Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MichaelSD

    őstag

    válasz StrangeDays #300 üzenetére

    De ez a téma a pen and paper szerepjátékokkal foglalkozik, nem pedig a számítógépesekkel.

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • ClayMore

    aktív tag

    már kérném is meg a kezét!

    Liverpool, Chelsea, Arsenal MEZEK ELADÓAK!!!...................http://hardverapro.hu/apro/angol_behozatalbol_mezek_eladoak_liverpool-chelsea/friss.html#msg5

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Na, valami élet a topikban?

    Egyre inkább játszanék már, de a régi társaság évekkel ezelőtt más létezésbe integrálódott. Ami továbbra is nagy szívfájdalom, de ez van.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #303 üzenetére

    Nem hiszem, hogy sokan figyelik ezt a témát. :(

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Hintalow

    senior tag

    Én figyelem :D

    Nekem a lehetőségem még meglenne rá, a haverok még most is minden vasárnap összeülnek, de mivel én már családos vagyok, ezért nehezebben van lehetőségem. (~ marharitkán :) )

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Hintalow #305 üzenetére

    És él! :)

    Viccet félre téve, akkor is csak ketten-hárman vagyunk. ;)

    Igazából az RPG ipar is nagyon megváltozott az elmúlt pár évben. Az őskor már nem jön vissza, ami nem is baj.

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #306 üzenetére

    Az ipar igazából nem érdekel. Ami elsősorban kéne, az

    M.A.G.U.S.
    Codex
    Vampire
    Changeling
    Mage
    Werewolf
    Ars Magica
    AD&D
    Ravenloft
    Shadowrun
    Call of Cthulhu

    De akár Fallout<<- vagy éppen Starcraft is, mondjuk moddolt Ars Magica-rendszerrel - bár talán a jellegükből adódóan a Shadowrun jobban passzolna hozzájuk.

    Valamelyik. Vagy még inkább egy jó kis MERP, már 20 éve ki akarom próbálni - az első kiadású rule book itt hever a polcon. Mondanám talán még a Sword World 2.0-át, de angolra csak a rule book kb. fele van lefordítva. Esetleg Bubblegum Crisis.

    Meg egy profi KM. A játékosok legrosszabb esetben belejönnek - persze rutinos, vén rókák itt is előnyben.
    És sajna leginkább itt van a kutya elásva - az aktív évek alatt túl magasra került a mérce, ami még tovább nehezíti a már amúgy sem könnyű dolgot. :<

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #307 üzenetére

    Régen szívesen játszottam ezekkel, ma már számomra nagyon nehézkes a rendszerük és a világuk sem konzisztens a mai ízlésemnek.

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #308 üzenetére

    Semmi nehézkes nincs bennük (max. a MERP, de az meg pont a táblázatos old-school vonal miatt tetszik), ahogy a világokkal sincs probléma. A legtöbbhöz rengeteg kiegészítő olvasmány, regény, novella is van.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #309 üzenetére

    Mindenki azt a rendszert használja amit szeret. Ezeket már a fénykorukban is feleslegesen komplikáltan találtam személyes használatra.

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • doc

    nagyúr

    válasz MichaelSD #310 üzenetére

    +1

    valami rules-light, tortenetkozpontu rendszert en is szivesen jatszanek
    pl. Fudge, vagy akar Amber, stb

  • MichaelSD

    őstag

    válasz doc #311 üzenetére

    Nekem már sok a jóból, de a HillFolkot nézd meg. :)

    A nagyon rules light is idegen nekem. A Blue Planet Synergy rendszere, vagy a D9 Sillhouette Core rendszere ami nekem tetszik.

    [ Szerkesztve ]

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • doc

    nagyúr

    válasz MichaelSD #312 üzenetére

    csinaltam egy paroldalas sajat rendszer, hogy a Zasszonynak kicsit bemutassam a szerepjatekot, tetszett neki :)
    tokszimpla alaptulajdonsag + szakkepzettseg + D6 <--> celszam alapon mukodott minden, a celnak tokeletesen megfelel

  • doc

    nagyúr

    válasz MichaelSD #314 üzenetére

    regen birtam a bonyolult rendszereket, sot, a TimeLords-szal is kacerkodtam (na azert az mar tenyleg tulzas :D), de igazabol felesleges
    A jatekelmenyhez szerintem semmit nem tesz hozza hogy 5 percig szamolgatod a modositokat, dobsz 4 kulonbozo geometriai formaval (mikozben a masik fel is megteszi ugyanezt), levonogatsz innen-onnan, kulon sebzest dobsz, stb ahhoz kepest mintha osszeadsz harom szamot es kesz vagy. Persze van aki ezt szereti, nekik is megvannak a megfelelo rendszerek :)

    Az en kis mini-rendszerem elsosorban nem harcorientalt, nyomozos/kalandos jatekra lett kitalalva, oda meg nem is kell tobb... es el lehet magyarazni 2 perc alatt, a "player's handbook" meg egy szem A4 oldalon elfer.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #310 üzenetére

    Most már komolyan érdekelnének a részletek arról, hogy mi feleslegesen komplikált (MERP és Cthulhu kivételével)? Inkább egy-egy szituációban még kicsit hiányos (amit persze a rutinosak nyilván megoldanak) is némelyik.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #316 üzenetére

    Alapvetően ami nekem komplikált az neked lehet, hogy tökéletes.

