nyújt, ki hogy oldja meg, bár minél kevesebb kapcsolatot kezel az eszköz annál jobb), a többi hülyeség meg az egyéb plusz és felesleges (a routert feleslegesen terhelő) szolgáltatásoké, mint az IPTV, FON, Wi-Free, meg egyéb hajmeresztő sületlenségek.
Egyedül nekem az az új ebben a dologba, hogy ilyenkor a 100-as IP-t beteszi WAN-ba, azt és a többi hasonló célú IP-t máshol és máshogy kellene feltüntetni és akkor könnyebb lenne kiigazodni rajta, persze mivel a T-seknek és a beszállítóknak sincs egy értelmes programozójuk, így veszett ügy.
Igen tudom, ugye pont a fent említett dolgok miatt, viszont mivel kábelmodemes téren vagyok inkább ott, ezért kicsit jobban berögzült a bridge/modem és a router mód, persze ettől függetlenül tudom hogy miről van szó, fent már említettem, csak utána megint másként írtam[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
Nem csak IPTV-nél van így, az IPTV csak mellékes kacat, ebből a szempontból felesleges külön emlegetni, a voip meg teljesen más, ugye a gond ott kezdődik, hogy ezeket a routereket nem erre tervezték, csak külön rásózták ezeket a feladatokat. Te is láthatsz itt pár olyan írást, hogy valahol csak bekapcsolták a FON-t és már is instabil volt az egész, holott nem hinném, hogy rögtön rácsatlakoztak volna a FON-ra jó páran, főleg hogy nem is olyan nagy a hatótávja, szóval igen, nem nagyon bírják ezek a routerek, főleg ezt a sok felesleges hülye feladatot, kábelmodemes térségben nem véletlenül nem alkalmazták még eddig, mert így is elég sok gond van így a modemekkel, hogy router módban vannak, plusz ugye az IPTV, de ha még ezt is rátennék, akkor lenne még probléma, pedig a T legalább az EPC3925-ös modemeknél ugyan úgy meg tudná csinálni, mint a UPC a Wi-Free-t, csak ugye az már sok lenne az IPTV mellé, de na, nem ilyen hülyeségekre tervezték őket.
Na de ha routerként használod és nem pppoe passthrough-ba, akkor ott ahol most a 100-as van, ott a publikus IP-dnek kellene lennie nem (most ezt nem tudom, azért kérdem, hogy hogy szokott lenni)? Mert ha olyankor az van, akkor a 100-as hova kerül és pontosan mi a célja? A publikus IP-n keresztül bonyolítaná le azokat a kapcsolatokat, amiket addig a 100-ason tett meg? Ha meg ugyan úgy megmarad a 100-as, csak másik logikai interfészen, akkor az miért nincs fenntartva folyamatosan alapból és a mostani maradna üresen pppoe passthrough? Mert a kapcsolat ugyan annyi lenne, csak nem ilyen kavarodásban, már ha úgy van ahogy gondolom, de fingom sincs jelenleg hogy van, mert a T szokás szerint hülyén oldotta meg.
Mert pl. UPC-nél ha jól emlékszem akkor a modemeknél külön van egy olyan rész feltüntetve (más kábeles szolgáltatók kihagyták) ahol a modem menedzsment címe van a 10..... valahanyas cím, ami akkor is ugyan azon a helyen van, ha a modem nem router, hanem bridge módban van, szóval érted, meg ugye azt sem értem, hogy miért kell ahhoz ppp kapcsolat, hogy működjenek a dolgok, mert sima IP alapon mehetne és akkor nem kellene annyi felesleges ppp kapcsolatot fenntartani és kialakítani, szóval jó hülyén van megoldva, már ha úgy van megoldva, ahogy nagyjából körül írtam, ha nem akkor nem szóltam, már abban az esetben meg valami konkrét infó jól jönne, hogy pontosan hogy is van. -
Alteran-IT
őstag
Azért az én memóriám nem olyan szar, vagy valahol így olvastam, vagy valaki anno bemagyarázta, egyébként nem szokásom így hülyeségeket beszélni (általában).