    WOD: dice pool, Target Numberek, harc
    Magus, DandD: mi nem komplikált? :)

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #317 üzenetére

    Kedvencem ilyen (all-around) téren talán az Ars Magica - elég realisztikus és rugalmas is egyben.

    "WOD: dice pool, Target Numberek, harc"

    Ez komoly? Az egyik leggördülékenyebb rendszer és kellőképpen egyszerű is.

    "Magus, DandD: mi nem komplikált?"

    Igazság szerint semmi. A D&D gyenge pontja az elavult mágiarendszer. Összességében viszont egy kezdő jó magyarázat segítségével fél óra alatt tisztában van az alapokkal. A mágiával meg 5 perc alatt.

    M.A.G.U.S.-nak is a d20-as változata a legjobb, sokat fejlődött az előzőekhez képest. A mozaikmágia sem egy rossz elképzelés, jelentősen kiterjeszti a varázslás határait. De az igazi Szent Grál ilyen téren a Codex (lsd. kicsit lejjebb).

    Shadowrun egyszerű, mint az egyszer egy. d6 és célszámok, nagyon halálos harcrendszer - de passzol is hozzá. A 2. kiadás rule book-ja itt figyel. Sajnos a legtöbb RPG-s könyvet a sok év alatt eladtam, így már csak az 1. kiadású MERP, ez, meg egy M.A.G.U.S. Summárium (<---- best kiegészítő, messze-messze) maradt.

    A Call of Cthulhu elég szenny. Nem feltétlenül komplikált, csak szenny. Mármint a rendszere. A Lovecraft-féle univerzum szívem egyik r'lyehi csücskében hever.

    A MERP tényleg kicsit túlbonyolított, táblázatos Rolemaster-verzió. De old school és ettől lesz feeling-es. NAGYON szívesen játszanék színvonalas MERP-et, kis térképekkel, segédbábukkal és hexafóliákkal, amolyan igazán klasszikus és igényes módon.

    A Codex mágiarendszere pedig egyszerűen zseniális, bár igen komplex - de ez adja a szépségét; a mágiáról szóló (meglehetősen részletes és vaskoska (347 oldal)) könyv (Grimoire) akár egy mágiafilozófiai tanulmánynak is megteszi. Nem vicc.
    Ha megérted és dinamikusan használod, nemcsak a karaktered, de te, mint játékos is, fejben "ténylegesen varázslóvá válsz", igazán elmélyültté és hitelessé téve a szerepjátszást és a spell casting-ot. Messze a legszínvonalasabb, amivel valaha is találkoztam.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz doc #315 üzenetére

    "A jatekelmenyhez szerintem semmit nem tesz hozza hogy 5 percig szamolgatod a modositokat, dobsz 4 kulonbozo geometriai formaval (mikozben a masik fel is megteszi ugyanezt), levonogatsz innen-onnan, kulon sebzest dobsz, stb ahhoz"

    Azért azt gondolom te is tudod, hogy megfelelő rutinnal (ami jön magától) az az "5 perc" néhány másodpercre redukálódik. Egy sokrétű rendszernek meg ne az legyen az ellenjavallata, hogy meg kell tanulni.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • doc

    nagyúr

    válasz Synthwave #319 üzenetére

    Az "5 perc" nyilvan nem stopperrel merve ertendo, pusztan arra utaltam hogy egy-egy muvelethez eleg sokat kell szamolgatni, es a rendszer bonyolultsagatol fuggoen az eredmeny kiszamitasa utan meg tovabbi szamolgatasokkal jar a kovetkezmeny.

    Nem azt mondtuk hogy meghaladna az ertelmi kepessegeinket vagy hogy ne lehetne megtanulni, hanem hogy ugyanazt a jatekelmenyt sokkal egyszerubb szabalyrendszer is biztositja.

    Gyanitom hogy soha nem foglalkoztal valoban egyszeru szabalyrendszerekkel, ezert nem erted hogy miert komplikalt (azokhoz kepest) barmelyik altalad felsorolt, "hagyomanyos" szabalyrendszer.

    Es meg mielott felreertened, leirom meg egyszer: az hogy egy rendszer mennyire komlikalt/bonyolult/egyszeru/stb, NEM azt jelenti hogy az jo vagy rossz lenne. En jobban szeretem az egyszeru, a sztorira koncentralo rendszereket, Te pedig ugy tunik a bonyolultabb szabalyokat kedveled. Nincs ezzel baj, van annyi rendszer hogy mindenki talal boven az igenyeinek megfelelot :)

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz doc #320 üzenetére

    Az, hogy a játékülés mennyire sztori-orientált, csakis a KM-től és a játékosoktól függ. A rendszer csak egy nagyon fontos eszköz, egy keret.

    Ezekkel a "bonyolult" rendszerekkel teljesen gördülékenyen lehet játszani (feltételezve, hogy a KM kisujjában van az egész és a játékosok is legalább nagyjából tisztában vannak a dolgokkal - de ez amúgy is alap), a sokrétűség pedig egyfajta realitást is ad, amellett, hogy megkönnyíti a játéktechnikailag komplex szituációk levezénylését.

    Ez nem predesztinálja a folyamatos dobálgatást és miegyebeket; voltak olyan ülések, ahol 6-8 óra alatt egy kocka sem került kézbe. Mert nem kellett. Vagy 2 órán keresztül a parti főzött.
    Ezzel ismét visszakanyarodunk oda, hogy az is számít, hogy a KM és a játékosok hogyan (és milyen hatékonysággal) használják fel az adott rendszert, az adott keretet.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #321 üzenetére

    Olvass kis Ron Edwards játékelméletet :)

    'Az, hogy a játékülés mennyire sztori-orientált, csakis a KM-től és a játékosoktól függ. A rendszer csak egy nagyon fontos eszköz, egy keret."
    A rendszernek egy dolga van, kiszolgálni a játék jellegét, célját. Egy D&D soha nem lesz hatékony, jó történet orientált dolgokra. Nincs szabálya ami ezt támogatná.

    Nincsenek komplex szituációk a játékos / mesélő csak azt hiszi. Ez egyszerűen igény kérdése.

    Az hogy Ti 2 órán át főztetek független a rendszertől, mert nem 2 órán át kockát dobtatok a főzés szabályok szerint.

    Biztos számít az ismeret, meg gyakorlat, ezt senki nem vitatja. De ha már sok ismeret és gyarkorlat kell, akkor már rég rossz nekem a rendszer.

    oWoD: egy olyan rendszer, ahol maga a dice pool és a célszám változik, minden csak nem gördülékeny
    Shadowrun: teljesen felesleges a sok kocka
    D&D/Másgus, stb.: hit pointok miatt elhúzódik a harc, jellem ami butaság ahogy van, kasztok, én milyen kaszt vagyok? stb.
    CoC szerintem még a leghasználhatóbb a felsoroltak közül számomra.
    MERP táblázat orgia, ott a világ jó.

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #322 üzenetére

    "Egy D&D soha nem lesz hatékony, jó történet orientált dolgokra."

    Megboldogult fő KM-ünk és a partik ezt vitatnák. Ezekhez a dolgokhoz a megfelelő emberek kellenek, nem egy szabályrendszer. Ahogy te is (kontextusban) és én is írtam; egy keret, semmi több.
    De amúgy írtam is, hogy a D&D nem kedvenc rendszer. Működni működik, elég jól. Itt-ott egy kis beleturkálásra szorul, de azt megoldjuk. A mágiarendszer szimplán elavult, de ez van.

    "Az hogy Ti 2 órán át főztetek független a rendszertől"

    Valóban. Ezzel alátámasztod, amit írtam.

    "mert nem 2 órán át kockát dobtatok a főzés szabályok szerint."

    Tényleg nem. Halpucoláshoz nem kell asztrális mentődobás. :DDD

    Egy-két dobást az végzett el, aki magát a végső (meg)főzési cselekményt végezte. (Meg esetleg az, aki pl. a vadonban keresett egy-egy fontos összetevőt vagy éppen ocsmány módon alkudozott a piacon.)

    "Nincsenek komplex szituációk a játékos / mesélő csak azt hiszi."

    Ez szimplán nem igaz.

    "jellem ami butaság ahogy van"

    És csak amatőrök játszanak úgy, hogy a jellemet (és a vonatkozó jellemvonásokat) kőbe vésett szabálynak tekintik és skarlát betűkkel a kalandlapra vésik.
    Karaktert, egy személyiséget játszunk, annak megannyi árnyalatával (bár általában az is igaz, hogy ha a kákán is csomót keresünk, nagyvonalakban még ezeknek összessége is besorolható egy archetípusba vagy két archetípus átfedésébe).

    "kasztok, én milyen kaszt vagyok?"

    5. szintű polgár (alapkaszt) / 3. szintű természettudós (fizikus-specializáció, pre-graduális szint).
    Osztott kaszt. Főjellemzők és vonatkozó képességek / képzettségek / tartalékok / bármiegyebek a polgár alapkasztból (és előtörténetből) jönnek, egészen a tudományos tanulmányok megkezdéséig, ahonnan a tudományos- és egyéb specializált képzettségeket, módosítókat, tartalékokat, bármiegyebeket számoljuk.
    Szintlépésnél értelemszerűen azokat a dolgokat fejleszted, amiket ténylegesen használtál vagy ténylegesen plusz képzésben részesítettél, figyelembe véve az osztott kaszt kínálta lehetőségeket és megszorításokat.

    Csak írtam valamit, vázlatosan.

    Ebbe fölösleges belemenni, vannak rendszerek / világok, ahol a kaszt igenis fontos iránymutató (pl. high fantasy jó része - de esetenként itt sem kőbe vésett törvény), másokban kevésbé vagy egyáltalán nem. Van, ahol még szintek sincsenek, mert nem nincs rá szükség.
    Ill. igény esetén (és a koherencia / ésszerűség határain belül) minden átírható, módosítható, konvertálható, átértelmezhető. Csak rugalmasan. ;)

    "CoC szerintem még a leghasználhatóbb a felsoroltak közül számomra."

    lol

    ------------------------------------------------------------------

    Egy keserédes memoir;