Azt tudom, hogy ezt nem próbáltam még ki, mármint 4 kapcsolat egy vonalon, de ha majd lesz alkalmam és még így lesz, akkor kipróbálom (már csak ismerősnél tudom, mert nekem nem kell a gyenge VDSL a hulladék IPTV-vel, bár helyi kábelszolgáltató se helydeszuper).
Biztos vagy benne? Na meg ugye amilyen egységes a T, lehet hogy a technikusi részleg tudja, de a retardált öltönyös döntéshozó részleg nem, csak a statisztikát, hogy kevés a cím és baj van, szóval érted, bár szerintem akkor sincs sok értelme, főleg hogy minden újracsatlakozáskor másik címet kapsz, egy publikus IP meg általában bőven elég még több szolgáltatás használata esetén is, max. másik portot használsz, ha két gép akar egy portalapú szolgáltatást használni (pl. RDP, FTP, torrent stb, mindegyik esetén megoldható a párhuzamos használat egy IP-n), de azért jó tudni hogy ez van a T-nél.
-
Alteran-IT
őstag
"Ezért érdemes odafigyelni másokra és tanulni, majd elfogadni, hogy az úgy van, ha sokan egybehangzóan állítják."
Azért ha sok hülye egybehangzóan mondja a hülyeségét attól azt még nem kell, sőt nem is szabad elfogadni, főleg ha pl. elmegyünk a politikai irányba.
De náluk a legjobban megfigyelhető, gyakran olyan dologról nem tudnak, ami ott van előttük.
-
#22718208
törölt tag
Szerintem meg totál szét vannak esve!
-weboldalon téves rossz infók
-téves számlázás hónapokon keresztül
-bejelentkezni weboldalon egyszer lehet,egyszer nem
-weboldalon bejelentkezni én pl.cirka 1,5 évig nem tudtam
-andoid app napok óta nem megy(nem csak nekem)
-1414 -en nincs két egyforma ügyintéző, mindegyik másként intézi a dolgokat, sokszor téves infókat adnak
-telekom üzletben min.15-20 perc a várakozás és min.10 perc mire egy ügyintézőnél bármit sikerül intézni
(telenornál mindig végzünk összesen 10perc alatt)
-hibajavításnál (pl.dsl sebesség csökkenés) az egyik kiröhög és lesz@rja , a másik kijön és megoldja
-szerelésre egyeztetett időpontra kettőből kettőször nem jött senki (adminisztrációs hibák miatt) + a harmadik időpontom valaki úgy átrakta pár nappal későbbre hogy nem értesítettek
-alvállalkozók hozzáállása no comment kategória
-webshopból rendelés hol megy ,hol nem megy
-ha megérkezik a termék ,akkor ahhoz is rossz szerződést küldenekHa ez nem szétesés, akkor minek nevezzük???
Én azt gondolom ,hogy ha ezt az egészet egy hígfosnak nevezem ,akkor nem tévedek nagyot.
[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
Ebből a szempontból tök mindegy, csak példának mondtam, a leellenőrizhető technikai dolgok is csak akkor hihetők, ha te magad le tudod ellenőrizni, én pl. még nem tudtam leellenőrizni, de ennek ellenére elhittem, mert azért nem egy noname ember írta, hanem olyan aki több éve űzi, de érted ilyen alapon egy hittérítő is előadhatná a hülyeségeit és még mellé állhatna vagy 2000 ugyan azzal a hülyeséggel, ha már 2000 ember mondja akkor csak van valami alapja ha így nézzük, csak én az ilyeneket automatikusan csapatostúl el szoktam küldeni a halálnak a faszára, mert hülyeség, persze más meg elhiszi és azt nem hiszi el, amit te bizonyítani akarsz technikailag, szóval érted, na de már túl van tárgyalva.
Azért közel se megy jól minden már csak a hibák miatt sem, a folyamatok is csak azért mennek végbe, mert a felhasználók már lassan anyáznak a gyenge felfogóképességű, de lenéző ügyfélszolgálatosoknak.
Arról nem is beszélek, hogy múltkor 20 percig álltam egy kurva ügyfélszolgálatban egy sorszámmal (technikai valami volt), aztán 21 perc után és miután vagy 100-an elmentek előttem utána odamentem és megkérdeztem, hogy most már mikor kerülök sorra, mert kurvára mérges vagyok már, erre azt mondja a szőke ügyintéző, hogy "jaj azzal a sorszámmal sose fog sorra kerülni, mert nincs úgy beállítva a rendszer, meg külön ügyintéző sincs rá" , viszont akkor mi a jó büdös francért lehet választani azt az opciót? Ez ugyan olyan mint ismerősöm TV rendelése, várt már rá vagy egy hónapon át, 2x felhívta őket, intézés alatt, felhívta őket 2 hét után újra, megint más ügyintéző, viszont az képes volt azt mondani, hogy törölték a rendelését, mert már vagy egy éve nincs készleten az a készülék, a legutóbbi szolgáltatás rendelésemről meg inkább már nem is beszélek, mert idegbajt kaptam tőlük, hogy vagy 5. alkalommal kellett megrendelni, hogy legyen belőle valami (ugye a hozzáértő ügyintézők visszadobták, módosítgatták a szerelők kiszállási idejét a tudtomon kívül, így 1-2 nap szabadságomat el is baszták), szóval az ilyen idióta bandákat nem kell sajnálni, meg védeni, annyi baj van velük, hogy arra már jelző sincs, holott egy ekkora volomenű cég ilyet nem engedhetne meg magának, főleg nem 2017-ben. -
#22718208
törölt tag
Kár lenne ezekkel példálóznom , pl. ha 3 hónapja lennék előfizető és épp kifogtam a rossz szelet.
De sok éve az vagyok és szinte folyamatosan negatív tapasztalat van. Ami a legborzasztóbb ,hogy nem javul ,hanem évek alatt folyamatosan romlik a helyzet.Furcsa módon a másik két mobilos céggel soha nem volt bajom, de a vicc az ,hogy még a fapados digi(sat) is képes volt rendesen számlázni és szolgáltatni.
-
Alteran-IT
őstag
Pedig lehet, mármint így általánosítani erre a cégre, ugyanis finoman szólva is az egész cég egy nagyrakás szar, nem csak úgy előfizető szempontból, hanem amúgy is, erre legutóbb a BKK-s jegyrendszer botrány is szépen rávilágított. A cég szakmai hozzáértése gyakorlatilag nulla és ha esetleg valaki jó szándékkal segíteni akar, akkor azt feljelentik és ráküldik a rendőrséget, hogy nehogy már kiderüljön, hogy hülyék hozzá, de ami vicces az egészben, hogy ezt is hülyén csinálták, mert ha lenne egy csepp eszük is, akkor adtak volna az illetőnek vagy 50-et, azt köszönjük a segítséget, gyorsan kijavították volna (bár tényleg jobb hogy inkább újrakezdik) és padló alá söpörhették volna, ehelyett már jó ideje saját maguk alatt vágják a fát.
A nagy bevétel sem azért van, mert olyan kurva jól értenek ahhoz, amit csinálnak, hanem mert gerinc nélkül olyan könnyen átvágják és kihasználják az előfizetőket, hogy csak na. Még mindig van olyan, aki az 5 megás ADSL-ért 8 ezer körül fizet és váltani se nagyon tud, valaki meg a gigás netért fizet vagy 5-6 ezret, szóval érted, azért van elég sok ilyen negatív dolog a Telekom háza táján, az alsó 2-3 csomag garantált sebességéről meg ne is beszéljünk, van hogy valaki 30-as net címén kap 5-10 megát (ugye 1 a garantált, milyen korrekt ilyen sebességeknél és ekkora cégnél) és ugyan úgy megfizeti, mint akinek max.-on jön, így kb. 0 ráfordítással (jó egy két helyen fejlesztenek, sok helyen meg amit elkezdtek félbehagyták így mindenki szarul járt, szóval no comment kategória) könnyű egy csomó pénzt keresni, a többi dologról meg nem is beszélek.