    Az RPG-ipart 10 évig nyomtuk együtt (ők amúgy még most is, de az élet úgy hozta, hogy már nem járok össze velük), túlzás és tömjénes pátosz nélkül állítom, hogy gyakorlatilag profi szinten. Világklasszis-színvonalú KM-mel (hazai versenyen is mesélt, de persze nem emiatt az); nagy szókincs, angol nyelv kifejezetten jó ismerete, durva asszociációs- és rögtönző készség, nagy lexikális tudás (mind klasszikus (irodalmi és természettudományos) műveltséget, mind pedig sci-fi / fantasy / képregényes / számítógépes játékos műveltséget illetően), elbaszott humor (kész az az ember <3 - de én is :DDD), rugalmasság, némi színészi és írói vénával is megtoldva (később rendezett amatőr színdarabokat is).
    Ha kellett (értsd lusta volt kicsit készülni az ülésre : D), olyan több szálon futó és politikai cselszövéssel is cizellázott, több ülésen keresztül tartó kalandot rögtönzött neked, hogy csak néztél, mint Rozi a moziban. Erre a képességére olyankor is szüksége volt, amikor a parti döntött úgy, hogy majd "csinál magának kalandot" (in-game). : D

    Tényleg csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni. Még szerencse, hogy nem olvassa ezt, mert még tőkealapot nyitna a kertünk tövén emelendő mithrill mellszobrának. :DDD

    A JK-k is minden hájjal megkent öreg rókák voltak (és legtöbbjükre a KM-nél felsorolt tulajdonságok jórésze szintúgy igaz volt). Tényleg egy jó csapat.

    Meg aztán eléggé össze is szoktunk az évek alatt. A társaságban akár félangol-félmagyar RPG-gamer-szakzsargon negyednyögésekkel is tudtunk egymás közt (nem a JK-k, hanem maguk a játékosok, az asztal körül) kommunikálni (amúgy igen hatékonyan : D).

    A szabályok alkalmazása, legyen szó bármelyik rendszerről is, soha nem vaskalaposan, hanem rugalmasan, adott szituációnak megfelelően volt kezelve. Ha valami meg szimplán gyökérség volt (vagy éppen túl volt bonyolítva), azon egyszerűen változtattunk, de mindig úgy, hogy a világgal (és az unilluminált zsellér intellektussal) alkotott koherencia ne szenvedjen csorbát - erre mindenki nagyon háklis volt.

    Előfordult olyan is, hogy összevont nagyülést tarottunk; 2 KM-mel (volt még Rolandon kívül is 2 tehetséges delikvens) és 12 JK-val folyt ugyanazon kaland.
    Persze az ideális látszám a KM + 3-4 JK. Ha sokan vagyunk, az néha már kicsit kaotikus.

    Aztán olyan is volt nem egyszer, hogy a KM-nek is volt JK-ja és egyáltalán nem volt előnyben a többiekkel szemben; nem volt részrehajlás, infok ismerete, amiket a karakter nem ismerhetne - vagy bármilyen jellegű, egyéb megkülönböztetés.

    Több életút-játék is megesett (azok a legjobbak), egyik-másik 1,5-2 évig is húzódott. Örök emlékek és (játékon belüli) események, amiket míg élek, nem felejtek el.

    Kicsit "hivatalosabb" vizekre evezve; hazai M.A.G.U.S. versenyen többször voltunk elsők és másodikak (egyszer volt olyan is, hogy a brigád 2 csapatra oszlott, úgy neveztünk és hoztuk el az első és második helyet : D).
    Nyilván a tournament-proofság nem egy mindent igazoló valami (nem is azért írom), tekintve, hogy ott időre és adott kalandmodul teljesítésére megy a dolog, de pl. szerepjátékért vagy egyedi (és hatékony) ötletekért plusz pontokat kapsz a végelszámolásnál. Szóval azért az sem kinyit->megöl->treasure->next.

    Áh, bázz, erről a témáról könyvet tudnék írni, de szerintem már így is unod / unjátok. : D

    A lényeg nagyvonalakban az, hogy ezen dolgok miatt írtam korábban azt, hogy az idő múlásával a léc sajna elég magasra került, ha új társasággal való játékot keresnék. Háromszor próbáltam eddig, de mindhárom alkalom elég nagy csalódás volt már kb. negyed órán belül (az egyik különösen, pedig ők is majd' 10 éve játszottak együtt - nem is akartam elhinni, hogy ez lehetséges).
    Ez egy ugyanolyan dolog, mint hogy ha már Quake-eztél Logi MX300-zal, akkor soha az életben nem fogsz egy 500 Ft-os Gájniusz / hama / nonamedzsunkaakármi optikai fossal a monitor elé ülni lőni. Hogy a metaforánál maradjak, szerencsére van hibátlanul működő SS Kinzu v1 is valahol, ami egy elég jó alternatíva, csak éppen KISSÉ körülményes beszerezni.

    Az igazi persze az lenne, ha a régi team-be mennék vissza, de erre sajna elég csekély esélyt látok. Nem összeveszés vagy ilyesmi, csak így alakult.

    Azért próbálok nyitott szemmel járni, mert baromira hiányzik már egy igazán kiadós RPG. Az már csak hab lenne a tortán, hogy ha ülések idején nem kéne pluszban ezrekért tömegközlekedni is.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Synthwave #323 üzenetére

    Ehh, módosítási idő;

    "mert nem nincs rá szükség." -> -nem

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #323 üzenetére

    Amúgy még órákig vitatkozhatunk, de olvass el pár szerepjáték tervezésről szóló cikket / könyvet. Nem engem kell meggyőznöd. Ezen a szerepjáták készítők már egy 10 éve túl vannak.

    ----

    Az hogy bohóckodtok 2 órát főzés alatt nem a szabály határozza meg. Még jó hogy nincs szabály 2 óra bohóckodásos főzésre.

    Jellem, aha, it már nincs a szabály kőbe vésve? Akkor minek van?

    Kikérem magamnak, Először is több nemzet polgára vagyok, kaptam diplomácia képzést, pár fegyverrel középszinten bánok, de pénzváltó is vagyok. stb.
    A kaszok teljesen feleslegesen behatárolnak ne akarj meggyőzni hogy nem. Nincs az a kaszt kombináció ami lefed vagy mást lefedne. Egy teljesen felesleges konstrukció, ami versengésre alkalmas de másra nem.

    Személyiség a fontos? Akkor mondj EGY szabályt a felsorolt játékokból (nem CoC) ami a személyiségre vonatkozik. Ha nincs, a szabályok nem a személyiségről szólnak. Persze, személyiséget mindig ki lehet játszani, de egy szöget is belehet verni kalapáccsal és a fejeddel is.
    A felsoroltak közül a CoC az egyetlen, melynek egy két szabálya a játékról szól, pl. madness meter.

    ----
    Amit leírtál nagyon szép és megható, de ez a csapatról szólt nem a szabályrendszerről. Nektek amire kellett elég jó volt. Ez semmit nem mond a rendszerről. Pl.:

    "A szabályok alkalmazása, legyen szó bármelyik rendszerről is, soha nem vaskalaposan, hanem rugalmasan, adott szituációnak megfelelően volt kezelve. "
    Akkor vagy felesleges vagy nem felel meg a célnak a szabály. Ha jó lett volna akkor nem kell "rugalmasan" értelmezni. Ez mellébeszélés.

    Ha "12 JK-val folyt ugyanazon kaland" egyszerre? Egy ember se ismerek aki leül szerepjátszani 10en Xdiknek.

    "hazai M.A.G.U.S. versenyen többször voltunk elsők és másodikak"
    Ez nálam negatívum. Az RPG verseny, olyan mint a bor ívás verseny. Én inni szeretem a pohár borom és élvezni, nem berúgni. RPG verseny értelmetlen ahogy van.
    "szerepjátékot" vagy "ötleteket" hogy pontozol? Ez ízlés.

    ----

    A hogy téged nem zavar a rendszer (akármilyen okból) ez szerencsés, de ettől még az a rendszer valamire íródott. Ez a valami, amit jutalmaz a rendszer. A D&D szörny ölést és kincs találást, stb. Mindent megerőszakolhatsz, rugalmasan kezelhetsz, de ettől nem lesz jó másra, mint amire írták.
    Az hogy Te megszoktad és azt játszod nem rossz, ez a te kerativitásodat dicséri, nem a szabály megfelelőségét.

    [ Szerkesztve ]

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • doc

    nagyúr

    Meg mindig elbeszeltek/unk egymas mellett.

    A "szabalyrendszer tamogatja" a tortenetkozpontu kalandot
    vs
    az "adott szabalyrendszert hasznalva is lehetseges" tortenetkozpontu kaland.

    Ez ket tok kulonbozo megkozelites. Nyilvan lehet D&D-ben is komoly politikai jatszmakat meselni es mondjuk FATE-ben is komoly harcjeleneteket levezenyelni, de egyik rendszer sem arra valo/optimalis.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #325 üzenetére

    Fölösleges elolvasnom ilyen könyveket, mert 10 meglehetősen aktív év tapasztalata (egy meglehetősen kompetens közegben) többet ér bármilyen esszénél.
    Arról a tényről nem is beszélve, hogy ha valaki jól ismer egy elméletet, esetleg könyvet is ír róla, a gyakorlatban még nem feltétlenül remekel - ez nem csak a szerepjátékra igaz, hanem bármi másra is az életben.

    "Az hogy bohóckodtok 2 órát főzés alatt nem a szabály határozza meg. Még jó hogy nincs szabály 2 óra bohóckodásos főzésre."

    Senki sem bohóckodott. Nem is értem ezt a jelzőt. Vagy neked minden, ami nem kinyit->megöl->treasure->next vagy éppen nem komoly kalandmodul-technikai célt szolgál, az "bohóckodás"?

    Sokszor sokkal szórakoztatóbb a karakterek mindennapjait vagy éppen személyes céljait (ami nem szerves része a "kaland(sorozat)nak") játszani.

    "Jellem, aha, it már nincs a szabály kőbe vésve? Akkor minek van?"

    SEHOL nincs kőbe vésve SEMMI. Ahol úgy tűnik, hogy igen, ott általában jó oka van - ahol racionálisan (és kontextusban a játszott világgal!) nem annyira, ott jön a kreativitás és az ésszerű rugalmasság. A jellem amúgy (az esetenkénti egy-két nagyon specifikus részlettől eltekintve) pont nem ilyen.

    "Kikérem magamnak, Először is..."

    Ezért mondtam, hogy írtam valamit, vázlatosan. Csak a szavakon lovagolsz.

    "Nincs az a kaszt kombináció ami lefed vagy mást lefedne. Egy teljesen felesleges konstrukció, ami versengésre alkalmas de másra nem."

    Budapesten lehet, Indiában vagy Gorvikban lehet, hogy nem. Vagy bármilyen feudális jellegű közösségben, magiokráciában, párhuzamos univerzumban, alternatív létsíkon, titkos szervezetben, bármiegyébben.

    Ami a lényeg, hogy a dolgokat, amiket írtam, kontextusban (és a megfelelő közegekre vonatkoztatva) kell értelmezni és alkalmazni, nem szavanként. Egy rutinos RPG-stől ezt elvárja az ember.

    "Személyiség a fontos? Akkor mondj EGY szabályt a felsorolt játékokból (nem CoC) ami a személyiségre vonatkozik. Ha nincs, a szabályok nem a személyiségről szólnak. Persze, személyiséget mindig ki lehet játszani, de egy szöget is belehet verni kalapáccsal és a fejeddel is."

    Az egyik legfontosabb. Nem a szabályok, hanem a szerepjáték és egy élvezetes játékülés szemszögéből.

    De oké. Akkor játsszuk az 1x1 verziót; pl. M.A.G.U.S.-ban Káosz, Halál jellemű JK nem lehet felszentelt Domvik pap.
    Párhuzamot vonni értelmetlen a valóságbeli Katolikus Egyházzal és tagjaival, amíg a sarki templomban a papok nem idéznek arkangyalokat, nem állnak közvetlenül bizonyítható módon kapcsolatban más létsíkokkal vagy éppen nem növesztenek vissza néhány másodperc alatt leszakadt végtagokat. Remélem, érted, hogy mire akarok ezzel kilyukadni.

    Igazság szerint ezt a bekezdést, úgy, ahogy van, nem tudom értelmezni. Mi köze ennek bármihez?

    "Akkor vagy felesleges vagy nem felel meg a célnak a szabály. Ha jó lett volna akkor nem kell "rugalmasan" értelmezni. Ez mellébeszélés."

    Te beszélsz mellé - vagy ha nem ez a célod, akkor kiforgatod, amit írok, szándékoltan figyelmen kívül hagyva a kontextust (gyakran visszatérő szó ez). Tökéletes rendszer NINCS. Ez ennyire egyszerű.

    Olyan van (több is), ami teljesen jó, de egy-két szituációban némi módosításra / kiegészítésre szorul.
    A szerepjáték meglehetősen kulcsfontosságú része a kreativitás, mind humán-, mind pedig technikai oldalon.
    Persze lehet dolgokat Kaland Játék Kockázat szintjén is játszani, de arra sajnálnám már az időt. Ha ilyenre vágyom, előveszek egy lapozgatós könyvet az esti bóbiskolás előtt, és kész.

    "Egy ember se ismerek aki leül szerepjátszani 10en Xdiknek."

    Én ismerek alsóhangon egy tucatot, akiknek a fele minden hájjal megkent, vén róka, a másik fele meg lelkes amatőr.
    Személy szerint annyira nem szívesen, mert (mint ahogy korábban írtam is) a 3-4 JK-t preferálom, hogy mindenkire egyformán jusson. figyelem és idő.

    "Ez nálam negatívum. Az RPG verseny, olyan mint a bor ívás verseny. Én inni szeretem a pohár borom és élvezni, nem berúgni. RPG verseny értelmetlen ahogy van."

    Hibás analógia. Amíg nem voltál legalább egyen, mint aktív résztvevő, nem sok értelme (és hitele) van megingathatatlan véleményt alkotni, nemde?

    Véleményem szerint nagyon mereven (és egy minimális alázat) nélkül közelíted meg a szerepjáték fogalomkörét. De kinek a pap, kinek a papné. Nekem a papné lánya. :))

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Hintalow

    senior tag

    Mi főleg D&D-t és warhammer 40k-t játszottunk, de már egyszerűen nincs időm arra, hogy heti 1 napot teljes egészében ilyenre szánjak :( rövidebben meg nem megy.
    Én sem szeretem a túlbonyolított szabályrendszereket, nagyon nehézzé teszik (főleg összeszokottabb társaságnál) hogy érdeklődő amatőrök bekapcsolódjanak. Sokszor saját magamon is éreztem a ritka alkalmakkor, hogy egyszerűen már nem tudtam, mit hogyan számolok.
    Amúgy negatív vagyok a pen&paper rpg-k jövőjét illetően, az ipar szerintem nagyobbrészt a felnőtt egykori játékosokra épít, a fiatalabb generációt úgy ahogy van, nem érdekli a dolog.
    Az idősebb, összeszokott brigádok, pedig már nem vevők arra, hogy új rendszereket, környezeteket próbáljanak ki.

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    A Kaland Játék Kockázatról eszembe is jutott ez a kis oldal.

    Persze, nem olyan, mint az igazi, de elég sok könyvet lehet játszani, a kalandlap is elég komfortos - szóval szükségmegoldásnak megteszi. Online d6 is van, bár azért ehhez inkább igazit használok. A kockáknak mágiája van. :D

    Anno nagyon sok KJK, KJV meg Harcos Képzelet könyvem volt. Vagy 25 biztosan, de sajnos túlnyomó többségük eltűnt. Pedig 8 évesen ezek vonzottak be az RPG világába, így kellemes emlékeket idéznek. Gondolkodom rajta, hogy be kéne újítani a feledésbe merült könyvtárat.

    A tök(él)etlen katonával játszott itt valaki? Gordon Fletcher követte el. Nagyon kemény. Gyakorlatilag egy Jackson-Livingstone paródia, a nem gyenge fajtából. Hamubasültfasság a negyedik hatványon; lehet rajta sírni, derekasan - a fordító értette a dolgát.
    Az egész ott kezdődik, hogy az illusztrációknak az égvilágon semmi köze a történethez.

    A 2.rész főgonoszán, D-moll Hegedűszonátán még mindig kivagyok. Merthogy a Brmngy-fldkpc hegy tetjén lévő Krvngy-rmhlmz várban lakik.

    BAROMINAGY-FÖLDKUPAC HEGY TETJÉN LÉVŐ KURVANAGY-ROMHALMAZ VÁR.

    :DDD :DDD :DDD

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • doc

    nagyúr

    válasz Synthwave #329 üzenetére

    a forditonak nem sok koze volt a humorhoz, ugyanis mindket reszt Serflek Szabolcs irta :)

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz doc #330 üzenetére

    Na, akkor itt is dívik, ami pl. a M.A.G.U.S. regényeknél, hogy angol "művésznevet" használnak a népek.

    De igazából lényegtelen, mert

    BAROMINAGY-FÖLDKUPAC HEGY TETEJÉN LÉVŐ KURVANAGY-ROMHALMAZ VÁR.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #327 üzenetére

    Fölösleges elolvasnom ilyen könyveket, mert 10 meglehetősen aktív év tapasztalata (egy meglehetősen kompetens közegben) többet ér bármilyen esszénél.
    Arról a tényről nem is beszélve, hogy ha valaki jól ismer egy elméletet, esetleg könyvet is ír róla, a gyakorlatban még nem feltétlenül remekel - ez nem csak a szerepjátékra igaz, hanem bármi másra is az életben.

    Ha ennyire tudod akkor mi a kérdés?

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #332 üzenetére

    Semmi kérdésem nem volt.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Synthwave #333 üzenetére

    Mármint olyan, ami nem személyes jellegű.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Synthwave #333 üzenetére

    Véleményem szerint nagyon mereven (és egy minimális alázat) nélkül közelíted meg a szerepjáték fogalomkörét. De kinek a pap, kinek a papné. Nekem a papné lánya. :))

    Most nem mondom el, hogy én mit gondolok a te véleményedről, de mivel szerencsére nincs kérdésed, nincs is miről tovább beszélni.

    [ Szerkesztve ]

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MichaelSD #335 üzenetére

    Miután a te kérdéseidet és felvetéseidet viszonylag részletesen kifejtve megválaszoltam, azért volt egy pár. De azt hiszem, igazad van és valóban mindegy is.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Hintalow #328 üzenetére

    Egy ilyenre lennél?

    2d6 rendszer, 3 rule book van, az 1. rule book létezik angol *.pdf-ben, már játszható. A karakterlapnak is van már fordított verziója.

    A második könyvből csak ennyi van még. A harmadikba egyelőre nem kezdtek bele.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Synthwave #337 üzenetére

    Hm.. érdekesen hangzik, nem is gondoltam volna, hogy a japánoknak van saját pen&paper kultúrájuk.
    És azt sem gondoltam volna, hogy ezzel kapcsolatban felmerül a Scrapped Princess :D

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Hintalow #338 üzenetére

    Bubblegum Crisis rule book már itt figyel. Sajna csak *.pdf.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Hintalow

    senior tag

    Hát most nézem, hogy ez a topic még mindig el van mentve, nem valami aktív :D
    Mi azóta is toljuk a D&D-t, persze már 5E-re álltunk át (ha jól láttam az utolsó hozzászóláskor éppen hogy csak megjelent :) )
    Két hosszabb kampányunk is fut, az egyik már 2+ éve, a másik (ezt szerénységem meséli) is túl van már az 1.5 éven.
    A korábbi szabályrendszerekre nem mennék már vissza, túl jól sikerült, az 5E, nem véletlen, hogy mostanra kb második aranykorát éli a műfaj. :K

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • aleister

    veterán

    válasz Hintalow #340 üzenetére

    No igen, nem egy top topic. :)
    Ha már 5. kiadás...mi Shadowrun 5e-t nyomunk heti szinten.

    Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

  • Damien.

    tag

    Sziasztok!

    Olvassa még valaki ezt a fórumot? Lenne 1-2 kérdésem, ti biztos tudjátok! Neki ugranék az asztali szerepjátéknak. Régen játszottam kaland-játék-kockázat könyveket, meg pc n sok szerepjátékkal volt dolgom, tehát nem vagyok full vakon. :) a MAGUS vagy D&D ami szóba jönne. Melyiket ajánlanátok kezdöknek? Amit könnyen elsajátíthatok. Szuper lenne ha magyar lenne, nem angol. Megy az angol de nem társalgási szinten, inkább alapszint. Érdekelne hogy melyiket ajánlanátok és miket kellene beszereznem hozzá hogy letudjunk ülni jókat játszani. Minden tippet szívesen veszek. Fogalmam sincs hogy kezdjek hozzá. Néztem a D&D 5. kiadás kezdőszettjét is(magyar). Nem tudom az mennyire éri meg. Vagy mellé kell még esetleg valami. Köszi előre is! :R

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Damien. #342 üzenetére

    Hát, én egyiket se preferálom/ajánlom, így nem tudok tanácsot adni. Talán az LFG.hu-n tudnak segíteni.

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Damien. #342 üzenetére

    A MAGUS-t én nem ajánlanák, szép volt, jó volt, de elment mellette az idő.
    Elterjedtség, és támogatottság tekintetében mindenképpen a D&D a nyerő, ha a magyar nyelvet szeretnétek, vagy a 3 kiadás jöhet szóba, bár ott a könyvek már csak használtan szerezhetőek be jobbjára, és összetettebb is. Vagy pedig valóban az 5 kiadás ami szóba jöhet, ami jelenleg kb. a legelterjedtebb/legtöbbet játszott asztali rpg a világon.
    A kezdőkészletet mindenképpen tudom ajánlani, nagyon jó beugró a világba, és mivel a magyar kiadás kicsit megfeneklett, így még most is megéri bőségesen :K
    Tudom, hogy hazabeszélek, de azért még is csak tolom én is a 3-ik kiadástól vagy 20 éve :D

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Damien.

    tag

    válasz Hintalow #344 üzenetére

    Értem! És ha megveszem a kezdőkészletet, azzal tudjuk játszani azt a bányás kalandot amit adnak hozzá, de ha később további kalandokra vágyunk akkor mit kell még hozzá beszerezni, melyik könyveket?

  • doc

    nagyúr

    válasz Damien. #345 üzenetére

    A szerepjatek nem olyan mint egy szamitogepes jatek amihez DLC-ket kell venned ha vegigjatszottad :)
    Lehet kulon kalandokat venni, rengeteg van online letoltheto, meg a tradicionalis megoldasnak megfeleloen csinalhattok is magatoknak (pontosabban a DM majd csinal ;) ).
    Vagy ott az impro mint elokeszuletek nelkuli jatek, bar ahhoz azert nem art a rutinos DM, meg akar segedeszkozok mint pl. a Mythic

  • Damien.

    tag

    válasz doc #346 üzenetére

    Igen, értelek. De gondolom azért kezdőszett mert csak minimális kalandot/élményt tartalmaz. És kell hozzá még 1-2 könyv hogy meglegyenek a szabályok,karaktereket tudjunk készíteni, stb. De javíts ki ha tévedek. Azért kérdezem hogy a kezdőszett mellé mi kellhet még kezdésnek. Köszönöm amúgy a segitséget mindenkinek! :R

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Damien. #347 üzenetére

    A kezdőkèszlet tartalmaz mindent egyben, az emlìtett kaland leìrását, a szabályrendszert kivonatolva, ès pár fajt/kasztot (szintèn nem teljeskörűen)
    Maga az alap szentháromság a szerepjátèkoknál pedig:

    - Játèkosok könyve (ez tartalmazza a fajokat, kasztokat, a teljes szabályrendszer leìrását, minimális világleìrast)

    - Szörnyek könyve (magától èrtetődik, ez a mesèlőnek kell, de talán ez a legkönyebben emèszthető angolul is, ha már fejben megvan a szabályok logikája)

    - mesèlők könyve (talán ez a legkevèsbè fontos a három közül, kitèr extra szabályokra, csapdákra, varázstárgyakra, világalkotásra stb.)

    Ezek jelenleg dnd 5e-ben nem elèrhetőek magyarul.

    További mesère a kezdőkèszlet után kèt lehetősèg van:

    - Saját kútfőből:. Itt a kezdőkèszletből elsajátìtott szabályokkal elegendő, ha van mondjuk egy szörnyek könyve
    Ami ide főleg, de amúgy is nagyon ajanlott, az a magyarul itthon megvehető 3 kiadas Forgotten Realms világleìrás. Ezt egyszer átolvasod, ès simán kèpben leszel mesèlőkènt (a világ nem változott annyit a kiadasok között)

    - Vagy pedig kiadott modulokból. Az 5e modulok szintèn nincsenek (mèg) magyarul, ès talán egy kalandleìras a legnehezebb angolul.
    Viszont jópár 3 kiadasú magyar modul beszerezhető itthon, ès viszonylag könnyen átültethető az 5e rendszerèbe (szörnyek megfeleltethetőek, próba cèlszámokat belőni stb.)

    Az 5 kiadásnak megvan az az előnye, hogy nem olyan szabálynehèz mint a korábbiak, több teret hagy a narrációnak, nincs mindenre egy konkrèt szabály meg táblázat :N

    Btw a kezdőszett is jópár alkalomra elèg kalandot tartalmaz :K

    [ Szerkesztve ]

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Damien.

    tag

    válasz Hintalow #348 üzenetére

    Értem, szuper! Köszönöm szépen a segítséget. Utánajárok a könyveknek. :R

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Damien. #349 üzenetére

    Örülök, hogy tudtam segíteni, ha még van kérdés, szívesen segítek, most nálunk úgy is holtszezon van a nyáron, összel indítjuk újra a kampányainkat :D
    Ja igen, amúgy a magyar D&D közösség facebook csoportban elérhető a Hoard of the Dragon Queen (A Sárkánykirálynő Kincse névre fordította a készítője) magyar fordítása, az bitang jó átvezető lehet a kezdőkészletből kis fantáziával. Viszont dolgozni kell rajta, mert az is első szinttől megy (az volt az első modul a starter után mi is azzal kezdtünk annó 2014-ben)

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

Új hozzászólás Aktív témák