A bankok se azért keresnek annyi pénzt, mert olyan kurva értelmes emberek vezetik, mert ahhoz hogy a másiknak kölcsönadj mondjuk 50 ezer forintot és visszakérj kamatostul vagy 5 milliót, ahhoz nem kell ész, ahogy gerinc sem, a dolog ilyen egyszerűen működik és hasonló látszik a Telekom háza táján is.
Ha esetleg olyan árkategóriában és minőségben dolgoznának mint a DIGI, akkor azt mondanám, hogy belefér ennyi bénázás, de a legtöbb ember egy kisebb vagyont fizet nekik, azt akkor aligha kapnak valamit, főleg VDSL és koax területen, a gyenge net, a szarrá tömörített IPTV méregdrágán és akkor ehhez még a hülye ügyfélszolgálati rendszerük ... szóval ha így a valóság szerint nézed, akkor semmi pozitívum nincs benne.Persze ennek ellenére felveheted a rózsaszín szemüveget és tekinthetsz a dolgokra pozitívan, de akkor mindig egyre jobban a fejedre fognak szarni és csökkenti fogják a minőséget, mondván hogy örülsz hogy ez van és ezzel is beéred, szóval no comment.
[ Szerkesztve ]
-
dergander
addikt
Az hogy ki találta ki az engem teljesen hidegen hagy,felőlem nostredamus is kitalálhatta volna,itt az a gond, hogy csak úgy jött egy info és bekapcsolta a T a megkérdezésem nélkül a Hotspotot.
Persze ez nem durva mert miért is ne tehetné,mondjuk kiváncsi lennék ha a helyembe lennél és játszanál eddig 40es pingel majd 140el kellene tolnod hogy állnál hozzá. Ja és még ezt is én telefonáljam le. Persze, ezt úgy kellene hogy kiadni egy webes funkciót amit én kérhetek vagy nem.
Vagy ha már lúd legyen kövér,esetleg az én sávszélességemből vegyék el a szomszéd mobilként használt torrentezését. Végülis lehetne. -
Essejó
veterán
Pedig olyan jó elgondolásnak tűnt!
Lehet az zavart össze, hogy nekem be van állítva az egyik eszközön, hogy egy bizonyos IP-t Statikusan kérjen le magának, és ott a Mac cím alapján azonosítja az eszközt. Amikor az eddigi Cisco kábelmodemet kicserélték és kaptam egy új Sagecom F@st3686AC v2-t, azon is minden további nélkül lekérte magának az adott IP-t és ott is Mac cím alapján azonosította a hozzárendelést a Sagecom, szóval lehet Gizikét össze kevertem a Gőzekével, de ez alapján írtam amit írtam."...aztán ha átdugjuk a kábelt, akkor egy másik eszköz nem kap netet. Ilyen nincs " Nos ő átdugja a kábelt és a másik eszköz nem kap netet, szóval mégis van. Bár lehet hálókártya hiba is...
Némi fogalmazásbeli hibát is elkövettem, nem tettem egy üres sort a két külön rész közé és így egybe vehetted az IGMP-s switchet, az előtte írt szöveggel.
Ha HGW-nek az egyik portjára csatlakozik az STB, akkor az összes, arra a portra csatlakozó eszköz kapni fogja a multicast forgalmat. Ezért írtam, hogy oda kell egy IGMP egész pontosan IGMP snooping képes Switch. Mondjuk ez a megoldás nem a legolcsóbb. Ha van egy üres RJ45 ös port a HGW-n akkor olcsóbb egy másik kábelt odavinni. Bár esztétikusabb a Switch és abból két külön kábel a Pc-be és az STB-be.
[ Szerkesztve ]
Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
titán
-
#22718208
törölt tag
Tudod mi az igazi pazarlás??
Az hogy a csodálatos tatung iptv doboz cirka 2200Ft/év és ez csak a stand by állapot!
A felvevős cisco ~4600Ft/év
Szintén stand by és kikapcsolt HDD -vel mérve!!Ehhez viszonyítva pl. a samu tv ~220Ft/év stand by -ban.
Illene ráfeküdni éa optimalizálni , vagy lecserélni ezeket az áramzabáló selejteket.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
Most hívtam fel őket... azt mondja, hogy nem kell másik HGW mert 15 Mbps-ot bír a vonal a távolság miatt
Rákérdeztem mennyi a távolság. Nem tudja. Azt mondja, hogy hát ez a 30 úgy van, hogy amennyit bír a vonal engedik. Rákérdeztem a Bondingra azt mondta, hogy azt külön kell megrendelni (mert mondtam, hogy én 1,5 Km-rel arrébb a H368N Bondinggal legénykedem). Azt mondja, hogy ha lenne bonding berendelhetném az 50-et, de ott nincs Nem baj Így is gyorsabb 10 Helyett 15 Mbps -
mouzrr
őstag
Ha valaki tudna linkelni/írni valami jó leírást, lehet be tudnám állítani magamnak. Próbálkoztam már itt pár dologgal, de sehogy sem sikerült, online néztem port check-et és zárva volt mindig. A laptopomon megpróbáltam a wifi-re fix ip címet megadni, aztán a routerben azt forwardingolni de nem működött azzal sem. Az upnp be van kapcsolva mind a 2 eszközön amúgy, nem tudom ez számít-e. Olyan ismerősöm sajnos nincs aki be tudná nekem állítani
-
-
Mikeee89
senior tag
Nekem is pppoe passtrough módban van a hgw. Én úgy szoktam elérni a vonaladatokat, hogy bekapcsolom a wifijét és okostelóval rácsatlakozok. Ràkeresek az ip címére és így el tudom érni az admin felületét. Amint megnéztem, kikapcsolom a wifit. Amelyik hgw-n van wifi kapcsolgató gomb, azzal mennie kell. Nekem speedport entry 2i van.
-
attila0325
újonc
Bocs, helyesbítek: Annex B/J, ADSL/VDSL. Mint írtam, a netet gond nélkül összeraktam, nem vagyok teljesen hülye, tudom, mit veszek.
Az, hogy valakinek nincs igénye normálisabb eszközre, nem azt jelenti, hogy nekem sincs. Ha lenne gigabit-es switch portja ennek a szemétnek, vagy normális, cserélhető külső antennája, normális port forward része, normálisan működő DDNS, és VPN funkciója, ezer örömmel használnám. De nincs. -
Ribi
nagyúr
Valakinél van egy hitel tartozás.
Ezt nem fogják csak úgy elhagyni. Ezt be akarják majd hajtani az eredeti tulajon.
Esetleg ha ő tudja igazolni, hogy eladta az eszközt akkor lehet megkeresik az új tulajt. De lehet őket az új tulaj nem érdekli és majd csak az eredetin hajtják be. -
Kenderice
senior tag
Nem befalaztam.
Mint írtam, nem az enyém.
A box folyamatosan üzemel egy vendéglátóipari egységben.
A mellette lévő fedett teraszon akarja a tulaj a nyári sportközvetítéseket kivetíteni, ad-hoc jelleggel (heti 1-2 nap).
Erre felesleges még egy boxot bérelni.
Erre keresnék neki megoldást... -
Bozek
nagyúr
Mintha a TP-Link-ek régebben ilyenek lettek volna (most emulátorban néztem, van FTP és fájlmegosztás is). Azokon se csak dísznek volt az USB, lehetett használni úgy, hogy rákötöttél egy nyomtatót, amit elértél bárhonnan a hálózatról. Meg még ha jól emlékszem, akkor médiaszervernek jó volt.
Próbálni amúgy én se próbáltam a Speedport-on, mert mint írtam, nincs rá szükségem. Igaz, a TP-Link-en is csak arra van most használva, hogy telepítettem rá MariaDB szervert (éljen a DD-WRT).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen